Сценарій " Птахи - наші друзі"

Про матеріал
Сценарій свята" Птахи - наші друзі" Це свято можна провести в початковій школі.Поглибити знання дітей про життя птахів навесні, допомогти дізнатись, яку користь приносять птахи; виховувати любов до птахів, бажання їх оберігати.
Перегляд файлу

Птахи – наші друзі

 

Мета: Поглибити знання дітей про життя птахів навесні, допомогти дізнатись, яку

користь приносять птахи; виховувати любов до птахів, бажання їх оберігати.

 

Сценарій

 

Ведучий:

Навесні до нас прилітають птахи. Вони зимували в теплих краях, а тепер повертаються на місця, де вилупились із яєць. Тут вони зів'ють гнізда і знесуть туди яєчка, з них вилупляться пташенята. З часом вони виростуть, навчаться літати і разом з батьками полетять восени у теплі краї.

 

Загадка.

Швидко скрізь цей птах літає,

Безліч мошок поїдає,

Над вікном гніздо будує

Тільки в нас він не зимує.  (Ластівка)

 

Ведучий:

Ластівки прилітають з теплих країв відносно пізно. Це пов’язано з появою комах. Цих птахів називають дітьми вітру. Вітер і його теплі потоки несуть в вишину багато мошкари, там на них і полюють ластівки. В гарну погоду вітер сухий, його потоки підіймають мошкару високо в небо. Перед дощем повітря стає вологим, тонкі крила мошкари намокають і мошкара літає низько над Землею. За ними спускаються і ластівки.

 

Учень 1:

Щебетала ластівка, щебетала.

Повідала любим дітям, де бувала.

- Ой бувала я далеко на чужині

Там так сумно, як без неньки сиротині

Хоч і гарно, хоч тепленько за морями –

Та найкраще в ріднім краї між братами.

 

Ведучий:

Відгадайте, чий голос звучить. (Запис співу солов'я.)

 

 „Великий маестро” – так називають люди солов'я. І справді, пісні його неможливо сплутати, можна слухати годинами. Люди, почувши його спів, уявляють солов'я красивою „жар-птицею” і дуже дивуються, коли бачать перед собою маленьку сіреньку пташку.

 

(Звучить пісня „Я і соловейко”.)

Друга – соліста в гаю я маю,

Хто диво – голос не впізнає?

Це соловейко. Ми з ним у гаю

Гарні концерти влітку даєм.

Приспів:

  • Браво! Браво! Браво! Біс!

Натомилось у пташечки горло –

Пісню співаю голосно соло –

Не переможу  я солов'я!

 

 

 

Учень 2:

Ми розповіли про птахів, які прилітають навесні, а восени відлітають назад, щоб пережити сувору зиму. Але є птахи, які не відлітають на південь.

 

Вірш Лесі Українки „Мамо, іде вже зима”

 

Учень 3:

Загадка: Він веселий стрибунець,

   В нього сірий комірець,

   Він не плаває – літає,

   Він пшениченьку збирає.

   Задавала – молодець

   Ви впізнали, хто це? 

                (Горобець.)

 

(Звучить пісня солов'я.)

 

Ведучий:

Серед зимуючих птахів найбільше нам знайомі горобці. За своє життя жодна пташка не зробила жодного кроку. Вона не вміє ходити, а лише стрибає. Горобці дуже дорогі пташки. Навіть китайці їх купували за золото з сусідньої Монголії.

Горобець у їжі не перебирає: зерно, крихти хліба, крупу – все їдять із задоволенням. Також винищують вони і мошкару і їх личинки. Горобці приносять користь людям. Зимою, коли всім птахам важко, треба ставити для них годівниці.

 

Учень 4:

Горобець біднесенький на віконце сів:

Їсти! Їсти! Їстоньки! Холодно!

Пожалійте пташечку, дайте крихіток.

Я вам зацвірінькаю на увесь садок.

 

Ведучий:

Також не відлітають у теплі краї і ці пташки:

Учень 5:

Загадка:

Пташечка маленька

Блакитно – сіренька

Жовту грудку має,

По гілочках стрибає,

В теплий край не відлітає,

Рідний край не залишає.

                                      (Синичка.)

 

(Звучить голос синички.)

 

Ведучий:

„Зимові” пташки переселяються поближче до житла людини у сподіванні прохарчуватися. Значення синичок у знищенні шкідників дуже велике. Вони шукають мошкару і її личинки на протязі всього року. Взимку полювати важко, синички часто гинуть від холоду. З 10 синичок виживає тільки 2, тому зимою їх треба підгодовувати.

 

Ведучий:

Одного разу бідний чоловік пішов в ліс зрубити дерево. Тільки він підійшов до дерева, як до нього підійшов старий дід і сказав : „Не рубай дерево, а йди додому. У тебе буде досить грошей, щоб купити дрова і жити без проблем.” Чоловік так і зробив. Жив він добре, але наступного року подумав: „Піду до того ж дерева, попрошу ще грошей.” Пішов він до лісу і почав рубати те саме дерево. Тут з'являється той самий старий дід. Він зрозумів, що чоловіка у ліс привела жадібність. „Перетворю тебе на птаха. Стукай все життя по дереву.” – сказав він. Так і з'явився дятел.

Учень 6:

По рецепту на базарі

Дятел вибрав окуляри.

Натягнув собі на ніс,

Полетів трудитись в ліс.

Восени в похмуру пору

Хитрий жук забивсь під кору.

Дятел глянув, сів на сук,

Носом тук – і згинув жук.

От які – то окуляри

Вибрав дятел на базарі.

 

Учень 7:

„Лікарями” наших лісів є дятли. Часто ми чуємо стук дзьоба дятла по дереву. Це птах відшукує личинки, які сховалися глибоко в дереві і нищать його. І тільки дятли своїми могутніми дзьобами можуть їх дістати і знищити.

 

Ведучий:

Який хижий птах занесений до Червоної книги України? (Сова.)

 

Учень 8:

„Пірнати кішки” – так інколи називають сов. Вночі світяться величезні очі сов, нічний спосіб життя, безшумні рухи, - все як у кішок. Вчені давно зацікавились цими птахами, і все-таки ми знаємо про них дуже мало. Головне спостереження за совами: вони бачать тільки вночі, а вдень вони сліпі.

 

Ведучий:

Ви прослухали цікаві розповіді і пісні про птахів. Ще ви про них прочитаєте у книжках. Я думаю, ви зрозуміли, що всі птахи приносять користь, тому люди вважають їх своїми друзями і повинні допомогти їм вижити взимку.

 

Як допомогти птахам вижити взимку? (Ставити годівниці.)

 

Головне, не ловіть птахів (вони дуже люблять свободу)  і не розоряйте їхніх гнізд. 

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Природознавство, 2 клас, Сценарії
НУШ
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
790
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку