Сценарій свята "Прощавай, Букварику!"

Про матеріал
Матеріал містить у собі розробку свята з віршами, піснями та сценками за участю аніматорів-учнів середньої школи.
Перегляд файлу

СЦЕНАРІЙ ПРОВЕДЕННЯ СВЯТА «ПРОЩАВАЙ, БУКВАРИКУ»
 

Мета. Вчити дітей виразного декламування віршів, формувати інтерес до читання. Розвивати акторські здібності, уяву, вміння фантазувати. Виховувати почуття прекрасного, естетичні смаки, любов до книги, дружні стосунки, родинні почуття. Вчити учнів правильно триматися на сцені.
Обладнання: «Чарівна квітка», макети книг,  великий конверт з листом.
Дійові особи: Поштар Пєчкін, Циганка, Шапокляк, Дівчинка – Плакса, Баба Яга, Пеппі Довга Панчоха,  Буквар, Читанка, Математика, Рідна мова

 

Вчитель: Сьогодні надзвичайне свято-

Таке в житті буває раз:

З Буквариком зібравсь прощатись

Веселий, дружний перший клас!

 

Під музику заходять учні.


1.У нашім класі сьогодні свято.

Прийшли гості – мами й тата!

Прийшли до нас бабусі шановні –

Узнати, які ми тепер красномовні.

 

2.Послухати наше красиве читання,

Побачити зошити наші охайні.

І разом потиснути другові руку,

Що нам допоміг подолати науку.

 

3.Були ми всі смішними малюками,

Зайшовши вперше в наш просторий клас,

Отримали ми зошити з книжками

Й за парти сіли в самий перший раз.

 

4.Буквар взяли ми в перший раз,

Як зайшли у перший клас.

І як нам радісно сказати:

- тепер вже вміємо читати!

 

5.Літера перша і перше слово,

З книгою перша серйозна розмова.

 

6.Перша сторінка і друга сторінка

Перша тривога і перша оцінка.

 

7.Навчився читати наш дружний клас,

Ви можете всі поздоровити нас!


 

Пісня на мотив « Ой чули, чули, чули…»

Прийшли ми всі на свято,

На свято Букваря,

І вивчили всі букви,

Усі: відА до Я.

Приспів: Гей чули , чули, чули,

Гей чули, чули , чули ви!

З Буквариком ми дружим,

Він з нами назавжди.

2 У нас сьогодні свято ,

Шануєм Букваря,

Відкрив він нам дорогу

До знань від А до Я.

Приспів:

 

Вчитель:

-Діти, ви вже вмієте читати і писати й рахувати.

А чи пам`ятаєте для чого ви прийшли до школи?

Можливо мали якусь мету?

 


1. Я прийшла до школи вчитись,

Бо поставила  мету:

Скоро стану президентом,

Тільки трохи підросту.

 

2. Я також прийшов учитись,

Бо вже вирішив давно:

Стану, може, футболістом,

Може, зіркою кіно.

 

3. Я банкіром хочу стати:

Полюбляю рахувати.

Або буду депутатом,

Бо люблю голосувати.

 

4 .Я в лікарні після школи

Всім робитиму уколи.

 

5. Я в письменники подамся

Або навіть в моряки.

 

6. А я вчителькою стану,

Буду вчити малюків.

 

7.Поки ще казати рано.

Може в бізнес я піду.

Чи фотомоделлю стану,

Як за зростом підійду.

 

Вчитель: Мрійте! Мріяти не рано!

Кажуть, роки швидко мчать.

Якщо будете старанні,

В школі нас всьому навчать.


 

Вчитель

Свято Букваря, а самого Букварика чомусь на святі нема!

 Давайте покличемо його на свято: «Букварику, запрошуємо в гості!»

 

(Стук і двері. Заходить Поштар Пєчкін).
Пєчкін: Це 1 клас? А чи у вас сьогодні свято? Тоді отримайте листа. А якщо дозволите, то і я побуду у вас на святі.

Учень читає листа:
«Дорогі мої друзі, я в полоні. Мене викрав злий чарівник. Я зможу повернутися, якщо ви пройдете всі випробування, які послав вам чарівник через своїх посланців. Покладаю на вас надію З нетерпінням чекаю визволення. Ваш Букварик.»

Вчитель: Щоб врятувати Букварика, потрібно скласти «Чарівну квітку», а пелюстки цієї квітки у посланців чарівника. Кожна пелюстка – це завдання, яке потрібно неодмінно виконати. То що ж маємо робити? Допоможемо Букварику? Тоді заплющуємо очі і чекаємо до тих пір, доки буде лунати музика.

 

(Лунає «чарівна» музика, а коли діти розплющують очі, перед ними танцює Циганка).
Циганка: А ви хто такі?
Учень: Ми першокласники.

Циганка:А що ви тут робите?

Учні: Ми святкуємо завершення 1 класу.
Циганка:  Так ви тепер будете вчитись у 2 класі? Давайте я погадаю вам, які оцінки будуть у 2 класі.
Учень: Не треба нам гадати. Ми і без тебе знаємо, що оцінки у нас будуть тільки високого рівня. Краще скажи,  ти чому до нас прийшла?

Циганка: Мене послав до вас чаклун. У мене є для вас подаруночок, але є умова.

Учні: Яке завдання нам треба виконати, щоб отримати пелюстку.

Циганка: Яку пелюстку. Краще в карти зі мною пограйте.
Учень: А хіба дітям можна в карти грати?

Ведучий: Звісно – це не дитяча гра, але ж треба виручати Букварика, то ж доведеться спробувати. А якщо буде важко, то гості нам допоможуть. (Циганка дістає з рукавів карти з прикладами і показує дітям. Діти відповідають).

Циганка: Вгадали.

Учень: А ми не гадаємо, ми так усе знаємо. Віддавай пелюстку. (Циганка віддає дітям пелюстку. Знову звучить музика і з’являється Шапокляк).

 

Шапокляк: Привіт, малявки! Щоби такого зробити поганого? Не віддати вам пелюстку чи що? Всі кажуть,що я погана, що завжди роблю все не так. Цікаво, а ви хороші? Якщо ви правильно будете відповідати, то і отримаєте свою пелюстку. Відповідайте: -так або – ні!


Відповідай, коли мастак,
Єдиним словом «ні» чи «так»!
– Треба гарно вам читати? Так.
– Треба менших ображати? Ні.
– На перерві пострибати? Так.
– А всі парти пописати? Ні.
– Друга треба виручати? Так.
– А треба слухати матусю? Так.
– Тоді, дратуйте, хоч бабусю? Ні.
– У школі вибийте шибки? Ні.
– Учительці робіть все навпаки? Ні.
– Брудне взуття носіть у школу? Ні.
– Завжди старших поважайте! Так.
– І малюків не ображайте! Так.
– Чи хочете друзями моїми стати?
– Та я ж вас краще вчительки буду навчати!



Ну добре.Тоді беріть пелюстку і забирайтеся геть. З такими розумненькими і добренькими я й сама не хочу дружити.

(Знову звучить музика і з’являється Дівчинка – плакса).


Плакса: я така одинока, у мене немає друзів. Мені завжди сумно. Я постійно пла-а-а-ачу. Якщо зумієте мене розсмішити – пелюстка ваша.

(Жарти, смішинки у виконанні дітей).

 

Сценки

1. Христинко, було в нас 4 апель­сини, 3 ми дали Оленці. Скільки у нас залишилось апельсинів?

   А ми їй краще не дамо, бо в неї алергія буде.

2. Данилко, яка найкраща пора для збирання яблук?

   Коли собаки прив'язані.

3.  — А тепер відповідатиме Поліна. Скажи, скільки буде вісім розді­лити навпіл?

   Якщо ділити вздовж, то дві трій­ки, а якщо впоперек — два нулі.

4. Оленко, чому тебе не було в школі?

-         Бо я вичитала у нашій книжці приказку: «Всюди добре, а дома найкраще».

5. Варю, чому птахи восени відлітають до теплих країв?

   Бо як підуть пішки — витратять багато часу.

6.- Ксеніє, прочитай, що написано під цим малюнком.

 - О С А

- А разом як буде?

 - Бджола

 

Плакса: Ой, як мені смішно! Забирайте пелюстку, але за однієї умови: я залишаюся з вами.

 

(З’являється Пеппі Довга Панчоха).
Пеппі: Я весела дівчинка, безтурботна і безвідповідальна. У мене немає ніяких проблем. Навчання мене цікавить менше за все. Люблю нашкодити, пожартувати над кимось, посміятись. А ви такі нудні… чи може-ні? Якщо доведете, що я не права, віддам пелюстку.

 

Рухлива гра
 

Пеппі: здається ви мене переконали. Пелюстка ваша. А я піду до школи записуватись. Як ви гадаєте, візьмуть?

 

Баба Яга: А це що за публіка зібралася? Противні першокласники. Пелюсточка потрібна? Ха- ха ха! Спочатку мої завданнячка виконайте, а тоді подивимось. Ну що згода?

Учні: так, ми згодні.


Баба Яга: Я Баба Яга: лукава,
Погана в мене слава.
Букви плутаю, бува,
Перекручую слова.
Ну що , розумні первачки?
Мої знайдете помилки?
Якщо пелюсточку бажаєте,
Попрацювати добре маєте. 

 - Там на клумбі росте бак.

- Ой не так, ой не так, там на клумбі росте... мак.

- На дивані кіт гурчить.

- Ні, неправда, він... мурчить.

- В нірку враз сховалась тиша.

-Та не тиша, сіра... миша.

- В лісі виросла Галина.

- Не Галина, а малина.


 

Баба Яга: От капосники. Ти дивись які розумні. Тримайте свою пелюсточку.

 

З’являється Чарівник і звертається до присутніх.
Чарівник: Бачу ви кмітливі, винахідливі, розумні діти. Всі мої завдання виконали. Я навіть подобрішав. Але я злий чарівник і так просто не здамся. У мене є ще одна умова. Якщо вона буде виконана, то вернеться ваш Букварик цілим і неушкодженим, а якщо ні, то пропало ваше свято. Моя умова в цьому конверті. А я зникаю. Мене не шукайте. Запам’ятайте: не виконаєте умову не вернеться Букварик! (Віддає вчителеві конверт і зникає).

Ведучий: Ну й налякав нас цей Чарівник. Але ми теж не здамося. Подивимось, що тут. (У конверті завдання для батьків).
– Придумати якомога більше слів на задану літеру.
– Відшукати слова у слові.
– Скласти приказку з розкиданих слів.
– «Якою це мовою?» (деформовані слова).
Вед.: молодці наші батьки, не підвели. Заробили останню пелюсточку. Наша квіточка ожила, засяяла яскравими барвами. То де ж наш Букварик?

 

Букварик:
 


Я – Букварик, вам відомий,
Дуже гарний, малюнковий.
Залюбки всіх вчу читати.
Нема часу спочивати!
Кожен рік мене листають
Ніжні пальчики нові…
Хай же розум здобувають
Любі дітоньки малі.
Щиро зі всіма ділюся –
Не шкодую своїх знань,
Безліч хитрих і цікавих
Маю для малят завдань.
Я мандрую по країнах,
Я з абеткою дружу.
І малечу як зустріну
Грамоті одразу вчу.
Я щасливий дуже,
І тому радію,
Що всі діти в вашім класі
Читати вже вміють.



 

Вчитель: -Любий , букварику, як ми тебе довго чекали. Ці слова до тебе.


1.    Беру Буквар в останній раз,

Несу його в просторий клас

.    Разом з тобою ми підростали,

Слово найперше тут прочитали.

 

2.    Букв спочатку ми не знали,

мами нам казки читали,

А з тобою подружились —

і самі читать навчились!

 

3 Книжечку першу беру в свої руки.

Перший мій друже, перша науко!

Кожна дитина, кожен школярик,

Любить і дуже шанує букварик.!

 

4  Я сторіночку останню

В букварі перегорну,

Свого друга на прощання

Я до серця пригорну!

 

5 Ти перша книжечко моя.

Тепер читати вмію я.

Багато в світі є книжок,

А ти найперший мій дружок!

 

6 Букварику, мій друже вірний,

Відверто я усім скажу –

Що нині я – твій друг покірний –

Уже читаю і пишу

.

7.  Букви всі від «А» до «Я»

дуже добре знаю я.

Далі я навчатись буду,

а букварик не забуду.


 

Пісня «Мій Букварик»

 


Мій букварик, мій букварик, -

Він найкращий друг

Прокидаюсь, посміхаюсь,

І беру до рук

Буква "А" - на зірку схожа,

Буква "О" - проста

Гарно вчитись допоможе

Книжка золота!

Завдання просте - А, Б, В, Г, Д

Хто такий букварик має,

Той не пропаде!

Треба всім старанно вчитись,

Знати головне

Книжка ця найкраща в світі,

Виручить мене

Буква "А" - на зірку схожа,

Буква "О" - проста

Гарно вчитись допоможе

Книжка золота!


 

Букварик: - Дякую вам за такі гарні слова та пісню.Я знаю,що ви багато потрудилися, щоб мене врятувати від злого чаклуна. Та у мене до вас є декілька запитань перш ніж вас знайомити з іншими підручниками. Чи дійсно ви знаєте всі букви?

Діти   

 


ВЕСЕЛА АБЕТКА

Станьмо, літери, в ряди,
Заспіваймо: раз, два, три!
А, Бе, Ве, Ге, Ге, Де, Е,

літер перших сім іде.
 

Є, Же, Зе, И, І, Ї, Йот,
Відкриваймо швидше рот!
Ка, еЛ, еМ, еН, О, Пе, еР,
Затанцюємо тепер.

 

еС, Те, У, еФ, Ха, Це, Че,
Підківками стукнім ще!
Ша, Ща, ь (м'який знак), Ю, Я -
вся абеткова сім'я.


 

 

Буквар: молодці! А тепер назвіть букви мого імені.

 


 Б.Подивись, прошу тебе:

Ключ в траві, як буква Б!

Тут веселик походив,

Ключ від азбуки згубив.

 

У. Сказав горобчик:

 «Букву "У" Боюсь я дуже, татку!»

Татусь питає: «А чому?»

 — «У» — схожа на рогатку!

К. Буква К, буква К

Ой, яка вона швидка!

Наче хлопчик, знявши руку,

Витинає гопака.

 

В. Буква «Ве» така цікава:

 Стовпчик — вверх, дві дужки — справа.

Так в алфавіті живе

Всім потрібна буква В.

 

АЦю букву знають всі на світі,

Вона найперша в алфавіті,

Весела, гарна й голосна,

І найскромніша буква А.

 

Р. Виліз равлик на стеблину,

Зупинився і завмер.

На собі несе хатинку,

А вона – як буква Р!


 

Буквар. Бачу, букви вам відомі,

З ними добре ви знайомі!

Але все ж я для порядку

Загадаю вам загадку.

Тридцять три богатирі —

Всі живуть у букварі!

Діти. Букви!

 

Буквар.- молодці!

Діти, протягом року зі мною в портфелі була ще одна цікава і корисна книжечка. Давайте і її запросимо на свято. Математико, йди до нас!

Математика: 
 


Один, два, три, чотири, п’ять!
Вміють діти рахувать.
Дуже точна я наука
І мене всі люди вчать.
Я потрібна всім – це знайте,
Математику вивчайте!
Але хто мене не знає,
Хай даремно не гуляє.
Як старанно діти вчаться,
Одразу ставлю їм «12».
А хто вчить уроки гірше,
Ставлю сімочку, не більше.
За невивчені слова
Я поставлю тільки «два».
А лінивим і недбалим
Одиничку я поставлю.
Щоби весело гулять,
Всі уроки треба знать!


 

Так, я також працювала з першокласниками, а тепер хочу перевірити, чи добре вони засвоїли числа та цифри, чи вміють лічити.

(діти називають цифри)


1.     Вранці лиска Віолета

Смажила собі котлети.

Потім враз чотири з'їла,

П'ять на вечір залишила.

Полічить усі котлети,

Що були у Віолети.

2.     Через поле, через ліс,

Дід Мороз – Червоний ніс

Подарунки дітям ніс.

Він чотири подарунки

Дав слухняному Сашку

Ще там трійко залишилось.

Скільки їх було в мішку?

3.     Їжачок додому йшов

Сім лисичок він знайшов

Дві лисички дав сові,

А вороні - також дві.

Решту треба полічити.

Це для вас завдання, діти.

4.     Пан Ведмідь по лісу йшов
Десять ягідок знайшов.
Три подарував синиці

І  одну –-кумі Лисиці.

Потім на пеньок він сів,

Решту ягід швидко з'їв.

Нам порахувати слід,

Скільки ягід з'їв Ведмідь?


 

Математика: Молодці! Розумні дітки!

 

 Буквар: У мене для вас є ще один сюрприз. Це підручники нові для навчання дітворі

 


Літературне читання:

Я – підручник. Літературне читання

В мені є вірші та оповідання,

Тут і прислів’я, і лічилки,

Ще скоромовки і мирилки.

В мені є пісня колискова

Й звучить чарівна українська мова.

 

Українська мова:

Я ваша мова рідна, українська.

Прекрасна, ніби пісня материнська .

Без мови неможливо спілкуватись,

Без слова не почуєте думок.

Словами можна плакати, сміятись,


В житті без слова ти не зробиш крок.

 


Підручники: - у нас для вас є маленькі випробування – загадки.

Читанка

Ну ж бо! Розгадайте мої загадки.

1.Коли хочеш ти читати,

То мене повинен знати.

А коли мене не знаєш

Тоді слів не прочитаєш

(абетка)

2.Я потрібна вам усім –

І дорослим і малим.

Всіх я розуму учу,

А сама завжди мовчу

(книга)

3.Входять у неї сліпими, а виходять зрячими.(школа)

 

Рідна мова:-А я також приготувала для вас загадки.

1.Для письма, сказати прошу

Що потрібно взяти?(зошит)

2.Крапка, рисочка, карлючка,

Разом пишем я і (ручка)

3.Тіло жовте, серце чорне,

Тіло мовчить, а серце говорить. (олівець)

- Дякую, діти за гарні відповіді. Це шкільне приладдя потрібне  вам буде у школі щодня.


 

Буквар: Сьогодні кожен першокласник заслуговує медалі за старання та перші успіхи у навчанні.(Вручення медалей)

Діти, як добре у вас на святі! Але мені вже час поспішати до інших дітей.

 

Першокласники:
 


1. Багато доброго, нового
Життя відкриє ще для нас.
Як перша сходинка до нього
Для всіх нас став наш перший клас.

 

2. Перший клас навчив читати,
Перший клас навчив писати,
Перший клас навчив дружити,
Щоб цікаво разом жити

 

3. Одне одного ми любим,
Станемо всі за одного.
Вчитись в другім класі будем,
Всі ми хочемо цього!

 

4. Ну, а вчителька як буде?
Що, покине усіх нас?
Ні, вона разом із нами
Переходить в другий клас.

 

5. Цей рік непомітно зовсім пролетів,
І всі підросли ми, дорослими стали.
А попереду ще стільки днів,
Відкриття і нові п’єдистали.

 

6. Добрий, Букварику,
Перша книжко!
Хочеться навіть плакати трішки.
Жаль розлучатися, хоч і треба.

Разом: Ми не забудем ніколи про тебе.

 

7. Спасибі тобі за добру науку.
За паличку першу і першу букву.
Ми пам’ятатимем довгі роки
Добрі і мудрі твої уроки.

 

Всі: Прощавай, Букварику,
Наш найперший друже!
Ми тобі, Букварику, дякуємо дуже!


 

Учитель. А зараз урочиста мить. Приготуватись до прийняття клятви школяра.

 

 


Клятва

Буду я в школі вчитись читати,

гарно писати і рахувати.

Буду в альбомі своїм малювати

Твори писати, вірші вивчати.

Учні. Клянусь!

Обіцяю не лінитись,

добросовісно трудитись.

Вчителів всіх поважати

І оцінки гарні мати.

Учні. Клянусь!

Книги й зошити любити

Берегти, а не губити.

Акуратним завжди бути,

Щоб нічого не забути.

Учні. Клянусь!

Буду вчитись я сумлінно

І поводитись відмінно,

Щоб батьки могли радіти,

Що такі в них гарні діти!

Учні. Клянемось!


 

 

Пісня «Веселкова»

 

Ведучий. Дитинство веселковими мостами,
Як в казці, швидко – швидко пролетить,
А потім юність росами – стежками …
Всі роки в школі – найсвітліша мить!

Тому у дружбі, радості зростайте,
Хай сонце щастя світить вам щораз.
І перше свято це запам’ятайте.
Нехай щастить вам в добрий час.

 

Дорога класна родино, шановні гості!

Наше свято добігає кінця. Ми щиро вдячні всім, хто завітав до нас на наші перші жнива. Сподіваємося, що зібрані зернятка знань проростуть рясним урожаєм у майбутньому, а тепло сьо­годнішнього свята залишиться в серцях нашого найдорожчого скарбу — ді­тей — назавжди.

Дуже весело гуляти

Нам на святі Букваря,

Та прощатися із святом

Нам пора уже, пора!    

docx
Пов’язані теми
Навчання грамоти, Сценарії
Додано
5 вересня 2020
Переглядів
1543
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку