Класний керівник. Любі друзі! Сьогодні наш святковий вечір присвячено родині. Адже сім'я посідає особливе місце в житті людини. Тато й мама дають нам життя, доглядають нас, співають колискові, навчають того, що є добре, а що — погане, привчають до праці, виховують і люблять нас. Вони хвилюються, коли у нас щось не виходить, радіють нашим успіхам. Ось і сьогодні ваші батьки щасливі від того, що ви вчитеся, що ви — школярі. Саме вони потурбувались про ваш святковий одяг і квіти, купили вам зошити й книжки, красиві портфелі та сподіваються, що ви будете старанні в навчанні.
Усім відомо, що родина складається із батьків і дітей. Це дуже близькі люди, які люблять одне одного, піклуються та допомагають одне одному. А чи добре ви знаєте свій рід. Як домашнє завдання вам було скласти своє родове дерево, у кого воно найдовше той набере більшу кількість балів.
Кожна родина має своє родинне дерево. Коріння родинного дерева —
то прадіди наші, стовбур та товсті гілки — бабусі й дідусі, гілки тонші —
то наші тата і мами, а листочки на тоненьких гілочках — то ми самі, наші
братики та сестрички.
Це дуже добре, коли кожна дитина знає свій родовід та вважає свою сім'ю найкращою. Значить, в родині панує лад та любов. І, якби в мене зараз був келих вина, я б проголосила з цієї сцени тост: «Щоб наші діти ніколи не вважали чужу родину кращою».
Нам час розпочинати наше свято головне сьогодні не чиясь перемога, а те, що ми зібралися сьогодні разом, нашим дружнім українським родом.
Діти про своїх батьків:
Матусю рідна, я тебе кохаю,
Бо ти найкраща, матінко моя.
Ти все для мене робиш, я це знаю,
Тож бути доброю у тебе вчуся я.
І бути мудрою, й таке ж терпіння мати,
Вродливою я хочу бути, як і ти.
З шляху правдивого ніколи не звертати,
А прямувати чітко до мети.
У мене таточко серйозний і правдивий.
І я таким же бути в нього вчусь.
Ми завжди разом, тому я щасливий.
І труднощів я також не боюсь.
А все робити вчуся так, як тато,
І вже навчивсь ремесел багатьох.
І хоч роботи завжди в нас багато,
Та все здолати можемо ми вдвох.
Я про бабусю хочу розказати,
Вона у нас — це справжня доброта.
Вона все вміє, шити, готувати,
Хоч доля у бабусі непроста.
Які пісні вона для нас співає!
Які казки приходять з нею в сни!
Вона історії, легенди різні знає,
А в погляді її — тепло весни.
Я розкажу вам про свого дідуся,
Бо він у мене справжній трудівник.
І я у нього працювати вчуся,
Й тримати слово, як дідусь, вже звик.
Тож з дідусем завжди ми разом всюди,
І нам удвох і горе — не біда!
Про нас тепер уже всі кажуть люди:
«Старий з малим — це нерозлийвода!»
З сестричкою ми, наче риба з водою.
Одні в нас і думи, і мрії.
Немає секретів з моєю сестрою,
А спільні в нас ігри й надії.
Ми в дружбі і радості з нею живемо,
Вчимося, співаєм, читаєм.
Ми шиємо з нею, малюєм, плетемо
І завжди усе ми встигаєм!
А як ми із братом в родині живемо,
Ви хочете знати про те?
В басейні ми поруч щоденно пливемо
І ходимо на карате.
Вчимося ми добре і кожен це знає,
Без знань не підете в життя.
Мене доброті брат мій рідний навчає
І мудро веде в майбуття.
Люблю тебя, мама,
За что, я не знаю.
Наверно, за то,
Что дышу и мечтаю,
И радуюсь солнцу
И светлому дню –
За это тебя я,
Родная, люблю.
За небо, за ветер,
За воздух вокруг.
Люблю тебя, мама,
Ты лучший мой друг.
Ни усталости не зная,
Ни покоя – каждый час,
День и ночь родная мама
Все тревожится о нас.
1-й чтец
Ни усталости не зная, ни покоя — каждый час,
День и ночь родные папы Все тревожатся о нас.
2-й чтец
Как кручинятся, когда мы опечалены под час.
Сколько радости у папы, если кто-то хвалит нас.
3-й чтец
Папы наши все умеют: и строгать, и свет чинить.
А без папы в доме пусто, некому нас защитить.
4-й чтец
Пусть подчас он нас ругает, не доволен иногда.
Папы строгость уважают и не любят баловства.
Когда у нас синяк иль рана, когда нам страшно в темноте,
Мы произносим слово «Мама», что защищает нас в беде.
2-й чтец
А если нам нужна опора, поддержка, верная рука,
Одним советом, делом, взором отец поможет нам всегда.
3-й чтец
Два самых ласковых на свете, два сердца самых дорогих
где б ни были вы на планете, не нужно больше нам других.
4-й чтец
Мы живем в своей семье, учимся, играем.
Кто заботится о нас? Кто нас опекает?
1-й чтец
Трудятся для нас они,
Ходят на работу, дома без конца у них
Важные заботы.
2-й чтеи
Мы болеем.кто подаст нужное лекарство? Кто в больницу сводит нас? Будет с нами ласков?
3-й чтец
Мы, конечно, знаем их: наши мамы, папы.
Жизнь немыслима без них. Мы им очень рады!
І ТУР
(Візитна картка)
Оголошуємо конкурс: «Чи знаєте ви одне одного?»
Я ставлю запитання — спочатку для батьків (дружина пише, а чоловік
відповідає вголос), потім — для дітей і батьків (батьки пишуть, а діти від
повідають вголос).
Проводиться конкурс «Чи знаєте ви одне одного?»
Запитання до конкурсу (для батьків)
а) корову;
б) нову шубу;
в) інше (написати що).
а) здивується;
б) нічого не помітить, бо так буває щоразу;
в) інший варіант (який?).
Запитання до конкурсу (для дітей)
Дочці. Якими інструментами твій татусь дорожить найбільше?
Сину. Коли день народження у твоєї мами?
Дочці. Коли і де ви були разом усією родиною?
Сину. Яким квітам віддає перевагу твоя матуся?
Дочці. Назви найулюбленішу книгу та кінострічку твого татуся.
Сину. Що тобі слід зробити, шоб твоя матуся радо посміхнулася?
Ведуч и й. Як добре знають звички та інтереси одне одного, які обішлім щодо родинних пам'ятних дат наших батьків і дітей! Молодці!
Художній номер ( танець)
Тепер і погратися можна, правда? Любите гратися? Ну, тоді проведемо таку родинну гру. Виходять три сім’ї. Мама, тато і їхня дитина. Уявіть, що ви на березі швидкого струмка у горах. Там ви відпочивали, розважались. Але пройшла злива, і струмок з кожною хвилиною стає глибшим і ширшим, а вам треба перейти на інший бік, щоб вас не змила вода. Покажіть, як ви це зробите. А вода вже глибока, дружина боїться, а дитина плавати не вміє...
II ТУР
Ведуча. Продовжуємо наші змагання і розпочинаємо конкурс ерудитів. Народна мудрість невичерпна, вона вражає своєю багатогранністю, красою, розмаїтістю.
Ведучий. Взагалі, кожний народ має свою мудрість. Особливо мені подобаються прислів'я. Та що не кажіть, а українські вислови звучать влучніше. Наприклад, є таке англійське прислів'я: «Якщо леді зійде з екіпажу, то він поїде скоріше» (говорить манірно), а наше рідне прислів'я на ту ж тему звучить і доречніше, і смішніше (можна за допомогою глядачів): «Баба з возу — кобилі легше».
Ведуча. Тож зараз ми перевіримо, як знаються наші конкурсанти на
народних звичаях та традиціях. Кожній родині я задам по 10 питань. Вам необхідно дати як найбільше правильних відповідей.
Питання вікторини до II туру
1-й варіант
9. Птах,який за народним повір'ям, приносить щастя. (Лелека)
11.Обрядова дія остаточного узаконення будь-якої угоди, що надавала їй непорушності. (Могорич)
12. Найпоширеніша жіноча нагрудна прикраса на всій території України. (Намисто)
15. Людей годує, а сама голодна, часом гаряча, часом — холодна. (Піч)
й діти»).
20. Зачіска запорозьких козаків. (Оселедець, чуприна)
21. Періодично влаштовувані в установлених місцях торги. (Ярмарок)
Художній номер (Баян)
ІІІ. ТУР
Ведуча. Третій конкурс найсмачніший, найапетитніший. Дітям із кожної команди треба вибрати зі списка потрібні продукти для вашої страви і розказати як її готувати. ( буряк, морква, цибуля, м'ясо, майонез, картопля, олія, масло вершкове, зелень петрушки, перець чорний, помідори, ковбаса, риба, квасоля, хліб, цукор, мука, сода, дріжджі, ваніль, вершки, горіхи, банани, апельсини, лимон)
IV. ТУР
Від кожної команди виходять діти, в яких є маленькі братики чи сестрички і годують їх із зав’язаними очима.
Виступ мами
Ну як мені,
Ну як, було б без тебе,
Дитя моє, моя ти люба втіхо?
Як дню без пісні, як без сонця небу, —
Отак мені було б без твого сміху.
Без рученят — промінчиків ласкавих,
Що світ увесь готовий обійняти,
Без оченят — таких веселих, жвавих,
Від котрих і на хвильку не сховатись.
В тобі — мої світання нерозквітлі,
Мої чекання, радощі й тривоги.
В тобі — любов моя, велика, світла,
Моїх надій розкрилені дороги.
Життя моє в тобі, і сонце, й квіти,
І дощики ніжні із весняного сміху.
Ну як мені, ну як без тебе жити,
Дитя моє, моя незрадна втіхо!
Урок української мови. Скласти слова із слова ГРАМОТА ( 3 хв.)
Урок української літератури.
Казковий (без підготовки для всіх батьків).
- Назвіть головних героїв казки “Колобок”.
- Скільки героїв у казці “Рукавичка”?
- Якими словами починається казка “Ріпка”?
- Яку казку знають усі українські діти, навіть ще не вміючи добре говорити?
(“Курочка Ряба”)
- Хто “битий небиту везе”?
(“Лисичка-сестричка
Урок математики. Побудувати квадрат з діагоналями дивлячись тільки в дзеркало
Урок англійської мови
Ведуча
Я шалила, разбилась ваза.
Учитель англійської м о ви. Шановні батьки, кожного дня ви маєте нагоду поспілкуватися з дітьми якщо не рідною, то іноземною мовою! Усі ви знаєте такі слова, яких жодна мова не витримає. У школі ви вивчали англійську, і зараз діти звернуться до вас англійською мовою. Чи впізнаєте ви їх?
Художній номер ( Пісня)
Урок фізики
Ведучий
О, сколько нам мгновений чудних
Готовит просвещенья дух!
И опыт — сын ошибок трудных,
И гений — парадоксов друг!
Так писав О. Пушкін.
Учитель фізики. Удома та в школі ми на кожному кроці стикаємося з фізикою. Тому прошу вас пригадати схему електричного кола .
Учитель музики та співів
Запитання до конкурсу
Приложил к губам я трубку — полилась по лесу трель, инструмент он очень хрупкий, Называется... (свирель).
• Струн дано мне очень мало,
Но пока что мне хватало.
Ну-ка, кто я, отгадай-ка? Озорная... (балалайка).
Художній номер ( Гітара)
. Учитель фізкультури. Долати розбурхану життєву стихію, витримувати фізичні навантаження допомагають уроки фізкультури. Чого ж навчили нас вони?
Я запрошую чоловічу половину двох родин. Пропоную гру-змагання: нести кружку з водою, поклавши на плечі сірники. Виграє той, хто прибіжить першим.
Урок малювання. Домалювати лице.
Конкурс
Будь уважний! (беруть участь тати).
Вчитель називає дату народження дитини, а батьки повинні відгадати чия це дитина.
Конкурс
Впізнай! (беруть участь мами).
Впізнати дитину по голосу. Діти співають, а мами з зав‘язаними очима мають відгадати.
Як добре дітям й затишно в родині!
Тут так цікаво й весело всім нам.
Тому вклонитися доземно ми повинні,
За диво й за життя своїм батькам.
Батьки для нас — це найдорожчі люди,
Вони піклуються і думають про нас.
І хай завжди в нас тато й мама буде,
Й ніколи світлий не проходить час.
І хай здоров’я буде у родині,
Щоб радість й сміх веселий наш дзвенів!
Родині ми складаєм славу нині,
І скажемо багато добрих слів.
Бо все найкраще в дітях від родини!
Привітність, щирість, щедрість, доброта.
Усі традиції народні і святині,
Та мудрість й віра чиста і свята.
( Звучить пісня « Мы желаем счастья вам)
Існує така думка: “Якщо твої плани розраховано на рік – сій жито, якщо на десятиріччя – саджай дерева, якщо на віки – виховуй дітей”.
Задумаймось над цими словами.
Звучить приспів пісні “Родина”, вчитель під звучання музики промовляє:
Прийшов час закінчувати нам свято,
Ми вдячні всім, хто з нами тут.
Бажаєм щастя вам, здоров‘я, радості багато,
Щоб вік ваш довгим і безхмарним був.
Вчитель. Шановні батьки! Дякуємо вам за те, що ви прийшли до нас і надіємось, що ви ще не раз нас відвідаєте. До нових зустрічей