Математичне свято проводиться на тижні математики серед учнів 2-х класів. Мета: розвивати математичні та творчі здібності учнів, стимулювати розумову та пізнавальну діяльність, виховувати інтерес до вивчення математики.
Загальноосвітня школа І ступеня № 3
Свято для учнів 2-х класів
Підготувала
вчитель вищої категорії
«старший учитель»
Добровольська
Світлана Валентинівна
м. Мелітополь
Ведучий 1
Всім – добрий день, друзі, –
Дівчата й хлоп’ята!
Ми раді у залі
Вас нині вітати!
Відомо усім
(Тут відсутні секрети) –
В школі різні
Вивчають предмети
Наук у нас різних
Вивчають багато.
Яку ж з них ми будемо
Нині вітати?
Учень
Сьогодні будемо, друзі, з вами
Царицю всіх наук вітати
Так можемо гордо і по праву
Ми математику назвати,
Учень
Наук на світі є багато,
Їх навіть важко полічити,
Та нам їх треба добре знати
Щоб всесвітом оволодіти.
Учень
Наука – знайдені алмази:
Вугілля, золото і мідь.
В руках людей могутній лазер
І сотні зрошених угідь.
Учень
Наука – хліб мільйоннотонний,
Дари розвіданих морів
І винограду пишні грона,
Й серед пустель пташиний спів.
Учень
Це атом – скорений людині,
Нові потужні русла рік.
Дерзання й пошуки невпинні –
Це наш великий славний вік.
Учень 2
Наука нам допомагає
Ракети в космос запускати.
І будувати всюдиходи,
Щоб грунт на місяці вивчати.
Учень
Це все розвідані орбіти.
На Марсі вимпел наш розцвів.
І на Венеру шлях відкрито –
Й сюди наш розум долетів
Учень
До різних ми наук охочі
Нехай ведуть нас до вершин.
Та зараз ми сказати хочемо:
Наш математиці уклін!
Ведучий
Діти, дійсно, на світі існує багато наук. Але головною вважають математику, бо математичними знаннями ми користуємося найчастіше. Математика, як наука виникла в Стародавній Греції в VII-III ст. до нашої ери і в перекладі з древньогрецької означає "наука”, "знання”. Математика – ціл країна, зі своїми мешканцями і законами. Подивіться, сьогодні на наше свято завітала господарка цієї країни - її величність Цариця-математика.
( До зали входить Цариця-математика)
Математика
Математика-наука,над науками цариця.
Ви про мене говорили
дуже мило і хвалили
ось і я прийшла до вас.
Добрий день вам ,другий клас.
Учень
Ти визнана давно главою всіх наук –
Потрібна нам ти скрізь, завжди і всюди.
Без математики ми нині як без рук.
З тобою з казки дійсність творять люди.
Учень
Освоївши тебе – рвемося у політ.
Створили вже розумні ми машини,
Штурмуємо космічний світ 3
І різних фактів визнаєм причини.
Учень
З тобою ми невпинно ростемо,
З тобою – підкоряємо природу.
Твої досягнення ми віддамо
На благо українського народу.
Ведучий
Шановна Царице-математика, ми вже навчаємося в другому класі, тому знайомі з тобою. Наші дітки люблять твої уроки і вже багато чому навчилися. І от сьогодні хочемо тобі показати, які ми розумні і кмітливі.
Математика
Вже навчились ви ,малята,
Певно добре рахувати?
Тож подумайте добряче
Й розв’яжіть мої задачі.
Ведучий
Ми залюбки виконаємо всі твої завдання. То ж приступимо.
Завдання 1
Жив-був Дід Цифроїд
Їв він цифри на обід.
Ось він скільки з’їв із чаєм,
Встав яких не вистачає.
*+ * = 12 * - 30 = 50
І 100 рія АК 3 СА ЛИ 100 ПАД 40 А
Г 1 А ПІ 2 Л 5 ‘ НИЦЯ
Ведучий
Діти, а ще до нас на свято завітали мешканці країни Математика – вірні помічники цариці – Плюс і Мінус.
Плюс
Я-Плюс,з’єднаю два числа, їх сила в сумі ,щоб зросла.
Мінус
Я-Мінус ,віднімання знак
Відняти щось-це я мастак.
Ведучий
Давайте покажемо знакам, як ми вміємо з їх допомогою додавати та віднімати числа.
Гра «Підбери потрібні знаки»
9 * 3 * 2 = 4 7 * 7 * 7 = 7 8 * 3 * 9 = 20
Ведучий
А зараз трохи відпочинемо і послухаємо корисні поради від Незнайка та його друзів.
Учень
Як зібрався математику вивчати,
то до класу на уроки вирушай.
Як ніде не заблукаєш –
кабінет свій відшукаєш.
І тому у розпач не впадай.
Учень
Якщо чисел ти не знайдеш у рівнянні,
остаточно загубитись їм не дай,
Ти можливо, спишеш їх у сусідів у своїх.
І тому у розпач не впадай.
Учень 5
Як виконуєш контрольну ти роботу,
зазирнути до всіх зошитів встигай,
Тут і там потроху спишеш –
щось, можливо, і напишеш.
І тому у розпач не впадай.
Учень
Якщо зошити свої залишив дома,
від учителя цього не приховай.
Підійди і поясни, що на виставці вони.
І тому у розпач не впадай.
Ведучий
Я сподіваюся, що ви і надалі будете уважними на уроках і гарно все вивчати. А зараз я пропоную вам потренувати свій розум і відгадати загадки.
Конкурс «Заморочки з бочки»
1. Щоб записувати числа
Чітко правильно і стисло,
Щоб ці числа прочитати,
Точно все підрахувати,
Розгадати шифри,
Нам потрібні …
(цифри)
2. Чисел натуральних в світі є багато,
З них число найбільше не можна назвати
Найменше ж знати всім годиться,
І це звичайно …
(одиниця)
3. По ній довго можна йти,
Кінця-краю не знайти.
І початку там нема,
Бо це лінія …
(пряма)
4. Щоб довжини виміряти,
Інструмент цей треба мати.
Як будуємо пряму – 6
Цей же прилад я візьму.
Вийде не пряма, а змійка,
Як загубиться …
(лінійка)
5. В навчанні нам допомагає,
Про числа він розповідає,
Відрізки, формули, кути …
Його нам треба берегти.
Повинен знати кожен учень:
Наш друг і помічник …
(підручник)
6. Їх в підручнику багато,
Кожну треба розв’язати.
І не будьте ви ледачі
Та розв’язуйте …
(задачі)
Ведучий
Отже давайте покажемо Цариці-математиці як мми вміємо розв’язувати задачі.
Задача 1
19 учениць
Налічив у класі Гриць.
20 учнів ще прийшло,
Скільки в класі всіх було? ( 19 + 20 = 39 )
Задача 2
40 грибів знайшов я вперше,
Гриць знайшов на 10 менше.
Ну, а хто з вас відгадав,
Скільки Гриць грибочків мав? ( 40 – 10 = 30 )
Задача 3
4 книжки є у мене,
На 5 більше є у Нати.
Скільки разом в нас книжок
Треба вам сказати. ( 4 + ( 4 + 5 ) = 13 )
Задача 4 7
Курчата дзьобали: тук-тук,
Є білі, жовті – 20 штук.
Біленьких четверо з них тільки,
А решта – жовті,
Жовтих скільки? ( 20 – 4 = 16 )
Задача 5
20 зошитів у Зіни,
15 – у її подруги Ліни.
Довго рахував Павло,
Скільки зошитів було? ( 20 + 15 = 35 )
Ведучий
Виконуючи наступне завдання, покажемо Цариці-математиці які ми уважнііі та розумні.
Подумайте та дайте відповідь на запитання.
( Денис )
Ведучий
Молодці, ви добре вмієте розв’язувати задачі. А зараз трохи вдпочиньте і послухайте частівки.
Ми веселії подружки
Із баяном-братиком
Заспіваємо частівки
Вам про Математику.
Та невже ми заспіваєм
Вам про Математику?
Знають Ігор, Коля й Вася:
Тести наближаються,
А в них з математики
Двійки прибавляються.
Та невже з математики
Двійки прибавляються?
Розв'язав Петрусь задачу, 8
Тільки «мінуса» не бачив.
От і сталось, що лимон
Важить майже вісім тон.
Та невже ото лимон
Важить майже вісім тонн?
На контрольній ловить гав,
Одиницю упіймав.
Підглядав у всі книжки —
Переплутав сторінки.
Та невже ото таки
Переплутав сторінки?
Хто задач не полюбляє,
Тим така і дяка —
Весь рік двійки заробляє
Й вийде лобуряка.
То невже ото подяка —
Двійка в лобуряки?
Ведучий
Діти, а ще до нас на свято завітали мешканці країни Математика –геометричні фігури. А хто з них яка фігура – спробуйте відгадати.
Трикутник
Три у мене сторони,
міцно з’єднанні вони.
А між ними три кути.
Хто я? Чи вгадаєш ти?
Квадрат
Чотири в мене сторони,
усі однакові вони.
Всі четверо кутів прямі.
Ім’я моє назвіть самі!
Круг
Ось вам загадка непроста: немає жодного кута
Фігура я геометрична така кругленька ,симпатична
на сонце схожа й на млинець, а хто вгадає молодець.
Прямокутник
Чотири маю сторони не всі однакові вони
прямих кутів чотири маю, як мене звати ,хто згадає ?
Ведучий 9
Геометричні фігури теж пропонують виконати від них завдання.
Завдання 1
Завдання 2
Складіть з геометричних фігур зимову аплікацію.
Ведучий
Бачите, діти, які цікаві мешканці живуть у країні Математика. Вони серйозні, точні, розумні і нас привчають бути такими.
Учень
І сувора й солов’їна
Математика країна.
Праця тут іде завзято
Вмій лиш спритно рахувати.
Учень
Вмій ділити, віднімати,
Множить швидко й додавати.
Вмій кмітливо все збагнути,
Першим в відповіді бути!
Учень 10
Ледарів у нас немає,
Хто руки не піднімає?
Вирушаймо в путь.
Нас цікаві справи ждуть.
Учень
Цифри можна прочитати
І про все на світі знати,
Скільки коксу домнам треба
Й про політ космічний в небо,
Скільки зір дрібних, як просо,
І веснянок є на носі.
Учень
Все умій ти пов’язати,
Про складне й просте сказати.
Наш девіз – все гарно знати,
Вміти добре рахувати.
Виростаймо ж – і у путь.
Хай знання із нами йдуть.
Ведучий
Якщо зараз правильно розв’яжете приклади, то прочитаєте , яке побажання вам зашифрували мешканці країни Матемтика.
Щоб вирости розумними, вправними вам і надалі треба добре вчити математику, і тоді ви зможете здійснити всі свої мрії .
Учень
Якщо хочеш досягнути
У житті своїм вершин
Математику збагнути
Мусиш тонко, до глибин.
Учень
Калькулятор і комп’ютер, -
Хто сьогодні їх не зна?
Та за пояс їх запхнути 11
Може світла голова.
Учень
Якщо хочеш бізнесменом
Після школи, друже стать,
Аксіоми й теореми
Мусиш добре пам’ятать.
Учень
Якщо лікарем ти станеш,
То, колего, тут затям
Коли десь помилишся -
Хтось поплатиться життям.
Учень
Не кажу про космонавтів,
Вчителів і моряків.
Та коли чогось не знав ти,
Час це вивчити настав.
Учень
Не махай на все рукою,
Не лінуйся, а учись
Бо чого навчишся в школі,
Знадобиться ще колись!
Учень
Щоб вести кораблі ,щоб у небо злітати
Треба твердо як слід математику знати.
Учень
Щоб успішно працювала автоматика
Безперечно знадобиться математика.
І щоб рухались верстати, і щоб гроші рахувати.
Продавати й купувати, треба добре її знати.
Математика –цариця всіх наук.
Математика
Не лінуйтесь, добре вчіться
Вам наказує цариця!
Ведучий
Проникаючи в зоряні далі,
в таємниці земної кори,
математика всіх закликає:
"Ти міркуй, фантазуй і твори"!