Розробка батьківських зборів на тему: «Світ підлітка»

Про матеріал

Розробка батьківських зборів на тему: «Світ підлітка» для учнів 8-х - 10-х класів. Підлітковий вік особливо складний в розвитку дитини, тому співпраця вчителя з батьками є необхідною умовою вирішення проблем, які виникають в ході навчання та гармонійного розвитку учня вцілому.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка батьківських зборів на тему: «Світ підлітка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала вчитель

 Соколівського НВК ім. О.Ятоша

Обозна М.Г.

 

 

 

 

 

Тема: Вікові проблеми підлітків та шляхи їх вирішення

Мета: Познайомити батьків з психологічними віковими особливостями підлітків; обговорити з батьками основні проблеми, з якими стикаються діти в підлітковому віці; допомогти батькам визначити правильні методи виховання підлітків.

Хід зборів:

  1.                       Вступне слово вчителя

Шановні батьки! Ваші діти вступили в один з найцікавіших, бурхливих і складних етапів свого життя – отроцтво. Сьогодні ми разом з вами спробуємо розібратися в психологічних особливостях підліткового віку і підготуємо себе до нових завдань у вихованні наших дітей. У психології цей період часу називають періодом «бродіння психіки», він майже завжди буває хворобливим. Це час загострення проблем, коли часто виникає взаємонепорозуміння дітей та дорослих. Щоб його уникнути, ми повинні добре уявляти, що відбувається з нашими дітьми і як знайти з ними спільну мову.

  1.                       «Асоціації»

Які слова у вас асоціюються зі словом «підліток»? (впертість, складний вік, конфлікт, проблема, дорослішання)

Який же узагальнений портрет сучасного підлітка? Найкоштовніше психологічне придбання цього віку – відкриття свого внутрішнього світу. Це вік швидких змін у тілі, відчуттях, позиціях і оцінках, стосунках з батьками та однолітками. Це час спрямування в майбутнє, яке притягує і хвилює, час, сповнений стресів та плутанини. Для нього характерні підвищений рівень вимог та критичне відношення до дорослих. Ключові переживання цього віку – любов і дружба. В цей час формується світогляд, починається пошук сенсу життя. Центральне новоутворення цього віку – особистісне самовизначення.

  1.                       Міні-лекція «Психологічні особливості підліткового віку»

Підлітковий вік – складний і багато в чому суперечливий період життя дитини. Різкі фізіологічні та психологічні зміни особливо впадають в очі батькам та педагогам. Підлітковий вік – період кризи в розвитку особистості дитини.

Особливості особистості підлітка можна досить точно охарактеризувати двома словами – прагнення до самостійності. Воно накладає відбиток на всі сторони особистості, поведінку та відчуття.

  •                           Є своя думка, не завжди правильна.
  •                           Вважає свою думку достеменно правильною.
  •                           Не рахується з думкою батьків.
  •                           Чинить так, як хоче.
  •                           Є прагнення спробувати все, що роблять його однолітки та дорослі (покурити, спробувати алкоголь і так далі).
  •                           Вважає, що він все може і з ним нічого не станеться (не піклується про власну безпеку).

Для успішного проходження розвитку самостійності дитини, батькам необхідно:

  •                           Аргументувати заборони;
  •                           Обговорювати: якщо ти вчиниш так, то які будуть наслідки (зіпсуєш своє здоров’я, можеш потрапити в погану компанію, з тобою може трапитися щось лихе тощо);
  •                           Рахуватися з думкою підлітка (інакше він не навчиться зважати на вашу думку);
  •                           Не вважати свою позицію на 100% правильною;
  •                           Підтримувати підлітка, хвалити (можливо навіть не зовсім заслужено, для підвищення його впевненості в собі);
  •                           Не лаяти його друзів або тих, з ким він зустрічається (марно, викличете лише заперечення і негатив), хіба що тих, з ким він вже розлучився або посварився;
  •                           У суперечках намагайтеся домовитися.

Отже, підліток не дитини, але в той же час він ще й не дорослий. Він не терпить обмежень своєї самостійності, нерідко проявляє різко негативне ставлення до вимог дорослих. Найчастіше конфлікти підлітка з дорослими виникають в тих сім’ях, де батьки не помічають дорослішання сина або доньки, продовжуючи ставитися до них як до «маленьких».

 

Трирічні діти

Підлітки 14-17 років

1.     Протестують проти батьківських вимог.

1.     Протестують проти батьківських вимог.

2.     Тягнуться до однолітків.

2.     Тягнуться до однолітків.

3.     Необхідна допомога аби навчитися задовольняти свої потреби: вчасно сходити в туалет, вчасно поїсти.

3.     Необхідна допомога, аби навчитися контролювати власні бажання: вчасно приходити додому, розподіляти вільний час,  своєчасно готуватися до занять.

4.     Їх необхідно вчити бути обережними з небезпечними  «іграшками».

Screenshot_1

4.     Їх необхідно вчити бути обережними з небезпечними друзями.

Screenshot_2

5.     Змагаються за владу в грі.

5.     Змагаються за статус і владу серед однолітків.

6.     Все підряд тягнуть до рота – від ґудзиків до тарганів.

6.     Все підряд тягнуть до рота – від алкоголю до наркотиків.

7.     Потребують постійної батьківської уваги та допомоги (тобто повної доступності батьків для задоволення своїх потреб в спілкуванні з ними).

7.     Потребують постійної батьківської уваги і допомоги (тобто повної доступності батьків для задоволення своїх потреб в спілкуванні з ними).

Отже, за що та проти чого веде боротьбу підліток?

  1.                       За те, щоб перестати бути дитиною.
  2.                       За припинення посягань на його фізичне начало та недоторканість.
  3.                       За ствердження серед однолітків.
  4.                       Проти зауважень, обговорень (особливо іронічних) з приводу його фізичної дорослості.

Підлітковий вік – вкрай складний і суперечливий період становлення людської особистості, що вимагає від батьків і педагогів великих зусиль, напруженої праці. В той же час, це вік неповторної краси: бурхливої енергії, жаги пізнання, пристрасного пошуку істини. Отже, давайте разом допомагати нашим дітям розвиватися і головне здобувати якісну освіту,  в цей досить складний період.

 

4 Виступ психолога.

  1. Під час розповіді психолога класний керівник роздає батькам інформаційні листи оцінок. (бесіда)
  2. Виступи інших вчителів.
  3. Обговорення інших питань (ЗНО – націлити батьків до бесіди з дітьми про подальше місце навчання, обрати необхідні предмети та починати готувати дітей до здачі ЗНО, відвідування – своєчасне попередження класного керівника про відсутність дітей в школі та навпаки, безпека дитини)

Підсумок зборів. І наостанок нагадаю вам, шановні батьки, слова відомого американського педіатра Бенджаміна Спока: «Любіть вашу дитину такою, якою вона є, і забудьте про риси, яких у неї немає... Результат виховання залежить не від ступеня суворості чи поблажливості, а від ваших почуттів до дитини й від тих життєвих принципів, які ви прищеплюєте їй».

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Грейцер Ірина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
7073
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку