Сценарій позакласного заходу "Міс Хімія"

Про матеріал

Сценарій виховного позакласного заходу з хімії «Міс Хімія» для учнів сьомого – одинадцятого класу загальноосвітньої школи.

Захід містить вірші, прозові рядки про науку хімію, пісні, веселі сценки, гумор.

Ця розробка може стати у нагоді як вчителям, що викладають хімію та класним керівникам.

Перегляд файлу

Вчитель. Шановні друзі! Всі знають, що хімія в нашому житті відіграє дуже важливу роль. Всі речі, які є в нашому залі належать їй, великій хімії. Послухаємо учнів, які вивчають хімію і ви ще більше переконаєтеся, що хімія просто не замінима в нашому житті.

Знову свято, знову радість,

Радіють учні й вчителі

Ласкаво просимо вас, друзі,

На величне свято ХІМІЇ

Хімія - предмет нелегкий

Та цікавий дуже.

Тут реакції й кислоти.

Ще й лабораторні роботи.

8 клас вам всім говорить:

"Збагатіть свої знання

Таким предметом, як хімія!"

Хімія багато значить

 У житті людини

Хімію повинен знати

Кожен учень України

Хімія – чарівниця

 Погляньте, друзі, чарівниця

Всіх чарує навкруги

Своїм вмінням і натхненням

 Нас дивує залюбки

Чарівниця не проста!

Називається вона - "Хімія"!

Хімія - предмет цікавий

Речовини й матеріали

Ось ця фея чарівна!

Творить чудеса вона

 Гляньте - дослід провела,

І багаття розвела

Хто з вас зна цю чарівницю,

То збагне про що тут йдеться

 А відома вона всім,

Крім молодших школярів.

Вчитель. Ще не знаючи що таке хімія, учні молодших класів вже мають певні уявлення про цю науку. Послухаємо 6 клас.

У шостому класі я навчаюсь,

Хімії ще не вивчаю,

А піду у сьомий клас –

Буде цей предмет і в нас.

Що ж воно - за хімія,

Запитала в брата я –

Мовчки брат подав підручник

Подивись, мовляв, сама.

Дивні знаки і слова

Ледь язик мій промовля,

Ой, не раз, напевне, буде

В нас боліти голова.

Та мене це не ляка,

Дуже хочу якнайшвидше Хімію вивчати я.

Ліки, одяг чи взуття,

Маргарин, олія, туалетна вода,

Миття голови, прання

 Поруч слово - хімія

Що це, де взялася там вона,

Мабуть, про це колись нам розкаже Галина Іванівна,

Сила хімічної науки,

 Що створив російський геній ,

Дала зброю людям в руки

В праці їх щоденній.

Чи будинок зводиш, друже,

Чи пливеш морями, -

Скрізь вона тобі послужить

Всюди вона з нами

 На заводі і в друкарні,

У  відкритті галактик

Навіть лікар у лікарні

Мусить її знати.

Найдавніша на планеті,

Поміж всіх наук - цариця,

Хіміє ти наша,

Вірна помічниця.

 

Пісня "Хіміє ти наша, вірна помічнице"

Пісня «

Хіміє ти наша вірна помічниця

Якби ми без тебе в житті обійшлися. 2р.

 

Для того, щоб людям гарний одяг мати

Треба речовини вміть синтезувати. 2р

 

Фарбами фарбуєм, лаками лакуєм

Парфуми ми маєм, бо хімію знаєм.2р

 

А які лікарства вже виготовляють

Це ті фармацевти, що хімію знають.2р.

 

Чи на "Мерседесах" хлопці би "гасали"

Якби металурги хімії не знали. 2р.

 

Хімію ми любим, хімію ми знаєм

Але через неї здоров’я втрачаєм.2р

 

Тому, що простори хімії безмежні

Поводитись з нею треба обережно.2р

 

От така цікава ця наука, люди,

І вона потрібна кожному і всюди!2р

 

 

Вчитель. Про важливість хімії розкажуть нам люди різних професій.

Перукар. Умоїй професії хімія відіграє неабияку роль. Крім уміння робити різно­манітні зачіски, я повинна знати, як пофарбувати волосся та зробити хімічну завивку. І тут мені стають у пригоді знання з хімії.

Тепер практично немає зачісок, які б виконувалися без застосування барвників. Останні не тільки змінюють колір волосся, а й візуально корегують форму обличчя. Барвники бувають хімічними та природними. До хімічних належать, наприклад, перекис водню (30% відсотковий розчин Н2О2). Це сильний окисник. Про це треба пам’ятати, коли готуєш розчин і коли наносиш його на волосся. Так, готувати розчин для фарбування волосся треба в неметалевому посуді, наносити його на волосся слід в гумових рукавицях. Знебарвлення - це окиснення пігменту волосся. Сильна дія перекису водню може призвести до того,що захисні лусочки волосся одержать опік. Тому фарбують немите волосся, оскільки жирова плівка захищає його від ушкоджень.

Чим більшим є час впливу на волосся Н2О2, чим вища його концентра­ція, тим краще освітлення. Але слід пам’ятати, що концентрація Н202 не повинна перевищу концентрації Н2О2 до нього додають активуючу речовину, яка прискорює реакцію розкладу. Таким прискорювачем є нашатирний спирт. Його слід додавати трошки, краплями. Приготував­ши суміш, її необхідно відразу ж нанести на волосся так, щоб реакція з виділенням О2 (поява піни) відбулася на волоссі. Після фарбування суміш змивають підкисленою водою (1 столова ложка оцту на 1 л води)

Фармацевт. У моїй професії знання хімії і біології дуже важливі. Як впливає той чи інший препарат фармацевтичної та біохімічної промисловості на наш організм, у якій кількості його вживати і коли, чи можна застосовувати одні ліки паралельно з іншими, чи не буде від цього шкоди організму і чи не зміниться дія обох препаратів - ось з якими запитаннями звертаються до мене хворі. Тому я повинна знати не тільки біохімічний склад будь-яких ліків, а й те як вони діють на організм людини. Якщо ж я безпосередньо виготовляю мазі та різні мікстури, то зобов’язана точно дотримуватися кількісних відношень речовин, вказаних у рецепті. Адже від дози речовини в препараті залежить здоров’я моїх пацієнтів. Тому від аптекаря як не від кого іншого, чекають точності і акуратності. Недарма в народі кажуть: "Точно як в аптеці".

Лаборант. І в моїй професії хімія має велике значення. Моя робота пов’язана з приготуванням розчинів солей, лугів та кислот різної концентрації. Ці речовини потрібні для аналізу рідин нашого організму (зокрема крові і сечі).  Коли я , наприклад, хочу зробити забір крові, я розливаю в пробірки розчини, які приготувала заздалегідь. Вони необхідні для того, щоб кров не згорталася і в ній збереглися клітини, потрібні для дослідження. Так, для того, щоб збереглися еритроцити, треба взяти  0,9% розчин NaС1, для лейкоцитів 3% розчин оцтової кислоти. Для забору крові на аналіз зсідання еритроцитів беруть 5% розчин лимоннокислого Nа.

Якщо я працюю не в клінічній, а в біохімічній лабораторії, там за допо­могою хімічних реактивів визначаю наявність і точну кількість речовин у сечі і в сироватці крові (цукор, холестерин, білірубін, креатинін). Тут так само не обійтися без знання того, як готувати розчини різної концентрації. Саме для біохімічного аналізу дуже важливі точна концентрація реактиву і точний об’єм взятої рідини організму. Від цього залежить пра­вильність аналізу. Тому я повинна бути дуже уважною.

     Агроном. Мій фах пов’язаний із землею і рослинами. І знання хімії мені в цьому дуже допомагають. Сучасна хімічна промисловість випускає спеціальні препарати, за допомогою яких можна активно керувати життям і розвит­ком рослин. Враховуючи потреби різних культур у поживних речовинах значення рН грунтів, правильно використовуючи добрива, можна не тіль­ки підвищити врожайність , а й покращити якість сільськогосподарської продукції, збільшити опір культур до різних хворіб. Мінеральні добрива значно покращують кругообіг речовин у грунті, підвищують його про­дуктивність.

Відомо,що добрива бувають трьох типів:

- мінеральні, які у свою чергу поділяються на азотні, фосфорні, калійні та мікродобрива;

- органічні, серед яких виділяють місцеві та зелені добрива;

- бактеріальні добрива;

Якщо до складу добрива входить один з поживних елементів(Мg, Р, К), то вони називаються простими. Є також комбіновані, змішані, складні міне­ральні добрива з двома компонентами: амофос - N2 і Р, селітра - - N2 і К; трьома компонентами: нітрофоска - N, Р і К. Вони застосовуються на всіх грунтах та під усі культури.

Отже, без знання хімії мені не виростити хорошого урожаю.

      чистій оселі і люди веселі"- говорять у народі. Гігієна приміщення - запору­ка здоров’я. Для боротьби з тарганами використовую зовсім неотруйний силіцій діоксид. Для цього придатний не звичайний, а тільки так званий гід рольний силіцій діоксид,який має здатність інтенсивно поглинати во­логу. За зовнішнім виглядом - це дрібний білий порошок. Якщо тарган забрудниться в цьому порошку,то силіцій діоксид почне безперервно по­глинати вологу , яка міститься в організмі комахи, аж до повного зневод­нення. "Висушений таким чином тарган гине. Цей засіб не становить ніякої небезпеки для людини.

—Як і будь-яка охайна господиня, я дбаю про чистоту на кухні. Ось кілька порад.

Алюмінієвий посуд від соди чорніє. Каструлі завжди будуть чистими і блискучими, якщо у воду для миття додати кілька крапель нашатирного спирту.

Щоб вичистити каструлі,які сильно підгоріли, посипте їх товстим шаром соди, налийте трохи води і залиште на кілька годин. Столова ложка пит­ної соди допоможе швидко вимити посуд, якщо наповнити його водою, прокип’ятити, а потім сполоснути теплою водою.

Нікельований посуд, у якому готувалася жирна їжа, краще всього проми­ти водою з додаванням нашатирного спирту. Після цього його слід обли­ти окропом і натерти крейдою або зубним порошком.

 

(Марш елементів)


Я іду за першим вслід,

Я - це з космосу привіт,

Бо мене знайшли на Сонці,

Але я і за віконцем

Гелій є також в повітрі,

У швидкому леті вітру.

 

Я - Карбон, або вуглець

Я - вугілля, олівець.

Маю ще один талант:

Я блищу, бо діамант

Хоч я шостий, все ж важливий

Я в усіх живих клітинах.

В формулі читайте: "Ен",

По латині - Нітроген

Ми азотом називаєм,

Що в повітрі помічаєм,

У комахах і рослинах,

Наших генах і клітинах

 (Так пробрався навіть в ген

 Цей невтомний Нітроген)

 

Я скрізь навколо тебе є,

Бо кисень- 02 - ім’я моє

Я у деревах, у траві

В твоїх жилах, у крові,

Я по латині - Оксиген

Запам’ятай і полюби мене.

 

Я - Натрій, я з металами стою,

Хоч мякий, мов масло.

Жовтим полум’ям горю,

Й довго не погасну.

Я поширений доволі:

В соді, склі, кухонній солі.

В морській воді я проживаю,

На твердість її впливаю.

Тому вона гірка на смак Я - Магній - 12 знак. Найбільш поширений метал,

Як глина у землі лежав Але знайшли чудовий спосіб И видобувають його досі Він легкий у каструлях наших В яких ми варили борщ чи кашу,

У літаках сріблясто-білих,

Потужних, але легкокрилих,

Він срібний, наче сніг чи іній,


                  І зветься гарно - Алюміній!

Я так поширений в природі,

Що після кисню другий йду.

Є у піску, в гірській породі,

Я цар каміння у природі

Силіцій - звуся по-латині,

Є у рослинах і в тварині.

Для рослин я необхідний

І для грунту завжди рідний.

Різнокольоровий у природі,

Білий в чорний переходить,

А червоний фосфор стрінь

 На коробках сірників!

Я в твоєму мозку є Фосфор - це ім’я моє.

Із вулканів я з’являюсь

 У воді не розчиняюсь

Сірка жовта і крихка

 Є як газ і кислота.

У кислотному ряду

Очищаю нафту, масло,

Гербіцид в полях прекрасний

Хвору шкіру очищаю,

Навіть в пеклі я буваю.

Срібно-білий активний метал.

І повітря боїться він дуже

Є у грунті, у ваших кістках,

І у водах підземних потужниж

Кальцій є у зубах білосніжних

І тому він метал дивовижний.

Біля періодичної системи

Дивлюсь в таблицю - о, це диво - період, групи і ряди

 Вночі і вдень там Цинк учений все ходить біля кислоти

Іде направо - ось і Галій, наліво - Купрум тут стоїть

Там дивина, Силіцій ходить, а зверху Оксиген сидить.

На невідомих ще оксидах сліди підступних речовин,

І Менделєєвій в хлоридах сидить, задумавшись, один.

І Оксиген там ненароком вбиває Цезія - царя,

За гратами Аргон страждає, сумний Неон цього не знає

Там лантаноїди товпою гуляють всі самі собою

 Над Аурумом Натрій марить, а Нітроген усім цим править.

І я там був, всі солі пив, таблицю бачив всю зелену

 І хіміків таких учених, і трохи лиха наробив.

Гімн хіміків

                           Нам на роду пролити те, ще ллється,


Синтезувати те, що не знайти

І посуд наш хімічний завжди б’ється:

Закон і дослід прагнемо звести.

Все більше, і більше, і більше

Вчимо нових формул, рівнянь.

І в цьому є найсильніший,

Той більше отримує знань.

Сценка "Ми хіміки"(4 учасники)

1.Ми хіміки, а хімія - це безсонні ночі

2.Це постійні розмови про хімію.

3.Це хімічні лабораторії.

4.Це батьки, які говорять: "Наша дитина - хімік!"

Всі: І це щастя. І це життя.

1.Але ви можете запитати: "Чому не всі стають хіміками?" Тому, що хімія - це безсонні ночі.

2.Це  постійні розмови про хімію (роздратовано)

3.Це  хімічні лабораторії.(закривають ніс)

4.Це батьки, які говорять: "Наша дитина - хімік! тьфу"

Всі: І це щастя. І це життя.

1.Але все таки ми хіміки. Тому,що хімія - це безсонні ночі.(гордістю)

2.Це постійні розмови про хімію (з гордістю)

3.Це хімічні лабораторії.

                             4.Це батьки, які говорять: "Наша дитина - хімік!

Всі: І це щастя. І це життя.

 

"Частушки”

Ми веселі дві подружки і співати вміємо

Заспіваємо частушки про науку хімію.

 

Знають Ігор, Коля й Вася іспит наближається

А в них з хімії у класі двійки прибавляються.

 

Отака в усіх нас доля іспити - страждання

І списати нема в кого з хімії завдання.

 

Ах ті формули складні символи, задачі

І закони не одні тяжко їх вивчати.

 

Але треба нам усім хімію любити

Бо без неї у житті не можна прожити

 

Ось хімії величні далі одне з основ, одне з вершин

Тут таємничий світ молекул, взаємодія речовин,

Хімія - наука віку!

Пам’ятайте кожну мить

Так вже травлять чоловіка,

Він не знає що робить.

І коли береш у руки,

И знаєш точно, там є яд

Тож візьмися до науки І не їж усе підряд.

Поклянемось, братці, тут -

Далі вчитися підемо всі в хімічний інститут!

Вчитель. Людина - це частинка природи. І саме природі ми зобов’язані своїм існуванням, своєю досконалістю, своєю могутністю. Вона може бути другом або ворогом. Але як писав Гете:" Природа не визнає жартів. Вона може бути тільки завжди правдивою, завжди серйозною, завжди суворою. Вона завжди справедлива, помилки ідуть від людей."

Природа нам - як рідний дім,

Вона усім - як мати,

Щоб лад завжди був в домі тім,

Про це нам треба знати.

Вчитель. Ми знаємо, що знання з хімії базуються на відкритті періодичного закону. Послухайте, як його відкривали.

Летять світи у сяйво й тьму без дна, їх рух усім нагадує годинник.

І це усе - матерія одна - І од планет і до малих піщинок.

Це трапилося восени на берегах ріки Неви

Знавець хімічних елементів складав підручник для студентів:

Як краще вирішить проблему і звести матеріал в систему.

Щоб перетнути цей кордон,

Потрібно винайти закон,

Він обє’днає цілий світ й природи створить алфавіт

 Багато вчених цим займались

А так в невіданні лишались

 І винайти закон не в змозі

 Спинялися на півдорозі.

Марш елементів

Ми - елементи, нас 110

В гордім марші ми крокуєм,

Побажання всім даруєм.

Ми - елементи, нас 110

В роботі, вдома, в школі, в полі,

В повітрі, в крапельках і в морі –

Порібні всім ми у житті.

Кудись поділись - ви в біді

Наші властивості ви вчили

І нас на групи поділили

Кожному ви ім’я вручили

І нас в таблицю помістили

Ми ділу маєм всі служити,

Властивість в кожного своя.

Ви прагнете усіх нас вчити

І знати кожного ім’я.

Я найперший елемент

У всьому світі - Гідроген,

"Аш" у формулі читайте

 І прошу: запам’ятайте –

 Я у солях, в кислоті,

Я у річці, у воді.

Я найкращий. Ось він я!

Водень - це моє ім’я.

 

Пісня «Летів водень потайком»

Летів водень потайком / 2р.

Тай до кисню вечерком. / 2р.

-Ой ти, кисню, відчини, / 2р.

Своє-моє серденько звесели. / 2р.

Ой не буду відчинять, / 2р.

Бо ти будеш, серденько, бушувать. / 2р. Ой гриміло до зорі, / 2р.

Стало повно аш два о у відрі. / 2р.

 

В природу із добром іди.

Вона ж тобі - як мати.

Змайструй шпаківню, посади

 Калину біля хати.

Й пташки на різні голоси

Співатимуть для тебе,

І в краплях чистої роси

Побачиш чисте небо.

Й віддячить за добро тобі

Земля теплом родинним.

Люби і бережи її,

Будь гідним її сином!

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Позакласні заходи
Додано
26 грудня 2018
Переглядів
1202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку