Сценарій виховного заходу для учнів 8-9 класів "Ми - за здоровий спосіб життя"

Про матеріал
Пропаганда здорового способу життя.Прагнення вести здоровий спосіб життя,не шкодити своєму здоров'ю,формувати вміння аналізувати отриману інформацію та робити відповідні висновки.
Перегляд файлу

Лахно Ольга Яківна

соціальний педагог

Розівський ЗЗСО № 1 І-ІІІ ст.

смт. Розівка, Розівський район, Запорізька область

 

Сценарій виховного заходу для учнів 8-9 класів

«ми за здоровий спосіб життя»

Мета: Пропагувати здоровий спосіб життя. Виховувати прагнення не шкодити своєму здоров'ю, вести здоровий спосіб життя, формувати вміння аналізувати отриману інформацію та робити відповідні висновки.

Матеріали до заходу: На стіні плакат з висловлюваннями А.П. Чехова «У людини все повинно бути прекрасним: і обличчя, і думки, і душа, і вчинки» та Томаса Крайтеля «Здорова людина – це найдорогоцінніший витвір природи».

Девіз заходу: «Твоє здоров'я у твоїх руках,

                           То бережи його щодня»

На сцену виходять 2 учні.

1 уч. Слухайте всі! Слухайте нас!

          Наша розмова про тебе, Людино!

          Про здоров'я твоїх нащадків!

          І просто про те, як довше прожити на Землі.

2 уч.  Сьогодні ми доведемо вам,

          що основна цінність людини – це здоров'я!

          І ми пропонуємо вам здоров'я!

          Силу! Віру! Фізичний гарт!

Звучить мелодія пісні «Учат в школе» На сцену виходять 5 учнів молодших класів і виконують пісню

Як здоровими нам буть

І пройти щасливу путь

                                               Вчать у школі (3р.)

 

Не хворітиі рости,

І здоров'я берегти-

Вчать у школі (3р.)

 

Як здоров'я зберегти

По життю як пронести -

Вчать у школі (3р.)

 

Будь щасливими завжди,

І творити, і рости

Вчать у школі (3р.)

На сцену знову виходять учні.

1 уч. Що таке здоров'я? Які його складові і як його зберегти? На ці та багато інших запитань ми спробуємо відповісти сьогодні.

2 уч. Є різні висловлювання про здоров'я: «Так і дихає здоров'ям», «Здоровий – кров з молоком».

3 уч. Людина, якої стосуються подібні визначення, життєрадісна, гармонійна, рухлива, у неї свіжий колір обличчя, швидкі реакції і багато інших привабливих і потрібних якостей.

4 уч. Медики кажуть: «Здоров'я – природний стан організму, що характеризується його урівноваженістю з навколишнім середовищем і відсутністю будь-яких хворобливих змін».

5 уч. Зверніть увагу – «природний стан», тобто здоров'я нам дається природою, чому ж ми тільки й чуємо навколо про проблеми, пов'язані зі здоров'ям людини?

6 уч. (На мультимедіа статистичні дані) Учень читає за статистичними опитуваннями серед підлітків:

- не чистять зуби – 30%

- не займаються фізичним розвитком – 45%

- вживають алкоголь – 90%

- пробують наркотики – 30%

- пробують палити – 80%

2 уч. Щоб бути здоровим, енергій ним, активним, не вкорочувати власне життя, необхідно змолоду боротися за збереження  й поліпшення свого здоров'я. Адже людина - сама творець свого здоров'я.

На сцену виходить дівчинка із скринькою, відкриває її

У моїй чарівній скриньці

Незвичайні є гостинці

(всі дивляться у скриньку)

Мило? Щітка?  І рушник?

Знають всі давно про них!

Є все це у мене!

І у мене!

- Дівчинка: Правильно – молодці! Правило перше – особиста гігієна

- А по-друге, що Оксанко?

- Це фізичні вправи зранку

З ліжка швидко піднімайся

І зарядкою займайся!

Нехай мов факел запалає

Любов до спорту у серцях

І хай ніколи не згасає…

Різноманітне, вітамінне,

Жири вживати лиш рослинні

Каші смачні та поживні

Концентрати не купуйте

Краще фруктами ласуйте!

Хай дари садів, городів

Завжди будуть на столі у вам

Не хлібом єдиним живе людина ( Її хвилює світ захоплень, якому вона присвячує свій вільний час. Танець під мелодію пісні «Ми маленькие дети»). Та чи всі свій вільний час присвячують творчості, спорту, подорожам, відвідуванням театрів, музеїв, галерей. Чи всі піклуються про своє здоров'я.

1 уч. Наркотики, пияцтво і куріння –

Це найболючіша біда,

Бо гине молодь в світі

Всі: А найстрашніше – страждають діти.

3 уч.  Значний відсоток виникнення хвороб залежить від шкідливих звичок самої людини, порушення санітарно-гігієнічних норм, від неправильного харчування, відсутності режиму праці й відпочинку.

4 уч. Оноре де Бальзак писав: «Тютюн завдає шкоди тілу, руйнує розум, отупляє цілі нації».

5 уч. зараз у світі зростає число курців дитячого віку. За даними статистики, 80% курців почали курити в школі. Ті, хто почав курити в дитинстві, частіше хворіють на рак легень, хвороби серця – у 35-40 разів.

На мультимедіа:

Речовини, які потрапили в організм людини з димом (з однієї викуреної пачки цигарок)

  •                   нікотин – 0,18г
  •                   синильна кислота – 0, 0012г
  •                   аміак – 0,64г
  •                   бензоферон
  •                   формальдегід
  •                   чадний газ – 0,92г
  •                   сірководень – 0, 0012г
  •                   канцерогенні речовини – 1г

 

Вплив паління на розумову діяльність людини

  •                   знижує обсяг пам’яті – на 5%
  •                   знижує точність виконання математичних дій – на 5,5%
  •                   знижує здатність до навчання – на 4,5%

6 уч. Дитя цигарку витягає
         Бо хочеться дорослим стать

         Та сильним й гарним він не стане

          Бо зріст вповільнюватись став.

         Усе що в світі є погане,

         Хлопчина в організм запхав

         Та ще й в залежність від цигарки

         Потрапив хлопець, як в капкан

         Не допоможуть слово й лайки,

         Тепер над ним – цигарка ПАН

 

- Діти співають на мотив пісні «Ты это брось»  із репертуару Кіркорова

Ты это брось: сигареты курить

и здоровью вредить!

Ты это брось: дым лишает тебя

Умных мыслей всегда!

Ты это брось: хрипота и бронхит –

твои брат и сестра!

Ты это брось, иль здоровье

свое подорвешь навсегда!

Припев: Бы это брось

ту-ту-ру…

И ты все брось

ту-ту-ру…

Ты тоже брось!

ту-ту-ру…

Сегодня – брось!

1 уч.  Значну роль у розладі здоров’я становить алкоголь. Він впливає на психіку, нервову систему, внутрішні органи. У тих, хто вживає спиртне, у 5 разів частіше буває ураження мозку. Для підлітка смертельною дозою може стати 250г  горілки.

2 уч. Здавна люди презирали п’яниць, алкоголіків про що свідчить народна мудрість, що знайшла відображення у фольклорі. Ось, наприклад, такі приказки і прислів’я:

- П’яниці море по коліна, а калюжі по вуха

- Річка починається зі струмка, а пияцтво - з чарки

- Чоловік п’є – півхати горить, а жінка п’є – вся хата горить

- П’яному й до порогу потрібна допомога

- Випив на гріш, а на карбованець дебош

3 уч. А ось що говорили про пияцтво видатні люди:

- П’ють та їдять усі люди, а пиячать та обжираються лише дикуни

(В.Бєлінський)

  •                   Вживання спиртних напоїв робить скотами навіть звірів (Ф. Достоєвський)
  •                   Більшість злих справ здійснюються у стані сп’яніння(О.Толстой)
  •                   Люди пускають у свої вуста ворога, який пожирає їхній мозок(В. Шекспір)
  •                   Пияцтво – мати всіх пороків (А. Фарадей)
  •                   Пияцтво – найбільше зло для людини, суспільства, держави (Ковалевський)

4 уч. А ось що писав поет В. Котов:

Між традицій дивнуватих

Є традиція нова.

Чи  то зустріч, чи то свято –

Треба пить і пить до дна!

Пий одну, і другу, й п’яту,

Сьому, восьму і дев’яту –

Тиснуть «друзі» ладні бить,

А коли мені багато?

А коли не можна пить?

А коли якась причина,

Завтра зранку в формі буть?

Та це я вже не мужчина?

Хоч давись, а мусиш дуть.

5 уч. Алкоголь дуже впливає на підлітків. У дітей, які вживають алкоголь, спостерігаються різноманітні розлади, переважно в емоційній та вольовій сферах. Вони стають неуважними до близьких, а часом і жорстокими, у відношеннях з друзями – нещирими, замкненими, недовірливими. Для неповнолітніх пияків характерні безцеремонність, зухвалість, які легко змінюються пригніченістю та пасивним підкоренням. У стані сп’яніння усуваються стримуючі фактори. Саме п’яними здійснюються більшість особливо жорстоких та важких злочинів.

6 уч. Ми всіх призиваємо зробити висновок, що

- Алкоголізм – величезне зло та страшне явище

- Алкоголізм – хвороба, якої можна й потрібно уникнути

- Робіть все, щоб ця хвороба уникла вас.

Танець добра і зла.

1 уч. У сучасному світі порушена проблема, як врятувати дітей від наркотиків. Їх вживання скорочує життя в 2-2,5 рази, тобто на 30-40 років. А у світі налічується 1 млн наркоманів. Наркоманія зумовлює поширення страшної хвороби СНІДу.

2 уч. Є дівчата й хлопці – слабаки

Під вплив частенько підпадають

Спочатку все це, наче сміх

Та час летить, вони страждають

( На мультимедіа кадри про наркоманів)

3 уч. За статистичними даними, найчастіше прилучання підлітків до наркотиків відбувається у колі так званих «друзів», в атмосфері дружнього спілкування. Маріхуану і деякі інші наркотики їм нерідко пропонують спробувати на вечірках, коли незручно відмовитися: підліток не хоче показати себе людиною неосвіченою і «занадто правильною». Багато їх готові, в буквальному розумінні, ризикувати власним життям заради ствердження у колективі однолітків. Така потреба в громадському схваленні відіграє в більшості випадків основну роль у залученні дітей до вживання алкоголю і наркотиків.

4 уч. Можна навести величезну кількість назв наркотичних засобів, але результат їх дії –один. Наркомани стають соціально-небезпечними, йдуть на все, щоб придбати необхідний для них препарат.

5 уч. Наркотики – це безжалісний кат, який вимагає:

  •                   Укради
  •                   Убий
  •                   Забери
  •                   Обмани
  •                   Але дістань дозу

6 уч. Пам’ятайте! Наркоманія і СНІД- лихі і небезпечні хвороби.

1 уч. Наркотики – страшна біда

І люди помирають

І вороття нема. Шкода.

2 уч.  Поглянь, яке чарівне небо і неповторна мить!

Нас кличе у висоту, й життя у кожного одне.

Яке життя довкіл прекрасне!

А ти у світі цім – людина

Яке чарівне сонце ясне!

( учасники тримають гасла й проголошують)

Шкідливі звички

  •                   Паління

-   Алкоголізм

-   Наркотики

Всі викинемо із життя.

3 уч. Адже життя надзвичайно прекрасне, не губіть його

4 уч. Хто здоровий, той сміється

          Все йому в житті вдається,

          Він долає всі вершини,

          Це ж чудово для людини!

5 уч.  Хто здоровий, той не плаче

          Жде його в житті удача

           Він уміє працювати

           Вчитись і відпочивати

                                                       Веселий танок.

Всі учасники виходять на сцену.

6 уч. Пам’ятайте:  здоров’я, радість і щастя

Разом: у наших руках

1 уч. Бути здоровим чи ні – твій вибір.

2 уч. Зроби його!

3 уч. Обери життя, а не смерть

4 уч. Ми – молоді, сповнені мрій і сподівань.

1 уч. Ми-майбутнє країни, її надія.

5 уч. Ми  впевнені у своїх силах і своєму успіху.

6 уч. Здоровий спосіб життя

Всі – це наш вибір!

 Звучить пісня «Я люблю тебя, жизнь»


Список використаних джерел

 

1. Виховні години для сучасних дітей: 7–8 кл. / упоряд. : Л. Шелестова, Н. Чиренко. – К. : Шк. світ, 2008. – 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»).

2. Виховні години для сучасних дітей: 9–11 кл. / упоряд. : Л. Шелестова, Н. Чиренко. – К. : Шк. світ, 2008. – 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»).

3. Година спілкування. 9 клас / Упоряд. М. О. Володарська. – Х.: Ранок-НТ, 2007. – 176 с. – (класний керівник).

4. Молодь за здоровий спосіб життя. Україна Запорізька обласна державна адміністрація управління у справах сім’ї, молоді та спорту. 2010 р. 120 с.

5. Я – моє здоров’я – моє життя («Якалка»): Навч.-метод. посіб./ Голоцван О.А., Лещу Н.О., Мірошниченко Т.І. та ін. – К.: Навч. книга, 2004 – 256 с.

 

doc
Додано
9 червня 2020
Переглядів
698
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку