Ведучий 1: Добрий день шановне товариство!
Ведучий 2: Ми радо вас вітаємо сьогодні у цьому залі!
Ведучий 1: Друзі! Чи знайома вам телепередача «Клуб знавців»?
Ведучий 2: Так ось сьогодні ми з вами разом спробуємо стати такими ж знавцями.
Ведучий 1: - Сьогодні у цей знаменний час проведемо змагання «Знавців музики» між командами п’ятих класів.(слайд1)
Ведучий 1: - Допоможуть нам визначити най кращу команду знавців наше почесне журі.
(Ведучі по черзі представляють склад жирі).
Ведучий 1: - Під гучні оплески запрошуємо команди на сцену.
( вихід команд)
Ведучий 2: - Оголошуємо перший конкурс
Ведучий 1: « Представте себе».(слайд 2)
Ведучий 2: - Оцінювати за кожну вірну відповідь 1 бал, за неповну відповідь пів бала.
Ведучий 1: - Запрошуємо 1 команду представити себе.
Ведучий 1: - Запрошуємо 2 команду представити себе.
Ведучий 1: - Запрошуємо 3 команду представити себе.
Конкурс №1 (команди по черзі представляють себе – назва, девіз, капітан команди )
Ведучий 2: Оголошуємо наступний конкурс «Назвіть зв’язок музики з іншими видами мистецтва» [1.с 6] (слайд3)
(В командах вибирають хто буде відповідати на дане питання )
Ведучий 1: Увага на екран (Де висвітлюється вірна відповідь) (слайд 4)
Конкурс №2
Ведучий 2: Наступний конкурс «Квітка мистецтв». Подивіться на екран назвіть якого виду бракує? (слайд 5)
(В командах вибирають хто буде відповідати на дане питання )
Ведучий 1: Увага на екран вірна відповідь (слайд 6)
Конкурс №3
Ведучий 2: Уважно подивіться на екран. Позначте вірно зображений скрипковий ключ, та поясніть чому його називають ключ “ Соль ”?( слайд 7)
(В командах вибирають хто буде відповідати на дане питання )
Ведучий 1: Увага на екран вірна відповідь (слайд 8)
Конкурс №4
Ведучий 2: Уважно послухайте про якого композитора йдеться мова?
(слайд 9) 1. Український композитор, хоровий диригент, громадський діяч, педагог. Автор широко відомих обробок українських народних пісень, для хору: “Щедрик”, “ Дударик”, “ Козака несуть” [1.с70 ]
Ведучий 1: Увага на екран вірна відповідь (слайд 10)
(слайд 11 ) 2. Німецький композитор, автор численних опер. Різнобічно обдарований музикант: грав на багатьох інструментах, співав, добре знав особливості балетного мистецтва, був видатним оперним диригентом. Його опера «Орфей та Еврідіка », написана на основі давньогрецького міфу про співака і поета,котрому була відома особлива сила музики. [1.с13 ]
Ведучий 1: Увага на екран вірна відповідь (слайд 12)
(слайд 13) 3. Німецький композитор, органіст і скрипаль. За життя не був визнаний як композитор. Творча спадщина охоплює понад 1000 композицій: 320 світських і духовних кантат,багато мес, ораторії, численні хорали.[1.с16]
Ведучий 1: Увага на екран вірна відповідь (слайд 14)
Конкурс №5
Ведучий 2: Наступний конкурс «Дайте визначення» Потрібно назвати визначення .(слайд15)
Ведучий 1: Увага на екран вірна відповідь (слайд 16)
Ведучий 1: - Конкурс №6
По порядку командам зачитується речення. Потрібно продовжити речення (сайд 17)
- Інструментальна музика - …
- Вокальна музика - …
- Хормейстер - …
- Композитор - …
- Виконавці - …
- Слухач - …
Ведучий 2: Увага на екран вірна відповідь (слайд18)
Конкурс №6
Ведучий 1: Оголошуємо конкурс «Ребуси». Для виконання цього завдання запрошується по одному представнику від команди. Будь-ласка делегуйте своїх представників. Прошу представників по черзі відгадувати ребуси.
Увага на екран. Перед вами ребуси.
(представники відповідають по черзі).
Ведучий 2: Увага на екран вірна відповідь (слайд20)
Ребус, столяр, прізвище,лисиця, до побачення, доміно. [2]
Ведучий 1: Оголошуємо конкурс « Що це ?». По черзі командам зачитається питання. Потрібно дати відповідь.
- В перекладі з італійської - “ повітря ” невелика інструментальна чи вокальна п'єса наспівного характеру.[1.с17]
- У перекладі з французької – “ головний твір “ – довершений у своєму жанрі, що отримав захоплені відгуки критики. Найкращий витвір мистецтва.[1.с18]
- У перекладі з латинської буквально означає “перед грозою ” – невелика інструментальна п’єса.[1.с36] (слайд 21)
( Команди по черзі відповідають).
Ведучий 2: Увага на екран вірна відповідь (слайд 22)
Ведучий 1: Увага конкурс домашнє завдання.
Ведучий 2: Номер художньої самодіяльності. .(слайд23)
Ведучий 1: Оголошуємо останній конкурс це дуель капітанів.(слайд24)
Ведучий 2: Правила проведення
- Потрібно назвати музичні інструменти перемагає хто називає останній.
Будьте уважні названі інструменти не повторювати.
Ведучий 1: Пропонуємо залу проявити підтримку учасників, відгадати музичні загадки. Умови підтримки. Назвавши вірну відповідь потрібно назвати команду, якій ви даруєте бал (слайд25)
Ведучий 2: А журі попросимо зазначити ці вірні відповіді командам.
( ведучі загадують загадки )
1.Жили знаки-нотки
Сумні й самотні.
Я заграв їх разом –
Звеселив одразу.
Мама раді, тато гордий,
Бо заграв я їм… (акорди)
2. То товстішає, то худне,
На всю оселю голосить.
(Баян, акордеон, гармошка)
3. Ми в театрі на виставі,
Закінчився перший акт.
Глядачів все менше в залі –
Починається … (антракт)
4. Ой же гарно вона грає,
Кожне слово вимовляє,
Хоч і має три струни,
Та співочі всі вони.
Запитаймо у Всезнайка:
- Хто це? Що це?
(Балалайка)
5. Всі герої вистави на сцені танцюють
Не співають, не грають і не малюють.
Ні для кого не секрет,
Звуть виставу цю …
(Балет)
6.Україну прославляє,
Хоч не знає слів,
Тугу людям розганяє
Багатострунний спів.
У похід її з собою
Брав козак Мамай,
Мов ясну леліяв зброю.
Хто вона? Вгадай.
(Бандура)
7.Люблять мене, поважають,
Та б’ють мене, коли грають. (Барабан)
8. Урочисто лине в пісні,
В арії вражає нас
Сильний, як могутнє море,
Чоловічий голос…(Бас)
9. Що за гість прийшов у дім?
Скільки ґудзиків на нім!
А почнеш їх натискати, –
Починає гість співати!
(Баян)
10. Тра-та-та, тра-та-та,
Зверху шкіра, знизу теж,
Всередині пустота.
(Барабан)
11.Він пише музику для нас,
Мелодії грає,
Вірші покладе він на вальс.
Хто пісні складає? (Композитор)
12.П’ять лінійок – будинок для нот,
Нота в кожній тут живе.
Люди в світі різних країн
Звуть лінійки… («нотний стан»)
13.Як промінь – яскравим,
Привітним, як сонця тепло золотаве.
Буває він грізним, як той ураган.
Він – флейти нащадок,
Славетний – …
(Орган)
15.Як смичок струни торкнеться,
Вона піснею озветься.
Дуже ніжну душу має,
Що сміється і ридає.
(Скрипка)
16.Хто стоїть, як вартовий,
Перед нотками рядками?
Хто рядок наш відкриває,
Місце нотам визначає?
(Скрипковий, басовий ключ)
17.Цьому інструменту мідному
Є місце на столі обідньому.
(Тарілки) [3]
Ведучі: Ось і настав час оголосити результати нашого конкурсу.
Ведучий 1: Ось закінчилися всі конкурси. Поки наше почесне журі підрахує результати конкурсу . Пропонуємо залу та учасникам, виконати пісню.
Журі оголошує переможців.
Використана література:
1. Кондратова Л.Г. Музичне мистецтво: підручник для 5 класу загальноосвітніх закл. / Л.Г. Кондратова – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2013. - 176с.
2. http://allforchildren.com.ua/rebus71.htm
3. http://megaznaika.com.ua/zagadku/muzychni-zahadky/