22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Сценарій позакласного заходу "Знавці музики"

Про матеріал
Позакласний захід з музичного мистецтва для учнів 5 класу .Конкурсна програма для учнів з метою популяризації предмета.
Перегляд файлу

Ведучий 1: Добрий день шановне товариство!

Ведучий 2: Ми радо вас вітаємо сьогодні у цьому залі!

Ведучий 1: Друзі! Чи знайома вам телепередача «Клуб знавців»?

Ведучий 2: Так ось сьогодні ми з вами разом спробуємо стати такими ж знавцями.

Ведучий 1: - Сьогодні у цей знаменний час проведемо змагання «Знавців музики» між командами п’ятих класів.(слайд1)

Ведучий 1: - Допоможуть нам визначити най кращу команду знавців наше почесне журі.

(Ведучі по черзі представляють склад жирі).

Ведучий 1:  - Під гучні оплески запрошуємо команди на сцену.

( вихід команд)

Ведучий 2: - Оголошуємо перший конкурс

Ведучий 1:  « Представте  себе».(слайд 2)

Ведучий 2: - Оцінювати за кожну  вірну відповідь 1 бал, за неповну відповідь пів бала.

Ведучий 1:  - Запрошуємо 1 команду представити себе.

 Ведучий 1:  - Запрошуємо 2 команду представити себе.

Ведучий 1:  - Запрошуємо 3 команду представити себе.

 Конкурс №1 (команди по черзі представляють себе – назва, девіз, капітан команди )

Ведучий 2: Оголошуємо наступний конкурс «Назвіть зв’язок музики з іншими видами мистецтва» [1.с 6] (слайд3)

(В командах вибирають хто буде відповідати на дане питання )

Ведучий 1: Увага на екран (Де висвітлюється вірна відповідь) (слайд 4)

Конкурс №2

Ведучий 2: Наступний конкурс «Квітка мистецтв». Подивіться на екран назвіть якого виду бракує?  (слайд 5)

(В командах вибирають хто буде відповідати на дане питання )

Ведучий 1: Увага на екран вірна відповідь (слайд 6)

Конкурс №3

Ведучий 2: Уважно подивіться на екран. Позначте вірно зображений скрипковий ключ, та поясніть чому його називають ключ “ Соль ”?( слайд 7)

(В командах вибирають хто буде відповідати на дане питання )

Ведучий 1: Увага на екран вірна відповідь (слайд 8)

Конкурс №4

Ведучий 2: Уважно послухайте про якого композитора йдеться мова?

(слайд 9) 1.  Український композитор, хоровий диригент, громадський діяч, педагог. Автор широко відомих обробок українських народних пісень, для хору: “Щедрик”, “ Дударик”, “ Козака несуть” [1.с70 ]

Ведучий 1: Увага на екран вірна відповідь (слайд 10)

(слайд 11 ) 2. Німецький композитор, автор численних опер. Різнобічно обдарований музикант: грав на багатьох інструментах, співав, добре знав особливості балетного мистецтва, був видатним оперним диригентом. Його опера «Орфей та Еврідіка »,  написана на основі давньогрецького міфу про співака і поета,котрому була відома особлива сила музики. [1.с13 ]

Ведучий 1: Увага на екран вірна відповідь (слайд 12) 

(слайд 13) 3. Німецький композитор, органіст і скрипаль. За життя не був визнаний як композитор. Творча спадщина охоплює понад 1000 композицій: 320 світських і духовних кантат,багато мес, ораторії, численні хорали.[1.с16]

Ведучий 1: Увага на екран вірна відповідь (слайд 14)

Конкурс №5

Ведучий 2: Наступний конкурс «Дайте визначення» Потрібно назвати визначення .(слайд15)

  • Народна музика це…
  • Професійна музика це…
  • Автентична музика це…

Ведучий 1: Увага на екран вірна відповідь (слайд 16)

  • Народна музика – це традиційна музика народів , створюється і передається в усній формі від покоління до покоління.
  • Професійна музика – це музика, створена композиторами; вона має певного автора.
  • Автентична музика – це стиль у музичному виконавстві, в якому максимально точно відтворено звучання музики минулого.             

Ведучий 1: - Конкурс №6

По порядку командам зачитується речення. Потрібно продовжити речення (сайд 17)

- Інструментальна музика  - …

- Вокальна музика   - …

- Хормейстер - …

- Композитор - …

- Виконавці - …

- Слухач - …

Ведучий 2: Увага на екран вірна відповідь (слайд18)

  • Інструментальна музика  - виконується на музичних інструментах
  • Вокальна музика  - виконується голосом
  • Хормейстер – диригент хору
  • Композитор – створює музику, та записує за допомогою нотних знаків.
  • Виконавці – виконують музику на інструментах чи голосом.
  • Слухач – сприймає музичний твір.

Конкурс №6

Ведучий 1: Оголошуємо конкурс  «Ребуси». Для виконання цього завдання запрошується по одному представнику від команди. Будь-ласка делегуйте своїх представників. Прошу представників по черзі відгадувати ребуси.

Увага на екран. Перед вами ребуси.

 (представники відповідають по черзі).

Ведучий 2: Увага на екран вірна відповідь (слайд20)

 Ребус, столяр, прізвище,лисиця, до побачення, доміно. [2]

Ведучий 1: Оголошуємо конкурс  « Що це ?».   По черзі командам зачитається питання. Потрібно дати відповідь.

- В перекладі з італійської - “ повітря ” невелика інструментальна чи вокальна п'єса наспівного характеру.[1.с17]

- У перекладі з французької – “ головний твір “ – довершений у своєму жанрі, що отримав захоплені відгуки критики. Найкращий витвір мистецтва.[1.с18]

- У перекладі з латинської буквально означає “перед грозою ” – невелика інструментальна п’єса.[1.с36] (слайд 21)

( Команди по черзі відповідають).

Ведучий 2: Увага на екран вірна відповідь (слайд 22)

Ведучий 1: Увага конкурс домашнє завдання.

Ведучий 2: Номер художньої самодіяльності. .(слайд23)

Ведучий 1: Оголошуємо останній конкурс це дуель капітанів.(слайд24)

Ведучий 2: Правила проведення

- Потрібно назвати музичні інструменти перемагає хто називає останній.

Будьте уважні названі інструменти не повторювати. 

Ведучий 1:  Пропонуємо залу проявити  підтримку  учасників,   відгадати музичні загадки. Умови підтримки. Назвавши вірну відповідь потрібно назвати команду, якій ви даруєте бал (слайд25)

Ведучий 2:  А журі попросимо зазначити ці вірні відповіді командам.

 ( ведучі загадують загадки  )

1.Жили знаки-нотки
Сумні й самотні.
Я заграв їх разом –
Звеселив одразу.
Мама раді, тато гордий,
Бо заграв я їм… (акорди)

2. То товстішає, то худне,
На всю оселю голосить.
(Баян, акордеон, гармошка)

3. Ми в театрі на виставі,
Закінчився перший акт.
Глядачів все менше в залі –
Починається … (антракт)

4. Ой же гарно вона грає,
Кожне слово вимовляє,
Хоч і має три струни,
Та співочі всі вони.
Запитаймо у Всезнайка:
- Хто це? Що це?
(Балалайка)

5. Всі герої вистави на сцені танцюють
Не співають, не грають і не малюють.
Ні для кого не секрет,
Звуть виставу цю …
(Балет)

6.Україну прославляє,
Хоч не знає слів,
Тугу людям розганяє
Багатострунний спів.
У похід її з собою
Брав козак Мамай,
Мов ясну леліяв зброю.
Хто вона? Вгадай.
(Бандура)

 7.Люблять мене, поважають,
Та б’ють мене, коли грають. (Барабан)

8. Урочисто лине в пісні,
В арії вражає нас
Сильний, як могутнє море,
Чоловічий голос…(Бас)

9. Що за гість прийшов у дім?
Скільки ґудзиків на нім!
А почнеш їх натискати, –
Починає гість співати!
(Баян)

10.  Тра-та-та, тра-та-та,
Зверху шкіра, знизу теж,
Всередині пустота.
(Барабан)

11.Він пише музику для нас,
Мелодії грає,
Вірші покладе він на вальс.
Хто пісні складає? (Композитор) 

12.П’ять лінійок – будинок для нот,
Нота в кожній тут живе.
Люди в світі різних країн
Звуть лінійки… («нотний стан»)

  13.Як промінь – яскравим,
Привітним, як сонця тепло золотаве.
Буває він грізним, як той ураган.
Він – флейти нащадок,
Славетний – …
(Орган)

 14.Сам із вільхи та із дуба,
В роті білі й чорні зуби.
Ти до них торкнись – готово,
Враз почуєш звук чудовий.
(Рояль)

15.Як смичок струни торкнеться,
Вона піснею озветься.
Дуже ніжну душу має,
Що сміється і ридає.
(Скрипка)

16.Хто стоїть, як вартовий,
Перед нотками рядками?
Хто рядок наш відкриває,
Місце нотам визначає?
(Скрипковий, басовий ключ)

17.Цьому інструменту мідному
Є місце на столі обідньому.
(Тарілки) [3]

 

Ведучі: Ось і настав час оголосити результати нашого конкурсу.

Ведучий 1: Ось закінчилися всі конкурси. Поки наше почесне журі підрахує  результати конкурсу . Пропонуємо залу та учасникам,  виконати пісню.

Журі оголошує переможців.

 

Використана література:

1. Кондратова Л.Г. Музичне мистецтво: підручник для 5 класу загальноосвітніх закл. / Л.Г. Кондратова – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2013. - 176с.

2. http://allforchildren.com.ua/rebus71.htm

3. http://megaznaika.com.ua/zagadku/muzychni-zahadky/

 

 

doc
Додано
20 лютого
Переглядів
101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку