Урок "Види трикутників"

Про матеріал
Конспект уроку для учнів 5 класу з теми: Види трикутників. Тип уроку: закріплення знань. Використані форми роботи на уроці активізують пізнавальну діяльність, формують ключові компетентності здобувачів освіти.
Перегляд файлу

Тема: Види трикутників.

Мета:

Закріпити знання з теми трикутники: означення, елементи трикутника; вміння знаходити сторони та кути, розрізняти види трикутників;

Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, математичну грамотність.

Виховувати інтерес до вивчення математики, застосування знань в повсякденному житті, удосконалювати комунікативні навички учнів.

 

Тип уроку: закріплення знань.

 

Обладнання: набір трикутників; форми для тестового контролю; комп'ютерна презентація; підручник Тарасенкова Н.А. Математика. 5 кл.: підруч. для закладів загальної середньої освіти / Н. А. Тарасенкова, І. М. Богатирьова, О. П. Бочко, О. М. Коломієць, З. О. Сердюк. — Вид. 2-ге, доопр. — К.: Видавничий дім «Освіта», 2018. — 240 с.

 

Хід уроку:

I. Організаційний момент. Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку, організація уваги учнів.  Створення сприятливих психологічних умов.

C:\Users\Администратор\Desktop\1260945925_tainibermutskovatre.jpgII. Мотивація освітньої діяльності. Акцентування уваги на необхідності вивчення геометричних фігур, моделі яких зустрічаються в повсякденному житті. (демонстрація слайдів презентації)

C:\Users\Администратор\Desktop\UC004_enldk_enl.jpg 

 

 

 

C:\Users\Администратор\Desktop\img15.jpg 

 

 

 

 

III. Актуалізація опорних знань.

Усне опитування:

  1. Назвіть основні геометричні фігури.
  2. Поясніть, чому вони  вважаються основними.
  3. Пригадайте, які фігури вже вивчені.
  4. Назвіть одиниці вимірювання кутів.
  5. Назвіть, які види кутів вам знайомі.
  6. Поясніть, які фігури складаються лише з точок.
  7. Поясніть, які фігури складаються з відрізків і точок.
  8. Поясніть, як розрахувати периметр трикутника.
  9. Пригадайте властивість кутів трикутника.

Перевірка домашньої роботи:

№ 316. У трикутнику АВС сторона АВ = 18 см, сторона АС на 5 см менша від АВ, сторона ВС на 6 см менша від АС. Знайдіть периметр трикутника. Відповідь: 38 см.

№ 325. Кут А трикутника АВС дорівнює 70°, а кут С — на 10° більший за кут А. Знайдіть кут В. Визначте вид трикутника. Відповідь: 30°, гострокутний.

IV. Оголошення теми уроку. Закріплення  матеріалу.

 №317. У трикутнику АВС АВ = СВ = АС. Знайдіть довжини сторін трикутника, якщо його периметр дорівнює 36 см. Знайдіть його кути.

Розв’язання:

1)36:3=6(см)

2)180°:3=60°.

№319. Сторони АВ і СВ трикутника АВС дорівнюють по 10 см. Знайдіть довжину сторони АС, якщо периметр трикутника дорівнює 25 см.

Розв’язання:

1) 10+10=20(см)

2) 25-20=5(см)

 №322. Дано трикутник АВС. За даними таблиці знайти невідомі кути. Визначити вид трикутника в кожному випадку.

А

60

60

60

 

135

В

30

 

42

90

20

С

 

100

 

45

 

 

V. Фізкультхвилинка. Кожну вправу з картинки виконати 3 рази з відкритими очима та 3 рази, заплющивши очі.

 

 

 

VI. Систематизація матеріалу.

Завдання для учнів: З набору трикутників (жовтий - рівнобедрений прямокутний; червоний – різносторонній, тупокутний; зелений - рівносторонній), що є в кожного учня, треба вибрати та показати наступні:

- рівнобедрений (жовтий)  

- рівносторонній (зелений)

- різносторонній (червоний)

- прямокутний (жовтий)

- тупокутний (червоний)

- гострокутний (зелений)

Висновок: довелося брати один і той же трикутник двічі, тому, що кожен з них має дві характеристики: за сторонами та за кутами.

Узагальнену класифікацію виконати у вигляді таблиці-пазлів на дошці.

 

рівнобедрений

рівносторонній

різносторонній

гострокутний

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

прямокутний

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

тупокутний

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VII. Контроль знань.

Тестове завдання. (Питання озвучує вчитель в супроводі з комп'ютерною презентацією, учні заповнюють бланки відповідей).

  1. У рівностороннього трикутника:

А) всі сторони різної довжини

Б) дві сторони рівні

В) всі сторони рівні

2.  Трикутник, у якого один кут прямий, називається:

А) гострокутний

Б) прямокутний

В) різносторонній

3.  Трикутник, у якого всі кути гострі, називається:

А) гострокутний

Б) прямокутний

В) тупокутний

4.  Трикутник називається рівнобедреним, у якого:

А) всі кути гострі

Б) дві сторони рівні

В) всі сторони рівні

5.  Трикутник зі сторонами 13см, 14см, 16см  є:

А) рівносторонній

Б) рівнобедрений

В) різносторонній

VIII.  Підведення підсумків.

Вчитель пропонує скласти фігурки з елементів головоломки танграм, ознайомлює з історичними цікавинками.

 

 

 

 

 

 

Рефлексія. Учні відповідають на питання: чого навчилися на уроці?

Вчитель пропонує учням підвести підсумок роботи на уроці:

У кожного з вас на столі є трикутники (зелений, жовтий, червоний). Виходячи з класу, прикріпіть один з них до дошки.

Зелений трикутник означає: «Я задоволений уроком, урок був корисний для мене, я добре працював на уроці, я розумів все, що було на уроці».

Жовтий трикутник означає: «Урок був цікавим та в якійсь мірі корисним, я відповів з місця, мені вдалося виконати ряд завдань, мені було досить комфортно на уроці».

Червоний трикутник означає: "Я отримав мало користі від уроку, я не дуже розумів, мені це не дуже потрібно, мені було не цікаво, я не був готовий до відповідей на уроці".

 

IX. Оголошення ДЗ №324,328.

 

docx
Додано
19 лютого 2022
Переглядів
670
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку