ПОСВЯТА В ПЕРШОКЛАСНИКИ-ОДНОКАШНИКИ
1: Рідний, рідна, рідне – корінь роду, народу. Рідна мама, рідний тато,
рідна земля і рідна Україна, рідна мова і рідна школа.
2: Святі слова тримають нас на світі і вчать любові до України.
1: Школу, так, саме школу українці поставили в один ряд з такими
словами як мама, рід, родина,Україна.
2: Ми - українці – нація, яка споконвіку прагне багато знати.
1: Щиро запрошуємо до зали учнів 1-Б класу !
2: Вітаємо вас і я з цим знаменним днем.
1: Але, щоб розпочати свято, першокласники повинні відгадати загадку.
Великий будинок дітей завжди жде
І часто, як вулик бджолиний гуде.
Як чаша, він повен знаннями.
Ласкавий будинок цей з нами
(школа)
2: Сьогодні ви дізнаєтеся про те якими були школи в давнину.
1: Про те, як навчалися ваші прапрабабу сі і прапрадідусі.
1 учень: Школа! Вулик ти дитячий,
Ну, а діти, як бджолиний рій.
І беруть початок з нього свій.
2 учень: Як були ми дошкільнята,
То ходили в дитсадок.
А тепер вже інший час –
Зустріла радо школа нас.
3 учень: Ми тепер – не просто діти,
Шестирічки-неумійки,
Шестирічки – перший клас,
Школярі тепер всі з нас.
4 учень: Якщо вчимося ми у школі,
То звемося – школярі.
Радо в школі зустрічають
Однокласники мої
5 учень: У цьому році перший раз
Пішов я в школу в перший клас,
І першим в класі з того дня
З”являтись став до школи я.
Пісня «А у школі,,»
1: І недаремно ми зустрілися саме сьогодні – 14 грудня. У давні часи навчальний процес розпочинався саме у цей день
2: за народним календарем 14 грудня – день святого Наума покровителя розуму, доброчинства. З цього приводу казали: «Пророк Наум наведе на ум».
1: У народі вважалось, якщо на день Наума розпочати навчання, то дитина краще засвоюватиме науку, а відтак набереться ума-розуму.
Учень: Ой, ой, ой. Ще треба подивитися кому треба навчатися. Ось, послухайте
Учень з мамою і татом:
Батьки-чомучки
Наче справжні дошколята!
Нічогісінько не знають,
Смішно і сказать комусь.
Бо щодня мене питають
Лиш одне: чому й чому?
Ох, настане мій кінець!
Не поясниш їм ніколи –
Хоч би й дуже захотів…
Треба їх віддать до школи –
Хай питають вчителів.
1: У давні часи навчання в школі починалося взимку.
2. Хто такий був цей Наум запитаєте Ви?
1.Подивіться
2: Напередодні Наума батьки відвідували дячка і домовлялись про оплату: за науку сина чи дочки потрібно було забезпечити вчителя дровами на зиму, обдарувати салом чи ковбасами на різдвяні свята.
Ввечері до майбутнього учня приходив хрещений батько з букварем.
(Міні-сценка)
Хрещений
батько: Доброго вечора вашій хаті!
Господиня: Добрий вечір, проходьте. Сідайте ось тут, будь ласка. Як добре, що ви завітали до нас на день Наума.
2: Посеред хати ставили діжку, застеляли її кожухом і гість, взявши ножиці, підстригав хрещенника .
Господиня: Підстріжіть нашого синочка,“щоб добре в голову лізла наука”.
Хрещений
батько: Батюшка Наум, виведи синка на ум.
Сідай, сину, до столу. Повторюй за мною, це -–аз, це – буки…
Це –аз, це - буки
Хрещений
батько: Що ж, сину, думаю буде тобі наука даватися.
1: А господиня тим часом готувала пшоняну кашу на ознаку доброго навчання.
Господиня: Їж, синку, нехай навчання для тебе буде легким. А ще, хочу всіх пригостити кашею
Хрещений: Треба чимало каші з”їсти”, щоб опанувати наукою.
2: Вранці син з батьком йшли до церкви. Коли повертались додому, мати подавала кашу на сніданок і благословляла на добре навчання.
Господиня: (з іконою) Благословляю тебе, сину.
2: А батько витягував свячену вербову галузку і тричі стьобав нею сина, примовляючи:
Батько: Святою вербицею, якою Христа зустрічали, виряджаємо тебе, щоб тобі, сину, наука давалась.
2: Батько з сином йшли до школи, несучи горщик з кашею і гостинцями для вчителя. В школі учню показували різки, що стояли в кутку. І учень знав, що йому потрібно бути слухняним і чемним.
1.: Цей день обов”язково настає для кожної людини, але буває один-єдиний раз у житті. Може тому він такий хвилюючий.
2. Хвилюються всі: і мама, і тато. Раз у раз підносить до очей хусточку схвильована бабуся. Насуваючи на себе веселу бадьорість, метушиться дідусь.
1. І, звичайно, хвилюєшся ти. Від сьогодні починається для тебе нове життя – шкільне.
2. Перевіримо, чи готові ви вже до школи. Молодці. Може ви впізнаєте і які предмети ви будете вивчати?
Дівчатка (разом): Ми - сім кольорів веселки.
Розкажемо про веселковий світ знань.
1 дівчинка (в червоному): У школі вас навчать читати,
Бо хто багато читає, той багато знає.
А книжка вчить, як на світі жить.
На читанні вас навчать читати,
Вчення – світ, а невчення – тьма.
З книги легко світ пізнати,
Книга все розкаже вам сама.
Книга допоможе мандрувати
По землі і навіть до зірок,
З нею можете повсюди побувати,
Ви ж зробили лише перший крок.
Книга мудра і багато знає,
Вчить людину, як на світі жить.
Мудрий той, хто книжечку читає,
Знайко завжди спереду біжить.
2 дівчинка ( у жовтогарячому – рідна мова):
Пишуть не пером, а розумом,
Хто навчиться грамотно писати,
Тому всі відкриються путі
Й допоможе іншим у житті.
Той, хто рідну мову поважає,
Живучи у рідному краю,
Той усі вершини подолає
І не зрадить матінку свою.
Свою рідну неньку Україну
Берегтиме кожен день і час.
І стоятиме за неї до загину,
Бо земля ця дорога для нас.
3 дівчинка ( у жовтому) – математика:
“Математика – гімнастика для розуму”.
Математика- наука найточніша,
Її треба наполегливо учить.
І чим далі – тим вона складніша,
Та без неї людям не прожить.
4 дівчинка ( у зеленому) – природознавство:
“Весна красна квітами, а осінь – плодами”.
Земля – це найбільше диво.
Оточує нас дивосвіт.
І довкілля таке красиве
Всіх приваблює з юних літ,
Все в гармонії в цьому світі,
Флора, фауна і зірки.
Тож природу потрібно любити.
І другом їй бути завжди.
Кожну річечку і озерце,
Не забруднюй, а очищай.
Полюби і прийми до серця,
Бережи зелен світ і знай!
5 дівчина (у блакитному) – світ музики:
“Музика без язика, а людей скликає”
Всіх людей краса єднає,
Щастя, радість нам дає:
Всяк від радості співає –
І такі уроки є!
Всіх тут музики навчають,
Лунай, пісенний водограю!
Котки весело стрибають,
Ну, а ти їх заспівай.
7 дівчинака (у фіолетовому)- праця, малювання:
“Праця людину годує, а лінь марнує”
Мала бджола, а й та працює!
Тому і ти живи в труді,
Бо труд годує, а лінь – марнує.
Працюй – не будеш у біді.
Привчай до праці руки, друже,
А голові давай знання.
Майстерності навчайся дужче,
Будь наполегливим щодня,
Ще вчися гарно малювати,
Бо в світі стільки є краси,
Щоб світ у фарбах передати,
І людям цю красу нести.
6 дівчинка (у синьому) – фізкультура, спорт.
“У здоровому тілі – здоровий дух”.
Головне завдання – всім здоровим бути,
Мусиш сам подбати – і не вередуй.
Тож про фізкультуру як же нам забути?
Дух і волю, тіло вправами гартуй!
І зарядку треба нам щодня робити,
Й бігати, стрибати – всім потрібен рух!
А без цього, діти, в світі не прожити.
Лиш в здоровім тілі є здоровий дух!
(Проводить з першокласниками фізкультхвилинку)
А ну, відгадайте загадки:
Для письма, сказати прошу,
Що потрібно взяти? Зошит!
Малювать в альбомі цім
Допоможуть…
-Олівці!
Ручки й олівці, щоб знали,
Ми кладемо у…у..
-Пенали!
Кожен учень, він щоденно
На урок бере…
Щоденник! (діти хором)
Лине тиха музика. Дівчатка-кольори залишають сцену. Виходять ведучі.
1: Випробування пройшли. Молодці! А зараз приготуйтеся до
урочистого моменту – прийняття обіцянки першокласника.
Правил добрих ви навчились,
І сердечно обіцяйте
“Обіцяю” за мною повторяйте.
1: Перше правило – учитися дуже старанно і гарно !
2: Друге правило – трудитися, батькам удома допомагати !
1: Бути чесним і правдивим – третє правило у нас,
Бути другом незрадливим: клас – за тебе,
Ти за клас !
2: Мудре правило четверте – знай і друзям розкажи,
Наполегливо й уперто економ і бережи:
Парту, книгу, кожну річ!
1: П”яте правило – читати, малювати і співати,
гратися з товаришами і дружити з малюками !
2: Шосте правило ти знай – старших себе поважай !
Ведучий 3: Бажаєм успіху і знань,
Змагань, і віри, і дерзань.
Знання потрібні для життя,
Для України майбуття…
Ведучий 2: Здолати труднощі зумій,
Своє завдання зрозумій,
Що лише той учитись зможе,
Хто власні ліньки переможе.
- Дорогі першокласники, приймаємо вас до нашої шкільної родини і вручаємо цей чарівний ключик від Країни Знань. Успіхів вам!
1: Учнів одного класу ми назиєвамо однокласниками. А раніше їх називали однокашниками.
2 чому?
до неї з різних сел. Учні обідали всі разом. По черзі приносили горщик каші і їли її з однієї миски. Так і назвали їх однокашниками.
А зараз прийміть вітання від своїх батьків.
(Виходять мати й батько в українському нацональному одязі. Мати несе горщик з кашею, батько - велику миску з дерев”яними ложками – подарунок для однокашників).
Мати: До схід сонця раненько вставала,
У трьох водах крупу вимивала,
На жаркому вогні нашу кашу варила,
Щоб була у наших дітей сила.
Щоб ви гарно навчались і добра набували.
Батько: (Роздає дітям ложки)
Хто скільки з”їсть крупинок,
Той матиме стільки гарних оцінок.
Ложки діставайте, з Богом, починайте.
Кашу з”їдайте. Смачного!
(Звучить весела українська пісня. Мати підносить горщик з кашею до кожної дитини, діти по черзі набирають кашу, їдять, поки горщик не спорожніє).
Ведучий 2: Вільні діти вільної країни!
Вчіться наполегливо щодня,
Щоб кувать майбутнє України,
Всім здоров”я треба і знання.
Вітаємо вас, діти!
Ідіть навчайтесь,
Розуму набирайтесь,
З лихом не зустрічайтесь.
Хай вам щастить!\
Вчитель: Дорога класна родино! Наше свято добігає кінця. Ми дуже вдячні
всім, хто брав у ньому участь, всім, хто завітав до нас. Сподіваємось, що цікава розмова, теплота і щирість залишиться в наших серцях назавжди. Хай злагода і мир панують у ваших родинах! Однокашникам – бути гідним звання школяра і щасливої дороги до світу знань.
(Звучить “Пісня про рушник”. Під музику ведучий говорить:
Ведучий: В Україні є чудовий звичай – проводжаючи дітей у життєву дорогу,
мати дарує вишитий рушник, як символ материнського благословіння, материнської любові. Хай стеляться вам сонячні дороги в широкий світ знань, умінь, звершень. У добру путь, дорогі друзі.
(Учні виходять із зали під рушниками, які тримають мами).