Сценарій свята "Зимуючі птахи."

Про матеріал
• ознайомити учнів з різними видами зимуючих птахів; • довести до свідомості дітей про необхідність збереження пернатих; • розвивати спостережливість і інтерес до птахів; • виховувати бережливе ставлення до природи; • сприяти духовному збагаченню школярів.
Перегляд файлу

Благовіщенська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Благовіщенська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Комиш – Зорянської селищної ради

Більмацького району Запорізької області

 

Похожее изображение

Похожее изображение 

 

 

                                                                      Підготувала:

                                                               класний керівник

                                                                 1 класу

                                                                     Сергієнко С.П.

 

 

 

 Мета:

  • ознайомити учнів з різними видами зимуючих птахів;
  • довести до свідомості  дітей про необхідність збереження  пернатих;
  • розвивати спостережливість і  інтерес до птахів;
  • виховувати бережливе ставлення  до природи;
  • сприяти духовному збагаченню школярів.
     

Обладнання: музичне оформлення; годівнички;  малюнки та  фотографії зимуючих птахів, яйця птахів, корм для птахів, шаблони «пряників».


Епіграф: «Бережи природу! Захищай птахів»

                                                          Хід заняття
                                                     
І.Вступ
Ведучий: Птахи... саме це слово пробуджує незбориму жагу здійнятися за хмари, відчути радість польоту, подивитися на землю з небес.

Ведуча:Лебедина вірність, орлиний зір, мудрість сови, стрімкість сокола, солов'їна мова — вислови, що яскраво свідчать про те, як нерозривно пов'язане  життя людей із пернатими друзями.

Ведучий: І справді, хіба можемо ми уявити весну без маленьких гостей нашого саду, літо – без сміливих польотів молодих серпокрильців попід хмарами, осінь – без журавлиних ключів, а зиму – без яскравих снігурів та омелюхів?

Ведуча: Кожен вид птахів – це невід'ємна частина природи, що відіграє свою, важливу, хоч іноді непомітну для людей роль.

Ведучий: Кожна пташка, чи то степова царівна дрофа, чи малесенький мешканець лісів волове очко, однаково важлива для належного функціонування незліченної кількості процесів, що повсякчас відбуваються в довкіллі, і порушення яких загрожує в результаті всьому живому, в тому числі і людині.

Ведуча: Птахи – вірні наші помічники, захисники садів, полів від шкідників та гризунів.
Ведучий: Тому їх треба берегти і охороняти. Про них треба піклуватися і допомагати в скрутні хвилини.
Ведуча: Зима – найскладніший період у житті птахів. Не так холод, як голод дошкуляє тим, що залишилися зимувати разом з нами. Давайте допоможемо їм, підтримаємо їх!

 


Ведуча: Друзі, ви вже, мабуть, знаєте, що деякі птахи відлітають на зиму у теплі краї, а  інші, найсміливіші, залишаються зимувати. 
А зараз ми проведемо , чи  знаєте ви  назви зимуючих птахів.


ІІ.  Зимуючі птахи нашого краю.

                         Стрекотуха білобока,  
Звуть усі її… 
(Сорока)

Похожее изображение

Уночі гуляє, 
А вдень спочиває, 
Має круглі очі, 
Бачить серед ночі. 
(Сова) Похожее изображение                                                                                                    Похожее изображение

Дзьоб міцний і гарні крила, 
Чорний хвіст, жилетка сіра, 
Чи присяде, чи летить, – 
«Кар, кар, кар!»,– усе кричить. 
(Ворона)

Цілий день працюю в гаї, 
Діловито дзьобом б’ю, 
Я не цвяхи забиваю, 
Я комашок дістаю.  (Дятел)                                 
                                                                                     Картинки по запросу дятел

Картинки по запросу горобець

Маленький хлопчик 
У сірій свитині 
По дворах стрибає, 
Крихти збирає. 
(Горобчик)

 

Похожее изображение

Похожее изображениеЖовтогруді щебетушки, 
Мають чорні капелюшки, 
Сірі лапки, білі щічки, 
Називаються… 
(Синички)

Крізь зимові заметілі 
Пташенята прилетіли. 
В них червоні гарні груди – 
Ніби яблука усюди 
Хтось розвісив у дворі. 
Звуться пташки… 
(Снігурі)

 

 

-Молодці ,ви добре справилися з цим завданням.Наступне завдання.
 

III.Бліц-вікторина «Життя птахів»

 

■ Пташиний будиночок. (Гніздо.)

■ Масове поселення птахів. (Ринок.)

■ Свисток для подманивания птахів і звірів. (Манок.)

■ Отвір в шпаківні будиночку і хвилястих папужок. (Лоток.)

■ Руки птиці. (Крила.)

■ Ноги качки. (Лапи.)

■ Лісовий лікар. (Дятел.)

■ Пернаті вісники весни. (Граки.)

■ Дитя будь-яких пернатих. (Пташеня.)

■ Рот і ніс птиці. (Дзьоб.)

■ Кудахчущая квочка. (Курка, або квочка.)

■ Велика вухата нічна птиця загону сов. (Філін.)

■ Північна водоплавна птиця. (Гагара.)

■ Пташка, схожа на ластівку. (Стриж.)

■ Лісова курка з приказки: «Глухий, як ...». (Тетерів.)

■ Пінгвін - це птах? (Так.)

■ За любов до блискучих предметів її називають злодійкою. (Сорока.)


Ведуча: А зараз конкурс для вболівальників – Курочка Ряба
 

ІV. Фізхвилинка

– А зараз ми побудемо птахами:

Крильця пташки розправляють,

Їх до сонця підіймають.

Потім можна політати

І комашок поганяти.

На галявину злетілись,

Там зернят вони наїлись.

Потім знову полетіли,

У гніздечко хутко сіли.

 

V. Конкурс «Курочка Ряба»

    З паперу вирізають фігури, що імітують пташині яйця. На цих«яйцях» написані анаграми назв птахів: касоро, цігороб, елдят,каршиш, касой, ріхаглу.
1. Кожному учаснику видати «лоток яєць». Який птах «вилупиться» з яєць?
 

VІ.Сценка «Зустріч діда з дітьми»
(з рюкзаками вибігають діти)

Дідусь: Агов! Куди це ви дітлахи зібрались?

Діти: До лісу!

Дідусь: І що ви там забули?

Діти: Не що забули, а йдемо відпочити,  природою помилуватися.

Дідусь: А чи ж готові ви до зустрічі з природою? 

Діти: Аякже! Все взяли. І транзистор, і напої...

Дідусь: А що, хіба ліс хоче музику послухати?

Діти: Та ні, то ми для культурного відпочинку.

Дідусь: Ну-ну, я думав, ви йдете слухати музику?

Діти: Що ви, дідусю, вигадуєте.

Де ж та музика в лісі?

Дідусь: А ви сходіть та послухайте. І правила поведінки в лісі не забудьте.

Діти: Та ми знаємо, Усі розкажемо.

1. НЕ КРИЧІТЬ, не галасуйте, не вмикайте голосно музику.
   Ти злякаєш пташку, вона злетить з гнізда, яйця захолонуть, з них ніколи не виведуться пташенята..

2. НЕ ЗРИВАЙ листя, не топчи траву. Кожний листочок, кожна травинка виділяє в повітря кисень.

3. Найкраща квітка та, що квітує там, де зросла. НЕ РУШ її.

4. НЕ ЛОВИ барвистих метеликів. Вони запилюють рослини.

5. НЕ ЛАМАЙ, не каліч дерев і кущів: рана на рослині - рана на живому.

6. Найчистіша й найсмачніша вода - джерельна. НЕ СКАЛАМУТЬ джерело.

7. Гриби - отруйні для людини, для лісових мешканців - ліки й харч. НЕ ТОПЧИ їх.

8. Ніщо так згубно не впливає на живе, як вогонь. НЕ ПАЛИ траву, не залишай не загашених вогнищ.

9. Покинута консервна банка, скло можуть поранити лісового звіра. НЕ ЗАЛИШАЙ після себе в лісі сміття.

Дідусь: І тоді ліс відкриє вам свої таємниці та чудеса. 

Похожее изображение

VІІ. Гра «Склади картинку»

 

Ведуча:А зараз ми трішки пограємося і знайдемо паралельну пташку.

 

Ведуча: Для підгодовування птахів зимою необхідні годівнички. Зараз ми розповімо вам які вони повинні бути.
 

Картинки по запросу годівничкиVІІІ. Як виготувати пташині годівнички.

  Готуючись до зустрічі з пташками, слід розвішувати шпаківні й дупляні відремонтувати торішні. Взимку в саду, парках розвішувати годівнички, насипати в них насіння.
  Перед прильотом птахів необхідно ретельно перевірити, чи не з’явилися в їх будиночках щілини, тому що в шпаківнях зі щілинами птахи оселяюся рідко коли.
  Шпаківні слід ретельно почистити всередині та викинути стару підстілку; в ній часто заводяться паразити, що турбують пташенят. Підстілку ж працелюбні птахи зроблять нову.
  Пташині будинки бажано продезинфікувати. Для цього слід шпаківі зняти з дерева, облити окропом і просушити.
Ведучий: А зараз завітаємо до нашої «Пташиної їдальні».
 

ІХ. Конкурс «Пташина їдальня»
Ведуча: Чим і як найкраще годувати птахів?
         Поради: 
1) Насіння не потрібно смажити; перш, ніж його давати птахам, потрібно трохи почавити. 
2) Хлібні крихти мають бути із білого хліба.
3) Сало не повинно бути солоним.

Перелік кормів:
Зерно, насіння соняшника, овес, просо, ягоди калини, горобини, насіння бур’янів, крихти хліба, шматочки несолоного сала, насіння кавуна, гарбуза.
Ведучий: Що стосується пташиного апетиту, то відомо, що:
• Птахи можуть розрізняти солоне, солодке, гірке.
• Кожна пара маленьких синичок може обслужити 40 плодових дерев.
• Сова з’їдає за місяць 85-130 мишей, а за літо – до 1000 полівок і мишей, зберігаючи 1 т хліба.
• Грак за день може знищити 400 шкідників.
• Три дятли за день поїдають 1000 короїдів – шкідників лісу.
• Синиця за добу з’їдає стільки комах, скільки важить сама.
• Якби людина мала такий апетит, як птахи, то вона б за добу з’їдала 40 хлібин.

Похожее изображениеВедуча:  - Ми теж з вами постараємося допомогти птахам і зробимо для них смачні пташині пряники.
 

Х. Практична робота «Виготовлення смаколиків для птахів»


   Перед вами шаблони пряників. Ми їх намажемо клейстером і викладемо на них різне насіння. Теж саме зробимо і з іншого боку. Прив'яжемо стрічку, щоб повісити на гілочку. Наші пряники візьмемо з собою на прогулянку і розвісимо на дерева на нашій ділянці.  Я думаю птахи дуже зрадіють і скажуть вам спасибі!
    Отже, ви для себе зробили висновок: кожен, хто любить і цінує рідну природу, повинен постійно дбати про її збагачення, вміти зберігати і розумно використовувати її скарби. Отож, необхідно завжди охороняти птахів, сте¬жити за тим, щоб ніхто не кривдив їх, не забирав яєчок, не руйнував гнізд, не здіймав галасу там, де вони гніздяться! 

 

ХІ.Підсумок свята.

Ведучий: - Дякую всім за співпрацю. Слід берегти птахів, я і все живе на землі. Рідкісні  і ті ,що зникають ,заносити до Червоної книги, створювати для їх збереження заповідники, заказники, взимку підгодовувати ,навесні приваблювати в сади. Тож бережімо природу, я берегли її наші предки.

 

Ведуча: -Поспішайте робити добро! А птахи влітку присвятять вам свої найкращі пісні,з’їдять на ваших городах і садках всіх шкідників.

 

Ведучий:- Чи сподобався вам свято?

 

Ведуча:- Що найбільше сподобалося?

 

Ведучий:- Що найбільше запам’яталося*?

 

Ведуча: - Що нового дізналися?

 

Ведучий: - Як ви можете врятувати пташине життя?

 

Ведуча: - Які птахи зимують у нас?

 

Ведучий: - Чим вони живляться?

 

Ведуча: - Ну що ж ,діти на цьому наше свято закінчується, пам’ятайте допоможи  птахам  взимку ,вони віддячують влітку!

 

Картинки по запросу картинки птахи взимку

Картинки по запросу картинки бережіть птахів

 

 

docx
Пов’язані теми
Природознавство, Сценарії
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
1393
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку