Сценарій " У царстві живої природи"

Про матеріал
Вікторину можна використовувати на уроках природознавства. Також, як матеріал для позакласної роботи у початкових класах.
Перегляд файлу

ВІКТОРИНА ”У ЦАРСТВІ ЖИВОЇ ПРИРОДИ

Мета: формувати в учнів пізнавальний інтерес;поглибити, розширити знання дітей про природу, про вплив поведінки людини на природу; виховувати любов до природи.

Обладнання: Плакат-галявина, кольорові квіточки, назви зупинок, надруковані слова назви тварин у конвертах, ребуси, запис пісні “ Звіробіка”, торбинка із бочечками, сигнальні картки 3-х кольорів.

Хід заняття.

Вихователь:

-  Сьогодні ми зібралися тут на вікторину. Це буде подорож до «Царства живої природи». А щоб не заблукати,ми будемо подорожувати за окремим маршрутом. А що це за зупинки,ви дізнаєтеся у ході подорожі.

(На дошці закріплені назви зупинок: Кмітливих. Винахідливих. Ребуси. Звіробіка. Заморочки із бочки.)

Усі діти групи об’єднані у команди за кольорами: червоний, синій, зелений.

- Відповідати на запитання буде кожна команда по черзі, але інші команди теж обдумують завдання і, якщо знають відповідь, піднімають сигнальну картку. Хто першим підніме картку, той матиме першочергове право відповісти і отримати бал, у тому разі, якщо команда, якій адресувалося питання відповіла невірно. Кожен бал – це квіточка відповідного кольору, яку я “садитиму” на галявину.

 

 

 

У команді діти обирають капітана, оратора, сигнальника й писаря.

 

1. Зупинка “Кмітливих “.

 

- Відгадайте загадки:

 

1.  Золотисте ситечко

 

Покотилось в літечко

 

Загляда в віконечко

 

Наче справжнє сонечко. (Соняшник.)

 

2.  Хто хвіст залишає,

 

 А від ворога втікає. (Ящірка.)

 

3.  Швидко скрізь цей птах літає,

 

Безліч мошок поїдає,

 

За вікном гніздо будує,

 

Тільки в них він не зимує. (Ластівка.)

 

4.  Ой, яка ж вона гарненька,

 

Пишнохвоста і руденька,

 

Не звірятко - просто диво,

 

Невгамовне, пустотливе

 

Вгору-вниз, на гілку, з гілки.

 

Хто це буде, діти? (Білка.)

 

                

 

5.  На городі молода

 

Пишні коси розплела,

 

І зеленії хустинки

 

Золоті хова зернинки. (Кукурудза.)

 

6.  З-під снігу цвіт з’явився,

 

Прокинувся від сну.

 

І запросив усіх він

 

Зустрінути весну.   (Підсніжник.)

 

7.  Хати не будую,

 

Не мажу, не квітчу.

 

На гілці ночую,

 

Людям роки лічу.  (Зозуля.)

 

8.       Хто на собі ліс носить? (Олень)

 

9.       Повзун повзе, на базар голки везе. (Їжак)

 

 

 

( кріплення квіточок на “галявину“.)

 

 

 

2. Зупинка “Винахідливих”.

 

- Оберіть у своїй команді самого артистичного і винахідливого представника. Його завданням буде показати за одну хвилину 5 тварин своїй команді за допомогою пантоміми. Одна вгадана тварина -1 бал (одна квіточка на “галявині”).

 

(Діти обирають конверти із назвами тварин.)

 

1). Чапля, заєць, пінгвін, мавпа, риба.

 

2). Їжак, жаба, кенгуру, собака, змія.

 

3). Лисиця, олень, ведмідь, хом’як, кіт.

 

- Додатковий бал отримує команда,що впоралася швидше ніж за хвилину.

 

 

 

( кріплення квіточок на “галявину“.)

 

 

 

3.Зупинка “ Ребуси“. Кожна команда отримує по 3 ребуси, розгадує їх і сигналізує карткою про готовність. За один правильно розгаданий ребус -1бал. Представники команд по черзі демонструють розгадані ребуси.(Додаток.)

 

( кріплення квіточок на “галявину“.)

 

Зупинка “Звіробіка”.

Фізкультхвилинка з музичним супроводом.

 

5. Зупинка “Заморочки із бочки”.

 

 Діти, ви довели, що багато чого можете, але ваші знання про природу ми ще перевіримо.

 

Ця торбинка незвичайна

 

Зовні вона дуже гарна

 

У ній є маленькі бочки,

 

А в тих бочках - заморочки.

 

 

 

По одному представнику від кожної команди дістають із торбинки по дві бочечки із завданнями: дати відповідь на питання, або продовжити речення. Про готовність відповідати команди сигналізують картками.

 

-  Чому не можна шуміти у лісі навесні?

 

-  Ви побачили гніздо пташки. Як його зберегти?

 

-  Птахи дуже корисні,бо вони…

 

-  Коли я піду до лісу,то не буду…

 

-  У моєї подруги день народження. Вона дуже любить конвалії. Я подарую їй…

 

-  У лісі ти знайшов поляну з грибами. Мабуть, вони отруйні. Треба … . Чому?

 

6.Зупинка ”Всезнайки”.

 

- На столах кожної команди по 4 чистих аркуші. Треба записати на них відповіді до наступних завдань і показати запис по команді. Бали отримають усі команди, які напишуть правильні відповіді.

 

· Це могутній хижий птах. Розмах його крил становить 2 м. В Україні зустрічається лише в Карпатах. Живиться дрібними тваринами і птахами, на яких  спритно полює. (Орел-беркут.)

 

· Птах досить великий, маса деяких особин досягає 15кг. Його називають провісником весни за приємний голос, що він подає, повертаючись із теплих країв. Відлітають ці птахи – ключем. (Журавель, лелека.)

 

· Тварина-савець чудово пристосувалася до життя серед морських просторів. Тіло обтічне, торпедовидне. Мордочка видовжена, голова плавно переходить у тулуб. Шкіра еластична, гладенька. Тварина відновлює і вловлює звукові сигнали. В Україні зустрічається у Чорному морі. (Дельфін.)

 

· Це найбільший за розмірами дикий звір в Україні. Довжина його тіла-3м, висота - 2м, маса - до 1000кг.Голова велика з короткими рогами. Тіло вкрите шерстю. (Зубр.)

 

Після демонстрації написів на дошку вивішуються фото тварин.

 

-Діти, що вам відомо про цих тварин?(Відповіді дітей.)

 

- Що їх об’єднує? (Вони занесені до Червоної книги України.) - Що це за книга?  (Демонстрація книги.)

 

- Це книга незвичайна. Вона ніби звертається до людей зі словами: “Зупиніться! Подумайте, що виробите і до чого це призведе! “ Вона ніби попереджає кожного, хто візьме її до рук, що необхідно звернути увагу на ті види, які занесені до неї. Вони не можуть зберегтися і вижити без захисту з боку людини.

 

- Отож, закінчився останній конкурс. Журі оголошує за нього бали. (На “галявину” чіпляється відповідна кількість квіточок.)

 

- Підраховуємо загальну кількість балів за вікторину.

 

Підсумок вікторини

 

Яка гарна і заквітчана наша “галявина”! Ви довели, що знаєте і любите природу. Природа чарує нас своєю красою. Вона викликає радість, здивування, а іноді смуток. Природа дарує нам продукти харчування, допомагає зміцнити здоров’я. Людина - частина природи. Природа потребує нашого піклування. Берегти природу – значить берегти життя.

 

Все на землі нам треба берегти 

 

І птаха, й звіра, і оту тваринку.

 

Не чванься тим, що цар природи ти,

 

Бо врешті, ти лише її частинка.

 

Йтиму садом, полем, а чи лугом,

 

Буду я природі вірним другом.

 

Не столочу навіть і трави,

 

 Я скажу їй: зеленій, живи!

 

Коли лісом буду я іти.

 

Теж посію зерна доброти.

 

Побажаю дереву і пташці,

 

Щоб віки жили у мирі й щасті.

docx
Пов’язані теми
Природознавство, 3 клас, Сценарії
НУШ
Додано
29 листопада 2021
Переглядів
505
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку