Сценарій виховного заходу: «Вогонь друг чи ворог»

Про матеріал

На цьому виховному заході учні говоритимуть і міркуватимуть про вогонь, його корисну і

шкідливу дію, вплив на життя людини; здобудуть навички поведінки у вогненебезпечних ситуаціях

Перегляд файлу

Сценарій виховного заходу:

«Вогонь друг чи ворог»

 

Ведуча 1. Доброго дня вам, шановні гості, запрошені, учні, батьки.

 

Ведуча 2. Сьогодні ми поговоримо і поміркуємо про вогонь, його корисну і

шкідливу дію, вплив на життя людини.

 

Ведуча 1. Ми всі повинні знати, що вогонь- серйозна стихія і ігри з ним небезпечні.

 

Ведуча 2. Всі учні нашої школи працювали над проєктом «Вогонь – друг чи ворог».

 

Ведуча 1. Сьогодні ми продемонструємо перед вами результати свого проекту.

 

Пєса 1.

 

Дійові особи:

Пан Вогник (костюм пожежника).

Відьма Пожежа (яскраво – червоний костюм).

1-й помічник – пожежник.

2-й помічник – пожежник.

 

Пан Вогник.   Добрий день, пані й панове!

                           Здвастуйте, будьте здорові!

                           Звертається до вас пан Вогник,

                           Знавець пожеж, в званні полковник.

                           Наша розмова буде, друзі,

                           Не про червоні маки в лузі,

                           Не про красу багаття влітку,

                           А про мою, так звану, тітку…

                           Я відчуваю тріск гілля,

                            Щось наближається здаля…

                            Мабуть , вона сюди іде.

                            Ой, знову горечко буде!

                            Піду я поміч пошукаю,

                            Сам злючу відьму не здолаю!

 

(Під жваву музику зявляється відьма Пожежа).

 

Пожежа.           Привіт усім, хто любить сірники,

                           Хто вогнища розводить залюбки!

                           Хто із вогню усім несе біду,

                            Хто хоч одну в житті спалив- таки скирду!

                            Даю я неабиякий урок:

                            Горить хай все: від миру до-ниток!

                            Тож слухайте уважно, діти,

                            Як правильно пожежу розпалити…

                            Спочатку ви по хаті побродіть,

                             Понишпоріть і сірники знайдіть.

                            Часу не гайте – розведіть вогонь,

                             І не гасіть його, Боже боронь!

                             Хай дим пожежі всі довкіль побачать,

                             Бо ви – герой, а це велика вдача                                   

                             І, як герой,  сховайтесь тишком – нишком

                              Подалі від вогню, хоча б під ліжко…

 

(З*являється пан Вогник з помічниками).

 

Пан Вогник.        О, стій, злодюго, відьмо, стій!

                              Ти так навчать дітей не смій.

                              Разом з дітьми ми про безпеку

                              Вивчаєм правила нелегкі.

                               І щоб навік тебе здолать.

                               Ми всі повинні твердо знать:

 

(Під час демонстрації правил безпеки відьма зображує загибель)   

 

1 -й помічник.   Сірниками гратися не можна!

 

2 -й помічник.  Потрібно користуватися налагодженими електроприладами! 

 

1    - й помічник. Виходячи з квартири, вимикайте електроприлади!

 

  2      -й помічник. Не розводьте безконтрольних багать у лісі!

 

  1. й помічник. Не тримайте вибухові речовини поблизу вогню!

 

 2-й помічник. Вогнегасник повинен бути завжди поряд!

 

  1. й помічник. Ніколи не користуйтесь газом без нагляду дорослих!     

 

  1. й помічник. Будьте уважні та сміливі!    

 

(Заходить Іскорка).

 

Іскорка.  Я, маленька Іскра, донька великого Вогню, який створений руками

Зевса. Зі мною трапилась біда, я загубилась. Проте мені добре відомо, яка біда може статися від мого блукання Землею. Адже це малі Іскорки народжують великі пожежі.

Почувши про те, що ви у школі розпочинаєте пошукову роботу про значення Вогню, я вирішила звернутися до вас. Сподіваюся саме ви допоможете мені повернутися до батька. Я дуже сподіваюся на вашу допомогу. Але це стане можливим лише тоді, коли знання ваші будуть міцні, а вчинки – обдумані .

Успіху вам!

Пєса 2.

 

В центрі – великий будинок з вікном і дверима. Інтерєр будиночка: посередині піч, в ній на вогні стоїть казанок. Поряд стіл, біля стола доріжка, біля печі рогач, над піччю висить сито. Під піччю за ширмою лежать поліна та тріски. На припічку стоїть глечик, а коло нього – коробка сірників. На столі стоїть телефон.

 

  1. ша дівчинка(читає). Не можна гратися з сірниками, запалювати папір, гратися з розпеченими жаринками в печі…Мамо, а що таке розпечені жаринки?  (висловлювання дітей)

 

Мама. Подивись на трісочки, що вже почали горіти і ламатися,- це і є розпечені жаринки.

 

1-ша дівчинка. А чому їх не можна чіпати?

 

Мама. Бо від такої маленької жаринки може розгорітися великий вогонь

і все спалити.

 

2-га дівчинка. А я віршик знаю про вогонь!

                        Для розваги і для гри

                        Сірників ти не бери,

                        Бо з вогнем- погані жарти,

                        Жартувати з ним не варто!

 

Мама. Які ви в мене розумні, як багато дізналися з книжки. А де ж ваш маленький братик?

 

(Мати і дівчинка шукають і знаходять його під піччю за ширмою.)

 

Мама. Ось ти де! Хіба можна гратись іграшками коло печі? Давайте вже обідати. А де ж це мій рогач?

 

(Діти шукають, дівчинка подає сито.Розкладають тарілки.)

 

2-га дівчинка. Матусю, ось рогач! (Подає рогач.)

 

Мама. Яка ти в мене нерозважлива – це не рогач! Що це дітки?(Діти підказують).Ось бачиш школярики вже знають, що це сито, а не рогач.

 

1-ша дівчинка. Ось він, мамо!(Подає рогач.)

 

Мама. Ну, молодці, дітки! А тепер будемо обідати.

 

Ведуча.         Вогонь горів в господині впечі,

                       Варив їй куліш, випікав калачі.

                      Вона ж годувала щоранку малят-

                      Трійко маленьких своїх дитинчат.

                      Ось мамі вже з дому рушати пора.

 

(Мати виходить з дому і зникає з поля зору.)

 

Мама .         Діти будьте слухняні.Я скоро повернусь.

                      « Лишайтеся вдома самі

                      Не грайтесь з вогнем, памятайте завжди

                      Що гра із вогнем приведе до біди».

 

Синок.        Мамо, ми будемо слухняні, тебе запевняєм.

                     Без дозволу ми сірників не чіпаєм.

 

(Хлопчик вилазить на стільчик і дістає сірники, і вогник маленький пуска між тріски. Під трісками по всій хаті зявляється зображення вогню.)

 

Ведуча.        Сердитий вогонь

                      Розходивсь, гоготить!

                      Сестричка з найменшим

                      Сховалась умить.

 

(Друга дівчинка ховається разом маленьким хлопчиком під стіл і виглядає звідти.)

 

1-ша дівчинка. Сто один подзвоню!

                           Врятують пожежники нас від вогню!

 

(Підбігає до стола, на якому стоїть телефон, бере трубку і говорить.)

 

                         -Алло! У нас пожежа!

                          Адреса: с.Сухостав, школа

                          Скоріше сюди!

                          Мерщій порятуйте від злої біди.

(Вбігає пожежник із вогнегасником і гасить вогонь, але водою з відра, і дає дітям настанови.)

 

Настанови

- Якщо пожежа виникла у приміщенні, не слід лякатися і ховатися;

- При винекненні пожежі у домашніх умовах, коли вогонь ще не набрав сили, слід швидко залити його водою, накрити щільним покривалом з натуральної тканини, засипати піском;

-Коли в приміщенні зявилось багато диму, то слід пробиратись до виходу повзучи;

-Якщо в приміщенні є маленькі діти, треба негайно вивести їх на вулицю;

-Не гаючи часу, повідомити про пожежу комусь із дорослих;

-Якщо поблизу немає дорослих, то дитина сама повинна викликати пожежну команду за телефоном 101, повідомити місце пожежі, назвати своє імя, вулицю, номер будинку, квартири, іншого обєкту.

 

(Закрити сцену)

 

Пісня М. Конечного «Пожежна команда»

І. Нам доля дарує життя тільки раз

   Та горе чатує на кожного з нас

   А поруч – байдужість , а поруч – біда

   Нестримні і дужі вогонь та вода.

 

  Приспів.

  Пожежна команда

  Дзвоніть 101.

  Пожежна команда-

  Це всі, як один

  Пожежна команда.

  Це ризик щомить.

  Летить мов на крилах

  Туди, де горить.

 

ІІ.Коли не обачно з вогнем граєш ти…

   Тоді однозначно крути не крути…

   Біда, мов лисиця, у гості прийде.

   Вогнем заіскриться добро й пропаде.

     Приспів .

 

                                 Реклама: «З історії вогню».

Ведуча 1. Дуже давно люди не вміли добувати вогонь. Траплялося, що під час грози блискавка запалювала дерево. Поки воно горіло, люди грілися, готували їжу, а якщо вогонь згас, то запалити його ніхто невмів.

 

Ведуча 2. Пізніше вогонь добували тертям однієї палки об іншу, згодом камінь об камінь. Вогонь завжди потрібний людям, сила вогню дуже велика.

Але на жаль, вогонь приносить людям не тільки добро, радість і втіху, а й прикрощі. Чому?

 

Ведуча 1. Бо може виникнути пожежа. Пожежа сама собою не виникає. Причиною її виникнення є неправильна поведінка людини з вогнем.

 

    Якщо підете в гості з дому

    Надовго до своїх знайомих

    Про газ та струм не забувайте:

    Ретельно все перевіряйте,

    Без нагляду не залишайте

    І прилади всі вимикайте.

 

    Якщо в сімї маленькі діти

     Уміють сірники палити,

    То пустощі з вогнем завжди

 

    Призвести можуть до біди.

    Дітей самих не покидайте

    І сірники від них ховайте.

 

    Якщо колись в якусь годину

     Ви десь помітили жарину-

     Її ви швидко погасіть,

     Бо з іскри може все згоріть.

     Всі знайте вимоги пожежні

      І будьте пильні й обережні!

 

      У час,  коли пожежа враз,

      Здійметься  на очах у вас,

      Не панікуйте і завчасно

      Придбайте справжній вогнегасник.

      Лиш той,  хто про безпеку дбає,

       Проблем з пожежами немає!

 

      У  світі безліч речовин-

       І спирт, і газ, також бензин-

       Одну загальну рису мають:

       Раптово й швидко ся займають.

       Ці речовини памятайте

       Й подалі від вогню ховайте!

 

 

       Ведуча 1. Стала, діти, людина стосила

       Відтоді, як вогонь приручила!

       Але іншим буває вогонь-

       Злим, як змій, і жортоким, як ворог.

 

      Ведуча 2. Не зігріє він ваших долонь,

      Може все спопелити на порох,

      Будьте  ж,  діти, з вогнем обережні,

      Вивчіть правила протипожежні.

 

 

      Пісня

Жар з- під заслінки упав

В хаті – вогонь запалав.

Не дивися не чекай,

А водою заливай!

 

 

Як побачиш – малюки

Узялись за сірники,

Як ти маєш їх спиняти?

Сірники у них забрати.

 

Розігрілась праска дуже,

Що робити будеш друже?

За гаряче не хапай,

І з розетки вимикай.

 

Як побачиш – десь горить.

 Мусиш ти в ту саму мить

До пожежників дзвонити,

Про пожежу сповістити.

 

Вивчіть правила пожежні,

Будьте завжди обережні.

Знає хай дитина кожна:

Жартувать з вогнем не можна.

 

 

Повідомлення про суд (Вбігають до залу діти – продавці газет.Вони розповсюджують на «вулиці» пресу: газети з малюнками Вогню(діти малювали ці малюнки заздалегідь і наклеювали їх на звичайні газети).)

 

Вигуки дітей:

  • Купуйте свіжі номери газет!
  • Вогонь – злодій!
  • Злодія чекає кара!
  • Вогонь за гратами!
  • Екстерний випуск!

 

Суд вогню

Секретар . Встати суд іде! (Входять представники суду).Ввести підсудного!

 

(Охоронець вводить вогонь в наручниках і садить на лаву).

 

Суддя. У відкритому судовому засіданні слухається справа про звинувачення Вогню. Вогонь обвинувачується в тому, що з його вини трапляється багато пожеж, в яких гинуть діти, дорослі, рослинний і тваринний світ. Ми закликаємо сьогодні детально зясувати поставлені нами питання, уважно заслухати свідків і ухвалити справедливий вирок.

    Зясовуємо особу підсудного. Ваше імя, підсудний?

 

Підсудний. Вогонь.

 

Суддя. Дата народження?

 

Підсудний. З моменту появи життя на землі.

 

Суддя. Чи визнаєте себе винним у скоєнні вищезгаданих злочинів?

 

Підсудний. Ні.

 

Суддя. Обвинувачувач. Вам слово.

 

Прокурор. Шановний суд. Я від імені жертв Вогню звинувачую це зло,

стверджуючи, що вогонь – найгірше із зла. Його безвинні, на перший погляд, дії низькі за своєю сутністю, а наслідки цих дій жахливі тому, що вони призводять до загибелі незліченної кількості людей, рослин і тварин, завдають шкоди всьому, що нас оточує.

 

Суддя. Якими фактами ви зможете підтвердити своє звинувачення?

 

Прокурор. Прошу  Вас вислухати свідків звинувачення.

 

Суддя. Починаємо допит свідків.Свідок 1, будь – ласка.

 

Свідок 1. Високий суд. Я,…, говорю від імені дітей, які гралися сірниками, через їх пустощі вогонь спалив будинок. А інші діти просушували свою одежу біля каміну – і тут вогонь теж спалив їх одяг, лічені секунди залишилися до пожежі у будинку. Ось мої докази.

 

Суддя. Дякую! Займіть своє місце, будь – ласка, на лаві свідків. Викликається свідок 2.

 

Свідок 2. Я,…, дуже люблю новорічні свята. Недавно була свідком, як мій братик, запалив бенгальський вогонь біля ялинки, ледь не згорів сам разом з ялинкою. І в цьому винен вогонь.Ось докази.

 

Суддя. Викликається свідок 3.

 

Свідок 3. Я,… Мене мама відправила до сусідів і я був свідком, як електрокамін, який стояв близько вікна, спричинив загоряння тюлі, а одяг, який сушився над газовою плитою, теж загорівся. Одночасно загорівся стіл під нагрітою праскою, яку забули виключити. Страшна картина. Все горить. В цьому винен вогонь. Ось докази.

 

Суддя. Викликається свідок 4.

 

Свідок 4. Я,…, коли  відпочивала в лісі, була свідком такого випадку. Група дітей, розпаливши багаття, варили обід. Смачно поївши, залишили непогашений вогонь і пішли додому. Іскорки, що тліли, запалили траву, дерева. Якби не приїхали пожежники, весь ліс би згорів. Загинули б рослини, деякі тварини. Ось докази.

 

Адвокат. Я протестую. Мій підзахисний не винен. У злочинах винні людська жорстокість, безтурботність, недбалість, безвідповідальність, байдужість, неуцтво.

 

Суддя. Протест відхиляється, вам буде надано слово.

 

Прокурор. Ми можемо продовжити допит свідків обвинувачення, вони всі з*явилися на судове засідання.

 

Суддя. Досить. Тепер перейдемо до допиту свідків захисту, свідок 5, будь – ласка.

 

Свідок 5. Я,…, докажу вам, що вогонь надійний помічник і друг людей. Це він рухає тепловози і теплоходи, живить велетенські домни, допомагає людині освоювати Космос. Ось докази.

 

Суддя. Викликається  свідок 6.

 

Свідок 6. Я,…, доказую:

              Якщо холоди настали –

              Допоможе нам вогонь.

              Він розтопить піч у хаті,

              Але ти стій осторонь.

              Якщо раптом світло згасне,

              Свічку ми запалимо.

               В цьому випадку вогню ми подякуємо.

 

Суддя. Викликається свідок 7.

 

Свідок 7. Я,…, впевнена у тому, що без вогню ми не могли б готувати їжу, пекти смачний хліб, обігріватися у своїх будинках. Не могли б навчатися у школі, їсти смачні обіди. Ось докази.

 

Суддя. Викликається свідок 8.

 

Свідок 8. Я,…, разом зі своїми батьками і братиком відпочивали у лісі. Ми розпалили вогнище, в якому запекли шашлики, посмакували. Після того закрили землею вогонь. За такий  активний відпочинок я дякую вогню. Ось докази.

 

Суддя. Викликається свідок 9.

 

Свідок 9. Я,…, хочу навести такі докази. Вогонь є символом Олімпійських спортивних ігор, перед вогнем біля могил Невідомого солдата люди схиляють голови віддаючи шану загиблим за Батьківщину. Як ви бачите, без вогню життя на землі було б неможливим.

         Вогонь дарує людям світло,

         Вогонь дарує їм тепло.

         Коли б тепло і світло зникли –

         Життя б на світі не було.

 

Суддя. Адвокате вам слово.

 

Адвокат. Я відмовляюся від захисту.

 

Суддя. Підсудний, слово вам.

 

Підсудний. Я не визнаю себе винним. Якщо ви захочете мене засудити, нічого у вас не вийде. Скільки існує світ, стільки буду жити і я. А світ – вічний. А якщо не вірите, запитайте у них (до залу), що вони думають.

 

Суддя. Сьогодні у нашому залі присутній начальник управління Міністерства надзвичайних Ситуацій генерал – майор служби цивільного захисту Лукавий Євген Теодозійович. Прошу вас Євгене Теодозійовичу сьогодні виконати функцію присяжного засідателя і винести вердикт – винен чи не винен підсудний.

(Присяжний виносить свій вердикт).

 

Суддя . Наш суд був коротким і правдивим. Уважно заслухавши обидві сторони, суд прийняв рішення: Так як вогонь є добрий слуга, а поганий хазаїн, вважаємо його не винним і бажаємо вічно служити людям. Засідання суду вважаю закритим.

 

 А людям потрібно суворо дотримуватися правил пожежної безпеки.

Запамятайте! Вогонь стає ворогом, якщо поводитися з ним необережно.

 

Кінець

 

Ведуча 1.    Завжди в житті і день за днем

                     Будь обережний ти з вогнем!

                     Вогню боятися не треба,

                     Якщо порядок в домі в тебе,

                     Якщо працюють справно речі:

                      Магнітофони, праски, печі,

                      І телевізор, й газ, плита –

                       Пожежа в дім не завіта.

 

 

Хлопчик.   Якби я був начальником

                     Пожежної частини,

                     То взяв би я обіцянку

                     У кожної дитини:

                      До рук не брати сірників,

                      Хоч би яка причина,

                      Бо це не іграшка для вас,

                      А справжня, діти, міна.

                      Коли вже трапилась біда,

                      То ви не зволікайте,

                      Пожежний номер сто один

                      Швиденько набирайте.

 

Ведуча 2.     Дітям добре знати треба

                      Правила протипожежні:

                      Із вогнем не пустувати,

                       Бути дуже обережним.

                       У дворі, садку чи в лісі

                       Пам*ятати маєм ми:

                       Сірники та запальничка,

                       Факел, вогнище та свічка-

                       Шлях короткий до біди.

 

(Учні виконують пісню.Пісня «Пожежникам України»)

 

1.Щоб пожежі не було

  Ні в містах, ні в селах.

  Щоб лунали співи скрізь

  І всі були веселі –

  Правила потрібно знать!

  І – користуватися!

  І пожеж – не допускать,

  Тоді зможем, братця!

 

2.Щоб пожежних нам машин

   В домівки не звати!

   Щоб ніколи 101

   Нам – не наберати,

   Треба правила усім

   Виконувать, люди,

   І тоді пожеж страшних

   Ні в кого не буде!

 

3. Щоб пожежі не було

    Ні вмістах, ні в селах.

    Щоб лунали співи скрізь

    І всі були веселі.

    Пожежників славний труд

    Цінує держава.

     Пожежникам України:

     І шана! І слава!

(Речитатив).

 

Пожежникам України –

Слава! Слава! Слава!

 

   

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
2122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку