Сценарій виховної години " Вчуся бути сонечком"

Про матеріал

дати дітям знання про людину як складно організовану моральну і самооцінну істоту; про українське суспільство, в якому живе дитина; сприяти поетичному усвідомленню єдності компонентів : « Я - сім'я – школа – рідний край – Україна; розкрити взаємодію у сім'ї, колективі, суспільстві; організовувати активне спілкування дітей із соціальним і природним середовищем.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Вчуся бути сонечком

Виховна година

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета : дати дітям знання про людину як складно організовану моральну і самооцінну істоту; про українське суспільство, в якому живе дитина; сприяти поетичному усвідомленню єдності компонентів : « Я - сім’я – школа – рідний край – Україна; розкрити взаємодію у сім’ї, колективі, суспільстві; організовувати активне спілкування дітей із соціальним і природним середовищем.

Завдання :

  • систематизувати знання про неповторність кожної людини, правила поведінки вдома, у  школі, серед людей, правила культури спілкування, про права та взаємні обов’язки дорослих і дітей;
  • навчити керувати своїми емоціями, управляти вчинками, характером, формувати етично – емоційну сферу діяльності;
  • навчити створювати психологічний комфорт навколо себе, дарувати людям радість спілкування;
  • створити сприятливі умови для саморозвитку.

Хід заняття

Вітання .

Вчитель. Ви, напевно, не раз запитували себе : « Хто я такий?» і знаходили на це питання багато відповідей. От і сьогодні ми спробуємо відповісти на це питання.

Заплющить очі і уявіть себе членами космічного корабля. Ви довгий час перебуватимете разом. Тому вам потрібно ближче познайомитись один із одним.

Розплющить очі і приязно усміхніться один одному.

Ми – одна сім’я

Вчитель. В цьому класі друзі всі:

Діти. Я і ти, і ми, і ви.

Вчитель. Добрий день ,тому, хто  зліва,

                Добрий день, тому, хто справа.

Діти. Ми – одна сім’я.

Вчитель. Руку дай тому , хто зліва,

                Руку дай тому, хто справа.

                Посміхнись тому, хто зліва,

                Посміхнись тому, хто справа.

Діти . Ми – одна сім’я.

Вчителі. Сьогодні, діти, я запрошую вас до співпраці. А допоможе нам сонечко. На занятті ми поговоримо про людину, характер,звички і життя.

Діти. Світ розпочинається з любові,

Як день із світанкової зорі.

Коли пречисті , рідні колискові

Співають невсипущі матері.

І долю нам хрещато вишивають

Піснями, що тепліших не знайти,

І денно й нащо в Господа благають

І ми за це відплатимо добром,

Нас від страждань і горя берегти.

Діти .

У грудях сонечко любові засвіти.

Для себе, для родини й України.

Пильнуй вогонь добра від зла і марноти.

Бо ти на світі білому – Людина,

У цій шаленій й чорно – білій січі,

Крізь болісні і радісні літа.

Несімо любові промені одвічні –

Хай торжествують світло й доброта!

Вчитель. Народилась дитина … Хто вона?

Діти. Людське дитя, людина, хлопчик, дівчинка, гомо сапієс…

вчитель. Так, правильно. Це так би мовити, Я фізичне. Те, що дароване нам матінкою природою. А от ким стане дитя, залежить від його оточення, соціуму, в якому воно ростиме .. Це вже – Я соціальне, духовне.

Діти. Ми всі сини і дочки, онуки і онучки, хресники, учні, друзі, громадяни, українці…

Вчитель. Правильно, дитя – це індивід, але не особистість. Особистістю не народжуються – нею стають.

Учень. Є красива легенда, що коли народжується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і посилає до дитинки ангела – охоронця. Уві сні ангел цілує дитя тричі:в чоло – аби воно зросло розумним, у личко – щоб було красивим, та в груди, аби здоров’я, любов та доброта вселилися в його тіло, серце й душу.

Вчитель. Але це легенда. Немає на світі двох однакових людей. Кожна людина – індивідуальність. Люди відрізняються фізичними даними, розумовим розвитком, бажаннями, поглядами на життя, здібностями, характером. У кожного з людей своя біографія, свій життєвий досвід. Щоб людині добре жилося, працювалося, щоб вона мала гарне самопочуття, її середовище має бути комфортним. У державі панувати мир і процвітання. У колективі – доброзичливі взаємини. У сім’ї – добробут і любов.  Якщо ви хочете, щоб оточення поважало вас, прислухалося  до вашої думки, навчіться поважати його, любити, допомагати. З самого малечку кожен мусить засвоїти норми моралі та правила поведінки, за якими треба жити в людському суспільстві.

Кожна людина повинна прагнути стати чесною і порядною. Але, щоб вирости такою, треба боротися з лінощами, недбалістю, брехливістю, відкинути заздрість.

Гарна людина  - це сонечко, яке зігріває все довкола своїми лагідними промінцями, своїми щирими серденьками.

Діти . Ми ще маленькі, але сонце в нас може жити дуже великим!

Вчитель. Сьогодні ми з вами навчимося бути сонечками для оточуючих: дізнаємось, чи спроможні ми зігріти когось, застерегти від біди, допомогти. Давайте пригадаємо, що треба знати й робити, щоб стати сонечком для своєї сім’ї, родини?

 

Правила життя в колективі

  • Хочеш  для друзів сонечком стати?

Правила ці зообязаний знати.

1. Стався до інших так, як би ти хотів, щоб ставилися до тебе.

2. Щедро даруй людям тепло своєї душі.

3. Не бійся бути першим, іди вперед, веди за собою інших.

4. Якщо ти вже попереду - зрозумій останнього, допоможи йому стати серед         перших.

5. Якщо тобі доручили нелегку справу, не бійся її – повір у свої сили.

Діти .

1. Кожен з радістю прийшов у клас

І приніс любов, щоб поділитись з вами.

Став він ясним сонечком для нас,

Зігріває нас своїми промінчиками.

2. І чудово , що колись

Води у Дніпрі злились.

Над країною моєю пісня лине.

Ми за руки узялись

Ніжно з другом обнялись.

Всіх плекає нас і любить Україна.

Вчитель. Ми прийшли до класу зі своїм настроєм, емоціями. Вам уже добре відомі радість відкриттів, захоплення від подарунка, любов до рідних, насолода від спілкування з друзями, знайомство з гарною піснею, але вам відомі також біль, страх, злість …

Люди – живі істоти, наділені душею, а душа – це почуття, емоції.

 

 

Творча гра « Заселимо будиночок»

Будемо у гру ми грати,

Ці будинки заселяти.

 

 

 

 

 

Діти. Заселили ми будинки,

Плаче сонечко в хмаринці.

Закінчилась наша гра,

І забудем ці слова.

Хай вони не крають душу!

Ці слова я стерти мушу.

Стерти. Все. І зло пропало.

І на серці ясно стало.

Вчитель.  Кожна людина може переживати і добрі, і погані почуття. Тільки від нас залежить : якими вони будуть.

Щойно ми з вами позбулися негативних емоцій. На душі стало спокійно, радісно, сонячно, гарний настрій викликає усмішку на обличчі. Це значить , що у класі зібралися люблячі, добрі, мудрі люди, які вміють дарувати одне одному радість спілкування.

Кожна людина – це маленький всесвіт. Вона унікальна, неповторна. Планету Особистість з країною Я оточують безліч інших планет: Мама, Тато, Дідусь, Бабуся, Брати, Сестри …. це – сузір’я Сім’я. її бережуть і леліють друзі, знайомі, просто люди з галактики Батьківщина.

Спочатку кожне Я вчиться сяяти відображеним світилом і віддзеркалювати доброту, щедрість і любов,що отримує від оточуючих. Недарма діти так схожі на тих, хто їх оточує.

Діти . Що ростем людиною  дякуєм усім,

Кожну улюблену свою дитину

Щиро плекає ненька – Батьківщина,

Ми повинні про це, пам’ятати,

Спробуєм теж для людей ясним сонечком стаьти.

Гра « Що в мені хорошого?»

 

 

 

 

 

 

( Діти підписують сонечко, вказуючи, які риси характеру їм притаманні.)

Діти .

1. Сонечко в класі враз засіяли,

Зразу тепліше й світліше всім стало,

Цікаво як вийшло, погляньте, будь ласка,

В нас – мамина ніжність

Бабусина ласка,

татова сила, дідова щирість.

2. Веселість сестриці

Братова вправність,

І друзів гостинність.

Мудрість людська

І любов Батьківщини …

Та кожен з нас унікальний,

нема на світі другої

Такої ж , як я , людини …

Гра « Що в тобі хорошого?»

(Чим я зігріваю людей.)

Христина -  ласкою

Анна – ніжністю

Станіслав – дотепністю

Володимир – працьовитістю

Аліна – добротою

 Богдан – розумінням

Дмитро – сумлінням

Віталіна – турботою

Сергій – відвертістю.

Діти .

Дійсно виходить диво:

В унікальному Я стільки Ми укладаємось

Щоб виросло Я стільки люди стараються

Зігріють нас любов’ю і теплом

Коханням, ласкою, відвертістю, терпінням …

І ми за це відплатимо добром,

Любов’ю, працьовитістю, сумлінням.

Вчитель. Я мрію про щастя і успіх…

                Я буду ясним сонечком для всіх!

Гра « Засвітимо сонечко для всіх»

( Діти тримають сонечко і по черзі називають гарні риси свого характеру й стають « промінчиком» сонечка.)

Вчитель.  Хто я такий?

Діти . Я – дитина,

Я – людина,

Я – син,

Я – донька,

Я – учень,

Я – громадянин України.

Вчитель. Ось ми і відповіли на це важливе  питання.  І ми краще зрозуміли своє місце в цьому світі.

Будьте  гідними людьми, гарними людьми, любіть і поважайте своїх батьків, любіть і поважайте своїм навчанням і працею нашу Батьківщину. Ми багато дізналися  один про одного і про себе. На завершення візьмемося за руки і загадаємо бажання.

     Дитя ! Благословляючи твоє життя,

У трудну відряджаючи дорогу,

Яку пораду чи пересторогу

Я кращу дам, ніж дав собі ти сам,

Хай веселять тебе любов і праця.

Хай дружби неосяжне крило

Гірке від тебе відганяє зло.

 

 

 

docx
Додано
5 листопада 2018
Переглядів
1079
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку