Сценарій виховної години . Відверта роз мова " Вибір друзів" : формувати вміння толерантного спілкування,доброзичливе ставлення до друзів; сприяти засвоєнню учнями правил товаришування; учити надавати допомогу і підтримку однокласникам, товаришам; виховувати людяність, милосердя, чуйність, ввічливість, вчити дітей цінувати дружбу.
Вибір друзів
відверта розмова
Мета: формувати вміння толерантного спілкування,доброзичливе ставлення до друзів; сприяти засвоєнню учнями правил товаришування; учити надавати допомогу і підтримку однокласникам, товаришам; виховувати людяність, милосердя, чуйність, ввічливість, вчити дітей цінувати дружбу.
Обладнання: ілюстрації до казок, казкових персонажів; картки з тестовими завданнями; записи пісень про дружбу.
Хід заняття
І. Організація класу до заняття
Учитель. Сьогодні у нас незвичайне заняття.
У казку сьогодні ми зробимо крок.
Із казкою ми зустрічались не раз,
І знову вона завітає у клас.
В казках є завжди перешкоди , та знаю:
Ми з вами разом їх легко здолаєм.
ІІ. Мотивація виховної діяльності учнів
Учитель. Коли я йшла сьогодні до школи , мені на долоньку впав листочок. Він був чарівним, почав мені нашіптувати свою казку. Ось послухайте її.
… Жила на крихітній червоній планеті маленька золотоволоса дівчинка, а поруч – тепле руденьке сонечко з ласкавими промінцями. Разом вони гралися в піжмурки, малювали веселі малюночки і розказували одне одному цікаві казки. Та одного разу зникло маленьке руденьке сонечко, і дівчинка засумувала. Їй потрібно знайти свого друга.
Перше наше завдання – побувати на рожевій хмаринці і пошукати там сонечко. Може, воно там сховалось? Погляньте на цей незвичний листочок, який опускається з хмаринки. Він поведе нас у чарівну казку. А про що ця казка, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте слово, зашифроване на листочку. Це завдання ми будемо виконувати в парах. Вам необхідно поряд з кожним малюнком записати початкову літеру кожного слова.
Повідомлення теми заняття
Учитель . Тема нашого заняття – « Вибір друзів»
На партах учнів – витинанки у формі листочків, відповідно до кольору діти об’єднуються у групи.
Інтерактивна вправа « Асоціативний кущ»
Учитель. Неподалік будинку дівчинки росте густий ліс. Може, там ми знайдемо сонечко? Але для цього ми повинні дати відповідь на таке запитання : з чим асоціюється у вас поняття « Дружба»?
У ході роботи утворюється асоціативний кущ.
Дружба – це близькі стосунки , що засвоєні на взаємній допомозі, прихильності, спільності інтересів, смаків, життєвих цілей.
Інтерактивна вправа « Мікрофон»
Лунає музика.
Учитель. Чи є у вас такі друзі, які допоможуть вам, підтримають вас у скрутні хвилини, поспілкуються, пограються і попрацюють разом з вами?
Друг – це той, хто ніколи не обманює свого друга.
Друг – це той, хто ніколи не шкодує для друга нічого, що має.
Друг – це той, хто нікому не розповість про секрети свого друга.
Друг ніколи не насміхається, якщо в його товариш невдача або біда. Він завжди допоможе в такій ситуації.
Друг – це той, з ким завжди цікаво.
Друг – це той, хто намагається захистити від образ.
Яка не кине у біді.
Пізнаєш друга ти тоді.
Й не вимагатиме подяк.
І сонечку зрадіє всяк.
Бо поруч тебе – вірний друг.
Учитель. Із цим завданням ми разом з вами упорались, але чому немає сонечка. Тож ідемо далі, до кришталевої річечки.
У сиву давнину наш народ привчав своїх дітей поважати один одного, вміти поступатися, миритися, жити в мирі і злагоді. І не дивно, що наш народ склав величезну кількість прислів’їв про дружбу.
Вправа «Дерево мудрості».
Звучить запис пісні про дружбу
Діти розповідають слова про дружбу .
Життя радісним стає.
Разом можна все зробити.
То ж без друга не прожити!
В лісі дружать всі звірятка.
Дружать ріки і струмки,
Дружать гори і горбки.
Колоски дружать у полі,
Пташенята у гнізді,
Дружать риби у воді.
І не сваряться ніколи.
Он троянда задивляється,
Як ромашка усміхається.
І дерева у садках.
Сонце дружить з усіма,
І для всіх воно сія.
Як нам цьому не радіти?
Де в сім’ї любов і ласка,
Там панує мир і щастя.
Дружать лебідь і лебідка,
Дружать діти на Землі.
Люби його над усе.
Ти не зрадь його ніколи,
Помагай йому в усьому.
З ним секретом поділись,
І цукерку вдвох ви з’їжте,
Яблуко навпіл розріжте.
Успіх буде повсякчас.
Все нам легко удається,
Весело усім живеться.
Моє серце не сумує.
Горе зменшеться удвічі,
Радість загляне у вічі.
Пісня.
Учитель. Нарешті ми дісталися фіолетової планети. Але зайти на цю планету не просто, оскільки у фіолетовому замку живе зла чаклунка. Нам потрібно об’єднати зусилля для того, щоб кожна група змогла виконати своє завдання та відчинити ворота до замку чаклунки.
Кожна група отримує картку із зображенням казкових персонажів.
Зла чаклунка побачила гостей і заплакала : « Мене ніхто не любить, ніхто не хоче зі мною дружити, всі вважають мене лихою».
Діти намагалися заспокоїти злу чаклунку, але марно: вона скаржилася і плакала так, що потоки сліз ледве не затопили фіолетову планету.
Нам потрібно чаклунку заспокоїти, і сонечко на небо повернути, щоб воно змогло гратися і спілкуватися з дівчинкою. Але для цього треба виконати завдання.
Твої друзі
У кожного із нас у житі виникають різні ситуації. І кожен із нас по – своєму проживає їх. Давайте згадаємо, чи завжди у нас все добре. Чи вмієте ви дружити? Адже і в нас трапляються, що хтось когось штовхне, скаже образливе слово. Як би ви вчинили в таких ситуаціях?
Ситуації.
Друг… Який повинен бути ваш друг ?
Чемний, правдивий, добрий, вихований, красивий , щедрий, талановитий….
Учитель. Важливим у дружбі є надання підтримки в будь – якій ситуації і готовність вислухати. Найважливішими рисами зародження дружби є : вірність, щирість. Мене радує, що кожен із вас з радістю допоміг би своєму другові. Інколи вашій дружбі не вистачає взаємної підтримки, тому що дехто з ваших друзів просто використовує вас. Необхідно зважити на це і спробувати знайти собі дійсно справжніх друзів. Тому ми зараз звернемося до однієї дуже цікавої книги.
Дейл Карнегі у своїй всесвітньо відомій книзі « Як придбати друзів і впливати на людей» дає 6 порад, які допоможуть нам у виборі друзів.
Поради.
Давайте і ми спробуємо дотримуватися цих правил.
І ось сонечко здійнялося в небо і почало яскраво світити . Воно зігріло теплом серце злої чаклунки . Дівчинка сказала, що тепер вони не покинуть чаклунку і разом будуть гратися з нею, гостюватимуть у неї . Чаклунка усміхнулась. Відтоді не було в тих краях сліз. Лунав лише дзвінкий радісний сміх.
Музика. Слова про дружбу.
І тривоги, і хворобу.
Що одному не під силу,
Те гуртом ми зробим сміло.
То поводься чесно дуже.
Віддай частинку свого серця
Тому, хто другом твоїм зветься.
Але, як треба, чимсь пожертвуй,
Щоб друга виручить з біди –
Ти пам’ятай про це завжди.
І дорослим , і малим.
Міцну дружбу треба мати,
Щоб всіх від злоби захищати.
Берегти її цінити.
Бо дружба – це велика сила.
Зарубайте собі на носі:
Добре там жити,
Де вміють дружити.
Ось так ми допомогли знайти дівчинці свого друга – руденьке сонечко.
Слово вчителя про значення дружби.
Існує вислів: "Дружба - це дорогоцінний камінь, який важко знайти, але надто просто втратити." Це й справді так. Для того, щоб знайти справжнього друга, не достатньо одного дня. Інколи на це потрібні роки. Для дружби важлива взаємна симпатія, спільність інтересів.
Діти, дружба немов мотузка. Якщо її порвеш, то скільки не в’яжи , все одно залишиться вузол.
Друг – твоє дзеркало, світло очей.
Друга шукають роками.
Бути повинні друзі в людей.
Друг у біді – поруч з нами.
Запам’ятаймо слова одного з улюблених героїв мультфільмів – Кота Леопольда: « Давайте жити дружно!». Діти дарують гостя сонечко із побажаннями. Пісня.
Дерево міцне корінням, а людина – друзями.
Ситуації.