Сценарій " Її Величність - Мова".

Про матеріал
Формувати в здобувачів освіти з порушеннями слуху розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава; розширювати знання про красу та багатство рідної мови, спонукати прагнення демонструвати свої знання та вміння з української мови; удосконалювати навички говоріння, запам’ятовування; виховувати любов та шану до рідної мови, рідного краю та його традицій, почуття поваги до всього свого, українського, бажання розмовляти рідною мовою.
Перегляд файлу

Її Величність – Мова.

Мета: формувати в здобувачів освіти з порушеннями слуху розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава; розширювати знання про красу та багатство рідної мови, спонукати прагнення демонструвати свої знання та вміння з української мови; удосконалювати навички говоріння, запам’ятовування; виховувати любов та шану до рідної мови, рідного краю та його традицій, почуття поваги до всього свого, українського, бажання розмовляти рідною мовою.

Хід заходу

(Звучить спокійна музика

Сцена прикрашена висловами, назва, стіл (на столі вишита скатертина, ваза з барвінком, пшеницею та квітами). Входить з хлопець з хлібом на вишитому рушникові, вклоняється всім, кладе хліб на стіл та повільно виходить.)

ВЕДУЧА:

Добрий день всім присутнім! Вітаємо Вас у цій залі. За гарним українським звичаєм підносимо цей хліб, як символ достатку та благополуччя.

 21 лютого увесь світ відзначає Міжнародний день рідної мови.

Міжнародний день рідної мови (англ. International Mother Language Day) – день, який відзначають щороку 21 лютого, починаючи з 2000 року.

Історія цього дня, на жаль, має дуже трагічний початок. 

Цей день з присмаком гіркоти:

21.02.1952 року в Бангладеш влада придушила демонстрацію протесту проти урядової заборони на використання в країні бенгальської мови. Відтоді цей день у Бангладеш став днем полеглих за рідну мову.

Минуло багато років. Аж у жовтні 1999 року на 30 сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО було запроваджено міжнародний день рідної мови.

Сьогоднішній день ми присвячуємо її величності - мові, щоб ще раз підкреслити  те, чим ми повсякденно користуємося, є справжнім дивом, великим і прекрасним.

 

Згідно з Статтею 10. Конституції України «Державною мовою в Україні є українська мова. Держава забезпечує всебічний розвиток і функціонування української мови в усіх сферах суспільного життя на всій території України».

Наша мова є рідною майже для 50 мільйонів чоловік.

ВЕДУЧА:

А яка наша українська пісня?  Вона піднесла мову до чарівних висот, розкриваючи все її багатство і красу. Послухайте пісню нашої колеги В. Брикун, яку вона написали для цього дня у її власному виконанні з жестовим перекладом Костянтина Літуна.

Пісня «Ода українській мові»

ВЕДУЧА:

Світ захоплюється українською мовою, яка належить до першої трійки най милозвучних мов земної кулі.

У 1934 році на конкурсі мов у Парижі українська мова була визнана поряд з французькою та перською, як найкраща, найбагатша мова світу.

За мелодійністю вона займає друге місце серед мов, поступившись лише італійській.

Вірш про мову:(у виконанні учнів школи). Сучасний вірш про українську мову, Оксани Забужко «Мова кожного народу», який закликає людей плекати й берегти один із найголовніших скарбів української нації.

Мова кожного народу

Неповторна і - своя;

В ній гримлять громи в негоду,

В тиші – трелі солов’я. (Яцура Софія)

 

На своїй природній мові

І потоки гомонять;

Зелен – клени у діброві

По- кленовому шумлять. (Черничко Юрій)

 

Солов’їну, барвінкову,

Колосисту – на віки –

Українську рідну мову

В дар дали мені батьки. (Літун Костянтин)

 

Берегти її, плекати

Буду всюди й повсякчас,

Бо ж єдина – так, як мати,

Мова в кожного із нас! (Даниловський Максим)

 

ВЕДУЧА: Мова — це історія народу, його світогляд, інтелектуальний та духовний результат кількатисячолітньої еволюції кожного етносу. Без своєї мови, своєї самобутньої культури немає народу.

А чи знаєте ви, якісь прислів’я, приказки або вислови про мову.

(виступи учнів) Молодці!

ВЕДУЧА:

Всі ви любите вчитися? Запрошую вас на  хвилинки проведені з різними науками.

ХВИЛИНКА ІСТОРІЇ

Ономастика (від грецького ONOMA – ім'я, назва) – спеціальна історична дисципліна, що вивчає власні імена, їх функціонування в мові і суспільстві, закономірності їх утворення, розвитку і постійних перетворень. 

На сцені знаходяться учні нашої школи, яких ви знаєте. Кожний з них має ім’я. (Ведучий називає імена учнів, що на сцені).

Отож, ви вибираєте питання, читайте подумки завдання і виконуйте його. А завдання таке: необхідно знайти відповідність імен. Ім’я-відповідь на запитання повинно бути таке ж, як і в учня / учениці, яку ви оберете. Зрозуміло?

Завдання:

  • Ім’я матері Тараса Шевченка (Катерина).
  • Ім’я Українки (Леся).
  • Ім’я Франка (Іван). 
  • Ім’я Стуса (Василь).
  • Ім’я подружки Тараса Шевченка (Оксана)
  • Ім’я матері Франка (Марія).
  • Ім’я Довженка (Олександр).

 

ХВИЛИНКА МАТЕМАТИКИ

Всі вміють рахувати, гроші вмієте рахувати?

А чи знаєте ви , хто на них зображений?

Завдання: Виконати приклад та вказати хто зображений на відповідній купюрі.

15+35=50 – Михайло Грушевський

45+55=100 – Тарас Шевченко

99+101=200 –Леся Українка

350+150=500 – Григорій Сковорода

400+600=1000 – Володимир Вернадський.

 

ХВИЛИНКА БІОЛОГІЇ

Завдання: Доповніть фразеологізми малюнками – частинами тіла:

Пальця не клади до … (рота)

Брати близько до … (серця)

Гострий на … (язик)

Стати на … (ноги)

Туман застелив … (очі)

Умивати … (руки)

 

ХВИЛИНКА ВИМОВИ

Завдання: Правильно викласти наголос в словах:

За́гадка, чорно́зем, по́ми́лка, вимо́ва, алфа́ві́т, фо́льга, за́вжди́.

 

ХВИЛИНКА МИСТЕЦТВА

(Інсценізовані фразеологізми)

Завдання: Відгадати фразеологізми:

  1. Учасник ходить згорбившись, нудьгуючи, туди-сюди – «тинятись з кутка в куток»
  2. Учасник стає, прикладаючи до обличчя розчепірені пальці – «дивитися крізь пальці»
  3. Учасник втирає носа рукавом – «втерти носа»
  4. Учасник каже «гоп», потім стрибає на двох ногах – «не кажи «гоп», поки не перескочиш»
  5. Учасник бере себе за ніс і ходить по залу – «водити за ніс»

 

ХВИЛИНКА ЦІКАВИНКА

«Бринить – співає наша мова, чарує, тішить і п’янить» - писав Олесь Гончар.

Завдання: Розшифруйте слова та з’єднайте з відповідним символом України:

КАНИЛА

 

 

 

 

 

 

 

ЗУБРИТ

 

 

 

 

 

 

 

ПОРПАР

 

 

 

 

 

 

 

КАЛЕЛЕ

 

 

 

 

 

 

 

ВІКОН

 

 

 

 

 

 

НЯСОШКИН

 

 

 

 

 

 

 

 

 

САНПИКА

 

 

 

 

 

 

 

 

КИНРУШ

 

 

 

 

 

 

Висновок: Ось так по декілька хвилинок ми присвятили різним наукам: історії, біології, мистецтву і навіть математиці. І всі ці науки, ніщо без… мови. Бо вони не могли б існувати без мови… І людина не може існувати без мови.

ВЕДУЧА:

У світі існує близько 6000 мов. На жаль, половина з них знаходиться під загрозою зникнення.

За весь час існування українська мова теж зазнавала злети і падіння.

В умовах сьогодення, коли наша ненька Україна переживає важкі часи, перебуваючи  у стані війни,  питання мови постає дуже гостро, тому що МОВА МАЄ ЗНАЧЕННЯ.

Вшануймо хвилиною мовчання всіх хто віддав своє життя у боротьбі за нашу державу, за наш народ і за нашу рідну мову.

ХВИЛИНА МОВЧАННЯ

ВЕДУЧА:

Мова – краса спілкування

Мова – як сонце ясне

Мова – то предків надбання

Мова – багатство моє

Мова – то чиста криниця, де б’є мов сльоза джерело

Мова – це наша світлиця, вона як добірне зерно

Мова – державна перлина, нею завжди треба дорожить.

 Без мови немає країни – мову, як матір любіть.

ВЕДУЧА:

Закінчити свято хочу такими словами:  бережімо нашу неньку – рідну мову, щоб не соромно нам було дивитися у очі нашим дітям та онукам, передаючи їм у спадок наше надбання, наш неоцінений скарб!

ДЯКУЄМО ЗА УВАГУ. ДОПОБАЧЕННЯ.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Класному керівникові, 9 клас, Сценарії
Інкл
Додано
4 березня
Переглядів
133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку