сценарій усе моє зветься україна

Про матеріал
розвивати у дітей мовленнєву компетентність, увагу, зорову пам’ять, словесно-логічне мислення, ейдетичні здібності. виховні завдання:виховувати у дітей патріотичні почуття, інтерес до географії та історії рідного краю, гордість за свою країну.
Перегляд файлу

«Усе моє, все зветься Україна»

 

Програмовий зміст:

навчальні завдання:Вчити дітей диференціювати поняття «місто», «область», «країна»; орієнтуватися на мапі України, знаходити північну, південну, західну, східну та центральну частини;  розпізнавати кольори природних зон України (мішані ліси, лісостеп, гори, степ). Дати знання про найбільш відомі місця в Україні:    «Сорочинський ярмарок», «Софіївський парк», гірськолижний курорт «Буковель», заповідник «Асканія-Нова», міста Одеса, Полтава. Закріпити знання про заснування  столиці України – міста Київ; про види транспорту, тваринний світ північної, західної частини України та мешканців морів; про предмети народного декоративно-ужиткового мистецтва: вироби косівських, яворівських, опішнянських майстрів. Дати змогу зрозуміти спільне та відмінне між гірською та рівнинною річкою. Закріпити знання про правила економного використання електроенергії. Залучати до сприймання краси краєвидів у різні пори року.

розвивальні завдання: розвивати у дітей мовленнєву компетентність,  увагу, зорову пам’ять, словесно-логічне мислення, ейдетичні здібності.

виховні завдання:виховувати  у дітей патріотичні почуття, інтерес  до географії та історії рідного краю, гордість за свою країну.

Матеріал: мапа природних зон України; мультимедійний проектор, презентація «Моя країна – Україна», контур мапи України, (кожній дитині), картки з буквами К,М,Г, В (кожній дитині),декоративний водоспад.

 

 

Попередня робота:

1. Діти ознайомлені з мапою України, рослинним та тваринним світом, з виробами опішнянських, яворівських та косівських майстрів, знають історію виникнення Києва.

 Хід заняття

(Слайд 1)

Вихователь: Кажуть,коли Бог роздавав народам землю,українці піснями і молитвами славилийого.А коли прийшли до нього,то Всевишній уже роздав свої володіння.Але залишив невелику  територію від Карпат і до Дону,аби оселитися на землі серед людей.Та побачивши українців,Він,забувши про все на світі, віддав їм цю благословенну землю.Ось така красива легенда існує про українців і про нашу чудову землю,  даровану Богом.

  • Прочитайте, що тут написано? (діти читають) («Моя країна – Україна»)
  • Діти, а чому ми так говоримо «Моя країна – Україна»?
  • Так, це наш рідний край, тут ми народилися і живемо.

Дитина читає вірш: 

Україна – рідний край

Поле, річка, зелен гай

Любо стежкою іти.

Тут живемо я і ти.

  • Діти, а знаєте чому саме цими словами я вирішила почати заняття? Я хочу запросити вам у подорож по Україні.
  • Хотіли б ви помандрувати по Україні?На якому транспорті можемо подорожувати з нашого міста?
  • Але ж у нас у садочку немає ніякого транспорту. Тому ми будемо мандрувати …. (Виставити мапу України) 
  • Що це? Так, мандруватимемо мапою України. Ми відвідаємо найкрасивіші, найзнаменитіші місця України. Допоможуть нам фотографії, ілюстрації і ваші знання. І в ті місця, які вам найбільше сьогодні сподобаються, ви зможете по-справжньому поїхати за своїми татами та мамами.
  • Давайте уважно розглянемо мапу України. Північна частина України  (показую на мапі) знаходиться вгорі мапи, південна – внизу, західна (ліворуч від вас),східна (праворуч від вас) і центральна(по центру).
  • Скільки частин я вам показала?Назвіть їх.
  • Зверніть увагу на кольори на карті.
  • Як ви гадаєте, що означає зелений колір?  (Ліси) Салатовий? (лісостеп) Коричневий? (гори). Жовтий? (степ) (показую на карті).
  • Давайте спочатку відвідаємо  столицю нашої країни.Назвіть мені її.
  • Київ знаходиться у північній частині України.
  • Покажіть на мапі,  де Київзнаходиться? Наше місто знаходиться недалеко від Києва. Отже ми також знаходимося у північній частині України.

(Слайд 3 )

– Діти, чи знаєте ви, кому цей пам’ятник?

– Хто такі Кий, Щек і Хорив? (Це брати, які заснували місто Київ).

  • Давайте заглянемо у центр Києва. (Слайд  4)

– Як називається відомий майдан у Києві?

 – Як називається центральна вулиця Києва?(Слайд 5)

  • Діти, а яка річка  протікає через Київ? (Слайд 6)

(Слайд 7)

  • Подивіться уважно на цю фотографію.  Що це? 
  • Хто із вас був у Київському цирку?
  • Правда ж Київ дуже красивий і мальовничий?

– То в якій частині України знаходиться Київ і живемо ми?

– Продовжуємо нашу подорож далі по північній частині України.(Звернути увагу на мапу)

– Які кольори тут переважають?

– Що вони означають?(мішані ліси).

– Так, дійсно, на півночі України багато лісів.

– Пригадайте,які лісові звірі живуть у північній частині України?

– Подивіться,чи всіх звірів ми назвали?(Слайд 8) Молодці!

  • Рухаємося далі мапою України. (Показую на карті) 
  • В яку частину  України я пропоную подорожувати?
  • Який колір переважає на мапі?

– Що він означає?(степ).

– Так,на півдні України розкинулися степи, порослі травами,а дерева зустрічаються тільки по ярах або посаджені людиною.

– Подивіться уважно на мапу і скажіть, чим особливий південь України?(є моря) (Слайд 9)

– Назвіть,які моря є в  Україні?

  • Давайте зараз одягнемо чарівні окуляри і зануримося під воду. (Слайд 10, 11)

– Назвіть морських риб, яких ви знаєте.

(Слайд 12)

– На півдні, на березі Чорного моря є велике місто Одеса.Може,хтось із вас там відпочивав?

– Всі, хто хоч раз побував у Одесі, обов’язково ідуть до знаменитих  Потьомкінськихсходів. (Слайд 13). Вони дуже високі, мають 192 сходинки.

– В  Одесі є відомий оперний театр(Слайд 14).

– Що таке театр?(це приміщення, у якому відбуваються  вистави).

– Якої форми будівля театру?Що він вам нагадує?

– А жителі Одеси жартома прозвали його «тортом» за круглу форму.

– В південнійчастині України знаходиться заповідник «Асканія-Нова».

  • Що таке заповідник?(це спеціально виділена територія лісу, степу для збереження рідкісних видів рослин і тварин).
  • Уважно послухайте вірш «Асканія-Нова», який прочитає Вікторія Климюк і порахуйте,  скільки звірів та птахів зустрічається у вірші.

Асканія  - Нова.

                                          Вже із рук їдять зерно

Яки,лосі,лами.

                                          З ними й зебри заодно

                                           Дружать з пастухами.

                                           В парку вдень і уночі

                                            Голоси пташині

                                            Там фазани,павичі,

                                            Сім ї лебедині.

                                            Тож Асканія-Нова-

                                            Чарівна,мов казка.

                                             Хто у ній ще не бував-

                                            Приїздіть,будь-ласка!        М.Познанська.

– Про скількох звірів та птахів іде мова у вірші?(звірів 4,птахів 3). А всього скільки?

– Насправді,там дуже багато тварин,птахів, і тому я пропоную  всім вам відвідати цей заповідник.

– То в якій частині  України  знаходиться заповідник,моря, місто Одеса?

  • Ця частина України також дуже красива і влітку люди їдуть сюди відпочивати.

– Запрошую вас відвідати західну частину України. Пригадайте де вона знаходиться і покажіть на мапі.

– Які кольори переважають тут? (коричневий – гори, салатовий – лісостеп).

  Лісостеп – це територія, де зустрічаються ділянки і лісів, і степів.

– Подивіться уважно на мапу і скажіть, чим особливий цей край?(гори).

(Слайд 15)

– Хто знає,як звуться ці гори?(Карпати).

– Так,це Карпати. Вони приваблюють своєю красою і незмінно дивовижні в усі пори року.У Карпатах дуже  багато лісів з високими деревами.(Слайд 15)

– Нагадайте,з якими саме?(смерека,ялина,модрина,дуб,граб,липа,бук).

  • В лісах живе дуже багато звірів. (Слайд 16)
  • Подивіться уважно на ілюстрацію і назвіть тих звірів, що живуть  лише у Карпатських лісах ?
  • Діти,а ви хотіли б зараз побувати на березі гірської річки? Підійдіть до мене, заплющіть очі, і уявимо, що ми біля гірської річки.(Слайд 17)

– Що ви чуєте?

– Як ви думаєте,чому вона так шумить?

  • У гірських річках вода швидко рухається.   Як ви думаєте, чому?
  • У гірських річках вода тече згори донизу, тому дуже швидко  рухається і тому така шумлива.

 (Показати кімнатний водоспад)

  • Цей водоспад схожий на гірську річку. Вода тут тече швидко чи повільно? Ви чуєте, як вона шумить?

(Слайд 18)

  • Перед вами гірська і рівнинна річки. Як ви думаєте, в якої із них швидка течія?Чому?
  • Гірські річки мають дуже швидку течію, вони ніби завжди кудись поспішають і тому дуже шумливі.
  • На Західній Україні знаходиться містоКосів.
  • Що ви знаєте про це місто?

(Слайд 19)

– Назвіть вироби косівськихмайстрів.

– Правильно, всі впізнали. А тепер – увага, на наступній картинці декілька виробів зникнуть, а ви скажете, чого не стало. (Слайд 20)

– Чого не стало?

  • Що ви знаєте про місто Яворів? Це місто також знаходиться на заході України.

(Слайд 21)

  • Назвіть вироби яворівських майстрів?
  • І знову – увага. На наступній картинці якісь предмети будуть зайвими.

(Слайд 22)

  • Що тут зайве?
  • Які ж ви молодці, справилися з цим завданням.

– Діти,а що вам нагадує слово Буковель?Так,це чудовий лижний курорт. (Слайд 23, 24).

– Хто поїде – не пошкодує.

Фізкультхвилинка.

Ми крокуєм, ми крокуєм,

Україною мандруєм.

Ось побачили Карпати:

Як вершини нам дістати?

Заглядаємо в озерця –

Не торкнутися нам денця!

Далі ми  йдемо поважно,

Шлях долати нам неважко.

Порівняйтесь, усміхніться,

Батьківщині поклоніться

За щасливі дня в любові,

За пісні, за колискові.

Все навколо роздивіться,

Кругом себе оберніться,

Раз присядьте, два присядьте,

За столи тихенько сядьте.

– Тепер ми помандруємо у східну частину України.

– Який колір переважає на карті?(жовтий)

– Що означає жовтий колір?(степ).

  • Так,це степова зона України. На сході багато шахт (Слайд 25), бо ця  частина України багата вугіллям. Воно знаходиться дуже глибоко під землею. Для того,щоб його знайти, копають глибокі шахти. Туди опускаються люди і видобувають вугілля.(Слайд 26)
  • Зверніть увагу, як тяжко треба працювати людям, щоб видобувати вугілля.
  • Як ви думаєте, для чого потрібне вугілля?
  • Основне призначення вугілля для роботи електростанцій. (Слайд 27)
  • А електростанції потрібні для того,щоб у нас була електроенергія.
  • Давайте подумаємо,щоб сталося,якби не було електроенергії?
  • Так, без електроенергіїв наш час жити неможливо.
  • Ви знаєте, якою важкою працею дістається нам електроенергія.Тому їїтреба економити. Як треба економити електроенергію?

– В скількох частинах України ми були?

– А де ще не були?

– Так,  в центрі України.

  • В  центральній частині України знаходиться відоме  місто Полтава(слайд 28, 29)
  • В Полтавській області знаходиться місто Опішня.І ви знаєте,що воно знамените майстрами. Якими майстрами?
  • У кожнго з вас на столі лежить виріб опішнянських майстрів, але розрізаний на частини. Ваше задання: скласти з частин ціле і назвати цей виріб. (Виконання роботи дітьми)

(Слайд 30)

– Тепер перевіримо себе. Назвіть вироби опішнянських майстрів.

– Скажіть, скільки тут фігурок тварин? Скільки видів посуду?

  • Саме в Полтавській області знаходиться село Сорочинці.
  • Ви чули коли-небудь про цесело?
  • А про Сорочинський ярмарок чули? (слайд 31, 32)
  • Що таке ярмарок?(Це місце де продають і купляють речі).
  • Так от, в кінці літа у селі Сорочинці проходить знаменитий Сорочинський ярмарок.І чого тільки немає на тому ярмарку? Давайте і ми з вами поярмаркуємо.
  • Подивіться ілюстрації і скажіть одним словом,що можна купити на ярмарку? (Слайди 33, 34, 35, 36, 37, 38). Діти називають узагальнюючі слова.

– Молоці, гарно поярмаркували.

  • У центральній частині України є місто Умань, де знаходиться чудовий Софіївський парк.Давайте до нього заглянемо. (Слайди 39, 40, 41, 42, 43, 44)
  • Ви уважними були?
  • Якої пори року зроблені ці фотографії? Сподобався вам цей парк?
  • Діти, у цьому красивому парку ми і закінчимо нашу подорож по Україні.
  • Чи можете ви мені зараз сказати, які місця України вам сподобалися найбільше?
  • Давайте з вами пригадаємо всю мапу України.Перед кожним із вас лежить зображення мапи України і картки з буквами(Слайд 45)
  • Що означає буква «Г»? Де знаходяться гори?
  • Що означає буква «К»? Де знаходиться Київ?
  • Що означає буква «В»? Де знаходиться вугілля?
  • Що означає буква «М»? Де знаходяться моря?
  • Що означає буква «С»? Де знаходиться Сорочинський ярмарок?
  • Покладіть картки з буквами на мапу України.
  • Сподобалася вам наша подорож?
  • Що ви можете сказати про нашу Україну?
  • А знаєте, що я хочу сказати?  Я люблю Україну!

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Сценарії
Додано
10 грудня 2020
Переглядів
549
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку