1 липня о 18:00Вебінар: Дискусія та дебати в освітньому процесі

Сценарій "Шевченківський КВК"

Про матеріал
Мета: заглибитися у духовну спадщину великого Кобзаря, відчути її актуальність і в наші дні. Розвивати дитячу творчість, критичне мислення, виховувати любов до героїв України, літератури, книги.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведучий. «Він був селянський син  і став волода­рем у царстві духа...» — так сказав про нашого національного Пророка І.Я.Франко. Дорогі гості, шановні члени журі!

Мета нашої зустрічі — заглибитись у духовну спадщину великого Кобзаря, відчути її актуальність і в наші дні. Сьогодні зустрічаються команди 7-х і 8-х класів. Глибоке вивчення творчості Т.Шевченка у них ще попереду, але вони вже багато читали, вчили напам'ять і є шанувальниками Шевченкового слова. Тож запрошуються команди знавців творчості Т. Шевченка:

  • команда 7-х класів!
  • команда 8-х класів!

 Привітаймо ж їх оплесками! Команди сумлінно й наполегливо готувалися до цього змагання, перечитали багато, повторили теоретичні відомості, навчилися практично використовувати здобуті під час підготовки знання. Сподіваюсь, у цьому ми не раз переконаємось. А в нашому першому конкурсі – привітанні команд

 

 Ведучий. Привітання. Розкрити значення емблеми.

 (Журі оцінює зовнішній вигляд (костюм) членів команд, , точність у відгадуванні назв команд).

Розминка

Ведучий.   Командам  задаються  по  4  запитанні представники кожної команди відповідають без роздумування.

1. Село, в якому  народився Тарас Шевченко?                               (Моринці)

2. Село, в якому минуло дитинство Тараса Шевченка?                   (Кирилівка)

3. Прізвище пана, кріпаками якого були Шевченки.                     (Енгельгардт)

4. Що в перекладі з грецької мови означає ім'я «Тарас»?             (Бунтар)

 5. Ім'я улюбленого Тарасового діда.                                               (Іван)

6. Ім'я старшої сестри Тараса.                                                           (Катерина)

7. Чий портрет був намальований для викупу Шевченка із кріпацтва? (Жуковського)

8. Хто допоміг майбутньому поетові стати вільним?  (І. Сошенко, К. Брюлов, Є. Гребінка).

Конкурс капітанів

Ведучий. Слово капітанам.

Капітани витягують картки із записаними датами, пов'язаними із життям і творчістю поета (по 4 картки).

Наприклад; 1843, 1838, 1845, 1847, 1860, 1857, 1859, 1861.

Ведучий. А зараз наші капітани виступлять у ролі ораторів. Темою їхнього виступу є «Моя дорога до Шевченка».

Конкурс мудреців

Ведучий. Цей конкурс ми будемо проводити у кілька етапів. І етап має назву «Шевченкова криниця». Я зачитую (по черзі кожній команді) афоризми із творів Т.Шевченка, після обдумування (1 хви­лина) представник кожної команди пояснює, як тре­ба їх розуміти і називає твір, якщо знає. Якщо відповіді не знає перша команда, то відповідає друга, якій буде зарахований додатковий бал.

1.              Добре жить

Тому, чия душа і дума

Добро навчилася любить!

2. Думав,  доля зустрінеться –

Зустрілося горе!

3. Нема раю на всій землі,

Та нема й на небі.

4. Ну що б, здавалося, слова...

Слова та голос — більш нічого.

А серце б'ється ожива,

 Як їх почує!

5. У нашім раї на землі

Нічого кращого немає,

Як тая мати молодая

З своїм дитяточком малим. 

6. Учітеся, брати мої,
Думайте, читайте,

І чужому научайтесь,

 Й свого не цурайтесь.

ІІ етап – «Віват Інтелект!» За інформацією необхідно вгадати загаданий предмет та вірш, в якому він використовується.

Рослини.

1. Перед тим, як стати цією рослиною, вона була дівчиною, яка покохала козаченька, та не дочекалась його.           (Тополя, балада «Тополя»)

2. Ці рослини рясно цвітуть весною, ростуть вони поблизу хат, на них люблять виводити свої трелі солов'ї.      (Вишні, «Садок вишневий коло хати)

3. Ця рослина дуже любить воду, має яскраво-червоні ягоди. Поряд з нею у вірші Т.Шевченка зеленіють лози й верболози.                  (Калина, «Тече вода з-під явора»)

4. Цю рослину вибирала дівчина для того, щоб потім із неї робити прядиво. Її ще називають коноплі.     (Плоскінь, «Мені тринадцятий минало»)

Імена.

1. Цю поему Т. Шевченко назвав в честь своєї сестри.          («Катерина»)

2. Цей вірш він присвятив своєму співвітчизнику, 200-річчя якого ми відзначали в минулому році.                                         (Гоголь, «Гоголю»)

3. Так звуть маленького синочка, якого мати, не маючи змоги залишити вдома, взяла з собою в поле.   (Іван, «На панщині пшеницю жала»)

4. Дівчинка, що витирала сльози маленькому хлопчику, разом з ним доглядала овець.                                  (Оксана, «Мені тринадцятий минало»)

(Оцінка журі).

Конкурс «Цікавинка»

Ведучий. Члени команд підготували цікаві факти з життя Т. Г. Шевченка.

Конкурс знавців поезії Т.Шевченка

Ведучий. Два учні від кожної команди витягують по 1 картці, на якій записаний рядок із якогось вірша Т.Шевченка. Учасник відгадує, з якої поезії, і продов­жує читати, починаючи з цих слів (без підготовки).

Наприклад:

  1. Плугатарі з плугами йдуть... (...)
  2. А я собі у бур'яні... (...)
  3. І блідий місяць на ту пору... (...)
  4. Як понесе з України... (...)

(Журі оцінює і виразність читання).

Конкурс художників

  1. Ведучий. Команди малюють ілюстрацію до одного з віршів Т. Шевченка, завдання відгадати вірш, малюнок до якого намалювали суперники.

(Оцінка журі).

Конкурс «Продовж мою думку»

Ведучий. Запрошую обидві команди на сцену. Теоретичний етап змагання "Продовж мою думку”. Правильна відповідь принесе команді очко. Кожна неправильна відповідь або підказка, неправильна відповідь позбавляють команду очка. Запитання, на яке не одержано відповіді, автоматично залишається для команди-суперниці. Обдумування – до п’яти секунд.

1. Балада – це…(віршований твір з гострим драматичним сюжетом …).

2.Філософська лірики – це … (поетичні твори, присвячені філософським питанням буття, свободи…)

3.Метаморфоза – це… (худ. прийом, який передбачає перетворення однієї форми образу на іншу)

4. Рима – це…(звуковий повтор в кінці двох чи кількох віршованих рядків)

5. Ідея – це …( провідна думка у художньому творі)

6. Віршовані розміри – є… (ямб, хорей, анапест, амфібрахій, дактиль)

 

 Конкурс «Народ про Шевченка»

Ведучий. Т. Г. Шевченка шанував, шанує і, я думаю, завжди буде шанувати наш народ. Ви зараз опинитесь в ролі нашого народу. А, отже, вам необхідно буде скласти прислів’я про нашого поета. Заготовки я вам пропоную, ваша задача: правильно скласти слова, щоб отримати прислів’я про творчість Тараса Григоровича.

Шевченкові твори сяють, мов зорі.

Шевченків «Кобзар» пік панів, як жар.

 

Конкурс «Декламатор»

Я не нездужаю, нівроку,

А щось такеє бачить око,

І серце жде чогось. Болить,

Болить, і плаче, і не спить,

Мов негодована дитина.

Лихої, тяжкої години,

Мабуть, ти ждеш? Добра не жди,

Не жди сподіваної волі –

Вона заснула: цар Микола

Її приспав. А щоб збудить

Хиренну волю, треба миром,

Громадою обух сталить;

Та добре вигострить сокиру –

Та й заходиться вже будить.

А то проспить собі небога

До суду божого страшного!

А панство буде колихать,

Храми, палати муровать,

Любить царя свого п’яного,

Та візантійство прославлять,

Та й більше, бачиться, нічого.

Ведучий. (читає вірш Шевченка). Ви вже зрозуміли, що наступає конкурс декламаторів. До речі, завданням нашим учасникам було підготувати незнайомі вірші з Кобзаря.

 

Ведучий. Сьогоднішнє змагання в клубі веселих та кмітливих знавців народної творчості завершилося. Під час наступних зустрічей для нас відкриються повніше й інші сторінки невичерпної духовної скарбниці народу. А зараз – слово журі для остаточних підсумків… Привітаймо переможців.

doc
Додано
19 березня
Переглядів
34
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку