Заняття ознайомлення з природним довкіллям для дітей старшого дошкільного віку на тему: «Водойми рідного краю»

Про матеріал
Конспект заняття ознайомлення з природним довкіллям було створено з метою закріплення уявлень дітей про зв’язок між живою та неживою природою; розширення знань про життя мешканців водоймищ, значення води для природи та людей, охорону водних ресурсів. Протягом заняття діти вчаться встановлювати причино-наслідковий звязок в природному довкіллі, правилам поведінки біля водоймищ, використовуючи свої життєві спостереження.
Перегляд файлу

Заняття ознайомлення з природним довкіллям

для дітей старшого дошкільного віку на тему:

«Водойми рідного краю»

Мета: уточнювати уявлення дітей про зв’язок між живою та неживою природою; розширити знання дітей про життя мешканців водоймищ та значення води для природи та людей, охорону водних ресурсів; розвивати спостережливість, допитливість, фантазію; виховувати бережне відношення до природних багатств.

Обладнання: ілюстрації «Водоймища рідного краю», фонограма звуків природи (дощу), іграшковий крокодил Гена, пазли із зображенням жителів  водоймищ.

Хід заняття:

     Бесіда «Вода – джерело життя. Значення води у природі»

В гості до дітей завітав крокодил Гена.

  • Добрий день, діти!

 Відгадайте, що на світі я найбільше люблю:                                                    

 Відома з віку рідина,

 Усяк її вживає,

 Буває хмарою вона,

 Сніжинкою буває,

 Бува, як скло,

 Крихка, тверда,

 Звичайна, підкажіть, …

                                                         (вода).

  • Подумайте, як вода може жити і на землі у водоймах, і в небі?
  • Діти, хто може пояснити, що таке вода?
  • Доведіть, використовуючи свої життєві спостереження, що вода – джерело життя».
  • Де в природі зустрічається вода?
  • Діти, так яке значення відіграє вода у природі? (Відповіді дітей). Вода – безцінний дар природи, який має величезне значення для всього живого на Землі.
  • Як людина використовує воду у своєму житті? (У приготуванні їжі, побуті; без води не можуть рости і давати врожай рослини; водою гасять пожежі, обігрівають будинки; вода виробляє електроенергію; на берегах водоймищ будують санаторії; вода – здоров’я, відпочинок і т. д.)
  • Як використовують воду у твердому і газоподібному стані? (Сніг – зимова ковдра землі; крига – зберігання харчових продуктів; водяна пара рухає різні машини, обертає колеса парових турбін).

Гра «Що для чого?»

 Вихователь роздає кожній дитині картку із зображенням предмета живої природи і пропонує визначити, за допомогою яких предметів неживої природи існує істота. Наприклад: черепаха – вода, пісок, сонечко; водорості – мул, вода, повітря, сонце тощо.

Бесіда за ілюстраціями: «Правила поведінки дітей біля водоймищ»

  • Біля берегів люди насаджують дерева для укріплення берегів річок, озер, ставків, тому потрібно берегти зелені насадження, не ламати гілки, не рвати листя з дерев.
  • Не забруднювати водоймища і береги. А якщо вже забруднені – викликати «Зелений патруль».
  • «Не знаючи броду – не лізь у воду» - як діти розуміють це прислів’я?

Д/гра «Мешканці озера, річки, моря»

Діти складають пазли із зображенням тварин та рослин, які живуть у водоймах. Розповідають, що кому потрібно для життя.

Р/гра «Карасі і щука».

Розгляд ілюстрацій: «Водоймища рідного краю»

  • Нас тішить лісове озеро, заспокоює гомінливе дзюрчання струмочка, дивує річка своїми краєвидами.
  • Як називається річка, що протікає поблизу нашого міста? (Дніпро).
  • Яка вода в ній: мінеральна, прісна чи морська, солона?
  • Діти, подивіться, що відбувається з водою? (Вода завжди кудись рухається: крихітні джерельця зливаються в один потік, поки не стають широкою повноводною річкою)..
  • Річка заповнила глибоку западину і що з’явилося? (озеро).
  • Далі річка прокладає собі шлях все нижче і нижче, і згодом, впадає… ( в море).
  • Які ви знаєте моря на Україні? (Чорне та Азовське моря).
  • Яка вода у морях? Чи можна її пити? Чому?

       Психогімнастика «Я – краплинка дощу».

        Бесіда-роздум «Охорона води».

  • А чи завжди ми бережно відносимося до води?
  • Уявіть собі, що вода зникне. Що станеться? (Земля перетвориться на мертву пустелю).
  • Що ви зробите, якщо виявите, що із несправного крана тече вода?
  • Людям потрібна питна вода обов’язково чиста. А її на землі все меншає. І винні в цьому люди. Подумайте, чому?
  • Чим ви, ще маленькі жителі міста, можете допомогти в охороні води від забруднення?

Навчайтеся берегти наш спільний дім. І природа відповість вам добром.

Р/гра: «Море хвилюється».

  Підсумок: - Діти, так яке значення має для нас вода?

  • Чи потрібно її охороняти? Навіщо?

 

 

docx
Додано
29 жовтня
Переглядів
72
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку