Сценарій позакласного заходу "Ерудит-шоу"

Про матеріал
Сценарій ерудит-шоу розроблено для здобувачів фахової передвищої освіти І курсу. Захід за цим сценарієм активізує мислення, пізнавальну діяльність, розвиває навички командної роботи, тайм-менеджменту.
Перегляд файлу

МОВНО-ЛІТЕРАТУРНЕ ЕРУДИТ-ШОУ

СЦЕНАРІЙ ЗАХОДУ

 

         Вед.1:  Привіт усім, хто зібрався у цій святковій залі!

 Вед.2: А хіба сьогодні є якесь свято? По-моєму, звичайний будній день, ще й погода… так собі і настрій …не дуже…

 Вед.1:   Хтось колись сказав: якщо в календарі ніякого свята немає, а на душі негаразд,  то потрібно свято придумати і відзначити його, і на душі стане веселіше.

 От ми і придумали свято – конкурс любителів словесності «Ерудит-шоу». І проведемо його дійсно по-святковому: весело, захоплююче, з азартом…

Вед.2: І з подарунками?

Вед.1:  Ну звичайно ж! Як у будь-якому конкурсі, сьогодні у нас будуть переможці, а значить – і подарунки переможцям. Але я думаю, що на нашому святі не буде переможених, адже усі без винятку отримають справді розкішний подарунок – розкіш спілкування.

Вед.2:   Отже, ми розпочинаємо!

                                                              (Фанфари)

Вед.1:  У нашому «Ерудит-шоу» беруть участь дві команди.   Вітайте!

                                                    (Звучить урочиста музика)

Вед.2:   За червоним столом грають:

     (Поіменно представляють учасників, які виходять під музичний супровід)                                        

 

Вед.1: За зеленим столом грають:

    (Поіменно представляють учасників, які виходять під музичний супровід)                                        

                       

Вед.2:   Будь-який конкурс неможливий без журі. Тож сьогодні допомагатимe і слідкуватиме за ходом «Ерудит-шоу»  журі у складі:

                                             (Представлення членів журі)

Вед.1:  І звичайно ж, ви, шановні болільники, повинні підтримати учасників «Ерудит-шоу».

Вед.2:        Ми розпочинаємо    І тур гри      «Бліц-конкурс»!

                                                              (Фанфари)

Вед.1:  Отже, команді за червоним  столом дається 12 запитань, на які потрібно відповісти без підготовки.                                  

                                                       (Запитання І варіант )

Вед.2:  Наступні 12 запитань для команди за зеленим  столом.

                                                    (Запитання ІІ варіант)

Вед.1:        Шановне журі! Оголосіть будь-ласка результати «Бліц-конкурсу»

 (Оголошення результатів)

 

Вед.2:   Ми розпочинаємо    ІІ тур нашого конкурсу   «Древній рукопис»!

                                                         (Фанфари)

 

Вед.1:         Уявіть себе археологами, до рук яких потрапив древній рукопис, до якого нещадним був час, зміст якого частково втрачений. Вам, шановні команди, належить відновити зміст, вписавши слова на місці пропусків. Оцінюється швидкість (за це додається 0,5 б. ) та правильність виконання. Максимальна кількість балів –   10 .

(Команди отримують листки із завданнями. Це можуть бути вірші, які вивчалися у школі)

Вед.1:  А поки команди відновлюють зміст «рукописів», прослухайте декілька літературних бувальщин.       

Вед.2:        Шановне журі! Оголосіть будь-ласка результати ІІ туру гри.

 (Оголошення результатів)

Вед.1:     Ми   продовжуємо   наш турнір.  

 І оголошуємо     ІІІ тур нашого   «Ерудит-шоу»

                «Упізнай письменника з трьох спроб» !

                                                              (Фанфари)

Вед.2:  До уваги гравців: І підказка оцінюється у 5 балів

                             ІІ підказка оцінюється у 3 бали

                             ІІІ підказка оцінюється у 1бал

  Будьте уважними!                              

 

Вед.1:      Тож – увага! Для команди за червоним столом!  І завдання:

         Один із найвидатніших українських новелістів кінця ХІХ – початку  ХХ століття, що описав життя західноукраїнських селян.

  1. Він розповів про такі явища в житті західноукраїнських селян, як масова еміграція до Америки та Канади, рекрутчина, зубожіння.
  2. Героєм однієї з новел став Іван Дідух – односелець письменника, який, емігруючи до Канади, поставив на своєму полі камінний хрест.     

                                                                 (Василь Стефаник)

ІІ завдання:

  1.              Його батько був ковалем. За словами письменника, вогонь батькової кузні освітлював усе його життя.
  2.              Його поезія мала революційно-перетворювальний характер, закликала до боротьби.
  3.              Три кохання в житті поета спричинили появу шедевра лірики – збірки «Зів’яле листя». (І Франко)

                                             

Вед.2:    І-е  завдання для команди за зеленим столом:

1. Представник українського імпресіонізму к ХІХ – поч.ХХ століття.

2.Його трудова біографія така: заробляв  приватними уроками, зі званням народного учителя учителював на Вінничині,  працював у філоксерній комісії, служив дрібним чиновником у земстві та архівній комісії, головував у чернігівському товаристві «Просвіта».

3. Його назвали Сонцепоклонником за любов до життя. (М. Коцюбинський)

 

   ІІ-е  завдання:

  1. Ця людина, за висловом Івана Франка, чи не єдина зі справді чоловічим характером.
  2. Ця людина вела 30-річну війну із хворобою.
  3. Її називають Дочкою Прометея.   (Леся Українка)

 

Вед.1:         Шановне журі! Оголосіть будь-ласка результати ІІІ туру гри.

 (Оголошення результатів)

Вед.2:   А ми продовжуємо наше ерудит-шоу.

              Наступний ІV тур носить назву «Греко-римська боротьба»

                                                       (Фанфари)

Вед.1:    Боротьба – звичайно ж,  інтелектуальна,  а греко-римська тому, що вам необхідно буде впоратися зі словами грецького  та римського походження, які тісно  увійшли до нашого слововжитку.                                          

 

Вед.2:    Умови прості. Перед вами картки з іншомовними  словами, а також  - із українськими відповідниками. Вам належить скласти  їх у відповідні пари.

 

Вед.1:   Поки команди працюють, послухайте  ще декілька бувальщин із життя зарубіжних письменників.

 

 Вед.2:    Шановне    журі, перевірте,будь-ласка, правильність виконання.

А   поки журі працює, для усіх – музична пауза, яку вам дарує золотий голос  нашого коледжу (             ).                                        

 

Вед.2:    Шановне журі! Просимо вас оголосити  результати ІV  туру гри.

 (Оголошення результатів)

Вед.1:         Шановні гравці! Ви, напевне, знаєте, що слово, як і людина, має свою біографію. Адже воно колись народжується, проживає свій вік – століття, тисячоліття… За час існування слово зазнає змін і в значенні, і у звучанні чи написанні.

 

Вед.2:    Тож ми оголошуємо наступний V тур  - «Слова з незвичайною біографією».

                                                         (Фанфари)

Вед.1:         Шановні гравці! У цьому турі вам знадобляться логічне та асоціативне мислення, уміння знайти схожість за зовнішністю, функціями.  А ще – відчуття команди, вміння прийти до згоди.

Вед.2:    На обговорення дається  час. Хто перший готовий дати відповідь, сигналізуйте свистком. При неправильній відповіді право відповідати переходить до іншої команди. Результат оцінюється у 5 б.

           Завдання 1.

Вед.2:   Увага! Чорний ящик!

Вед.1:    У Тараса Шевченка читаємо:

  Пострижемося ж у лакеї

    Та ревносно в новій лівреї

     Заходимось царів любить.

                                                 Шкода і оливо тупить.

                                                 («Царі»)

                                              … Уже як хочете, хоч лайте,

         Хоч і не лайте, й не читайте, -

   Про мене… я і не прошу,

        Для себе, братики, спишу,

        Ще раз те оливо потрачу…  

                                                                              («Меж скалами, неначе   злодій»)

Увага! Запитання: що ж таке оливо?

Предмет з його сучасною назвою знаходиться в чорному  ящику.

 

Завдання 2

Вед.1:    Зі світової історії знаємо, що багато років перебував ірландський народ під англійським ярмом. Ірландські селяни змушені були орендувати в англійців ділянки власної землі. Особливо жорстоко ставився до селян управитель маєтку англійський капітан.

  Тоді всі робітники і служниці пішли від капітана, його стали ігнорувати крамарі і листоноші. Ніхто не спілкувався з управителем, і він змушений був виїхати з Ірландії. Пізніше ця ситуація припинення стосунків, ігнорування особою чи державою стане прийомом політичної та економічної боротьби.

 

 Увага! Запитання: Назвіть слово на позначення цього прийому і поясніть, від чого це слово може походити.

 

Завдання 3

Вед.2:   Увага! Чорний ящик!

Вед.1:    У ньому – три «яблука». Перше «яблуко» було завезене до Росії у ХVІІ столітті з Голландії за наказом Петра І. Його називали «земляне яблуко».

Друге «яблуко» було завезене з Південної Америки. Французи та італійці називали його «яблуком кохання». Перша згадка в Росіі датована 1781 роком.

Третє «яблуко» - китайське, його батьківщина – Південно-Східна Азія.

Увага! Запитання! Назвіть «яблука», що знаходяться у чорному ящику.

 

Вед.1:       Завершено   п’ятий тур нашого «Ерудит-шоу». Шановне журі! Оголосіть будь-ласка результати V  туру гри.

 (Оголошення результатів)

Вед.1:        Про давність походження, природність і велику мудрість нашої мови сперечатися не доводиться. Один лише красномовний факт: жодна мова світу не має таких довгих рядів спільнокореневих слів, які упродовж багатьох віків творилися українцями за допомогою широкої та багатої системи префіксів та суфіксів.

 

Вед.2:  І у вас, шановні гравці, є нагода нанизати, як чудове намисто, якомога більше спільнокореневих слів. Для цього ми з величезним задоволенням оголошуємо останній, VІ тур, що називається «Коралове намисто».

                                                         (Фанфари)

Вед.1:   Умови  найпростіші : вам пропонується з одного  кореня мов  утворити якомога більше спільнокореневих слів.

                                                     (Команди працюють)

Вед.1: Час вичерпаний.

                       (Листки передати журі для перевірки)  

Вед.2:   Ось і дійшла до завершення наша зустріч. Поки наше шановне журі підготує бали за останній тур, а також загальний бал кожної команди, для вас  знову співає (           ).

(Музичний номер)

Вед.1: Отже, слово надається нашому шановному журі.

Вручення нагороди команді-переможцю

Вед.1:  Ми  дуже сподіваємося, що від нашої зустрічі усі присутні залишилися задоволеними.             

Вед.2:  А це означає, що свято спілкування нам вдалося. До нових зустрічей!

 

Можливі запитання для «Бліц-конкурсу»

І варіант

  1. Ім’я головного героя роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (Чіпка)
  2. Хто автор повісті «Захар Беркут»»  (Іван Франко)
  3. Ім’я письменниці, що розвинула тему емансипації жінки.(О. Кобилянська)
  4. Назвіть автора та його твір, у якому діють Перелесник, Потерчата, Той, хто греблі рве, Русалка, Лісовик  («Лісова пісня» Лесі Українки)
  5. Назвіть драму І.Франка, яка є найкращою в драматургії цього митця.(«Украдене щастя»)
  6. Назва драматичної поеми Лесі Українки, де поставлено проблеми національної свідомості («Бояриня»)
  7. Яке спільне прізвище мають І. Карпенко-Карий, П. Саксаганський, М. Садовський, М. Садовська-Барілотті?
  8. Кого з українських письменників називають Великий Каменяр? (Франко)
  9. Як називається власноручний напис письменника на книзі? (автограф)
  10.  Як називається перша поетична збірка Павла Тичини?  («Сонячні   кларнети»)
  11. Який твір М. Коцюбинський написав на основі глибокого вивчення гуцульського життя? («Тіні забутих предків»)
  12. Хто був засновником і президентом ВАПЛІТЕ? (М. Хвильовий)

 

ІІ варіант

  1.               Кого називають Великим Кобзарем?        (Т. Шевченка)
  2.               Назвіть автора і твір, у якому історія кохання співзвучна історії Ромео і

          Джульєтти? («Тіні забутих предків» М. Коцюбинського)      

  1.               Прізвище письменниці, авторки повісті «Земля»  (О. Кобилянська)
  2.               Назвіть автора і твір, у якому діють Карпо, Лаврін, Мотря та Мелашка.(«Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького)
  3.               Хто написав повість «Талант»?  (С. Васильченко)
  4.               Назвіть прізвище письменника, який за часів УНР був головою Центральної ради та Директорії  (В.Винниченко)
  5.               Як називають окрему книгу зібрання творів письменника? (том)
  6.               Хто є автором історичного роману «Чорна рада»? (П. Куліш)
  7.               Один із літературних родів, призначений для втілення на сцені (драма)
  8.          Поет, учасник так званих «субот у Коцюбинського»   (П. Тичина).
  9.          Хто є автором  драми-феєрії «Лісова пісня»? (Леся Українка)
  10.          Ім’я якого поета носить щорічна премія «За кращий художній переклад»?  

      (М . Рильський)

 

 

ФОТО З ПРОВЕДЕННЯ ЕРУДИТ-ШОУ РІЗНИХ РОКІВ – МОМЕНТИ АТМОСФЕРИ ПІД ЧАС ЗАХОДУ

 

 

C:\Users\Arsen4ik\Desktop\Для публікацій\шоу.jpg

 

 

 

 

docx
Додано
7 січня
Переглядів
276
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку