Ведучий 1. Добрий день, друзі. Ми раді вітати вас на інтелектуальній грі «Еврика»
Ведучий 2. Сьогодні ви будете свідками боротьби двох команд. Зустрічайте, команда «Вічний рух» Капітан команди…
Ведучий 1. Аплодисментами зустрічайте другу команду, команда «Електрони». Капітан команди…
Ведучий 2. Ми хочемо з усіма вами познайомитися. Для цього кожен називає своє ім’я і продовжує фразу «Найбільший мій успіх у навчанні – це…»
Ведучий 2. Хто уважним, чемним буде
Бал команді той здобуде,
А хто буде пустувати,
Та ще іншим заважати –
Бал з команди буде знятий.
Ведучий 1. Щоб змагання було чесним
Ми вибрали журі почесне.
Погляньмо разом з вами, друзі,
Хто буде в цім почеснім крузі.
Ведучий 2. В складі журі вчителі школи, представники шкільного парламенту, батьківського комітету…
Жеребкування
Ведучий 1. Для того, щоб дізнатися, хто із вас буде першим відповідати, проведемо жеребкування. Для цього вам потрібно розшифрувати закодоване цифрами фізичний прилад.
Ведучий 2. Код-підказку ви бачите на екрані.
2351454265 (фізичний прилад – динамометр)
Ведучий 2. Першими виконала завдання команда… тому вам надається право першими відповідати на запитання першого конкурсу.
Ведучий 1. Але перш ніж оголосити перший конкурс нашої гри, послухайте пісню у виконанні тріо дівчаток «Сонечко»
Конкурс 1. «Фізичні теми. Фізика у професіях»
Що створив наш геній,
Дала зброю людям в руки
В праці їх щоденній.
Приспів Найдавніша на планеті
Між наук цариця-
Фізика ти наша
Вірна помічниця
Чи пливеш морями,-
Скрізь вона тобі послужить,
Всюди вона з нами.
В відкритті галактик,
Навіть лікар у лікарні мусить її знати
Ведучий 1. Я думаю, всі ви будете згодні, що фізика нас оточує повсякдень і повсякчас, отож перший конкурс для наших інтелектуалів «Фізика у професіях»
Ведучий 2. Теми конкурсу ви бачите на екрані: «Водій», «Спортсмен», «Електрик» Виберіть одну тему. В кожній темі по 5 запитань. За правильну відповідь кожного з них – 1 бал.
Тема 1. Спортсмен
Тема «Електрик»
Тема «Водій»
Ведучий 2. Надаємо слово журі. Які результати першого конкурсу?
Конкурс 2. «Оратор»
Ведучий 1. Багато є таємниць у світі. Найбільша з них – мова. Здається, ми знаємо якесь слово, немовби розуміємо його, проте все, що закладено в ньому впродовж віків, нерідко не можемо повною мірою розкрити.
Ведучий 2. Потрібно докласти зусиль, щоб заховане у слові постало перед нами у всій красі, глибині, неповторності.
Ведучий 1. Другий наш конкурс «Оратор». Саме у всій красі і неповторності учасникам потрібно розкрити зміст цитати.
Ведучий 2. Команди готуються до виступу 1 хв і за 1 хв мають якнайширше розкрити зміст цитати «Жити щасливо і жити в злагоді з природою – одне й те саме». Ви маєте змогу одержати за це завдання 5 балів.
Ведучий 1. Команди готуються до виступу, а ми всі послухаємо вірш у виконані… (вірш на фізичну тематику)
Ведучий 2. Представник від кожної команди підготувався до конкурсу «Оратор». Нагадую, учасникам потрібно розкрити зміст цитати «Жити щасливо і жити в злагоді з природою – одне й те саме».
(виступ конкурсантів)
Ведучий 2. Прошу шановне журі оцінити роботу ораторів.
Конкурс 3. «Наша лабораторія»
Ведучий 1. Спостереження і дослід-
Джерело фізичних знань.
Де їх можна примінити-
У підручнику шукай.
Ведучий 2. І наступним нашим конкурсом нашої гри є конкурс «Наша лабораторія». Кожній з команд було завдання підготувати фізичний дослід для команди-суперниці. Після демонстрації команда-суперниця повинна пояснити його. За кожне з них завдань ви можете одержати по два бали.
Ведучий 1. Журі підраховує набрані бали команди, а ми запросимо на сцену… та … із фізичними усмішками.
Ведучий 1. А зараз надаємо слово журі. Яку кількість балів набрали наші команди за 3 конкурс?
Конкурс 4. Конкурс капітанів
Ведучий 1. Капітан, капітан, зосередься,
Тому, що в команді ти перший ерудит.
Капітан, капітан, посміхнися-
Лиш веселий переможе в цій грі.
Ведучий 2. Шановні капітани! Ваше завдання – захистити честь своєї команди і принести їй бажані бали.
Ведучий 1. Члени команди жестами будуть показувати фізичний прилад, який зображено на малюнку, капітани повинні відгадати, що зображено на них. За кожну правильну відповідь капітан заробляє для своєї команди 1 бал.
Ведучий 2. Запрошую представникам від команди підійти до столу і вибрати малюнки.
Терези – вимірювальний прилад
Окуляри – оптичний прилад
Блискавка –електричне природне явище
Поїзд – вид транспорту
Годинник - вимірювальний прилад
Ножиці – простий механізм
Броунівський рух – фізичне явище
Швидкість v – фізична величина
Ведучий 1. Ми продовжуємо інтелектуальну гру. І я звертаюсь до вас, шановні глядачі. Відгадайте загадки з фізичним змістом…
Ведучий 1.Надаємо слово журі. Скільки балів принесли капітани своїм командам.
Конкурс 5 «Домашнє завдання»
Ведучий 1. Я тепер завжди посміхаюсь і маю гарний настрій. Відгадайте, чому? Та тому, що я сам , без сторонньої допомоги, зробив домашнє завдання з фізики. Пропоную брати приклад з мене.
Ведучий 2. Гадаю, що наші конкурсанти завжди виконують домашнє завдання. Зараз перевіримо, яка команда матиме 5 балів за домашнє завдання. Тому наступним конкурсом буде відповідь на питання «Історія звичайних речей».
Ведучий 1. Слово надаємо команді «Вічний рух»
Теплові явища відіграють величезну роль у житті людини, бо вона широко використовує їх у виробничій діяльності, в побуті, на транспорті. Сучасний світ не можна уявити собі без тепловозів, автомобілів, літаків, ракет, кораблів, холодильників. А ми розкажемо вам історію про звичайну праску.
(заходить селянка. Лагодиться прасувати, наспівує. Заходить «праска»)
П. – добрий день, пані
С. – о, що це за таке створіння до мене завітало?
П. – я, електропраска Тефаль. А що це ви робите? І що ви тримаєте в руках?
С. – буду прасувати рушники. У мене в руках ось качалка, а ось – рубель. Білизну треба намотати на качалку, після чого кілька разів її треба перекотити рублем, щоб його ребра розім’яли волокна тканини.
П. – дивно! А я думала, що праски виглядали завжди так, як я.
С. – у мене є ще й нагрівальна праска (піднімає з-під столу) Ось, дивись,(відкриває) у середину треба насипати розжарене вугілля, і розмахувати нею, щоб швидше нагрілася.
П. – та яких тільки прасок людина не придумала. Одних для розігріву ставили у піч, інших наповнювали газом, спиртом. Та з появою електрики та завдяки Ему Рідчарсону у 1903 р. на світ з’явилася праска подібна на мене. Мою конструкцію весь час удосконалювали, і тепер я працюю на інфрачервоному випромінюванні. І прийшла я у ваш дім, щоб стати доброю помічницею, й робити вас привабливими і охайними.
Ведучий 1. Дякуємо вам. Команда «Електрони» захищає своє домашнє завдання.
Все встигає той зробити, хто уміє час цінити. А для відліку часу ми всі маємо годинники. Наручні, настінні, будильники, з маятником, із зозулею, в телефоні, комп’ютері. Наша історія про різні види годинників.
(двоє дітей заходять до дідуся)
Діти. 1. Дідусю, сьогодні на уроці з фізики задали нам підготувати виступ про вимірювальні прилади. Ви ж багато всього цікавого знаєте. Тож допоможіть нам.
Дід. Добре. Людина на різних етапах свого розвитку створила різні годинники. Найстаріший – сонячний. Ним визначали час за напрямком тіні. Працювали вони тільки за ясної погоди і не працювали вночі. Такий годинник, наприклад, розташований на березі Азовського моря в місті Бердянську.
Діти 2. А моя подруга говорила, бувають пісочні годинники. Дідусю, а ти бачив такий?
Дід. Ось він. Із однієї посудини в іншу пересипається пісок за певний проміжок часу. За таким принципом працює і водяний годинник «клепсидра»
Діти 1. Я пригадала, у нас вдома є механічний годинник. Він працює від енергії пружини. Механічні годинники почали з’являтися ще в 17 ст.
Дід. Вони були великими, і їх встановлювали на міських вежах. Один із найстаріших годинників знаходиться у Москві – це кремлівські куранти. Їхній механізм приводиться у рух 3 гирями вагою по 224 кг.
Діти 2. А я читала про незвичайний годинник – квітковий. Його першим науково описав шведський ботанік Карл Лінней.
Діти 1. Квітковий годинник – це величезна клумба, яка поділена на сектори. В кожному з них росли ті квіти, котрі «прокидаються» в певний час.
Діти 2. Такі красиві годинники, наприклад, можна побачити у Києві, Харкові.
Дід. Молодці. А найточніший годинник – еталон часу, по якому звіряють час у цілому світі – атомний, знаходиться у Парижі, в інституті Часу.
Діти 2. Дякуємо дідусю за цікаву розповідь.
Ведучий 2. Дякую командам за цікаві розповіді. Журі підраховує набрані бали кожною командою, а учасників я запрошую стати в коло. Візьміться за руки і скажіть добрі слова на адресу її величності Фізики.
Ведучий 2. Дякую вам. А тепер всі дружно скажіть «нехай нам завтра пощастить».
(всі учасники співають пісню)
А внимательно все изучай.
Терпеливо, упорно, без лирики
Ты поглубже в законы вникай!
Силы разные к телу приложи
И работы лабораторные
Аккуратно в тетрадь запиши.
КПД свой повысить сумей
И уж если вам физика нравится
Вы вовек не расстанетесь с ней
Ведучий 1. Скінчився час випробувань,
Нам до душі ваш рівень знань
Та ще багато треба знати,
Щоб «школу успіху» побудувать.
Ведучий 2. Ви гарно пройшли всі випробування,
Тож журі вас сьогодні вітає,
Кінцевий результат нам повідомляє.
(журі повідомляє переможця, відбувається нагородження команд і кращого вболівальника)
Ведучий 1. Дякуємо вболівальникам за те, що оплесками підтримували всіх!
Ведучий 2. Дякуємо учасникам за ті хвилини радості та сміху, що ви нам подарували!
Ведучий 1. Фотокореспондент шкільної газети «Юний фізик» запрошує всіх учасників гри сфотографуватися на згадку.