Сценарій свята "Птахів у вирій проводжаємо"

Про матеріал
Сценарій свята "Птахів у вирій проводжаємо" для старшої групи у дитячому садочку. Сценарій містить вірші, загадки, описи птахів.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

«Птахів у вирій проводжаємо»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь:Чубукіна А.О.

 

 

 

 

 

2019 рік

Мета: Формування знань про перелітних птахів (4-6 види даної місцевості), характерні ознаки зовнішнього вигляду, поведінки (чим живляться, чому відлітають у теплі краї); систематизація уявлення про послідовність змін у природі восени; розвиток пам’яті, уяви, мислення, мовлення; виховання любові до птахів, бажання прийти їм на допомогу.

 

Обладнання і декорації:

На стіні плакат з написом: “Привіт учасникам осіннього перельоту!”; плакат із зображенням перелітних птахів; карта світу; годинник із зазначеним часом “21”. У залі паперові декорації: будки з написом “Каса”, “Довідкове бюро”, “Вхід”; “Проводжаючі”, “За лінію не заходити!”, фото різних птахів, компас, макет літака, конверт із завданнями, різноманітні годівнички, записи голосів птахів.

 

Хід роботи

(Звучить запис голосів птахів. До зали заходять діти з вихователем).

Дитина. Куди це ми потрапили і чому тут так гамірно?

Вихователь.Це – пташиний аеропорт. Тут ми побачимо багато пасажирів. І ці незвичайні пасажири – перелітні птахи. Усі вони поспішають відлетіти у вирій.

Дитина.  А що таке «вирій», і чому птахи відлітають у вирій?

Вихователь. А давайте запитаємо про це у довідковому бюро…

Працівник довідкового бюро. Голоду бояться пташки, тому і покидають нас. Багато з них спокійнісінько пережили б холодну зиму – покрив у них теплий – пір’я зігріває їх. Та голодна зима страшніша за голодну – їм нема чого їсти: зникають  комахи, насіння рослин. Сніг замітаєполя, мороз сковує водойми.

А вирій уявлявся як тепла країна, розташована на землях за морем, або на острові. Там панує вічне літо, або ж там літо, коли на інших землях зима і навпаки. В вирій відлітають на зиму всі птахи, а навесні повертаються до своїх гнізд.

Вихователь. Дякуємо! А чому саме зараз пожовкла трава, зникають комахи, діти можуть розповісти.

Дитина.  Тому, що прийшла осінь.

(Діти за допомогою вихователя пояснюють зв'язок між настанням холоду і станом рослин, зникненням комах, відлітанням птахів).

Працівник довідкового бюро.Дорогі діти, дозвольте вам повідомити ще одну цікаву інформацію. Стрілки мого годинника показують вечірній час, а саме  - 21-у годину. Більшість птахів вирушає в мандри вечірньої пори або й уночі. А вдень вони прощаються з рідною землею – їдять, гомонять своєю пташиною мовою, слухають ватажка.

(Вихователь пропонує дітям одягти на голівки шапочки із зображенням різних птахів, пригадати вірші про осінь).

Дитина. Осінь,осінь, лист жовтіє.

                     З неба часто дощик сіє.

                     Червонясте, золотисте опадає з кленів листя.

                     Жовкнуть трави в полі, квіти у ліску,

                     Облітає листя із дерев в садку.

                    

          Дитина. Сумно вітер виє, гілочки лама,

                     Плачуть хмари сиві, сонечка нема.

                     І пташок не чути в полі і в садах.

                     Листячко зів’яле мокне на стежках.

                    

            Дитина. Тихо у шпаківні, полетіли птиці,

                     Листочкам на деревах зовсім не сидиться.

                     Цілий день сьогодні все летять, летять…

                     У далекій Африці мріють побувати.

Вихователь. Діти, а які птахи відлітають найпершими? Хто як думає? (Діти висувають свої припущення). Цю інформацію ми знову дізнаємось у довідковому бюро.

Працівник довідкового бюро. Першимивідлітають ті птахи, які весною прилетіли останніми, – це стрижі, зозулі, солов’ї, ластівки (показує фото птахів).

 

Голос за сценою. Увага! Увага! Оголошується посадка на рейс “Київ – Каїр”. Тих, хто відлітає цим рейсом, просимо пройти до першого терміналу.

Вихователь. Каїр – це країна у Північній Африці. (Показує на карті). Це дуже далеко від України. Які ж пасажири вирушають у таку нелегку і далеку подорож?

Діти. Ми – жайворонки!

                    Ми – ластівки!

                    Ми – лелеки!

                    Ми – журавлі!

Хлопчик. Журавлику мій сірий,

Ти вже летиш у вирій,

Курли, курли, курли.

Побачимось коли?

Тобі услід кричу,

От – от і сам злечу.

Та голос долина:

Журавлик. Жди, як прийде весна!

                               Вернусь, коли нова.

                               Почне рости трава.

- А на прощання ми, журавлі, подаруємо вам наш танок.

(Діти виконують «Танець журавлів»).

Вихователь, діти.Щасливої вам дороги!Легкої дороги! Попутного вітру! До побачення! До зустрічі навесні!

Ластівки. Пропустіть! Пропустіть! Ми теж відлітаємо раніше!

(Вбігають діти-ластівки.)

Ластівка 1. До побачення! До побачення!

Ластівка 2. Як сумно прощатися! Як шкода залишати рідне гніздечко!

Ластівка 3. Але ми обов’язково повернемось! Чекайте на нас!

Дитина.  Відлітайте, не баріться, ластівки!

                    Тільки будьте обережними, пташки,

                    Схожі хвостики на ножиці у вас,

                    Не покрайте неба синього, гаразд?

Ластівки (разом). А вам, діти, на прощання від нас подарунок. До зустрічі!

Вихователь.Що це нам запропонували галасливі ластівки? (Відкриває конверт).

Гра “Чиє гніздо?”(вихователь показує малюнок пташиного гнізда, а діти відгадують, чиє воно).

Вправа “Закінчи прислів’я”.

  • Де багато пташок, там нема … (комашок).
  • Пташка красна пір’ям, а своїми … (знаннями).
  • Яйця курку … ( не вчать).

Вихователь.Діти, чи всі птахи так, як ластівки й журавлі, відлітають у теплі краї? Можливо, існує у птахів і інший спосіб пересування? Давайте дізнаємося про це в довідковому бюро.

Працівник довідкового бюро.Ні, не всі птахи летять. Є й такі, що мандрують пішки. Ось живе в нас такий чудовий, невтомний пішохід. Деркач називається. Подивіться, які в нього міцні ноги(показує фото).

Деркач. Я – деркач, я маю крила, 

Як увесь пташиний рід.

                         Та в ногах у мене сила,

Так, я – пташка-скорохід.

- Дійсно, я вирушаю в свою далеку путь пішки. Бо бігаю я краще, ніж літаю.Лише коли зустріну на шляху водний простір, тоді через нього перелітаю. Зимую я в далекій Африці – тож через море доводиться летіти. До побачення, моя країно, до весни!

(Звучить мелодія Віденського вальсу).

Вихователь. Діти, ви чуєте чудову мелодію Віденського вальсу. Він є символом країни Австрії(показує на карті). Так,  саме до Австрії відлітають на зимівлю невеликі чорні пташки з жовтими дзьобиками.

(Вибігають діти. На голівках у них шапочки із зображенням шпаків,

 діти виконують пісню “Шпачок прощається”).

Вихователь. От цікаво дізнатися, як же птахи впізнають дорогу. Можливо, у них є компас? Запитаємо про це у довідковому бюро.

Працівник довідкового бюро. Ні, компасом (показує прилад)користуються тільки люди. Пташині перельоти тривають тисячі років, і кожназграя птахів мандрує своїм шляхом.А за орієнтир птахам правлять уночі  зорі,а вдень – сонце. Птахи ніколи не збиваються зі свого маршруту.

(Діти дякують за цікаву інформацію).

Гуси. Га-га-га! Ми теж збираємось у далеку дорогу. А перед відльотом хочемо з вами погратись.Любі діти, спробуйте відгадати загадки про перелітних птахів:

***

Швидко скрізь цей птах літає,

Безліч мушок поїдає,

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує. (Ластівка).

***

Сам вечірньої години

Заховався в кущ калини.

Та на дуду голосну

Грає пісню чарівну. (Соловей).

***

Відлітають за моря, у краї далекі,

На будинках гнізда в’ють.

Звуть же їх … (Лелеки).

***

Сіла пташка на дубку,

Завила своє ку – ку.

Стрепенулись їжачок, заєць і козулі.

Всіх збудив той голосок,

Пісенька … (Зозулі).

***

Що це ще за чудеса?

Подивись, яка краса!

Птахи дивляться у воду

На свою чудову вроду.

Легко змахують крильми,

Ніби перший сніг зими.

Шиї довгі і гнучкі.

Що за красені такі? (Лебеді).

Гуска 1.Молодці, діти! Досить гратися. Вже пора в путь. Ми, гуси, найпізніше відлітаємо. У народі так говорять: “Гуси на своїх крилах сніг несуть”.

Гуска 2. А чи знаєте ви, що завжди з нами летять перепілки?І у польоті не сумно, і у важку хвилину ми їм допомагаємо. Наприклад, летимо над морем, крила втомились, а землі не видно. Сядемо на воду, а перепілки нам на спину (вони ж плавати не вміють), так і відпочиваємо гуртом.

Гуска 3. Багато птахів відлетіло. Але й багато залишилося. Ми тривожимось за них, чи допоможуть їм люди у скрутну сувору зиму?

Вихователь. Не хвилюйтесь, будь ласка! Наші діти допоможуть усім птахам, якізалишились зимувати.

Дитина.  Ми в саду облаштуємо справжню їдальню для птахів, повісимо годівнички на гілках дерев. Годівнички ми змайстрували разом із дорослими. Ось подивіться!(Демонструють різні варіанти годівничок, виготовлених разом з батьками та вихователями).

Гуска 1. Які гарні годівниці! Молодці!

Гуска 2. А чим будете годувати птахів?

Дитина.  Зерном, крупою, насінням, сушеними ягодами, а синичок – салом!

Гуска 3. Ось тепер ми спокійні за наших пташок-сестричок. Прощавайте, діти. Чекайте на нас ранньої весни!

Вихователь. От і спорожнів пташиний аеропорт. Сьогодні ми провели у вирій птахів нашої місцевості (діти називають відомі їм види). Але ми знову прийдемо сюди весною, щоб зустріти наших пернатих друзів і розповісти їм, яка була в нас зима, як ми допомагали осілим птахам перезимувати.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Сценарії
Додано
3 грудня 2020
Переглядів
1613
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку