Тема: Види трикутників.
Мета:
Закріпити знання з теми трикутники: означення, елементи трикутника; вміння знаходити сторони та кути, розрізняти види трикутників;
Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, математичну грамотність.
Виховувати інтерес до вивчення математики, застосування знань в повсякденному житті, удосконалювати комунікативні навички учнів.
Тип уроку: закріплення знань.
Обладнання: набір трикутників; форми для тестового контролю; комп'ютерна презентація; підручник Тарасенкова Н.А. Математика. 5 кл.: підруч. для закладів загальної середньої освіти / Н. А. Тарасенкова, І. М. Богатирьова, О. П. Бочко, О. М. Коломієць, З. О. Сердюк. — Вид. 2-ге, доопр. — К.: Видавничий дім «Освіта», 2018. — 240 с.
Хід уроку:
I. Організаційний момент. Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку, організація уваги учнів. Створення сприятливих психологічних умов.
II. Мотивація освітньої діяльності. Акцентування уваги на необхідності вивчення геометричних фігур, моделі яких зустрічаються в повсякденному житті. (демонстрація слайдів презентації)
III. Актуалізація опорних знань.
Усне опитування:
Перевірка домашньої роботи:
№ 316. У трикутнику АВС сторона АВ = 18 см, сторона АС на 5 см менша від АВ, сторона ВС на 6 см менша від АС. Знайдіть периметр трикутника. Відповідь: 38 см.
№ 325. Кут А трикутника АВС дорівнює 70°, а кут С — на 10° більший за кут А. Знайдіть кут В. Визначте вид трикутника. Відповідь: 30°, гострокутний.
IV. Оголошення теми уроку. Закріплення матеріалу.
№317. У трикутнику АВС АВ = СВ = АС. Знайдіть довжини сторін трикутника, якщо його периметр дорівнює 36 см. Знайдіть його кути.
Розв’язання:
1)36:3=6(см)
2)180°:3=60°.
№319. Сторони АВ і СВ трикутника АВС дорівнюють по 10 см. Знайдіть довжину сторони АС, якщо периметр трикутника дорівнює 25 см.
Розв’язання:
1) 10+10=20(см)
2) 25-20=5(см)
№322. Дано трикутник АВС. За даними таблиці знайти невідомі кути. Визначити вид трикутника в кожному випадку.
А |
60 |
60 |
60 |
|
135 |
В |
30 |
|
42 |
90 |
20 |
С |
|
100 |
|
45 |
|
V. Фізкультхвилинка. Кожну вправу з картинки виконати 3 рази з відкритими очима та 3 рази, заплющивши очі.
VI. Систематизація матеріалу.
Завдання для учнів: З набору трикутників (жовтий - рівнобедрений прямокутний; червоний – різносторонній, тупокутний; зелений - рівносторонній), що є в кожного учня, треба вибрати та показати наступні:
- рівнобедрений (жовтий)
- рівносторонній (зелений)
- різносторонній (червоний)
- прямокутний (жовтий)
- тупокутний (червоний)
- гострокутний (зелений)
Висновок: довелося брати один і той же трикутник двічі, тому, що кожен з них має дві характеристики: за сторонами та за кутами.
Узагальнену класифікацію виконати у вигляді таблиці-пазлів на дошці.
|
рівнобедрений |
рівносторонній |
різносторонній |
гострокутний |
|
|
|
прямокутний |
|
|
|
тупокутний |
|
|
|
VII. Контроль знань.
Тестове завдання. (Питання озвучує вчитель в супроводі з комп'ютерною презентацією, учні заповнюють бланки відповідей).
А) всі сторони різної довжини
Б) дві сторони рівні
В) всі сторони рівні
2. Трикутник, у якого один кут прямий, називається:
Б) прямокутний
В) різносторонній
3. Трикутник, у якого всі кути гострі, називається:
А) гострокутний
Б) прямокутний
В) тупокутний
4. Трикутник називається рівнобедреним, у якого:
А) всі кути гострі
Б) дві сторони рівні
В) всі сторони рівні
5. Трикутник зі сторонами 13см, 14см, 16см є:
А) рівносторонній
Б) рівнобедрений
В) різносторонній
VIII. Підведення підсумків.
Вчитель пропонує скласти фігурки з елементів головоломки танграм, ознайомлює з історичними цікавинками.
Рефлексія. Учні відповідають на питання: чого навчилися на уроці?
Вчитель пропонує учням підвести підсумок роботи на уроці:
У кожного з вас на столі є трикутники (зелений, жовтий, червоний). Виходячи з класу, прикріпіть один з них до дошки.
Зелений трикутник означає: «Я задоволений уроком, урок був корисний для мене, я добре працював на уроці, я розумів все, що було на уроці».
Жовтий трикутник означає: «Урок був цікавим та в якійсь мірі корисним, я відповів з місця, мені вдалося виконати ряд завдань, мені було досить комфортно на уроці».
Червоний трикутник означає: "Я отримав мало користі від уроку, я не дуже розумів, мені це не дуже потрібно, мені було не цікаво, я не був готовий до відповідей на уроці".
IX. Оголошення ДЗ №324,328.