26 жовтня о 18:00Вебінар: Сучасні методи та засоби організації уроку фізичної культури за стандартами НУШ

Ранкове коло та фрагмент уроку "Я досліджую світ" з теми "Праця людей восени"

Про матеріал

Запропоновані вправи можна використати під час ранкової зустрічі та на уроках "Я досліджую світ" у 1 класі Нової української школи. Зміст завдань передбачає використання наборів LEGO і спрямований на реалізацію ігрових та діяльнісних методів навчання учнів початкових класів. За основу взято вправи методичних посібників "Шість цеглинок в освітньому просторі школи" та "Гра по-новому, навчання по-іншому"

Перегляд файлу

Тема: Праця людей восени. Збираємо врожай

Мета:  продовжувати формувати уявлення про працю людей восени;  вчити дітей просторово

          мислити,  зв’язно висловлювати власну думку, креативно мислити, працювати на

          спільний результат, досягати компромісів; виховувати колективізм.

                                                       Хід проведення

1. Ранкове коло

- Я дуже рада вас усіх бачити. Скажіть, будь ласка, яка сьогодні пора року (місяць)?

- Який сьогодні стан неба? Чи були опади?  Яка сьогодні температура повітря?

- Сьогодні 17 жовтня, 290 день року, до кінця року залишилось 75 днів.

- Можливо для вас цей день є особливим?

- А ще сьогодні свої іменини святкують Володимир та Павло, якщо серед ваших знайомих є люди з такими іменами, обов’язково їх привітайте. В Україні сьогодні святкують День працівника харчової промисловості.

- Ви вже знаєте, що цього тижня ми з вами говоримо про осінь, тож сьогодні на ранкову зустріч до нас завітав осінній листочок. Я б хотіла дізнатися, на яку погоду чи природне явище або пору року схожий ваш настрій. Наприклад, я сьогодні почуваюся як теплий ранковий сонячний промінець.

(Передаючи листочок по колу діти розповідають про свій настрій)

- А ще я маю для вас сюрприз – ось таку чарівну скриньку. Спробуйте здогадатися, що в ній. (У скриньці цеглинка лего). (Учасники займають свої місця)

2. Повідомлення завдань заняття.

 - Сьогодні ми продовжимо говорити про працю людей восени, а також спробуємо себе в ролі господарів, а допоможуть нам у цьому цеглинки LEGO DUPLO та набори LEGO SYSTEM.

3. Вправа «Малюємо картину»

 - Скажіть, які турботи осінь приносить для людей? (загрібати опале листя, заготовляти сіно для худоби, збирати врожай). Я пропоную нам з вами створити картину осіннього городу. Покладіть чисті аркуші посередині парти, уявімо що це наш город, підготуйте набори лего систем. Слухайте уважно вказівки вчителя.

 - Посередині городу виріс великий гарбуз. Справа видніються рядочки моркви. Далі за гарбузом росте високий соняшник. Зліва від «господаря» городу дозріли баклажани. За морквою зеленіють маленькі огірочки. А зліва від соняшника виграють на сонечку червоними боками стиглі помідори. 

- Який овоч можна вважати «господарем» городу? Чому?

- Діти, яка частина городу залишилася порожньою? Зобразіть на ній овоч, який називають «другим хлібом». Що це за овоч? Правильно, це картопля.

- Спробуйте дібрати назву для своєї картини. Поясніть свій вибір.

(Діти слухають відповіді однокласників та розглядають їх картини)

- Молодці, ви справжні господарі!

 - Складіть, будь ласка, конструктор.

4. Вправа «Збираємо врожай»

- Настав час врожай збирати.

- Покладіть перед собою таблицю чисел, уважно слухайте запитання, а відповідь відмічайте будь-якою деталлю на таблиці.

- Олеся зібрала 2 відра помідорів, а мама ще 6 відер. Скільки всього відер помідорів було зібрано? (8)

- Тато вирвав 7 морквин, 2 морквини він згодував кроликам. Скільки морквин залишилося в тата? (5)

- Першого дня родина зібрала 4 кошики цибулі, а другого – на 2 кошики більше. Скільки кошиків цибулі було зібрано другого дня? (6)

- Іванко з мамою зібрав 9 огірків, 7 огірків вони використали для приготування салату. Скільки огірків у них залишилося? (2)

- Давайте перевіримо результати. На яке число ви поклали першу деталь? другу? третю? четверту? (8, 5, 6, 2)

- Чудово! Ви – справжні математики!

5. Вправа «Куб»

- Діти, а чи зручно переносити овочі в руках? У що ми можемо їх скласти? (у відро, кошик, ящик).

- Я пропоную для нашого врожаю створити ящик, який має форму куба з 6 цеглинок.

- Молодці! Скажіть, скільки сторін має куб? (6)

- Будь ласка, перебудуйте куб у башточку.

6. Вправа «Пори року»

- Утворіть коло, тримаючи башточки в руках.

- Діти, які народилися взимку, візьміть синю цеглинку, які навесні – зелену, які влітку – червону, які восени – жовту. Давайте об’єднаємося в групи за кольорами цеглинок. Збудуйте по одній башточці для кожної пори року.

- Яка башточка найвища? Яка найнижча? Яка вища за синю? Яка нижча за червону?

- Жовту башточку будували діти, які народилися восени, давайте привітаємо їх оплесками.

- Я дякую вам за чудову роботу, будь ласка, складіть свої цеглинки в башточку.

(Діти займають свої місця)

7. Вправа «Знайди ящик»

- Ящики ми з вами збудували, тепер необхідно розкласти в них овочі.

- Покладіть перед собою аркуш із зображенням ящиків. Порахуйте, скільки їх. (6)

- Цеглинку червоного кольору покладіть у другий ящик.

- Під червоною цеглинкою покладіть жовту.

- Справа від жовтої цеглинки розмістіть зелену.

- Над зеленою покладіть синю цеглинку.

- У перший ящик покладіть жовтогарячу цеглинку.

- Зліва від жовтої цеглинки покладіть блакитну.

- Погляньте, чи так ви розмістили свої цеглинки?

- Ви були дуже уважними.

8. Гра «Одне ціле»

- Ящики з овочами виявилися важкими, як же їх доставити додому?

- Нам допоможе транспорт. Яким транспортом можна перевезти ящики? (Велосипед, легковий автомобіль, вантажний автомобіль, трактор)

- Вам потрібно об’єднатися в пари, але працювати як одне ціле. Складіть у парі транспорт з деталей лего. Визначтеся, хто з пари буде працювати лише лівою рукою, а хто – лише правою. На виконання завдання у вас 5 хвилин.

- Презентуйте свій транспорт.

- У нас вийшов цілий автопарк!

9. Вправа «Готуємо вінегрет»

- Урожай уже вдома, можна і приготувати щось.

- А чи знаєте ви, який салат вважають найкориснішим? (вінегрет) Чому?

- Викладіть перед собою 6 цеглинок.

 - Для приготування цієї страви спочатку беремо жовту цеглинку. Що це може бути? (цибуля).

- Кладемо жовтогарячу цеглинку. Що це? (морква)

- Наступна – червона цеглинка. Що це? (буряк)

- Візьмемо зелену цеглинку. Що це? (огірок)

- Додаємо синю цеглинку. Що це? (Ми картоплю варили в сині кострулі)

- Останньою буде блакитна цеглинка. Що це? (Наш вінегрет ми викладаємо на блакитну тарілку)

- Скажіть, а що ще додають ваші мами, бабусі до цієї страви? (сіль, олію, за бажанням додають квашену капусту, квасолю, зелений горошок)

- Відмінна робота! Ви не лише врожай зібрали, а ще й корисну страву приготували! Відкладіть башточки на край парти.

10. Вправа «Оживи літеру»

- У кожного з вас є улюблені овочі. Викладіть із деталей лего літеру, на яку починається назва цього овоча. Дізнайтеся у сусідів по парті, початком якого слова є їхня літера.

- Скажи, що полюбляє їсти твій сусід справа?

- Чи дізнався ти, який овоч є найулюбленішим для твого сусіда зліва?

- Чому потрібно щоденно вживати овочі? (Незамінне джерело вітамінів та мінералів, забезпечують хороший настрій)

11. Вправа «Смайлики»

- Покладіть перед собою аркуші з колом. Викладіть із деталей смайлик, який би відображав ваш настрій.

- Погляньте, які чудові смайлики вийшли у ваших товаришів.

- Мабуть, це вінегрет допоміг нам підняти настрій.

- Давайте пригадаємо, як ми його готували.

- Жовта цеглинка. Що це? (цибуля).

- Жовтогаряча цеглинка. Що це? (морква)

- Червона цеглинка. Що це? (буряк)

- Зелена цеглинка. Що це? (огірок)

- Синя цеглинка. Що це? (Ми картоплю варили в сині кострулі)

- Блакитна цеглинка. Що це? (Наш вінегрет ми викладаємо на блакитну тарілку)

- Розумники! Ви чудово запам’ятали рецепт вінегрету, обов’язково приготуйте цю корисну страву вдома.

12. Підсумок. Гра «Закінчи речення»

Сьогодні ми вчилися…

Я запам’ятав, що…

Вдома я розповім…

Мені сподобалося…

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ушакова Ольга
    Дуже сподобалось. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 листопада 2018
Переглядів
689
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку