«РАНКОВА ЗУСТРІЧ»
«Ліс – джерело енергії для людини»
для учнів 5 класів
Учитель математики Карлівського
ліцею №1 Карлівської міської ради
Світлична І.Є.
Обладнання та матеріали. Дві корзини, в яких лежать: 1) візитки з іменами учнів класу; 2) кленові листочки з різнокольорового паперу (більше кількості учнів класу), комп’ютер, аудіо файл за посиланням https://youtu.be/1L-5DhhjXEo?t=6017
. Зміст
Діти разом із учителем стають у коло обличчям один до одного, по центру стоять дві корзини:1) з візитками учнів усього класу (ім’я знаходиться на зворотньому боці візитки);2 ) з різнокольоровими кленовими листочками.
Учитель: пропонує кожній дитині дістати з корзин одну візитку і один кленовий листочок такого кольору, який гармонує їхньому настрою.
Повертаються всі у коло. По черзі учні підходять до того товариша, чиє і’мя записано на візитці. Вони вітаються,плескаючи один одного в долоні, посміхаються один до одного. Той учень, що підійшов, віддає свій листочок – частинку свого гарного настрою. Інший говорить:
На закінчення вітання, беруться за руки (в колі) і починають усі разом:
- Я, ти, він, вона – дружна ми шкільна сім’я!
Добре разом нам зростати,
Світ науки пізнавати,
Тож не гаймо ні хвилини
І підкорюймо вершини!
Успіх вже чекає нас
До роботи 5 клас!
(посміхаються один одному праворуч і ліворуч від себе)
ІІ. Вправа «Обмін інформацією»
«Ліс – джерело енергії для людини».
- Учитель: Любі, діти! Сьогодні ліси служать людині місцем, де можна розслабитися, відпочити і вдихнути ковток свіжого повітря, набратися нових сил і енергії. Ліси завжди багато значили для людини. Їх важливість день від дня зростає, тому що кількість лісів постійно зменшується. З давніх-давен ліс був джерелом ресурсів, необхідних для виживання — тут можна знайти і їжу, і воду, і притулок. Сьогодні ліси займають понад 0,3 частини земель в світі і містять понад 60000 видів дерев, багато поки що є непізнаними. Лісовий покрив нашої держави становить 15,7% від загальної території України. Учені підрахували, що для досягнення максимальної екологічної, ресурсної та соціальної користі лісу, оптимальна лісистість країни має сягати 0,2 частини її території. Полтавська область належить до областей, які небагаті на ліси. Та, на мою думку, кожен з вас бував в якомусь з лісів. Тож, давайте поринемо в приємні спогади. Я буду питати, а ви мені жестами і мімікою відповідати.
-Хто з вас був у лісі взимку, які ваші враження? Покажіть. (учні не говорять, а лише показують)
- Хто з вас був у лісі весною, які ваші враження? Покажіть. (учні не говорять, а лише показують)
- Хто з вас був у лісі влітку, які ваші враження? Покажіть. (учні не говорять, а лише показують)
- Хто з вас був у лісі восени, які ваші враження? Покажіть. (учні не говорять, а лише показують)
-Чи помітили ви, що в лісі навіть легше дихати? (учні не говорять, а лише показують)
- Чи відчули ви як пахне в лісі? (учні не говорять, а лише показують)
- Назвіть двома словами, що цікавого ви побачили в лісі? (учні говорять по черзі)
- Чи отримали ви задоволення від прогулянки? (учні не говорять, а лише показують)
- Чи хочете потрапити до лісу найближчим часом? (учні не говорять, а лише показують)
- Покажіть, який заряд енергії ви отримали під час прогулянки? (учні не говорять, а лише показують)
ІІІ. Вправа 1. «Дерева лісу» (Групові заняття)
Учитель: - Сьогодні спробуємо всі разом вирушити на прогулянку до весняного лісу. Уявимо, що ми неспішно йдемо стежиною між дерев. Весна вже повністю вступила в свої права, під ногами стелеться зелена травичка, і подекуди видніються тендітні лісові квіточки – то біленькі, то блакитні. Листя на деревах ще не надто густе, як влітку, але його вже достатньо багато для того, щоб тінь від нього викликала відчуття таємничості. А там в гущавині між гілочок, якщо придивитися, можна помітити гніздечко якоїсь пташки. Давайте, послухаємо ліс – це і шелест листя на верхівках, і щебетання пташок, а десь вдалечині тріснула суха гілочка. Стежка привела нас на мальовничу галявину. Тут ростуть різні дерева, кожне з них вражає нас своєю красою, і кожне по своєму особливе. І зараз хотілося б, щоб ви підказали мені які з листочків належать кожному з дерев.
(На дошці розвішені зображення дерев та їх листків, діти встановлюють відповідність між ними, записують на листочках, при потребі, допомагають один одному)
1
2
3
4
5
6
7
8
(Відповіді учнів:1-11;2-10;3-9;4-13;5-12;6-14;7-16;8-15)
Учитель: - На дошці ви можете прочитати, які риси характеризує кожна рослина. Скажіть будь ласка, якби ви були деревом, то яким саме? Чому?
(Учні по колу відповідають)
Вправа 2.
Учитель: - На початку зустрічі я вам розказала, що
Учитель:- Любі мої п’ятикласники. Як ви можете проаналізувати цю інформацію?
-Чи достатньо в нашій державі лісів? Настільки так чи ні?
-Які в вас виникли бажання по закінченню нашої розмови про ліс?
-Чи вдалося вам покращити настрій, налаштуватися на плідну працю?
ІV. Вправа «Щоденні новини»
Учитель: Тож чудовий день нам слід починати, А при цьому й пам’ятати.
Учень 1: 21 березня – день весняного рівнодення
Учень 2: Сьогодні 21 березня 202_ року. Цього дня відзначають Міжнародний день лісів, Міжнародний день боротьби з расовою дискримінацією, Всесвітній день поезії, Всесвітній день сну.
Учень 3: Іменини сьогодні святкують –…
Народні прикмети цього дня:
Учень 4: Нагадую: чергові у класі –…. Відсутні – ….
Учитель: Настрій - гарний! Вперед, за приємними враженнями, корисними знаннями, веселими пригодами! Креативним, працьовитим шлях до успіху відкритий!
Учні обнімаються дружно за плечі, а потім розходяться по робочих місцях