Природознавче заняття з пріорітетом мовленнєвих та креативних завдань на тему: «Про птахів ми знаємо, їм взимку допомагаємо»

Про матеріал
Мета: Розвивати мислення, слухову і зорову увагу при відгадуванні загадок, дрібну моторику рук. Дати основи екологічного виховання. Виховувати любов, відчуття до птахів, розуміння користі від своєї допомоги птахам. Ознайомити дітей із зимуючими птахами, їх зовнішнім виглядом, частинами тіла, способом життя взимку.
Перегляд файлу

Природознавче заняття з пріорітетом мовленнєвих та креативних завдань

на тему:

«Про птахів ми знаємо, їм взимку допомагаємо»

  

  Мета: Розвивати мислення, слухову і зорову увагу при відгадуванні загадок, дрібну моторику рук.

Дати основи екологічного виховання. Виховувати любов, відчуття до птахів, розуміння користі від своєї допомоги птахам.

Ознайомити дітей із зимуючими птахами, їх зовнішнім виглядом, частинами тіла, способом життя взимку.

Вчити відповідати на запитання повним реченнями, складати описову розповідь за схематичним планом.

Закріпити назви зимових місяців, їх походження.

    Обладнання:  запис « Пори року», вірш П. Воронька «Гра у сніжки», м’яч, доріжка із геометричних фігур, басейн, ілюстрації із зображенням птахів ( ворона, горобець, синиця, снігур), загадки, 4 мішечки з тканини  

(з соняшниковим насінням, гарбузовим насінням, рисом пшоном), план-схема опису птаха.

                                         Хід заняття:

Звучить запис «Пори року»

  • Діти, давайте станемо в коло і розкажемо вірш П. Воронька « Гра у сніжки» ланцюжком, передаючи м’яч по колу.
  • Який настрій навіяла ця музика і вірш?
  • Про яку пору року розповідається у природі?
  • Як змінюються дерева?
  • Як поводяться  тварини взимку?
  • Чим зайняті птахи?
  • Як називаються зимові місяці?
  • Чому вони так називаються?
  • Зима приготувала нам багато сюрпризів і хочу перевірити, як ми

приготувалися до її приходу. Давайте з вами пограємо у гру на

«Подобається – не подобається». Ви повинні напружитися і затремтіти

на «неприємні слова» і усміхнутися, передавати задоволення від приємних слів:

зима похмура (напружились);

зима вітряна (затремтіти);

зима сніжна (усмішка);

зима весела ( задоволення);

зима небезпечна (напружились).

  • Сьогодні зима запрошує нас на прогулянку до свого чарівного лісу. Тут

Зима вже вступила в свої права і насипала кучугури снігу. Нам потрібно  

обережно рухатись по стежині, щоб не потрапити в кучугури снігу. Діти, в

дорозі нам буде заважати сердитий зимовий вітер, а якщо ви будете  

сміливими і дружніми, то ніякі перешкоди нам не страшні.

  • Чи готові ви до випробувань?
  • Ось перед вами стежинка із геометричних фігур. Давайте розглянемо!
  • Які геометричні фігури зображені на стежині? ( Круг, квадрат,

трикутник, прямокутник).

  • А зараз я вас запрошую пройти по фігурках – « острівцях», називаючи

«острівець», по якому ви йдете.

  • Діти, ось ми з вами дійшли до озерця. Якесь диво відбувається в лісі.

Хоча зараз і зима, але вода в озерці не замерзла. Як ви думаєте, з чим це пов’язано? ( Не замерзла, бо немає морозу).

  • Давайте визначимо, тепла чи холодна вода в озерці? Для цього

закачаємо рукава  і опустимо вказівний палець у воду.

  • Яка вода, тепла чи холодна?
  • А можна купатися в такій воді? Чому?
  • А зараз ми перевіримо в озерці воду, чиста вона чи брудна?

Візьмемо склянку і наберемо води. Яка вона? ( Непрозора).

  • Давайте її понюхаємо.
  • Яка вона на запах? ( Не має запаху).
  • Беру другу склянку зачерпую воду із брудом.
  • Яка вона? ( Брудна ).
  • Яка на запах? ( Не має запаху).
  • Можна пити таку воду? Чому? ( Бо там живуть мікроби).
  • Я пропоную вам знешкодити «мікроби» «пігулками». Готові? Ваше

завдання  знайти «пігулку» такої ж самої форми, розміру і кольору, як і мікроб, і покласти один на один.

  • А тут нас чекає нова пригода. Зима приготувала черговий сюрприз. А

сюрприз  цей – загадки.

  1. Маленький хлопчик

Стрибнув на стовпчик,

По двору пострибав,

Усі зернятка зібрав.  (Горобець).

 

  1. Влітку в лісі

Гніздується пташка,

А взимку – ближче до людей

Перемішатися.  (Горобець).

 

  1. Сама сірувата,

Хода мішкувата,

Горда персона –

Звуть її.  ( Ворона)

 

  1. Випав сніг, метуть заметілі.

А до наших країв гості злетілись:

Зачервоніли на зорі,

Звуть цих гостей…  (Снігурі).

 

Після кожної відгаданої загадки показую ілюстрацію-відгадку-пташку.

  • Молодці, діти! Ви багато знаєте про птахів. А давайте про птахів

розкажемо. А допоможе нам в цьому схема.

    Показую схему і називаю значення кожної картинки по порядку.

  • Ось послухайте, як я розповім про горобчика. ( Показую ілюстрацію).

     Горобчик – пташка невеличка. Пір’я в нього коричневе. Влітку він їсть комах, а восени і взимку – зерно, насіння, крихти. Гнізда будує під дахами будинків, у шпаківнях. Горобець корисний, бо знищує гусінь.

     А хто хочу розповісти про пташку?

     Діти розповідаюсь про синичку, снігура, ворона.

  • Дуже гарно розповіли про пташок, а тепер давайте покажемо, як вони літають.

 ( Пальчикова гімнастика).

  • Яку користь приносять птахи?
  • Чим страшна для птахів зима: холодом чи голодом?
  • Як діти допомагають пташкам перезимувати?
  • Який корм кладуть у годівнички?
  • У мене є чотири торбинки з різними зернами. У І – гарбузове насіння; у

ІІ – соняшникове насіння; у ІІІ – рис; у ІV – пшоно. Давайте уважно

розглянемо зерно і насіння, і опишемо його. Якого воно розміру, форми,

кольору ?

     Я зав’яжу  зерна у торбинках, а ви на дотик повинні розпізнати, в якому з мішків яке зерно, і називає його.

  • А тепер давайте викладемо зернятка з ниток. ( Ниткографія) 
  • Ось і закінчилась наша зимова подорож. Чи сподобалось вона вам?

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 грудня 2020
Переглядів
610
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку