«Подорож країною дорожніх знаків»
Сценарій свята
Ведуча: Любі діти, ми сьогодні завітали на свято «Подорож у Країну дорожніх знаків», і я думаю, що нам усім буде цікаво, бо ми з вами живемо в суспільстві де завжди існували певні правила, яких потрібно дотримуватися. А щоб наше життя було щасливим, щоб ми були здорові і не потрапляли в різні неприємні ситуації, нам необхідно знати «Правила дорожнього руху».
Заходить Листоноша.
Листоноша:
Добре працює наша пошта,
Служу я людям день і ніч.
От і сьогодні, любі друзі,
Для вас приніс я свіжий лист.
Віддає лист і виходить.
Ведуча:
Давайте подивимося, що в цьому листі, якщо він нам адресований.
Учень (читає):
Ми, жителі Країни дорожніх знаків, потрапили в біду. Нас захопила Неушкода-Перешкода. І тому в нашій країні постійно стаються аварії. Допоможіть нам!
Учень:
Хтось скаже: «Що ж такого?
Нічого тут страшного!
Ну, зникли переходи —
Не заплачуть пішоходи:
Самі собі знайдуть шляхи,
Де дорогу перейти!
Світлофор вже не мига?
Ну, яка у цім біда?
Чи червоне, чи зелене,
Ну, хіба світло для мене?»
Ведуча: А може, і справді світлофори нам не потрібні? І правила вуличного руху також?
Учень:
Ой, потрібні, та ще й як,
Бо як є дорожній знак,
Не заблудимо ніколи
По дорозі ми до школи.
Учень:
А як іду до бабусі,
То ніколи не зіб’юся,
Бо дорожній вкаже знак,
Куди їхати і як.
Заходить Неушкода-Перешкода. Хапає конверт і читає.
Неушкода-Перешкода:
Ха! Допомоги захотіли?
Певно, хтось не має діла,
Щоби вам допомогти.
Та й нелегко їх знайти,
Бо сховала я їх добре –
Світлофор, дорожні знаки,
Шлях до них — ох, нелегкий,
Не позначений ніяк.
Виходить.
Заходить Дорожній Знак і плаче. У нього на грудях — перевернутий зворотним боком планшет із дорожніми знаками.
Дорожній Знак:
Я – Знак Дорожній,
Та мене Неушкода-Перешкода вкрала,
Сховала та зачарувала.
Не можу правил я дорожніх показати,
А щоб мені допомогти,
Повинні ви загадки відгадати.
Ведуча:
Не широка в ширину,
Але довга в довжину,
Де вода і глибина –
Дерев’яна вже вона.
(Дорога)
Малесенькі будиночки
По вулиці біжать,
Дівчаток і хлоп’яток
Вони швиденько мчать.
(Автобус)
Квадратними очима дивляться навпроти
Десять, двадцять, тридцять.
Біля них – ворота.
Надовго, а не на хвилинку,
У два рядки стоять будинки.
(Вулиця)
Дорожній Знак:
Чи впізнали ви мене?
Де ж можна мене зустріти?
Відкриває знак «Поворот».
Учень:
Я на двох колесах мчу,
Дві педалі я кручу,
Я тримаюсь за кермо,
Дивлюся вперед. І от
Бачу – зараз поворот.
Ведуча: Давайте попросимо Дорожній Знак бути арбітром (суддею) у нашому змаганні.
Проводиться конкурс «Хто швидше!»
Діти повинні з пазлів скласти автомобіль. Беруть участь 3 команди по 2 учні. Машини різні, і кожна команда повинна назвати марку машини.
Заходить Дорожній Знак, що забороняє звукові сигнали.
Вбігає Кіт, що голосно співає.
Ведуча: Хто ти?
Кіт: Я – учень наук світлофорних.
Ведуча: А хіба ти не знаєш правил вуличного руху? Хіба ти не бачиш, що за знак тут стоїть?
Учень:
– Тихо будь, замовчи,
Не шуми, не кричи.
«Треба бути тихо», – так
Каже цей дорожній знак.
Кіт:
Та на що мені ці знаки?
Обійдусь я і без них.
Ведуча: Ну, що ж, зараз перевіримо. Скажи, будь ласка, як потрібно переходити вулицю.
Кіт: Як, як? На чотирьох лапах!
Учень:
Пішохід, пішохід!
Пам’ятай про перехід!
Підземний, наземний
І схожий на зебру,
Перехід – тільки він
Тебе врятує від машин
Ведуча: Правильно, діти. А ти, Коте, дай відповідь на друге питання: «Як обходити тролейбус: спереду чи ззаду?»
Кіт:
Навіщо тролейбус обходити,
Коли можна його перестрибнути?
А ще краще і простіше
Під колесами пролізти
Учень:
Ой, ти, Коте, не жартуй.
Тільки ззаду ти тролейбус обійди,
Щоб не трапилось ніякої біди.
Ведуча: Шановний Коте, а скажи: чи можна гратися на проїжджій частині дороги?
Кіт: Це дивлячись у що: на проїжджій частині у шахи грати ми не можемо. Просто машина швидко їде, і враз одним махом всі фігури тобі повалить.
Інша річ, якщо м’ячик ганяти,
Від бордюрів туди і назад
У футбол ми можемо пограти
На проїжджій частині. Ще й як!
Учень:
На світі багато є правил дорожніх
Усіх їх нам, друзі, вивчити можна.
Та найосновніше із них треба знати,
Що на проїжджій частині не можна
Кататися, гратися – за однієї умови:
Якщо залишитися хочеш здоровим!
Заходить Неушкода-Перешкода.
Неушкода-Перешкода:
Ти не слухай їх ніколи,
У футбол біжімо грати!
Автомобілі по дорозі будуть мчати,
А ми аварії їм будем спричиняти.
Кіт:
Не хочу я з тобою йти,
Мені ж бо тут цікаво,
Діти ще не все розповіли,
І слухати я маю право
Про знаки, про аварію,
А ще про світлофор.
Ведуча: Ти правду кажеш, Коте, бо не всі знають, що світлофори були не такі, як зараз. Вони з’явилися десь у 40-х роках минулого століття. Світлофори виглядали так: з чотирьох боків на них були три кольорових скла (зелене, жовте, червоне), а по них повільно повзла велика чорна стрілка. Такі світлофори були незручні. Перехрестя вільні, а ти чекай, поки стрілка доповзе до зеленого кольору. А сучасні світлофори-автомати набагато зручніші.
Кіт: То чому ж світлофор так називається?
Ведуча: Це слово складається з двох частин: «світло» і «фор». «Світло» – це Зрозуміло всім. А ось «фор»? «Фор» походить від грецького слова «форос», що означає «носій» або «той, що несе». Та це і справедливо, бо він несе світло трьох кольорів: зелене, жовте і червоне.
Виходить Дорожній Знак «Обережно! Діти!»
Ведуча: Де ми можемо побачити цей знак?
Учень:
Шосе шепоче шинами,
Пробіглими машинами,
Та біля школи зменшіть газ –
Бо висить, водій, для вас,
Знак важливий: «Діти!»
Але й ви, діти, будьте обережні!
Неушкода-Перешкода забирає Кота, і десь чути шум.
Учень: Вже догрались – на дорозі аварію зробили.
Заходить Кіт з перев’язаною лапою.
Кіт:
Ох, дарма я вас не слухав.
Дуже прошу: поможіть!
Правил вуличного руху
І мене ви теж навчіть.
Таємницю вам відкрию,
Де Неушкода-Перешкода
Сховала всі дорожні знаки.
Не чекаю я подяки.
Лиш промовте: «Знаки, знаки!
Озовіться! Озовіться!
І назад до нас верніться!»
Всі повторюють ці слова тричі. Виходять Дорожні Знаки.
Ведуча: Діти, а що ж вони означають?
Учень:
От так знак! Очам не вірю.
Хтось повісив батарею.
Може, тут у зиму сніжну
Грітись водію потрібно?
Виявилось, що цей знак
Каже водієві так:
«Тут шлагбаум – переїзд.
Почекай – пройде експрес»
Учень:
Дуже знак нам звичний,
Схожий на окличний.
Отже, можна тут кричати,
Бігати, співать, гуляти.
Якщо бігти – босоніж,
Якщо їхати – скоріш!
Але кажуть всі суворо:
Небезпечна тут дорога.
Знак дорожній просить дуже:
«Повільніше їдь тут, друже!»
Учень:
Зупиниться транспорт, не проїде,
Коли знак стоїть на місці.
Бо він для тих, хто пішки йде,
І велосипедистів.
Дорожні Знаки:
Ми дуже раді, дуже раді,
Що врятували ви всіх нас.
І ми веселий танець дружби
Станцюємо тепер для вас.
Всі танцюють
Неушкода-Перешкода:
Ви радієте, що знаки ви уже звільнили,
Що Кота цього дурного розуму навчили,
Але Світлофора ви вже не знайдете,
Бо я не скажу вам, чи по тій доріжці йдете.
Учень: По тій, по тій, по пішохідній.
Виходить Світлофор
Неушкода-Перешкода:
Все, я йду, пора настала,
Мої чари десь пропали,
Я іду від вас вже геть!
Неушкода-Перешкода йде геть
Світлофор: Дякую, любі друзі, що ви мене врятували і так багато про мене розказали. Це дуже приємно.
Учень:
А це, наш друже, теж для вас.
Вранці встанеш, вийдеш з дому,
На перехресті – твій знайомий.
Він світлом червоним до тебе мигне,
«Закритий перехід!» – щосили гукне.
Учень: Засвітиться жовте – ледь-ледь ще зажди!
Учень: Засяє зелене – сміливо іди.
Світлофор: А тепер зіграємо у гру «Дай правильну відповідь!». Виграє та команда, яка дасть більше правильних відповідей. Отож, почали.
(На зелене світло світлофора.)
(Потрібно приготуватися, та йти не можна.)
(Бо можна впасти, а водій не зможе швидко загальмувати.)
(Це небезпечно для життя.)
(На «острівці безпеки».)
(Триматися правого боку.)
Світлофор:
Гарні дітки, молодці!
Правильно сказали всі.
Ведуча: Сьогодні ми зустрілися з Світлофором і Дорожніми Знаками, ми багато чого дізналися, але хочемо знати ще більше. Тому просимо наших нових Друзів заходити до нас частіше.
1