Сценарій свята "Зимуючі птахи"

Про матеріал
Ознайомити учнів з різними видами зимуючих птахів; уточнити і систематизувати знання учнів про птахів своєї місцевості, формувати навички правильної поведінки в природі розширити і закріпити знання учнів про птахів, їхню поведінку і спосіб життя, про роль і місце у природі, про значення у житті людини; поглибити знання учнів про зимуючих птахів нашої місцевості, про екологічні зв’язки між ними та навколишнім середовищем; розвивати спостережливість, бажання якомога більше дізнатися про навколишню природу; розвивати інтерес, спостережливість; навчити правил поведінки в природі, учити замислюватися над наслідками своїх дій; виховувати в дітей дбайливе ставлення до пернатих друзів, любов і милосердя до всього живого на землі; сприяти духовному збагаченню .
Перегляд файлу

МЕТА:

  ознайомити учнів з різними видами зимуючих птахів; уточнити і систематизувати знання учнів про птахів своєї місцевості, формувати навички правильної поведінки в природі розширити і закріпити знання учнів про птахів, їхню поведінку і спосіб життя, про роль і місце у природі, про значення у житті людини; поглибити знання учнів про зимуючих птахів нашої місцевості, про екологічні зв’язки між ними та навколишнім середовищем

   розвивати спостережливість, бажання якомога більше дізнатися про        навколишню природу; розвивати інтерес, спостережливість; навчити правил поведінки в природі, учити замислюватися над наслідками своїх дій;

  виховувати в дітей дбайливе ставлення до пернатих друзів, любов і       милосердя до всього живого на землі; сприяти духовному збагаченню юннатів.
Обладнання. Годівнички різного виду, виготовлені вихованцями з допомогою батьків, ілюстрації зимуючих птахів, гнізда птахів,  презентація «Зимові птахи», ілюстрації , малюнки, маски птахів, костюми для дітей,  телевізор, ноутбук


« Птахи – частина природи, без яких її краса була б неповною»,
«Ніколи не зробимо шкоди
Ми пташці у нашім краю.
Ми друзі і вірні, і щирі,
Бо ми бережем повсякчас
Пташок, що літають у вирій,
І тих, що зимують у нас»

 

                                         Хід свята

(відео агітація)

В1. Шановні гості! Вітаємо вас на нашому святі зимуючих птахів!  Ви чуєте цю чарівну музику!? Вона нас  закликає зупинитися й подивитися  навкруги. Так, нас оточує  прекрасний світ, сповнений чудес і  таємниць. А ми інколи проходимо повз них і  навіть не помічаємо.

 Надзвичайним, дивним, чудовим є світ птахів! Уявіть собі: пташки – великі і маленькі  населяють усі куточки  нашої планети. Вони чарують нас своїм співом, різнобарв’ям оперення. Без пташиного щебету світ був би  не цікавим, нудним!

2 – й ведучий.  На нашій планеті понад 8600 видів, зокрема в Україні понад 360 видів осілих, перелітних, зимуючих та залітних птахів.

1 – й ведучий.  Птахи прикрашають землю. Їх весела, дзвінка пісня, яскраве забарвлення оживляє природу, вселяє в нас бадьорість і радість.

2 – й ведучий.  Зима – найскладніший період у житті птахів. Не так холод, як голод дошкуляє тим, що залишилися зимувати разом з нами. Давайте допоможемо їм, підтримаємо їх!

Пісня «Три білих коня»

  Застигли річки, кригою скувало.

   І снігом білим замело.

  В лісі птахам тяжко жити стало, (Двічі)

   Бо навколо вже зима, зима, зима.

   Так давайте разом допоможемо їм

    Цю зиму холодну пережить

    Віддячать пташки нам ,віддячать пташки нам,

    Улітку у садах.

В.1 Друзі, ви вже, мабуть, знаєте, що деякі птахи відлітають на зиму у теплі краї, а  інші, найсміливіші, залишаються зимувати. Зараз ми довідаємося, які це птахи, але для цього нам потрібно відгадати кілька  загадок .

 

В.2.    Із сонечком рано встає пташеня!

Цвірінька, стрибає, шука  черв’яка.

Хто відгадає – той молодець.

Сіренька пташечка – це …   (горобець).

 

(під презентацію розповідь про горобця)

У мороз і холоднечу горобці не залишають людину. Вийдіть зимовим ранком на вулицю. Здається, усе живе завмерло. І раптом – голос горобця: «Жив…жив». Нашому горобцю в Бостоні (США) встановлено пам’ятник за порятунок садів від гусені. Зграйка горобців знищує до 3000 насінин різних бур’янів щодня. Як і інші птахи, горобці заслуговують повагу і потребують підгодівлі. Та й не тільки сірі горобці залишаються зимувати в рідному краї, звеселяючи наше око.

В.1.    Вірно людям я служу,

          Їм дерева стережу,

          Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників ним  добуваю.   (дятел)

(розповідь під презентацію)

 

Кожне дерево обстукає він, відшукуючи комах-короїдів, і обов’язково  зловить їх, не даючи дереву загинути. А допоможе йому в цьому його язик, який прямо-таки чималенький – до 14 см завдовжки та ще й дуже гнучкий.

 

В.2 Я пташка невеличка

У мене білі щічки,

Сірі лапки, чорна шапка,

Фартушок жовтенький,

Голосок тоненький.

 У вирій не відлітаю,

Рідний край не покидаю.

Діти разом – це…            ( синичка)

(розповідь під  презентацію)

Кожна синичка за добу з’їдає  стільки, скільки важить сама. Якби людина мала такий самий апетит, то вона повинна була б з’їдати 40 буханців хліба за день. В морозні ночі зграйки синиць ховаються у дупла, щілини будівель і сплять, тісно притулившись одна до одної, утворюючи пухнасту кулю, із якої стирчать хвостики. Така ночівля допомагає синичкам зберегти тепло.

 

В.1   Подивіться: у  дворі

В чорних шапках ці птахи.

Ще й червоні фартушки.

Одягли собі пташки.

Значить сніг і холоди

Наближаються сюди.

Через те  тепер і ви

 звете їх як …. (снігурі)

(розповідь під презентацію)

Снігура можна визначити за смутними монотонними посвистами «гв’ю», а також за червоною грудкою. Узимку ці птахи живуть зграйками, дуже полюбляють ягоди горобини. Їдять також насіння та ягоди багатьох деревних і чагарникових рослин.

 

В.2.  В хвойнім лісі я  живу,

Там пісні  співаю.

Шишки дуже я  люблю,

З них зернятка маю.

В лісі я  ще  санітар,

А зовуть мене… (шишкар).

 

(розповідь під презентацію)

Не важко помітити на дереві шишкарів. Особливо вирізняються на фоні темно-зеленої ялини яскраво-червоні, вогнисті самці. Побачити такого красеня у зимовому лісі - і очам своїм не повіриш: птах то сидить на гілці, чи горить новорічний ліхтарик?

 Таким дзьобом, як у шишкаря, не піднімеш з землі насінину, не схопиш жука чи гусінь, не піймаєш метелика. А от шишки патрати ним зручно - тільки торкнеш, а вона вже й розкрилася. Зранку до вечора лузають вони насіння, злітаючи на землю раз або двічі, щоб втамувати спрагу сніжком і знову взятися до діла.

В,1.

Біла латка, чорна латка                                

по дереву скаче…(сорока)

 

(розповідь підпрезентацію)

 Живиться сорока переважно комахами, але не відмовляється від загиблих тварин, а іноді хапає пташенят свійських птахів. У більшості випадків, шкода, яку наносить сорока, не така вже й велика, в порівнянні з користю, яку вона приносить знищуючи шкідників.

В.2. У мороз і заметілі птахи замовкають. Вони ховаються в затишні місця й настовбурчують пір’я. Так вони зберігають тепло. Часто взимку птахи гинуть від голоду. Саме голод для пташки страшніше, ніж холод. Пропонуємо подивитися чим підгодовувати пташок взимку,

(ВІДЕО ПТАШИНА ЇДАЛЬНЯ)

В.2Пропонуємо послухати , про що птахи говорять взимку.

Входить ворона, «літає» по галявині.

Ворона. Кар-р! Кар-р! Ох, і тяжко нам, воронам, живеться! Всіх боятися доводиться, особливо дітла­хів. Як тільки побачать нас, так і намагаються сніж­ком влучити.

Синиця (літає). Бр-р! Який мороз! Добрий день, тітко Вороно! А я чую: хтось тут розмовляє. Сиджу на гілочці, видивляюся, де чого б з'їсти, хоч би крихточ­ку знайти. Тяжко нам доводиться бідувати! За зиму з десяти синичок виживає лише одна. Бідні мої се­стрички!

Горобець. Цвірінь! Цвірінь! Що тут говорити, взим­ку всім пташкам сутужно приходиться. Я теж не знаю, як зиму пережити.

Сорока. Скрее-ке-ке! А я не так давно чула но­вину: цією зимою птахам буде легше. Кажуть, є такі діти, які зроблять годівнички і розвісять їх у са-

дах,  і навіть у своїй школі. Скрее-ке-ке!

Ворона. Кар-р! А що це за годівнички?

Горобець. Я минулого року бачив таку. Це такий столик, де насипана різна їжа: і насіння, і зерно, і крихти, і навіть сало.

Синичка. А чи знають діти правило? Корм до го­дівничок треба підсипати щодня, інакше ми зневіри­мося і не будемо прилітати.

Чижик. Минула зима була скрутною. Часом, бу­вало, підлечу до годівнички, а там — порожньо. Так і лягав спати голодним.

Ворона. Як ви гадаєте, сорока правду сказала?

Синичка. Не знаю, сороці вірити важко. Вона тіль­ки й знає, що розносить по лісу всілякі плітки.

Чижик. А як би було чудово з годівничками... Скільки б птахів від голодної смерті врятувалося.

Сорока. А давайте попросимо дітей, щоб вони зробили для нас годівнички. І тоді ніяка зима нам не страшна.

Усі птахи говорять разом.

Милі, любі школярі!

Нам зимової пори

Киньте зерна, киньте кашки,

Бо ми дуже бідні пташки.

Щоб співали вам на втіху,

Поможіть, зарадьте лиху!

Порятуйте, друзі любі,

Ми вам дуже вдячні будем!

В.1. Давайте подивимось ,які можуть бути годівнички.( відео про годівнички).

 (Учні виконують пісню)

ПІСНЯ  НА  МЕЛОДІЮ  «СМУГЛЯНКА».

Якось вранці ми у школі

Засмутилися усі.

Потрібна пташкам допомога,

Тож зберемося ми всі.

Побудуймо годівнички

І насиплемо харчів.

Будуть прилітати наші друзі з відусіль.

Пташка мила,

Вільно, вільно ти літай,

В годівничку, в годівничку завітай!

Хай морози вже не лякають,

Співом душу звеселяй.

 

    В.2. Наше свято закінчується, та нас ще чекає робота. Тепер ми підемо і розмістимо наші годівнички в затишних місцях, де пташкам буде зручніше поснідати, де їх нічого і ніхто не              потривожить.
    В.1 На останок ми зараз прочитаємо і запам’ятаємо таку пам’ятку.

1.Слід усім запам’ятати
Пташок треба захищати
2.Їх оселі не руйнуй,
Краще взимку підгодуй!

 3. Синичці поріжте тоненько сальця.

4.Пшоняних зерен сипніть снігурам

5.І житніх окрушин горобчикам дайте.

6.І інших пташин теж не за будьте

7.Насінням їх нагодуйте!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фотомиті свята

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 6 клас, Сценарії
Додано
25 лютого
Переглядів
54
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку