Сценарій виховного заходу "Шевченківська вікторина"

Про матеріал

Мета: глибше ознайомити дітей з життям та творчістю українського народного поета Т.Г.Шевченка; розвивати уміння відчувати і передавати мелодику шевченківського слова; виховувати любов до історії свого народу, його мови; сприяти національному вихованню учнів, формувати почуття гордості за Україну.

Перегляд файлу

 

Тема. Шевченківська вікторина

Мета: глибше ознайомити дітей з життям та творчістю українського народного поета Т.Г.Шевченка; розвивати уміння відчувати і передавати мелодику шевченківського слова; виховувати любов до історії свого народу, його мови; сприяти національному вихованню учнів, формувати почуття гордості за Україну.

Обладнання: портрет Т.Г.Шевченка, книжкова виставка (збірки поезій для дітей), декорації до інсценізованих уривків творів, місця для роботи команд.

Хід вікторини

Вступне слово вчителя. Березень в Україні часто називають Шевченковим.

І це не випадково : щороку навесні Великий Кобзар приходить до нас і щороку новим, неповторним. Тарас Григорович Шевченко - велика і невмируща слава українського народу. У його особі український народ ніби об’єднав найкращі сили й обрав співцем своєї історичної слави та гіркої долі, виразником власних сподівань і прагнень. Під думи народні налаштовував свою ліру Кобзар, тому й оживало в його полум’яному слові все те, що таїлося в глибині душі народу.

Як весна оновлює природу, так само поезія Великого Тараса оновлює наші

душі, закликає бути чесними і милосердними, щиро любити свій народ,

свою Україну.

 

У.: В дні перемог і в дні поразок,

в щасливі дні , і в  дні сумні

Іду з дитинства до Тараса,

rрізь глум юрби і суєти.

 

У.: Ні, не в минуле, а в майбутнє,

до тебе я, Тарасе йду.

Коли в душі моїй тривога,

коли в душі пекельний щем,

Іду до нього до живого,

У Всесвіті віршів  й поем.

 

У.: І в дощ, і в сніг карбую кроки

і чую, дивлячись в блакить:

Реве та стогне Дніпр широкий,

щоб розбудити всіх, хто спить.

 

У.: Я не один іду до нього –

Ідуть до нього тисячі.

Неначе грішники до Бога

Свої печалі несучи.

 

У.: І доки в римах Заповіту  

вогонь поезії не згас.

Той рух до сонця не спинити,

бо зветься сонце те – Тарас.

Виконання «Пісні про Кобзаря» (Н. Май)

 

Представлення команд

Учні виконують пісню «Зоре моя вечірняя»

І. Конкурс «Розминка».

Командам по черзі ставляться запитання. Кожна правильна відповідь - 1 бал.

 

1 команда

1 . Найвідоміша збірка поета. («Кобзар»)

2. Де навчався Т. Шевченко? (Петербурзька академія мистецтв)

3. Скільки років поет був у засланні? (10 років)

4. Народився Тарас Шевченко у селі... (Моринці)

5. Як звати батька Тараса? (Григорій)

6. Скільки дітей було у родині Шевченків? (шестеро)

7. Коли вперше було видано «Кобзар»? (1840 р.)

8. Що означає ім'я «Тарас»? (бунтар)

9. Скільки років було Тарасові, коли його викупили з кріпацтва? (24 р.)

10. Як називається гора, де похований Т. Шевченко? (Чернеча гора)

 

2 команда

1.  Хазяїном Т. Шевченка був пан... (Енгельгардт)

2. Хто був найстаршим із дітей Шевченків? (сестра Катерина)

3. Рік викупу Т. Шевченка з кріпацтва. (1838 р.)

4. Рік народження поета. (1814 р.)

5. 3а фахом Тарас Шевчнко був... (художник)

6. Як звали матір Тараса? (Катерина)

7. Ким був Тарас у пана Енгельгардта? (Козачком)

8.  Як звали подругу дитячих літ Тараса? (Оксана)

9. Чий портрет був намальований, щоб викупити Шевченка з кріпацтва? (Василя Жуковського)

10. У якому році поета не стало? (10 березня 1861 року у Петербурзі)

 

II. Конкурс «Домашнє завдання»

Вдома команди готували кросворди, присвячені Тарасу Шевченку (6 слів). Вони обмінюються ними і розв'язують. Кожна правильна відповідь - 1 бал.

 

 

Інсценізація уривка з твору Антона Лотоцького «Малий Тарас чумакує»

 

III. Конкурс «Переплутанка»

Із складів скласти рядки поезій Т. Шевченка. Кожна правильна відповідь - 3 бали.

 

1 команда

І ми, жартуючи, погнали

Чужі ягнята до води.

 

2 команда

По діброві вітер виє,

Гуляє по полю.

 

Виступи читців - декламаторів поезій Тараса Шевченка

 

IV. Конкурс «Ланцюжок»

Кожна команда отримує картки з датами, які треба розставити у хронологічній послідовності і пояснити. Кожна правильна відповідь - 1 бал.

1 команда

1814 р. (народився Т. Шевченко)

1838 р. (викуп з кріпацтва)

1845 р. (написав «Заповіт»)

1861 р. (помер поет)

 

2 команда

1822 р. (віддали в науку до дяка)

1831 р. (приїзд до Петербурга)

1840 р. (перше видання «Кобзаря»)

1843 р. (приїзд в Україну)

 

Інсценізація уривка з твору Оксани Іваненко « Тарас у наймах»

 

V. Конкурс капітанів команд

За одну хвилину написати якнайбільше назв творів Т. Шевченка. Кожна правильна відповідь - 1 бал.

Учні виконують пісню «Садок вишневий коло хати»

 

VI Підбиття підсумків. Слово журі. Нагородження переможців.

 

Виступи читців - декламаторів поезій Тараса Шевченка

 

Учитель. Т. Шевченко все своє життя, весь свій могутній талант присвятив українському народові: своїм сучасникам і нам, нащадкам. Будьмо вдячні йому і за «Заповіт», і за «Гайдамаків», і за «Катерину». Читаймо Шевченкові твори, вивчаймо їх, шануймо те, що залишив нам у спадок Великий Кобзар.

 

Учень. Поклін тобі, Тарасе,

Великий наш Пророче,

Для тебе вірно бється

Те серденько дитяче.

 

Учень. Ось тут перед тобою

Ми, українські діти,

Святочно прирікаєм

Сповняти заповіти.

 

Учень. На службу Україні,

На чесне діло гоже,

В імя святої правди –

Благослови нас, Боже!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Доценко Наталія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 березня 2018
Переглядів
10734
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку