Сценарій свята «Подорож Дорогою Дружелюбності до Країни Добра» (свято Миколая)

Про матеріал

«Подорож Дорогою Дружелюбності до Країни Добра» (свято Миколая) для учнів 1- 4 класів.

«Подорож Дорогою Дружелюбності до Країни Добра»

(свято Миколая) для учнів 1- 4 класів.

«Подорож Дорогою Дружелюбності до Країни Добра»

(свято Миколая) для учнів 1- 4 класів.

«Подорож Дорогою Дружелюбності до Країни Добра»

(свято Миколая) для учнів 1- 4 класів.

«Подорож Дорогою Дружелюбності до Країни Добра»

(свято Миколая) для учнів 1- 4 класів.

Перегляд файлу

ТЕМА. «Подорож Дорогою Дружелюбності до Країни Добра»

(свято Миколая)

Мета: у формі гри узагальнити знання учнів про людські чесноти, моральні правила поведінки в колективі, в сім’ї; ознайомити учнів із традиціями українського народу, християнськими святими; створити умови для проявів товариськості, уваги, винахідливості; виховувати шанобливе ставлення до старших, батьків; вчити виявляти піклування про молодших, слабших; виховувати в дітей на зразку життя Святителя Миколая доброчесність, милосердя, поважне ставлення до ближнього.

Обладнання: фонограма пісні „Ой, хто, хто Миколая любить?”,  конверти із завданнями (роздруковані картки з ситуаціями, аркуші з прислів’ями, картки зі словами),  маркери та папір для команд, картки-смайли для вручення командам за проходження етапів гри, Дипломи для команд-переможців.

Клас оздоблений: на дошці картинки «Паркан Зневаги», «Болото Байдужості», «Річка Злості», «Гора Наполегливості», «Країна Добра»; аркушами з прислів’ями про людські чесноти:

  •                     Терпіння і труд усе перетруть.
  •                     Добре довго пам’ятається, а зле ще довше.
  •                     Раз добром налите серце — ввік не прохолоне.
  •                     Байдужий сидить у хаті, доки лихо не загляне у вікно. 
  •                     Добро будує, зло руйнує.
  •                     Гірко заробиш - солодко з'їси.
  •                     Гостре словечко колить сердечко. 
  •                     Згода дім будує, а незгода руйнує. 

 

C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\ciwQWoCH0dQ.JPG

Місце проведення: класна кімната.

Учасники: учні 1 класу, їхні батьки.

                         

Хід виховного заходу

 

                             Звучить спокійна ніжна мелодія.

Вчитель. Кажуть, що зимової ночі, перед дев’ятнадцятим грудня, Святий Миколай спускається срібною драбинкою з неба на землю. Сивобородий, усміхнений, у сяючій позолоченій накидці, він непомітно зазирає до кожного будинку й залишає дітям у черевичку, рукавичці чи під подушкою свої дивовижні небесні гостинці. Правда неслухам Святий Миколай дарує лиш різочку, адже з неба він бачить кожного і добре знає, хто чемний а хто не дуже. Йому допомагають Ангелики. Вони знають усіх дітей і записують до товстої червоної книги «Книги Добрих земних справ» їхні хороші вчинки, а до чорної «Книги Злих земних справ» - погані. Обидві ці книги Святий Миколай обов’язково перечитує, перш ніж вирушити у дорогу, щоб не помилитися і подарувати кожній дитині те, на що вона заслуговує. Слухняним діткам – корисні речі і солодощі, а неслухам – різочки. 

        Його знають і шанують в цілому світі, до нього моляться і просять про опіку, йому навіть пишуть листи і запрошують у гості! Бо він - святий

Миколай Чудотворець.!

                                            Молитва до Святого Миколая

(діти стоять перед образом Миколая)

C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\UiQQwsoWyTQ.JPG

  1. Підніму до неба рученята, 

          Помолюсь на Миколая свято! 

          Якщо вірить, молиться дитина -

          Зійде благодать на Україну! 

 

  1. О, пастирю наш, отче Миколаю! 

           Від усього серденька благаю: 

           Зглянься на невинне ягнятко, 

           Захисти від горя і нестатку! 

 

  1. Захисти від кривди і хвороби, 

          Від чиєїсь злості чи жадоби!.. 

          Наш заступнику, могутній друже, 

          Ти завжди до всього небайдужий. 

 

 

  1. Тож схиляється тобі додолу 

                 Кожний і обласканий, і кволий, 

                 І дорослий кожний, і маленький, 

                 Молиться і дякує красненько

 

 

 

  1. За твою всемилість і опіку... 

                 Чудотворцю щедрий, сяйноликий! 

                 Від несправедливості і болю 

                 Захисти нам і життя, і долю!.. 

 

  1. Сподіваюся і прославляю 

                 Доброту святого Миколая! 

                 Милосердний, будь і не покинь 

                 У Господній істині! Амінь!


    7.  Святий Миколаю,

               Я тебе благаю:
        Пошли щастя й світлу долю

              Козацькому краю.

 

  1. Дідусь і бабуся — 
    Щоб були здорові, 
    Татусь і матуся —
    Щоб жили в любові.
  2. Усім добрим діткам 
    Принеси гостинці 
    І подаруй Божу ласку 
    Кожній сиротинці.

Пісня «Всі маленькі діточки»

( виходять п’ятикласники)

1 учень. Святий Миколай Чудотворець є заступником людей від усіх                лих і нещасть, охоронцем дітей, покровителем сиріт.

2 учень. Миколай Чудотворець опікується воїнами. Опікується тваринами,   щоб мали вони що їсти і пити, де взимку холод пересидіти.

3 учень. За свою доброту має він Божу винагороду: не один, а два свята на рік – Миколи теплого (22 травня) і Миколи зимового (19 грудня).

Вчитель.  А зараз запрошую учнів п’ятикласників розповісти нам про Святого Миколая.

4 учень. Дуже давно в італійському місті Мірра жив хлопець на ім’я Миколай. Він був чуйною і доброю дитиною. Його батьки померли і залишили йому великий спадок. Легенда розповідає, що одного  разу Миколай дізнався, що на околиці міста живе бідна дівчина, яка не може вийти заміж тільки тому, що не має посагу.

5 учень. Хлопець вирішив зарадити біді дівчини. Уночі він прийшов у її дім і непомітно підкинув  пакунок із необхідною сумою грошей їй у вікно. На ранок бідна дівчина вирішила, що це янгол спустився з неба й допоміг їй. Це була найщасливіша подія в житті Миколая, він зрозумів, що його призначення – робити добро.

6 учень. Ще багато добрих справ зробив Миколай, і весь час він ховався, не виказував свого імені. А всі навкруги дивувалися – хто це робить добрі справи? Але з часом всі дізналися, хто насправді цей добродій. Як щедрий Бог з небес, він часто заходив до багатодітних чи хворих людей і обдаровував їх чим міг. Після смерті його визнано святим.

Учитель. І ось з того часу напередодні 19 грудня до дітей має завітати Святий Миколай і покласти під подушку приємні подарунки від доброго святого за гарну поведінку протягом року.

Пісня «

   Чортеня.  Чортеня я з пекла,

                 Різки гнучкі маю.

                 Неслухняних діток

                 З собою забираю.

Гей дітлашня! Досить вже вчитись!

А чи не могли б ви трішки посваритись?

Бо завдання маю я від свого діда,

Вас зробить назавжди дуже – дуже злими!

Учень 5 кл. Не будемо ми сваритись! Навіщо це? Не доводь нас до гріха!

Чортеня.  Що, може ніколи й не сваритесь?

Учень 5 кл. Ну – у… Інколи буває… Але ми прагнемо бути чемними і     вихованими.

Чортеня.  Пхе! Так жити не цікаво!

Звучить музика «Вже надходить ніч чарівна» заходять ангели. Вони несуть корзину з подарунками. Помітивши перед собою чортеня, ангели зупиняються й хрестять його. C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\2HVKtFvZrQw.jpg

Чортеня.  Ой – ой – ой! Звідки ви знаєте, що чорти бояться хресного знамення? Я зни – ка – а - а – ю! Не вдалося навіть подаруночка вкрасти! Доведеться знову цілий рік смолу носити та в казані паритися! (утікає)

1 ангел. Ще мить малята, й поміж нами

               Постане Миколай святий!

               Прилине він з добром й дарами

               І радість принесе усім!

2 ангел.  Його давно ви виглядали:

                Старались, слухались, навчались,

                Допомагали тату й мамі,

                Тихенько богові молились.

3ангел.   Ви – Молодці! Ви – добрі діти!

                Умієте у класі дружно жити.

                Про все це я у книзі запила,

                А потім Миколаю показала.

4 ангел.  Однак буваєте ви не завжди хороші:

               Ваші грішки – тяжка й горюча ноша,

               Яка нас змушує усіх страждати,

               Сльозами очі мами марнувати.  

Учитель. Діти, а приходить святий Миколай з Країни Добра. Це дуже гарна країна, в якій живуть добрі щасливі люди, які посміхаються навіть незнайомцям, де немає сварок та бійок, де всі вміють дружити. Впевнена, що ви хотіли б потрапити до цієї країни! Оскільки до неї не дістанешся поодинці, ми створимо три команди, які й вирушать у дорогу.

 (Діти та батьки об’єднується у 2 команди, обирають капітанів, назву, по черзі представляються).

За виконання завдань, тобто подолання «перешкод», команди отримують картки - смайли.  Учасники команди, яка набере більше смайлів, отримають перепустку до  Країни Добра, тобто Диплом переможця. А допоможе нам потрапити до Країни Добра Святий Миколай. (Заходить Святий Миколай)

 

Святий Миколай. Доброго дня, дорогі діти! Доброго дня, шановні батьки! А чи знаєте ви, що Країна Добра знаходиться далеко, шлях туди неблизький. Йти туди треба Дорогою Дружелюбності, і я вірю, що ви подолаєте всі перешкоди, які зустрінуться на вашому шляху, будете шукати один в одному найкращі якості, будете дружними і згуртованими. Тоді наша з вами подорож буде вдалою! Але ви маєте гарно підготуватися до подорожі. (Віддає вчителеві конверти із з завданнями для кожної групи).

 

Учитель. (розгортає конверт, дістає завдання). Я буду звертатися по черзі до кожної команди і  називати визначення понять, , а члени команд мають дати відповідь, про яку людську чесноту йдеться. Краще виконати це завдання вам допоможуть аркуші із назвами людських чеснот, розміщені на дошці. Якщо команда, до якої я звернулась, не знатиме відповідь, то їй допоможуть інші команди. За кожну правильну відповідь ви отримаєте смайлик.

Картки із завданнями

  1. Cхильність людини йти на поступки, добровільно відмовлятися від чого-небудь на користь іншого або заради когось (Поступливість).
  2. Завзяття, стійкість, непохитність, рішучість у здійсненнідосягненні поставленої мети (Наполегливість).
  3. Дотримання даного слова, добросовісне виконання своїх обов’язків, обіцянки (Відповідальність).
  4. Дружня прихильність, доброзичливе ставлення; приязнь (Дружелюбність).
  5. Добре, співчутливе ставлення до кого-небудь (Милосердя).
  6. Чуйне, дружнє ставлення до людей; привітність, ласка, прихильність (Доброта).

 

Учитель. Отже, ми вирушаємо у дорогу (звучить бадьора мелодія). Та ось раптом на нашому шляху зустрічається Паркан Зневаги. Щоб його подолати, ви повинні виконати наступне завдання.

 Кожна команда отримає картку з ситуацією із сімейного життя. За 5 хвилин вам потрібно прочитати ситуацію, розподілити ролі членів родини, підготуватися до розігрування у ролях - як вирішити сімейний конфлікт мирним шляхом. Щоб показати сценку, ви маєте не більше 2 хвилин. Та команда, яка знайде вирішення конфлікту мирним шляхом – отримає смайлик.

                                Ситуації для команд

 

1. До старшої дитини прийшли друзі, гралися, а потім виявилося, що поламали іграшки молодшої дитини (наприклад, у ляльки зламана нога, з машинки зняли колеса і т.п.).

2. Дитині було доручено винести сміття, але вона пішла гуляти, не виконавши доручення. Це довелося зробити комусь з батьків. І от увечері, задоволена, дитина повертається додому… C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\x-ivWCJU6HA.JPG

 

Учні з батьками у групі розбирають ситуацію, складають продовження історії – як повинні вчинити учасники конфлікту, щоб він вирішився мирним шляхом. Потім групи розігрують у ролях свої історії. 

Святий Миколай. Дуже добре, діти! Молодці!

Учитель. Як добре, що ви розумієте, що завжди можна знайти мирний шлях вирішення конфліктів. Це можливо тоді, коли люди будуть поважати один одного, проявляти дружелюбність та поступливість. Отже, ми рухаємося далі і на дорозі нам трапляється Болото Байдужості. Як його подолати? Я пропоную вам перетворити болото в квіткову галявину - зіграти в гру «Розквітаючий бутон». Гра складається з трьох кроків.

Крок 1. Всі учасники кожної команди мають стати в коло, присісти в колі навпочіпки і взятися за руки.

Крок 2. Постарайтеся одночасно встати, не відпускаючи рук. Ви можете попередньо обговорити, хто поруч з ким буде стояти, щоб краще виконати це завдання.

Крок 3. Кожна команда перетвориться в розквітаючі бутони. Для цього ви повинні відхилятися назад, міцно тримаючи один одного за руки.

За вірне виконання кожного кроку ви будете отримувати по 1 смайлику.

Команди по черзі створюють розквітаючий бутон. C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\ubq0UOoPqrg.jpg

Учитель. Молодці, діти, кожна команда дружно та вправно впоралася з перешкодою. Отримуєте смайлик! Тепер на місці болота будуть рости гарні квіти, і ми зможемо йти вперед.

Святий Миколай. Діти, увага! Попереду нова перешкода - швидка та глибока Річка Злості.

Учитель. Ми зможемо її подолати, якщо всі разом побудуємо Міст Дружелюбності. Для цього кожна команда повинна виконати нове завдання.

 

Учитель. Зараз кожна команда отримає конверт, у якому лежить листочок з прислів’ями і картки зі словами. Вашим завданням буде скласти з цих карток прислів’я та наклеїти його на „дощечку” (смужка паперу розфарбована „під дерево”), з цих дощечок ми складемо міст через Річку Злості. Будьте готові пояснити значення прислів’їв, які ви склали.

Прислів’я для роботи команд

Для першої команди

  •                     Добре слово будує, а зле руйнує.  
  •                     Не вір словам, а вір ділам.
  •                     Що посієш, те й пожнеш.

Для другої команди

  •                     Добре чути далеко, а зле ще далі. 
  •                     Добре треба шукати, а зло саме прийде. 
  •                     Добре слово краще за цукор і мед.  

    Учні складають прислів’я. Один представник від кожної команди розміщує аркуші з прислів’ями на дошці. Команда пояснює значення своїх прислів’їв.

Святий Миколай. Чудово, діти! Молодці!

Учитель. Ось і річка позаду, вона не така страшна, коли ми дружелюбно ставимося один до одного, коли поруч друзі, які можуть простягнути тобі руку допомоги. А ми рухаємось далі. На нашому шляху зустрічається  Гора Наполегливості. Ми маємо її подолати. Для цього пропоную Вам виконати наступне завдання.

Учитель. Зараз ми пограємо у гру „Так”  чи  „Ні”? Якщо людина повинна або може робити те, що я називаю, то ви плескаєте в долоні, якщо ні, то мовчите. Наприклад, я називаю „Людина повинна тихо розмовляти в громадському транспорті”. Якщо ви вважаєте, що це твердження вірно, то ви плескаєте в долоні, якщо ні – ви сидите тихо. Кожна ваша вірна відповідь – це один крок на сходження вершини Гори Наполегливості. Та команда, яка не помилиться жодного разу, отримає 5 смайлів, та команда, яка помилиться один раз отримає 4 смайли, а та команда, яка помилиться двічі, отримає 3 смайли. Отже, розпочинаємо! Будьте уважні!

Завдання для роботи команд

Дитина повинна допомагати мамі мити посуд.

Людина може робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить.

Людина не повинна вибачатися, якщо скривдить когось.

Людина повинна берегти рідну природу та охороняти її.

Людина не повинна шанувати працю інших людей.

Діти повинні галасувати, коли хтось відпочиває.

Діти повинні обманювати дорослих та  вихвалятися перед товаришами.

Людина не повинна насміхатися з чужого горя.

Дитина не повинна слухатися батьків.

Людина повинна допомагати друзям у біді.

Людина не повинна ображати інших.

Дитина повинна спати на уроках.

Учні грають у гру, за результатами – отримають смайлики.

Святий Миколай. Молодці, діти! Схоже, що всі ви подолали Гору Наполегливості і ми нарешті дісталися Країни Добра! Ви всі молодці, впоралися з усіма перешкодами.

Учитель. Пропоную вам похвалити один одного, сказати кілька добрих слів. Я думаю, що кожен і кожна їх заслужили, тому що в нашій подорожі проявили себе з кращого боку. Дивлячись в очі сусідові по команді, треба сказати йому комплімент, за щось похвалити. Наприклад: „Марічко, мені сподобалось як ти завзято працювала сьогодні на уроці!”, або: „Вітю, ти сьогодні був дуже уважний!” Приймаючий комплімент говорить: „Спасибі, мені дуже приємно”, „Дякую” тощо. Потім він дарує комплімент своєму сусідові.

Учні говорять один одному компліменти. Раптом Святий Миколай дуже засмучується..

Учитель. Святий Миколаю, здається, що ти чимось засмучений?

Святий Миколай. Чудово, що ми всі потрапили до Країни Добра! Але перебувати у цій країні можуть тільки ті люди, які знають Правила Добра. А ви знаєте ці правила?

Учитель. Діти, давайте розкажемо Святому Миколаю, які Правила добра ми знаємо. Пропоную кожній команді по черзі назвати по одному правилу.

Правило 1. Про добре серце треба змалку дбати.

Правило 2. Хто людям добра бажає, той і собі має.

Правило 3. На зло добром відповідай.

Правило 4. Хочеш собі добра, не роби нікому зла.

Правило 5. Краще добро робити, ніж гарно говорити.

Правило 6. Добре ім'я краще багатства.

Правило 7. Роби добрі справи і не хизуйся.

Правило 8. Добро звершай, та нагород за це не вимагай.

 

Святий Миколай. Діти, мені дуже сподобалось як завзято і старанно ви сьогодні працювали. Але мені час йти. Ви знаєте, що весь день напередодні свята я випікаю у дарунок дітям печиво у вигляді чоловічків, яке діти називають миколайчиками. Ще мені треба підготувати багато подарунків чемним діткам. І для вас у мене є подарунки. (Роздає дітям подарунки).

 

(діти розказують вірші - подяки св. Миколаю )

 

  1. Завтра в наш рідний край

                  Завітає Святий Миколай,

                  Принесе в своїй торбинці

                  Для усіх дітей гостинці.

 

  1. Нічка тиха, таємнича,                    

                 Повна дива і чудес.                         

                До дітвори прийде в гості                            

                Довгожданий гість з небес.

 

  1. Буде радість, буде втіха,                       

                  Бо ж усякий пам’ятай:                     

                  За дітей цієї ночі                            

                  Не забуде Миколай!

 

  1. Я Святого Миколая

          У віконце виглядаю,

          Жду даруночків, благаю,

         Бо я слухав тата-маму.

         Мій Святенький Миколаю,

         Приходи скоріш, благаю!

  1.  Він ходить від хати до хати, 
    Питається мами і тата: 
    Чи є у вас чемна дитина, 
    Дівчатко мале чи хлопчина? 
    Для кожного має в торбинці 
    Найкращі у світі гостинці. 
    А хто без кінця бешкетує, 
    Тим чортик лиш різки дарує.

 

  1.  Свято Миколая святкуємо в цей час,
    Здійснились всі мрії, Миколай у нас.

 Здійснились бажання всієї дітвори,
Він приніс малятам дарунки свої.

 

  1. Любий Миколаю, прощення прийми,
    Будемо слухняні, будем чемні ми.
    Будем пам’ятати заповіді всі,
    Хочемо ми жити в щасті і добрі.
  2.  Який ти добрий, Миколаю,

Даєш нам все, що ми бажаєм.
Даєш нам голосочок

          До гарних співаночок.

 

  1. Обіцяємо добрими бути,

Слів Твоїх не призабути, 
Завжди вчитися охоче, 
Бо того Ісусик хоче, 
І такими вирастати, 
Як бажають мама, тато,
І  увесь наш рідний край! C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\93LEyVtFmZI.JPG

Ангели (хором):
                Всім вам Боже помагай!

Святий Миколай. Шануйтеся, любі діти! А я піду Господа благати, щоб він послав нашій багатостраждальній українській землі мир, добробут, щастя й кращу долю.

Учитель. Наслідуймо добропорядні вчинки Святого Миколая! Нехай це свято стане для нас святом прощення, милосердя, доброти і любові.

Звучить чарівна мелодія, учні прощаються з Миколаєм до

 наступного року

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
5 березня 2018
Переглядів
1657
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку