Урок "Текстові задачі. Щаслива сім'я - щаслива Україна"

Про матеріал

Розробка уроку математики в 5 класі « Текстові задачі» пропонується при вивчнні теми «Натуральні числа і дії з ними. Геометричні фігури і величиниМета:узагальнити та систематизувати знання та вміння за темою “Рівняння.. Текстові задачі”.

Завдання можна використовувати для узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок учнів.

Урок сплановано у вигляді подорожі в родину. Учні вчаться розв'язувати практичні задачі, з якими вони зустрічаються в сім'ї. Задачі підібрані на обчислення сімейного бюджету, оплату послуг, економії витрат. Особлива увага приділяється вихованню поваги до батьків, сім'ї, родини.

Перегляд файлу

1

 

 

 

«Щаслива сім'я – щаслива Україна»

урок математики в 5 класі

 

             роботу    підготувала

                                                                        Курицина Людмила Миколаївна,                  учитель  математики навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Костянтинівської міської ради Донецької області.                                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:                Текстові задачі

Мета:

навчальна: узагальнити та систематизувати знання та вміння за темою Рівняння. Текстові задачі;

формувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв’язування задач;

розвивальна: розвивати навички самостійності, винахідливості, логічного мислення, самоконтролю, уваги;

формувати економічну компетентність учнів;

розширювати світогляд учнів;

виховна: виховувати почуття колективізму , поваги до батьків, сім’ї, родини; виявляти толерантність, ввічливість, повагу до оточуючих.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок учнів.(урок-подорож)

Форми роботи: групова,  індивідуальна і колективна.

Обладнання: роздавальні матеріали, презентація, підруч. для 5 класу загальноосвіт. навч. закл. / Н.А.Тарасенкова, І.М.Богатирьова, О.П.Бочко, О.М.Коломієць, З.О.Сердюк. — К,: Видавничий дім «Освіта», 2013.

Девіз уроку:  «Будь-яка дорога починається з перших крокiв, будинок — з фундаменту, а людина виростає в людину в сiм’ї».

Хід уроку

І. Організація навчальної діяльності.

1.Привітання з учителем.

Нас об'єднує любов до математики, бажання працювати. Тож приязно подивимося один одному в очі, побажаємо натхнення в роботі.

2.Відповіді на питання, які виникли в учнів під час виконання домашнього завдання.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Успішна дитина добре вчиться, старанна, розумна, має досягнення в навчанні, спорті, малюванні і т.д.

Успішна сім’я добре забезпечена, має житло, є можливість вчитися і працювати.

Успішна країна, якщо в ній люди мають роботу, працюють заводи, фабрики, обробляються сільськогосподарські поля, йде будівництво житла, діти мають можливість вчитися, займатися спортом, музикою, танцями, подорожувати; якщо її визнають у світі.

А щоб країна досягла успіху повинен бути кожен з нас успішним і вчитися цьому треба вже сьогодні, щоб приносити користь Україні.

Тому сьогоднішній урок ми проведемо у формі подорожі, подорожі в родину.

ІІІ .Повідомлення теми, мети, очікуваних результатів та девізу уроку.

Тому сьогодні ми будемо розв'язувати задачі, пов'язані з сім'єю.

 

        ІV . Актуалізація опорних знань учнів .

Гра «Волошка». Кожна людина хоче мати гарну родину .А ось яка сім'я є гарною ми узнаємо, відкривши пелюстки волошки, розв'язавши на них рівняння.


 


  1.               х + 13 = 28(турботлива)
  2.               20 – x = 12(працьовита)
  3.               х – 11 = 79(дружня)
  4.               10 + x = 6 (весела)
  5.               80 : с = 4(доброзичлива)
  6.               25 * х = 75(уважна)
  7.               у : 7 = 5(відповідальна)
  8.               13х – х = 24

(спортивна)


 


Багато в родині залежить від уміння працювати разом.

Творча праця: «Дивись, не помились» (робота в парах)

  1.       + 10 = 43 + 17;
  2.        - 20 = 14 + 86;
  3. 150 -       + 20 = 100;
  4. 89-19-      = =50;
  5.        - 20 – 15 = 25;
  6. 53 +          - 23 = 40.

V. Узагальнення і систематизація знань учнів.

Добре, коли родина живе дружно. Усi пiклуються один про одного. Бабуся смачно нагодує, пожалiє, приголубить. Теплi бабусинi руки знiмуть усi турботи, збережуть вiд неприємностей. Дiдусi милi, добрi, трохи буркотливi, але завжди справедливi. Без них нiяк не обiйтись в домi.

  1. Розв'зування прикладних тестових задач( найбільш активні учні отримують фішки                 ,наявність і кількість яких буде врахована при оцінюванні учнів).

 

Задача 1.

Коли моїй матусі було27 років, мені було 6 років. Зараз мені 11 років.

Скільки років моїй матусі?

29 років

31 рік

 32 роки

36 років

 

Задача 2.

День народження бабусі в десятому місяці року.

 Як називається місяць?

травень

квітень

жовтень

березень

 

 

Математика тісно пов'язана з домогосподарством.

 

Задача 3.

Обчисліть доход сімї за місяць, якщо

Заробіток  батька– 2700 гривень;
заробіток матері– 1900 гривень;
пенсія бабусі1250  гривень.

 

Обчисліть витрати родини,якщо

харчування– 2200  гривень;

квартплата – 340 гривень;

побутові потреби–270 гривень;

інші потреби– 480 гривень;

витрати на одяг– 800 гривень.

 

5850 гривень – доходи

4090 гривень витрати

Задача 4.

Обчисліть, скільки потрібно заплатити за витрачену  електроенергію, якщо в листопаді витратили 173 кіловата, а 1 кіловат коштує 24 копійки при витратах до 150 кіловат і 32 копійки за подальші витрати.

      41 грн. 52 коп.

      55 грн. 36 коп.

      43 грн. 36 коп.

      56 грн. 00коп.

Чи зможемо ми заощадити на витратах? Це ми зрозуміємо, розв’язавши задачу.

Задача 5.

За одну добу через нещільно закритий кран зі струменем товщиною в сірник втрачається більше 400 л води. Скільки восьмилітрових відер буде втрачено при цьому за місяць (30 днів)?

       400 відер

       1500 відер

       1200 відер

       800 відер

А як ще можна заощадити?

Ми втомилися, тому запропонована

 

2.Фізкультхвилинка.

Гімнастика для пальчиків  Сім’я  .

                                    Це – дідусь ,

                                    А це – бабуся ,

                                    Це – татусь ,

                                    А це – матуся ,

                                    А малюк , звичайно , Я ,

                                    От і вся моя сім’я .

3.Групова робота(учні об'єднуються в групи по 4-5 учнів, кожна група розв’язує задачу).  Розв'язати за допомогою рівняння.

 

Задача 1.

Заробіток батька разом з премією становить 2300 грн. Основна плата на 100 грн більша від премії. Яка зарплата ( без премії) батька?

Задача 2.

Бабуся спекла 38 пиріжків з вишнями і декілька – з картоплею. Після того, як вона почастувала сусідів 12-ма пиріжками з картоплею, у неї залишилось 60 пиріжків. Скільки пиріжків з картоплею спекла бабуся?

Задача 3.

Син у  4 рази молодший за батька. Скільки років батькові, якщо він старший за сина на 24 роки?

Звіти груп.

VІ. Підсумок уроку.

Сьогоднішній урок був присвячений подорожі по родинам, де зустрічаються задачі, які ми намагалися розв’язати арифметичними або алгебраїчними способами.  Чи досягли ми успіху?

 

Підрахунок фішек, отриманих за урок, оцінювання учнів.

 

Інтерактивна вправа Незакінчені речення.

  1.               сьогодні на уроці ми дізналися…
  2.               на сьогоднішньому уроці найважливішим відкриттям для мене було…
  3.               я зрозумів, що вмію…

 

Мама, тато, дiдусь, бабуся, брат, сестра — найближчi i найрiднiшi для вас люди на всiй землi. Нiколи не жалiйте для них гарних слiв, слiв вдячностi за їхню турботу, нiжнiсть. Намагайтеся їм вiддячувати своєю ласкою, увагою та турботою.

Завжди будьте разом, любов бережіть,
Образи і сварки подалі гоните,
Хочу, щоб про нас говорили друзі:
Яка гарна Ваша родина!

      VII. Домашнє завдання.

Повторити §16, 17, розв'язати

№663, 628,додатково № 659

 

doc
Додано
15 березня 2018
Переглядів
1971
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку