У сценарії свята для першокласників "Прощавай, Букварику", що проводиться для учнів паралельних класів, використано відомі учням вірші та пісні, а також власні вірші автора методичної розробки.
Прощавай, Букварику!
Сценарій
Ведуча 1 |
Добридень! Раді вас вітати |
Ведуча 2 |
Кого, впізнаєте, малята? Загадку треба відгадати. |
Ведуча 1 |
Йде по вулиці щасливий і поважний чоловік Він прямує вже до школи, Хоч йому лиш сьомий рік. Він долає першу в світі Книгу мудрості – Буквар Ви його впізнали, діти? Ну, звичайно, це - … (школяр) |
(звучить пісня на мелодію "Бураті-но”, під музику заходять першокласники)
|
1. До школи радо хто спішить? |
Ведуча 2 |
З ними будемо вітатись, Ось – наші школярики! З другом вірним попрощатись Принесли Букварики. |
На сцені учні з буквариками Ведуча 1 |
Вже квітень на календарях, У першім класі свято – Чудове свято Букваря Святкують всі малята. |
Учень 1 |
Ми всі зібрались у цій залі, Бо нині свято Букваря. Нам трішки сумно й дуже жаль – Прощатись з ним прийшла пора.
|
Учень 2 |
Посміхається привітно мій Буквар. І я теж йому всміхнусь, бо я – школяр! Він навчив мене читати, дав бажання більше знати Мій найкращий вірний друг Буквар!
|
Учень 3 |
В перший клас покликав нас дзвінок. Брав тебе на перший свій урок. І з тих пір не розлучався,
тому добре я навчався,
|
Учень 4 |
Люба, мила , книжечко моя,
Люба, мила, книжечко моя, |
Учень 5 |
Букварик - наш розумний друг,
Вірний порадник школяра. |
Учень 6 |
Ми Букварик почали в вересні читати І багато встигли вже ми запам’ятати! Хоч і важко нам було букви всі вивчати, Та Букварик допоміг все нам подолати!
|
Ведуча 1 |
Тішать ваші перемоги, Бо були у нас тривоги – Перш ніж вчитися читати, Букви всі повинні знати!
|
Ведуча 2 |
І що - букви знають всі Ці маленькі олівці? |
Діти: |
Якщо ви нам не вірите, То швидко перевірите!
|
Ведуча 2 |
Гра «Впізнай букву» Стали букви у рядок І побігли у садок. Перша буква з них легка Це, звичайно, буква .. (А) |
|
Три стовпці, внизу межа – От і вийшла буква.. (Ш) |
|
Буква ця усім відома, Перед я вона стоїть. В ній дві палички і круг – Це, звичайно, буква ..(Ю) |
|
Що за літера така, Теж як буква А легка. Гарно мовить, голос має, Але слів не починає? (И) |
|
Гарні хлопці-молодці Закопали два стовпці, Третій їм допомагав – Перекладину поклав(П) |
У виконанні першокласників звучить пісня Н.Май
|
Мій букварик
Мій букварик, мій букварик – Він найкращий друг. Прокидаюсь, посміхаюсь І беру до рук. Буква "А" на зірку схожа, Буква "О" - проста, Гарно вчитись допоможе Книжка золота. Приспів: Завдання просте – | А, Бе, Ве, Ге, Де. | Хто такий букварик має, | Той не пропаде! | (2)
2.Треба всім старанно вчитись, Знати головне: Книжка ця – найкраща в світі, Виручить мене. Буква "А" на зірку схожа, Буква "О" - проста, Гарно вчитись допоможе Книжка золота. Приспів. (2)
|
Ведуча 2 |
Ти дивись, і справді знаєте! А слова з них поскладаєте?
|
Діти |
Так! Учні 1-а та 1-б класів відгадують загадки та складають слова-відгадки з букв- інших учнів |
Ведучі по черзі: |
1. Знає цю найпершу книжку будь який школяр. Бо до всіх книжок доріжку прокладе … (буквар) 2. Ось до класу всіх скликає голосистий наш дзвінок, Учні радо поспішають із перерви на … (урок) 3. Гарна будівля, квіти довкола, Знає й малеча, що це наша … (школа) 4. В нього серце калатає, на урок нас всіх скликає. Чи впізнають діти - хто він? Наш шкільний веселий … (дзвоник) 5. Без них ніяк не можна в школі, Хоч це не глобус і не карта. До них звикаємо поволі. Ці меблі звуть – учнівська … (парта) 6. Красивий, щедрий рідний край І мова наша солов’їна. Люби, шануй, оберігай Усе, що зветься … (Україна) 7. Хто ж ті ягоди не знає, від застуди їх приймає. На кущах вони висять, І, як маків цвіт, горять. Кущ цей – символ України. А рослина ця — (калина)
8. Колись давно це місто заснували Легенду з Букваря ви вже згадали? Столиці зичим миру і добра! (Київ) 9. Славутичем цю річку величають, Могутня і красива в нас вона! Ім’я її всі діти добре знають, Хоч в Україні вона, звісно, не одна! (Дніпро) 10. Гір засніжені вершини І смереки, й полонини. Ми – дослідники завзяті - Знаєм – гори ці… (Карпати)
|
Ведуча 2 |
Вони ще й слова складають! Мабуть, все на світі знають! А чи всі в нас малюки Вчать уроки залюбки?
|
Діти |
Ні! (виводять учнів – Лінивця та Ледащо)
|
Ледащо |
І навіщо ті уроки? Я і так дівча нівроку! Чим отут мені стояти, Дайте місце, де поспати
|
Лінивець |
Батько вчив мене ходити, Мама – розмовляти. На уроці ж слід сидіти, Ще й весь час мовчати!
|
Ведуча 1 |
А Букварика де діли? Хоч його не загубили?
|
Лінивець |
Вчора в лісі ми гуляли, Мабуть, там його поклали…
|
Ведуча 1 |
Тож до лісу вирушайте, |
Ведуча 2 |
А тим часом у казковому лісі… На мітлі «залітає» Баба Яга
|
Баба Яга (розглядаючи книгу, що у неї в руках): |
Книгу я знайшла чарівну, у чаклунстві так потрібну… Буду Кузю я навчати, щоб зумів теж чаклувати!.. Кузенько! Ти де сховався? Подивись-но , в мами цяця! (шукає сина і ніде не знаходить) Ото капосний малюк! Геть відбився вже від рук! Зараз мама почаклує , вітерцем тебе придує… (чаклує)
|
Кузя |
На сцену забігає Кузя так, наче його хтось невидимий штовхає, падає перед Ягою, помічає Буквар, вихоплює його з рук матері та розгортає. Що ж це, матінко моя, знову Чорна магія?! Якісь знаки, закарлючки! Знов Кощія-татка штучки?... Ненько моя, а це що? (вказує на літеру О у Букварі) |
Баба Яга |
(забираючи книжку, з докором): От вже, неук! Буква О!
|
Кузя: |
О-Отрута ?!Не бери! Мерщій викинь, поклади! |
Баба Яга: |
Краще, синку, ти вгамуйся! І за мене не турбуйся… Справді, книга чари має, бо дітей читать навчає… Будь-який малий школяр знає, книга ця - Буквар! Ось і ти навчись читати, досить вже байдикувати! 600 років лише й знаєш, що гуляєш та гасаєш!
|
Кузя
|
Я – читати? Ти жартуєш? |
Баба Яга |
( беручи мітлу і погрожуючи синові): Ти мене погано чуєш?!.. Кузя намагається втекти,але Баба Яга хапає його за вухо і, підганяючи мітлою, саджає за стіл та кладе перед ним Буквар. Букви вчи, не йди нікуди, а то гірше тобі буде. А прийде Кощій, наш тато, Буде все перевіряти! Я ж до лісу на нараду, а тобі даю пораду: Краще справою займися… Бо в лікбезі будеш вчиться! Кузя бере Буквар, сумно зітхає. Баба Яга виходить, прихопивши мітлу. За сценою звук польоту. Кузя відкриває Буквар.
|
За сценою лунає голос Букварика |
Я – Букварик чарівний, швидше ти мене відкрий! Я тобі допоможу, Я з тобою подружу! Лиш мене не ображай, а люби і поважай! Коли дуже ти захочеш, все на світі знати зможеш!
|
Кузя: |
Ой! Хочу… Хочу! Ну, давай! Мене вчити починай! Кузя починає розглядати букви і називає їх.
Це акула – буква "А”.
Дякую тобі, Букварику! В цей час заходять Лінивець і Ледащо, побачивши Букварика, намагаються його забрати. Кузя тягне його до себе і кричить:
Це мій Буквар! Моя мама його перша знайшла!
|
Ледащо |
А от і ні! Це мій Буквар, бо я його перший загубив! Лиш тепер я зрозумів, Яку дурість я вчинив! Хочу я його забрати І навчитися читати!
|
Заходить Киця Киця:
Фонограма «Ну що сказать?» Киця співає пісню на мотив «Что сказать»
Киця (вириваючись): |
Мур – няу!..Хто це галас в лісі зняв?! Знову діти! От морока!Ну навіщо вам уроки? Краще грайтесь, розважайтесь і нічим не переймайтесь… Літери не треба вчити! Проживем без них ми, діти. Я без них не знаю лиха і гуляю у дворі! Краще б літери сиділи у своєму Букварі! (різко закриває Буквар) З мене приклад всі беріть і уроки не учіть!
Безтурботно пісні я співаю, і гуляю сама по собі, Ваших клопотів, люди, не знаю, І спокійно на серці мені. Я красива, струнка і весела, я подобаюсь друзям своїм, Серед кішок усіх – королева, і крім «Віскас», нічого не їм. Ну що сказать? Ну що сказать ? Жила б і не тужила, Якби ж от дітям розум дать, щоби урок не вчили… Ну що сказать? Ну що сказать? Хай добре знають всюди: Кому потрібні Букварі?! Та викиньте їх, люди! Киця намагається викинути Буквар, але на неї нападають Кузя, Ледащо і Лінивець. Ой, знайшли, за що сваритись! Зо сміху можна і вдавитись! Ой, дивіться, що це там?! Всі озираються, а Киця вихоплює Буквар і високо піднімає його над головою. Обдурила! Не віддам! Дражнить дітей і вони починають плакати.
|
Ведуча 2 |
Досить вам вже! Не сваріться! Витріть сльози, помиріться! В нас сьогодні свято гарне! І сумуєте ви марно!
|
Киця: |
Свято буде? «Віскас»!.. Няв!.. (опускає руки)
|
Лінивець: Хапає Букварика
|
Я Букварика відняв! Мій Букварику, мій друже! Ми не залишимо тебе! Не зможем ставитись байдуже До тебе, любий, відтепер! Віднині будеш серед книг На місці першому стояти! Ти – найдорожчий від усіх, Бо учиш малюків читати!
|
Ведуча 2: |
Зрозумів, що слід навчатися, І не можна лінуватися. Книга – це наш друг, порадник. Поважайте свій Букварик!
|
Ледащо: |
Дуже хочу й я навчитись! Обіцяю не лінитись! І до восьмої години Прокидатимусь віднині!
|
Киця: |
Вчіться, наші любі діти! Будем ми за вас радіти! Це я вас перевіряла – Трішечки пожартувала!
Ви веселі і завзяті, ми - одна родина, Пригортає нас до серця мати Україна. Під блакитним вічним небом розквітають квіти. ВСІ: Тож зростайте у любові, українські діти!
|
Звучить уривок пісні «Україно, ми – твоя надія!»
|
Одягну в неділю рано вишиту сорочку, Вийду з хати, закружляю в запальнім таночку! Засміється, заспіває сонце над ланами, Прийме землю калинову з дивними піснями. В кожнім серці синьоока мрія, Що для тебе розквітає знов, Україно, ми - твоя надія! Україно, ми - твоя любов!
|
Ведуча 1 |
Ми хочемо у Європростір прямувати, Для цього ще й англійську слід вивчати.
|
Ведуча 2 |
Сумнів є, що наші діти, Зможуть нею говорити…
|
Ведуча 1 |
Є у нас заморська фея, Помічниця завжди з нею. Добре вміють чаклувати, Будуть нам допомагати. Почаклуйте нам, красуні, Щоб розвіяти їх сумнів. Щоб освіченими стати, Нам англійську треба знати! |
|
(звучить музика, феї «чаклують», діти починають викрикувати слова англійською мовою) |
|
Учні співають пісню англійською мовою «Алфавіт»
|
Учень 1 |
Коли умієш сам читати –
|
Учень 2 |
Ніколи не забудемо ми книжку нашу першу! Старанно вчитись будемо! Вперед! До нових звершень!
|
Учень 3
Учень 4 |
Скільки зустрічали свят у цьому залі, А такого свята, як оце, не знали! Бо сумне й веселе в нас сьогодні свято – Будуть нині в другий клас нас випроводжати!
|
Учень 5
Учень 6 |
Хай пісня тут лине, хай сміх скрізь лунає! У кожного радісна усмішка сяє. Ми дружні й веселі, радійте за нас! Ми вже переходимо у другий клас!
|
Учениця 7 |
Навчатись далі ми готові, Уміємо уже читати! І мамі, й тату дали слово Відмінниками в школі стати!
|
Учень 8, 9 |
Ну, а вчителька як буде? Що покинемо її? Думаю, нам в другім класі Ще потрібні вчителі…
|
Вчителі |
Дитинство непомітно проминає, І діти наші швидко виростають! Ми хочем привітати тат і мам, Всього найкращого бажаєм вам!
|
Учень |
Ми теж всіх рідних хочем привітати І запальний танок їм щиро дарувати!
|
|
Танець «Козачата»
|
Батьки |
Цей рік ви були не під крилами в мами, Тут інші про вас турбувались серця! Спасибі усім, хто був поруч із вами, І душу свою віддавав до кінця! (діти дарують квіти директору школи)
|
Ведуча: |
Слово для привітання надається директору школи (директор вручає почесні грамоти батькам та учням)
|
Батьки |
Спасибі усім, хто працює у школі, За ласку, увагу, турботу, любов! Хоч шкіл так багато існує довкола, Та ми повернемось до рідної знов! (діти дарують квіти заступникам директора)
|
Ведуча: |
Слово для привітання надається заступнику директора з навчально-виховної роботи (Завуч вручає учням свідоцтва)
|
Батьки |
Тож зростайте, діти милі, І навчайтеся, малі! Вам до знань дарують крила Щирі друзі – вчителі! (діти дарують квіти своїм вчителям)
|
Вчитель |
Хай у вашій душі буде завжди весна, І ніколи вона не старіє! Хай дорога у вас буде чиста, ясна І задумані здійсняться мрії!
|
|
У виконанні старшокласниці звучить пісня «Наша Україна»
|
Вчитель: |
Любі наші діти, милі ластів’ята , Дідусі й бабусі, матусі і тата! Сьогодні наше свято вже скінчилось, Лиш побажання щирі залишились.
Насамперед, здоров’я вам бажаємо, Міцної віри в себе і дітей своїх. А ми всю душу й сили в них вкладаємо І знову разом з ними пізнаємо світ.
На наших сходинках любові і надії Нехай здійсняться заповітні ваші мрії! Лиш першу з них наразі подолали, Попереду ж іще таких чимало.
Бажаєм миру рідній Україні, Добробуту усій шкільній родині! Хай милістю Господь благословить! На все вам добре! Хай щастить! |