Сценарій туристичного походу для дітей старшого дошкільного віку на тему: «В гості до Лісовика»

Про матеріал
Сценарій туристичного походу було створено з метою закріплення знань дітей про значення лісу в житті людини, прикмети осені, їстівні і отруйні гриби, правила поведінки в лісі. Під час підготовки до походу діти вчилися збирати необхідні речі для подорожі, розповідали про значення лісу в житті людини. Протягом подорожі діти показували набуті знання та навички в дидактичних та рухливих іграх, як потрібно вести себе в лісі та охороняти природу, а також показали свої фізичні якості: швидкість, спритність, силу, вміння дружно, злагоджено діяти в команді. Родзинкою стало те, що головних героїв грали батьки вихованців. це дає змогу зблизити взаємозв’язок садочка з сім’єю, відносини стають більш теплими та дружніми. Такі подорожі приносять безліч позитивних вражень та задоволень.
Перегляд файлу

Туристичний похід «В гості до Лісовика»

із залученням батьків.

Мета: закріпити знання дітей про значення лісу в житті людини, про їстівні і отруйні гриби, життя жителів водоймищ; активізувати знання про правила поведінки в лісі; розвивати спостережливість, увагу, фізичні якості: силу, витривалість,  спритність, вміння долати перешкоди; виховувати любов, дбайливе відношення до природи.

Попередня робота:  Бесіди з дітьми на теми: «Ліс в житті людини», «Корисні і шкідливі рослини», «Як я охороняю природу», лист дітям від лісових жителів.                                                                                   

Обладнання: аркуш паперу, маркер, 2 червоних прапорців, аптечка, мішок, рюкзак, мотузка, кухоль, сірники, бинт, фен, карти, ополоник, ковдра, мухомор, костюми героїв, канат, печена картопля.

Хід походу:

 Ведуча – Здрастуйте, діти! Здрастуйте, гості! У нас сьогодні особливий день! А чому, як ви вважаєте? Тому що ми йдемо в туристичний похід в приміський парк! Навіщо ми йдемо в парк? (Розбійники забрали в полон Лісовика – господаря лісу, і ми його йдемо рятувати. Дітям напередодні прийшов лист від лісових мешканців.) По дорозі ми збиратимемо прикмети осені, щоб Лісовичок вже готував ліс до зими. Шлях у нас буде не легкий і далекий. Діти, ви любите подорожувати? Скажіть, як називають людей, які люблять ходити в походи, подорожувати? (Туристами). Що роблять туристи? (Туристи охороняють природу, вивчають свій рідний край, дізнаються про нього багато цікавого). Ось і ми сьогодні з вами, діти, будемо туристами. А у туристів є закони, яких вони строго дотримуються. Які закони? 

- Не кидати друга в біді;

 - Один за всіх і всі за одного;   

 - У нас є дві команди туристів:

1 команда: «Сонечко»  2 команда: «Віночок»

 - Команди, привітайте один одного!

Девізи: «У нас усмішки до вух, хоч завязочки приший!»              

 «Дружити завжди, дружити скрізь, дружити на суші і у воді!»

Ведуча – Діти, нам лікар Айболить залишив свою валізу з листом! А в цьому листі  інструкція, щоб дізнатися про стан вашого здоров'я.

Щоб ваше здоров'я перевірити  

Мені треба перевірку свою починати!  

Попрошу всіх рівно встати

 І команди виконувати!  

Всі дихаєте! Не дихаєте!  

Разом руки підніміть!  

Нахиліться, розігніться.                    

Встаньте прямо, посміхніться!  

Так! Оглядом я задоволений!                    

Із дітей ніхто не хворий!

  •       Діти, скажіть, що це? Що в ній знаходиться?

Діти – Це аптечка! У ній знаходяться всі необхідні ліки для першої допомоги постраждалому. Її потрібно обов’язково брати з собою в похід.

Ведуча – Молодці, туристи! А зараз надягаємо свої рюкзаки, показуємо свою готовність! Стали парами! Туристи, настрій, який? 

Діти – Во!

Ведуча – Всі такої думки? Діти – Так!

Ведуча – Молодці! Діти – Ура! Ура! Ура!                  

 (Діти разом з вихователями і батьками вирушають в дорогу. По дорозі збирають прикмети осені, спостерігають за перехожими, дорожнім рухом; біля озера  проводяться бесіди про жителів озера, про правила поведінки дітей біля водоймищ. У парку діти зустрічають Осінь).

Осінь – Здрастуйте, діти!

Ведуча – (разом з дітьми) Здрастуйте, Осінь!

Осінь  Я рада вас бачити в своїх володіннях! Давно я за вами спостерігаю. Мені дуже подобається, як ви в дитячому саду граєте, пісні співаєте, вірші розказуєте.

Ведуча - Діти, давайте розкажемо вірші  Осені.

Вірші про  Осінь.

Осінь – Поглянете, діти, який у мене є букет із листя. А ви знаєте, з якого дерева ці листочки?               

Д/гра «З якого дерева листочок?» 

Осінь – Ой які ви молодці, так багато знаєте. А чому ви сюди прийшли?

Діти – Ми сьогодні не просто діти, ми – туристи і йдемо в ліс рятувати Лісовичка! Він потрапив у біду: на нього напали злі розбійники і забрали в полон.

Осінь – Бачила, бачила я цих розбійників! Вони тут такий безлад зробили, я  ледве прибралася!   

Ведуча – Осінь, скажи, куди вони пішли, нам потрібно терміново знайти їх і взнати, де вони сховали Лісовичка!

Осінь – Добре, скажу вам, лише мені так подобається, як ви граєте. Пограйте зі мною.                            

Рухлива гра «Де були, що робили?» разом з батьками.

Осінь – Ой, спасибі вам, туристи, повеселили мене! Скажу тепер, де я бачила цих розбійників. Підете прямо, потім направо, прямо, і там за деревом зустрінете їх.  До побачення, туристи!

 Діти йдуть по вказаному напряму, зустрічають розбійників. Вони вискакують з-за дерева з мотузкою і підбігають до дітей.

 Розбійник 1 - А ось ще до нас не званні гості пожалували! Зараз ми з вами швидко впораємося, всіх в сітку посадимо! 

Розбійник 2 - Ми сюди нікого не запрошували. Не пустимо нікого в ліс, особливо цих дітлахів! Тепер це наші володіння! Лісовика тут немає! До побачення!

Діти – Ми вас не боїмося! І сьогодні ми не просто діти, а – туристи, і йдемо рятувати Лісовичка! Признавайтеся, куди ви його заховали!

 Розбійник 2  - Та жодного Лісовичка ми не бачили! А якщо ви нас не боїтеся, то по змагайтеся з нами.                         

Гра «Перетягування каната» разом з батьками.

Розбійник 1 - (Хитро) А ви, значить, туристи? 

Розбійник 2 - І ми теж туристи! Ми бачили, як в лісі туристи поводяться, ми теж так уміємо: і гілки ламати, і смітити: папірці розкидати, банки, пляшки; і пожежі влаштовувати! Ми теж справжні туристи! (Починають розкидати папірці, коробки).

 Діти – Справжні туристи так не роблять. Вони люблять і охороняють природу. У лісі вони не рвуть рослини, не ламають гілки, і завжди залишають місце відпочинку чистим.

Розбійник 1 - Добре, добре! І ми будемо зразковими туристами! 

Розбійник 2 - У нас навіть рюкзак є, а в нім всі необхідні речі! Туристові вони згодяться!

Гра «Збери рюкзак туриста»

Матеріал: мішок, рюкзак, мотузка, кухоль, сірники, бинт, фен, карти, ополоник, ковдра. 

Розбійник 2 - Спасибі, діти, що допомогли нам рюкзак зібрати! За це ми  вас грибком пригостимо. Дуже смачним! (Дістає мухомор)

Діти – Цей гриб не можна їсти, він отруйний!

Гра «Їстівні та отруйні гриби»                         

Діти – Розбійники, зізнавайтеся, де заховали Лісовичка! 

Розбійник 1 - Та ніде ми його не ховали! Так хочеться пограти. З нами ніхто і ніколи не грав. 

Розбійник 2 - Ось чому ми такі злі! Нас ніхто не любить! (Плачуть).

Діти – Добре, лише не засмучуйтеся, ми пограємо з вами!   

Естафета «Збери шишки» разом з батьками.

(Розбійники підпалюють, а діти пояснюють, що в лісі розпалювати вогонь не можна.)         

Розбійник 2 - Ой, так змерзли, що нічого не знаємо, нічого не пам'ятаємо! У-у-ух! (Стрибають, гріються).

Діти: Розбійники, зізнавайтеся, де сховали Лісовичка?

Розбійник 1 – все то ви знаєте, все то ви умієте! З нами ніхто так весело не грав! Гаразд, скажімо, де Лісовичок!

 Розбійник 2 – Йдете прямо, прямо. Обернетеся довкола себе, плюнете через праве плече три рази, обернетесь наліво, і там побачите, кого вам потрібно! Адже ми не зі зла, так пожартувати вирішили. Ну, нам пора! До побачення!              

Діти йдуть по вказаному напряму, зустрічають Лісовичка прив'язаного до дерева. 

Лісовичок – Допоможіть! Врятуйте! (Діти звільняють його).

  •       Дякую  вам, діти, що звільнили мене! Тепер я наведу лад в лісі.  Але мене так налякали розбійники, що я забув всі прикмети осені.

Діти розповідають прикмети осені.

Лісовичок -  Молодці, туристи! Але я хочу перевірити, чи знаєте ви, для чого потрібний людині ліс? Може, не потрібно його берегти, охороняти? (Відповіді дітей). А як потрібно поводитися в лісі, ви знаєте? У мене є знаки, розкажіть за ними, що не можна робити в лісі, а що – можна.                                 

Д/гра «Знаки» 

  •       А якими туристи ще мають бути? (Спритними, сміливими.) А грати туристи уміють?
  •       Вправа «Хто далі кине шишку» разом з батьками.

Р/гра «Дожени» разом з батьками.

Діти наздоганяють дорослих, а потім, навпаки – дорослі наздоганяють дітей.

Лісовичок – Діти, за те, що ви мене повеселили, старого дідуся Лісовичка, я вам  приготував  печену картоплю. Смакуйте на здоров'я! А мені пора, до побачення, туристи!

Ведуча: - Які найголовніші правила для туристів ви запам’ятали?

  •       Що найбільше сподобалось вам в нашій подорожі?

 Відпочинок. Діти їдять картоплю. Обговорення походу. Повернення в ДУЗ.

 

 

                  

doc
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Сценарії
Додано
29 жовтня
Переглядів
34
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку