Подорож
у країну здоров’я
Мета : формувати навички особистої гігієни; розвивати у дітей активну життєву позицію, бажання бути здоровим.
Вчитель: Всім відомо, що приємно бути здоровим. Тільки треба знати, як здоровим стати. Міцне здоров’я – це найдорожчий скарб. Чи знаєте ви, що наше здоров’я залежить від того, як ми дбаємо про нього щодня. Міцне здоров’я – це передусім, свіже повітря, фізкультура, спорт, особиста гігієна, правильне харчування.
У народі кажуть « Немає щастя без здоров’я». Отже, щоб бути щасливим, потрібно дбати про своє здоров’я. А тепер ми відправимося у подорож до країни Здоровця. Вмощуйтеся зручненько на своїх місцях, а ось і наш капітан – лікар Айболить. У нього є до вас порада, як піклуватись про себе.
Лікар Айболить.
Дуже , щоб здоровим бути, треба навички здобути.
Про здоров’я піклуватись: перш за все – не лінуватись.
І здружитися зі спортом, рідко ласувати тортом.
Воду крижану не пити і ніколи не палити.
Щоб знешкодити мікроби, руки мий щоразу чисто.
Не забудь щоденно їсти овочі та фрукти різні –
Всі вони тобі корисні. Вранці й ввечері,
Мій любий, завжди – завжди чисти зуби.
Отже, будьте уважні під час подорожі. В дорогу!
Вчитель: Наша перша зупинка – станція Бруднуль і Плямок. Вони не вмиваються, не чистять зуби, не слідкують за чистотою у своїх кімнатах. Нігті в них чорні і не обрізані. Вони не чистять своє взуття, не слідкують за одягом і ходять патлатими.
Плямка.
Не вмивайтеся ніколи і не мийте навіть рук,
Не потрібне це заняття, не вартує стільки мук.
Знов замурзаються руки, шия, вуха, все у вас.
То навіщо сили тратить і даремно гаять час?
Стригтися також не варто, та й резону в тім нема,
Бо однаково на старість облисіє голова.
Вчитель: Діти, а чому всі речі повтікали від Бруднулі?
Лікар Айболить.
Буде все у вас боліти як нічого не робити.
Буде світ тоді не милий, і не буде в діток сили,
Коли рук своїх не мити і брудну водичку пити,
Їсти овочі немиті, ось таким брудним ходити.
Буде все у вас боліти, як зарядку не робити,
Будете тоді маленькі, безсилі, і слабенькі,
А коли немає сили, світ стає тоді немилим,
А таким ходить не стид? Ви погляньте на цей вид!
(Звучить пісня « Хлопчик Замазура»).
Вчитель: А Мийдодір не любить таких неохайних малят, тому він просить їм передати посилку з загадками і відгадками. А якщо ви відгадаєте всі загадки, станція Бруднульок і Плямок стане чистою. Спробуємо?
Люблять всі чомусь мене вдень і на світанку.
Кажуть, я даю красу і здоров’я й силу,
Чистоту у дім несу, звуть мене всі… ( Мило)
Хто зі мною поведеться – той здоровим буде.
Буде часто усміхатись білими зубами,
Мене знає вся малеча і бабусі , й мами.
Чистоту тримаю в домі, справу знаю чітко,
Вам ім’я моє знайоме, бо зубна я … ( Щітка)
Не серветка, не хустинка, знаю своє діло.
Я до щічок, до голівки притулюсь ласкаво,
Я вберу усі краплинки з тіла після ванни.
Я не гість – хазяїн в домі, і лежати я не звик,
Вам ім’я моє відомо, пригадайте, я … ( Рушник)
І без мене вам ніяк всім не обійтися:
Я не страва, не напій, та в роботі часто
З милом, щіткою дружу. Ім’я моє … ( Паста)
Витру вранці струмки сліз, не забуду і про ніс. ( Носовичок)
По голівці ходять, волосся в порядок приводять. ( Гребінець)
Щоб дізнатися, чисте в тебе обличчя чи ні?
Вчитель : Чи правильно відповів хлопчик ?
( Люстерко)
Ось і відгадали загадки Мийдодіра. Я знаю, що всім вам подобаються білі, здорові й міцні зуби, гарна посмішка, густе, красиве волосся, охайний, виправний і випрасуваний, чистенький одяг. Але для цього треба щодня чистити зуби, вмиватися, розчісувати волосся, чистити взуття… і привчати себе до цього треба змалку. Заважати вам у цьому може тільки лінь. Треба навчитися переборювати свої лінощі.
Наша наступна зупинка у місті Лінивому. Ось послухайте, як живуть люди в цьому місті.
Дзвенить за вікнами трамвай: вставай.
У хаті – метушня. Сестра гукає : « Де пальто?»
А де пальто – не зна ніхто. Отак у нас щодня.
Шука портфеля старший брат, сорочечку – середній брат,
Штанці - молодший, а я згубила черевик
І олівець раптово зник, шукаю все підряд.
Пальто знайшли ми у кутку, портфель в садочку на бузку.
Ну а штанців нема, коли дивлюся – ось вони,
Лежать під лавкою штани, на них Мурко дріма.
Дев’ята б’є. Ну так і є. Спізнились на урок.
Порозмовлявши віч – на – віч, на місце класти кожну річ
Даєм собі зарок.
А зранку знов лунає крик : « Де мій портфель? Де черевик?»
І знову метушня. І тільки чути: де та де?
І хата обертом іде. Отак у нас щодня.
Учитель . Діти, а у вас не буває такого? Що ви порадите жителям цього міста?
Кожній речі – своє місце!
А лікар Айболить приготував їм подарунок – чарівну квітку – семицвітну.
Лікар Айболить. Ви, мабуть, втомилися? Тож давайте відпочинемо.
Мишка. Мишенятко встало зранку, розім’ятись до сніданку.
Йшло під гірку, бігло з гірки, та й вернулося до нірки.
Хом’ячок. Хомка, Хомка, хом’ячок, посмугований бочок.
В Хомки гарна звичка є – Хомка рано устає
Прибирає двір і хату й почина робить зарядку:
Спершу тупає ногами, потім низько присідає,
Вгору лапи піднімає. 1,2,3,4,5 – Хомка сильно хоче спать.
Сорока.
Уяви собі, що ти не боїшся висоти!
і крильцями, а не руками, помахай, лети до мами,
а тепер лети до тата і навчи його літати.
Ведмідь.
Я ведмідь! Міцний аж жах!
Сила вся моя в руках.
Тож подушку мов боксер, по боксуємо тепер.
Лисиця . Довгий хвіст у лисеняти, пишний хвіст у лисеняти,
Щоб його хвостик роздивитись,треба добре покрутитись.
Бджілка.
Не кусайся, бджоленя, а малину пошукай.
Набери її у кошик, ще й мені в долоню трошки.
Білка. Я веселе білченя і стрибаю по півдня
З килимка на килимок. Стриб та скок.
Учитель . Наша подорож продовжується . Перед на ми місто Режим дня. Діти цього міста все встигають, вони завжди охайні та веселі. Жителі цього міста пропонують нам пограти в гру , яка називається « 10 правил». Це ті правила , які ви маєте виконувати щодня. Хто уважний і хоче бути здоровим, той легко вгадає потрібне слово.
Чи нічого не забув, чи в портфелі все в ..
( порядку)
Кнопки, цвяхи, сірники, а носи ..( носовики)
Так роби, щоб люди звикли: ти в усьому завжди ( приклад)
Лікар Айболить.
І ось,друзі, ми з вами від’їжджаємо у країну Чистоти І Порядку.
Учитель. Тут чисті вулиці, по тротуару йдуть чисті, красиві й веселі діти. Вони знають багато прислів’їв про здоров’я і вас хочуть навчити:
Але, щоб жити у цій країні треба обов’язково мати деякі речі :
Коли люди чхають, мною шлях мікробам закривають.
Що ж, з усіма завданнями ви впорались, щоб перевірити, чи все ви запам’ятали, як живуть у країні Чистоти і Порядку, я пропоную зіграти ще в одну гру. Гра « Шкідливо і корисно» . Слухайте те, що я казатиму, і якщо це корисно – плесніть удолоньки, якщо ні – ні.
Бережіть здоровя власне, поки є на це час,
Бо життя таке прекрасне і воно одне у нас!
Лікар Айболить. Отже, за власним бажанням ви стали жителями країни Чистоти і Порядку. І вам слід пам’ятати , що найбільше багатство людини – це здоров’я.
Учитель. Дорогі діти! Робіть кожного дня зарядку , чистіть зуби, стежте за чистотою свого тіла. Мийте руки перед кожним прийомом їжі, після сну і перед сном.
Тріться губкою і мочалкою, потерпіть – це не біда.
І чорнило, і варення змиє мило і вода.
І давайте хором прочитаємо правило :
Твоє здоров’я в твоїх руках.
В усіх куточках землі люди хочуть бути здоровими і гарними. Чого тільки не роблять для доягнення цієї мети: є такі народи, які чорнили зуби і просвердлювали в низ дірочки, розмальовували шкіру, прилаштовували
до носа блискучі кільця, проколювали вуха… Людина створює себе і свою зовнішність сама. А переконатись у тому , що ми гарні, нам допоможе дзерколо. Хто з вас читав казку про Білосніжку та сім гномів? Пам’ятайте
що було найбільшим скарбом злої Королеви – мачухи? Щодня вона запитувала своє дзеркало, чи вона найкрасивіша, чи ні. А Білосніжка була кращою , тому що вона не лише красива, а ще й добра, працьовита, чуйна, щира і нікого не ображала. Про таких любдей говорять, що вони красиві душею.
Тому я вам бажаю бути здоровими, красивими і добрими.
Найбільше багатство – здоров’я людини,
А люди здорові – багатство країни.!
А будуть здоровими діти рости,
То буде країна багатством цвісти!
Ростіть здоровими і сильними, добрими і мудрими. У добрий час!