Сценарій театралізованого заходу "Безпека на дорозі - безпека життя"

Про матеріал
• Закріпити і актуалізувати знання учнів з правил дорожнього руху; • Розвивати вміння і навички свідомо дотримуватися правил дорожнього руху, щоб уникнути травм і нещасних випадків ; • Розвивати пізнавальні інтереси дітей ; • Виховувати навички свідомої та дисциплінованої поведінки на вулиці
Перегляд файлу

Тема: Безпека на дорозі - безпека життя.

Мета::

         Закріпити і актуалізувати знання учнів з правил дорожнього руху;

        Розвивати вміння  і навички свідомо дотримуватися правил дорожнього руху, щоб уникнути травм і нещасних випадків ;

         Розвивати пізнавальні інтереси дітей ;

         Виховувати навички свідомої та дисциплінованої поведінки на вулиці;

Місце проведення: актова зала школи.

Контингент учнів – 1-4 класи

Обладнання: дорожні знаки, кросворд „Дорожній рух”, плакат „Світлофор”, плакати „Безпека на дорозі”, пам’ятка з правил дорожнього руху

Форма: театралізований захід.

ХІД ПРОВЕДЕННЯ

Ведуча: Сьогодні ми закріпимо знання про правила дорожнього руху. Справді, знання – це велика сила, а від себе б додала – і життя теж. Бо тільки знання, вміння та досвід стануть у великій пригоді тим, хто береже здоров’я, любить і цінує життя.  А зараз ми переглянемо, що трапилось з котом Мусієм, який не вивчав дорожніх правил.  (Учні 2, 4 класів грають п’єсу „Ось така вона – дорога!”)

Дійові особи: кіт, папуга, лисиця, зайчик, ведмідь, пес на машині, світлофор.
Декорації: для І дії — кімната, для II дії — вулиця,  для III дії— лікарня.

І дія
Ведучий. Наш кіт (його Мусієм звати) Надумався помандрувати.
Мусій (крутиться перед дзеркалом).
Піду я прогуляюся,
На вулиці пограюся.
Я кіт чималий вже на зріст,
До того ж маю добрий хвіст…
Папуга. Подумаєш! Заслуга!
Мусій. А ти мовчи, папуго!
Сидиш у клітці, то й сиди!
Папуга (дружелюбно). Мусію, краще не ходи!
Машини там, трамваї. Аварії бувають.
Мусій. Знов розбазікався? Мовчи!  Ти ба! Мене папуга вчить! Кота! Та як він сміє? Я сам все знаю, вмію!
Папуга. Я тобі забороняю, Я тебе не відпускаю. І прошу тебе, як друга…
Мусій. Годі! Прощавай, папуго!
(Мусій виходить на вулицю — зміна декорацій).
Все вмію я, все знаю! Гуляти право маю!

II дія
Ведучий. Що він умів? Їв, спав, нявчав.
Дорожніх правил не вивчав.
Тому не знав він, безперечно,
Що на дорогах небезпечно.
(Мусій — серед вулиці, повз кота проїжджають машини).
Мусій. (захоплено) Як класно! Як тут гарно! Так, вийшов я не марно!  Тут, тротуаром, походжу, Себе, свій хвостик покажу…
(Іде назустріч іншим перехожим, натикаючись на них, доки ведмідь не наступає коту на лапу).
Мусій. Ой, моя лапка! Віддавили! Ви що ж на мене наступили?
Ведмідь. Сам винний! Ти роззява! Ходити треба справа.
Мусій. А я ходжу, де хочу! Ведмідь!.. Іще й регоче…
(Трохи потупцювавши, показує лапою на інший бік дороги.)
Я краще он туди піду, Дорогу зараз перейду.
Ведучий.
Побачив наш мандрика-кіт  

 Знак «пішохідний перехід».
Там світлофор червоним оком  

Попереджав усіх: ні кроку!
Світлофор. (розставивши руки, намагається затримати кота)
Дивись: три ока в мене є,

 І кожне з них наказ дає!
Червоне – стійте всі, не йдіть!  

А жовте — приготуйтесь вмить.
Зелене світло — можна йти.

 Накази ці виконуй ти!
Ведучий. Всі знають, навіть і коти,
Що на зелений треба йти.
І наш Мусій це добре знав,
Але терпіння він не мав.
Мусій. Чекати довго я не хочу.

А! Ризикну, мабуть! Проскочу!
Ведучий. Побіг! Завив автомобіль…

  Мусій відчув страшенний біль.
(Песик на машині наїжджає на кота, той кричить)
Мусій. Няв! Няв!!! Ой лишенько? Мій хвіст!
Песик-шофер. Ти ж сам під колеса поліз!
(Збігаються інші звірята, їде «швидка допомога»).

III дія
Ведучий. В лікарню наш Мусій потрапив.
Тепер у гіпсі хвіст і лапи.
(Кіт у бинтах із костилями).
Світлофор. Нехай затямить кожен кіт:
Йти на зелене світло слід!
Папуга. Всім треба перш, ніж мандрувати,

 Дорожню грамоту вивчати!
Ведучий. (до глядачів)
І ти не будь як кіт Мусій,
Ці правила виконуй всі.
Ведмедик, Лисичка, Зайчик, Світлофор, Лисичка.
Йди тротуаром, не штовхайся
І краю правого тримайся!
Дорогу перейти нам слід,
Де пішохідний перехід!
По «зебрі» йди, це вкрай важливо,
На перехрестях—особливо!
Навскіс ніколи не ходи,
Щоб не накликати біди.
На світлофор дивись: ні кроку,
Як не горить зелене «око»!
Без світлофора перехід
— Поглянути наліво слід,
Направо також, безперечно:
Спішити дуже небезпечно!
Песик. Машина близько чи трамвай —

 Нехай проїдуть, зачекай.
Ведмідь. Де рух стрімкий і небезпечний,

Підземний перехід доречний!
Світлофор. Отож, на вулиці пильнуй!

 Дорожні правила шануй!
Ведучий. Ось така вона — дорога!

Казка ця — пересторога.
Щоб не трапилось біди,  

 Всі виконуйте завжди…
Всі. Правила дорожнього руху!
(По закінченні вистави ведуча пропонує пригадати правила дорожнього руху  про які йшлося у п’єсі, та обговорити дії кота, яких помилок він припустив-

ся, тощо).
Ведуча. Тепер ви знаєте, як повинен поводитися пішохід, умієте розмовляти з вулицею за допомогою дорожніх знаків, знаєте, як слід переходити проїжджу частину вулиці…
Ведуча. Зараз учні 3-го та 4-го класу покажуть як деякі школярі „вивчають” правила дорожнього руху.  (Театралізована сценка „Будь уважний на

 дорозі )

Дійові особи: шибеник, хлопець і дівчина, дідусь з паличкою, Іра (хвора), футболіст.
(На тротуарі стоять дідусь, двоє вихованих дітей (хлопець і дівчина), хлопець-шибеник. На протилежному боці — футболіст. Він кличе (киває) шибеника. Той вилітає на проїжджу частину, чується скрип гальм, свисток міліціонера (не видно). Діти хапають шибеника, тягнуть назад, за ними іде дідусь).
Хлопець. Що ж ти, шибенику, робиш?
На гостинці ось заробиш!

(Клацає його по голові).
Чи очей своїх не маєш,  

На червоний вилітаєш?
Шибеник. Ой, я, братці, поспішаю:

  У футбол сьогодні граю.
Он товариш мій завзятий  

Обіцяв в команду взяти.
(Підбігає футболіст).
Хлопець. Поспішаєш? Співчуваю!

 Я тут теж не загоряю!
Але ж можна очі вгору  

  Підвести до світлофора?
Шибеник. Я на нього не дивлюся,  

Тільки трошки роззирнуся —
І хутчіш перебігати,  

Бо не хочеться чекати.
Дідусь. А хоч те ти розумієш:

 Як проскочить не зумієш,
То потрапиш під машину?

 Так не довго й в домовину!
Футболіст. А в футбол ми зроду-віку
Не запишемо каліку.
В спорті той лиш виграває,

 Хто здоров’я добре має.
Там виснажливі треновки

 І всебічні підготовки.
Якщо буде щось боліти,

 В нас нема чого робити.
Шибеник. Ой, ну що ви причепились!  

  Язики ще не стомились?
Добре, буду я терплячим,  

 Як пай-хлопчики, і зрячим…
Дідусь. І ви вірите хлопчині?  

 Він же весь, як на пружині!
Й дуже дивно виглядає:  

Мізки є, а знань немає.
Його б трішечки повчити,  

  Гвинтики всі підкрутити
Й відпустити лиш по тому,  

 Коли залік здасть у всьому.
Шибеник. Ой!
Дівчина. Попався? Ну, стривай!

  Не відпустимо — і край!
Коли хочеш буть на волі,

 Згадуй все, що вчив у школі.
Шибеник. Ми багато чого вчили,

 Дарма ляси лиш точили.
Цим малих дітей лякають,

 Бо більш клопоту не мають.
Дідусь. Був і я колись завзятим

  І сваривсь, дурний, із татом,
А тепер я так гадаю,  

Ось послухай, заспіваю:
(Співає. Троє дітей підспівують під мелодію «Два кольори»).
Як я малим гуляв, немов у сні,
За ручку з кимсь, незнаними шляхами,
Про світлофор торочили мені
Дорослі всі, всі нудними,
Дорослі всі нудними голосами.
Приспів:
Три кольори мої, три кольори,
Ви дивитесь на нас по черзі з висоти.
З них жовтий — це чекайте до пори,
Червоний — зупинись, зелений — можна йти.
Мене водило за носа життя,
Я спотикався об чужі пороги…
Запам’ятав, хоч був тоді дитя,
Я азбуку великої,
Я азбуку великої дороги.
Приспів.
Мені війнула в очі сивина,
А я живий і, мабуть, друже, тому,
Що шанував, виконував сповна
Закони ці, коли вертав,
Закони ці, коли вертав додому.
Приспів.

Шибеник. Ну, я теж це пам’ятаю.

  Про три кольори я знаю…
Є ще світлофор двоокий,

  Зі словами, більш широкий…
Є з дзвіночком світлофори —

 Зустрічав такий учора.
Ним керуються незрячі.
Дівчина. Ти у нас герой, юначе!

 А хто ще тут, на дорозі,
Керувати рухом в змозі?
Шибеник. Коли є регулювальник,  

  На дорозі він — начальник.
Рухом жезла, рук і тіла  

  Він розкаже все до діла.
Він магічну силу має:   

  Світлофори заміняє.
Футболіст. Є ще знаки особливі,
На шляху не менш важливі,

  Їх на групи розділяють,
Вони різну силу мають.
Шибеник. Заборонні, наказові —

 Ці для всіх обов’язкові.
Є ще знаки вказівні,

   Скажуть щось тобі й мені.
Дідусь. Ті попереджувальні знаки

 Мають теж свої ознаки,
Знаки сервісу — то знай —    

Вкажуть шлях в медпункт, на чай.
Хлопець. Що за знаки на дорозі

    Посередині на розі?
Ланцюжком у різні боки,     

Ніби стрибали сороки.
Шибеник. Білі лінії — розмітка —
Теж покажуть чітко й швидко,
Де машині повертати,  

 Пішоходам — зачекати.
А це — зебра (знає кожний),

  Переходити тут можна.
Дідусь. Як же йти безпечно й скоро?  
Тут не видно світлофора!
Шибеник. Подивитися ліворуч,  

  А з середини — праворуч,
Всі машини пропустити        

і на той бік припустити.
(Повз них проходить дівчина з гіпсом на руці і пов ‘язаною головою).
Дівчина. Ой, Іринко, що з тобою:

    З головою і з рукою?
Хвора. Бігла я до магазину  

      Та й попала під машину.
Світлофори працювали,      

 Та я їх не помічала.
Думала, що вмить проскочу —  

 Ох, і згадувать не хочу!
(Всі повернулися до шибеника).
Хлопець. Як тобі оця дівчина?  

  Щось нагадує «картина»?
Що, і очі ніде діти?
Шибеник. Ну, буває, що ж робити…

  Футболіст. (до хворої)
А що ж далі? Пам’ятаєш?          

            Чом же не розповідаєш?
Хвора. Ну а далі справи «гарні»:  

Опинилась у лікарні.

Там повним-повно народу,       

  Як грибів у непогоду.
Всі у гіпсі і з синцями,     

   З милицями і з бинтами.
   Той лежить, а цей кульгає.    

   Кожний день хтось прибуває.
Футболіст. Що ж за місце таке дивне?
Може, бокс, щось ще спортивне?
Хвора. Ні, там хворі всі лежали,   

 Що в аварії попали.
Серед них дітей багато,  

Більше хлопці, ніж дівчата.
Дівчина. Що ж вони розповідають?

Все на водіїв звертають?

 Чи якісь іще причини  

 Більш важливі є, Ірино?
Хвора. Та… Мишко розповідає,  

 Що чіплявся за трамваї.
Поки, каже, темна сила     

 Аж на шлях його не збила.
Він, як сніп, упав на спину              

 І попав якраз під шину…
Ледь змогли докупи зшити           

 Вряд чи буде він ходити…
Два брати в хокей ганяли         

 На дорозі, ну й попали:
Тут водій з-за рогу їхав.            

 Не спинив, бо мчав не тихо.
Стукнулися всі лобами,
Гулі — в них, інфаркт – у мами.
Дідусь. Це бува, що дітки грають,  

А батьки за них страждають.
Ще й водій відповідає,  

Й, мабуть, спокою не має,
Бо у нього ж є родина      

Й, може, теж така дитина.
Хвора. А один усім нашкодив,

Бо трамвай не там обходив.
І водій, щоб же не збити,   

Мусив транспорт враз спинити.
Мить — і вікна забряжчали,       

Навіть з місць всі позлітали.
Тут трамвай із рейок з’їхав,  

Влучив в стовп… Було там лиха.
Хлопець. Бачиш, як усе буває     

З тим, хто клепок тут не має? (Клацає знову по голові).
Все б вам тільки жартувати…

 А комусь відповідати!
Шибеник. Я гадав, що це — дрібниця…
Так, звичайно, не годиться:
Ще і інших підставляти…

 Більш не буду я, хлоп’ята!
Разом. Хай усі часу не гають:  

Добре правила вивчають,
І ще й дотримуються строго,

І не страшна тоді дорога!
Ведуча. Для того, щоб в нашій школі вчителі й учні могли вільно рухатись, ми пропонуємо скористатися знаками дорожнього руху.
1-й учень.

  •                 Пропонуємо біля входу у школу повісити знак «Розворот заборо-

нено» та додати до нього табличку «з 8-30 до 15-05". (Показує знак).
2-й учень.

  • На вході у роздягальню пропонуємо повісити знак «Затори на дорозі», а у вестибюлі — „Рух по колу”.(Показує).
    3-й учень.
  •                 Біля стільців у вестибюлі, де батьки чекають своїх дітей, можна повісити знак «Зона паркування». (Показує).
    4-й учень.
  •                 Над центральними сходами пропонуємо повісити знак «Головна дорога».  (Показує).
    5-й учень.
  •                 А для руху по східцях вниз рекомендуємо знак «Обгін забороне-

но». Це означає, що більше як через три сходинки перестрибувати не реко-

мендується. (Показує).
6-й учень.

  •                 На мозковий центр школи — учительську — можна повісити знак «Пункт технічної допомоги». (Показує).
    7-й учень.
  •                 На кабінет завуча, як головного регулювальника освітнього процесу школи, пропонуємо повісити «Регулювання світлофором». Показує).
    8-й учень.
  •                 А на кабінет директора, найбільш небезпечне місце для прогу-

льників, можна повісити знак «Падіння каменів». (Показує).
Ведуча. Для людини, що вперше потрапила в нашу школу і хоче знайти кабінет директора, пропонуємо на першому поверсі повісити знак «Напрям головної дороги», де головна дорога веде до кабінету директора, а ці дороги ведуть в актовий зал і бібліотеку. (Показує).
1-й учень.

  •                 На великих перервах все населення школи поспішає заправитись у шкільній їдальні. Пропонуємо по ходу повісити знаки «Заправка». (Показує).
    2-й учень.
  •                 Думаємо, що на користь, під час уроків у коридорах повісити знак «Подача звукових сигналів заборонена».(Показує).
    3-й учень.
  •                 А під час перерв в шкільних коридорах використовувати знаки «Увага! Двосторонній рух», а також «Обмеження швидкості». (Показує).
    4-й учень.
  •                 Для тих, хто вперше потрапляє до школи, корисними будуть знаки сервісу, повішені на дверях їдальні, медпункту і туалету. (Показує).
    5-й учень.
  •                 А новий знак «Визначні місця» пропонуємо повісити біля шкільної «Дошки пошани». (Показує).
    6-й учень.
  •                 Учням, які й досі не вивчили напам’ять свій розклад, допоможе знак «!». (Показує).
    7-й учень.
  •                 А учням, що запізнились до школи і мають здати свій щоденник вчителю для відповідного запису, доведеться часто зустрічатись із знаком «STOP-контроль».(Показує).
    8-й учень.
  •                 Черговому класу радимо виготовити табличку із знаком «Дикі звірі на дорозі» та вивішувати її там, де найбільше бешкетують учні .
    (Виходять Свисток, Регулювальник і Світлофор).
    Свисток. Ось ми і ввели навіки

 В школі правила безпеки.
Регулювальник. Згадуючи інструктаж,

 Застосуйте досвід наш.
Світлофор. Ми бажаєм щастя й долі,

Успіхів у рідній школі.
Всі. Будьте ж нам усі здорові!
(Звучить музика. Діти йдуть зі сцени).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1
Пам’ятка з правил дорожнього руху
1. Ходити по тротуарах і пішохідних доріжках, дотримуючись правої сторони.
2. Узбіччям ходити тільки тоді, коли немає іншого безпечнішого шляху. При цьому йти тільки назустріч руху транспорту і в світлу пору доби.
3. Перед тим, як починати перехід через дорогу, вулицю треба зупинитись і приготуватися до переходу.
4. Перетинати проїжджу частину по назначених пішохідних переходах. Суворо виконувати сигнали світлофора і регулювальника.
5. При відсутності в зоні видимості переходу чи перехрестя переходити дорогу, вулицю, залізничний переїзд треба під прямим кутом до краю проїжджої частини на ділянці, яка вона добре проглядається.
6. Іти, а не бігти через дорогу.
7. Допомагати в переході вулиці тому, хто цього потребує (незрячим, людям похилого віку, малюкам).
8. Стримувати тих дітей, які своєю недисциплінованою поведінкою створюють аварійні ситуації на дорогах.
9. Бути вихованим, культурним. Виконувати усі обов’язки пасажира.
10. Коли станеш велосипедистом, дотримуйся правил їзди на велосипеді.
11. У разі дорожньо-транспортної пригоди надавати можливу допомогу потерпілим і перебувати на місці до прибуття працівників міліції.

Додаток 2
Кросворд „Дорожній рух”
Роз’язавши цей кросворд, ти відгадаєш назву головного учасника дорожнього руху
1. Зручне для їзди покриття на дорогах.
2. Найважливіший механізм в автомобілі.
3. Потужна машина для утрамбовування покриття на дорогах.
4. Яма на твердому покритті дороги.
5. Матеріал, з якого виготовляються колеса для автомобілів.
6. Автомобіль з великою кількість місць.
7. Смугастий перехід для пішоходів.
8. Людина, яка керує автотранспортом.
9. „Круглі ноги” машини.
10. Пристрій для припинення руху автомобіля.

 

docx
Пов’язані теми
Класному керівникові, Сценарії
НУШ
Додано
22 лютого 2020
Переглядів
2043
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку