Сценарій проекту з природознавства для 2 класу на тему "Рослини - народні символи України"

Про матеріал

Мета проекту: зібрати інформацію рослини-символи України, про обереги нашого життя; багатство і різноманітність природи; збагатити знання учнів про народні традиції і звичаї рідного краю; формувати навички роботи з періодичними виданнями, уміння користуватися Інтернетом, відбирати потрібну інформацію, виділяти найголовніше; формувати в учнів вміння презентувати результати своєї роботи; розвивати критичне мислення, навички аналізу та рефлексії; осмислення учнів 4 класу можливостей та усвідомлення значущості під час роботи в команді; виховувати почуття відповідальності.

Перегляд файлу

Тема   навчального проекту  « Рослини - народні символи України»

Учасники проекту – учні 4 класу.

Тип проекту за домінуючою діяльністю: інформаційний, пошуково-пізнавальний.

За змістом: міжпредметний (літературне читання, природознавство).

За тривалістю: середньої тривалості  (6 уроків)

За метою, яку ставить перед собою вчитель: узагальнюючий.

За кількістю учасників:  груповий.

Мета проекту: зібрати інформацію рослини-символи України, про обереги нашого життя; багатство і різноманітність природи; збагатити знання учнів про народні традиції і звичаї рідного краю; формувати навички роботи з періодичними виданнями, уміння користуватися Інтернетом, відбирати потрібну інформацію, виділяти найголовніше; формувати в учнів вміння презентувати результати своєї роботи; розвивати критичне мислення, навички аналізу та рефлексії; осмислення учнів 4 класу можливостей та усвідомлення значущості під час роботи в команді; виховувати почуття відповідальності.

Завдання проекту: зібрати інформацію про рослини - народні символи України та презентувати її за планом:

  1. особливості зовнішнього вигляду рослини;
  2. походження її назви;
  3. значення символу - рослини;
  4. особливості її чудодійної сили;
  5. опис в усній народній творчості: приказки, прислів’я, загадки, вірші, легенди, притчі.

Прогнозований результат: кожна творча група готує презентацію про одну з рослин, як символ України, щоб довести думку про неповторність, багатство та їх чудодійність.

Етапи навчального проекту

І етап. Організація проекту.

 Визначення теми, мети проекту, навчального предмету, виду проекту та його тривалості.             

ІІ етап. Планування проектної діяльності.

1. Ознайомлення учнів із загальною темою і провідною проблемою.

Бесіда- На уроках позакласного читання і природознавства ми знайомилися з різними народними символами України.

- Який символ вам до вподоби?

- Про який чудодійний оберіг хотіли б дізнатися найбільше?

- Давайте узагальнимо наші знання і підготуємо за вибором навчальний проект «Народні символи України»

2. Формування груп для пошуку та опрацювання інформації.

 Об’єднання в творчі групи для пошуку інформації та підготовки презентації про один із рослин- символів:

група 1 – Верба – символ родинного вогнища;

група 2 – Калина – дерево нашого українського народу;

група 3 – Вишня – символ рідної землі, матері та дівчини нареченої;

група 4 – Тополя – символ дівочої краси, суму, самотності;

група 5 – Барвінок – символ віри у свої сили та взаємної любові;

група 6 – Чорнобривці – символ краси, сміливості і стійкості.

3. Розподіл обов’язків у пошуковій діяльності між членами групи.

4. Визначення форми представлення результатів:

  • мультимедійна презентація,
  • розповідь,
  • плакати.

ІІІ етап. Реалізація проекту.

1. Визначення джерел інформації і способу її збору.

2. Самостійна пошукова діяльність учнів.

 Учні ведуть пошукову роботу за планом, поданим у завданні проекту.

3. Оформлення освітнього продукту.

ІV етап. Презентація проекту; оцінювання проекту і власної діяльності у ньому (самооцінка):

  • оформлення результатів;
  • підготовка до презентації;
  • захист проектів;
  • оцінювання діяльності, висновки. 

V етап.  Рефлексія.

 Учасники діляться власними враженнями.

  • Чи достатньо було у вас знань для реалізації проекту?
  • Якими джерелами користувалися для отримання нових знань?
  • Чого навчились під час роботи над проектом?
  • Що в роботі було найскладнішим? А що найцікавішим?
  • Чи задоволені отриманим результатом?

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Збукар Оксана Анатоліївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Природознавство 4 клас (Андрусенко І.В.)
Додано
19 лютого 2018
Переглядів
3006
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку