Фрагмент сценарію
Краплинки:Так, з чистої прозорої краплинки починається кожне джерело,
а водиця - наша матінка!
Вода: Подивіться на фізичну карту півкуль Землі. Дві третини поверхні Землі покрита водою. Тому, правильніше нашу планету було назвати Вода!
Крапл.1: На всій землі міститься 1,5 млрд. кубічних кілометрів води. Запаси величезні, проте це переважно гірко-солона морська вода.
Крапл.2:Прісна вода становить лише 3% загальної кількості, причому 85% її зосереджено в льодовиках і тільки 1% прісної води містять річки, озера й підземні води.
Вода: Без води неможливе існування людини. Тіло людини майже на 70% складається з води. Щодня дорослій людині потрібно до 10 л. води.
Крапл.1:Без їжі людина може прожити два місяці, а без води не проживе і п'яти днів.
Крапл.2:Одна людина в середньому споживає близько 600 т прісної води за рік, ще 200 т щорічно їй потрібно на санітарні цілі.
Вода:Незрівнянно більше води витрачається на різних промислових об'єктах, фабриках і заводах.2хв 20с
Мама: За даними ООН, шоста частина населення Землі не має доступу до питної води. Якщо не вжити термінових заходів, до 2025 року без життєдайної вологи можуть залишитися 3 мільярди людей, а дві третини страждатимуть від її нестачі.
Вода:За ступенем водозабезпечення Україна посідає одне з останніх місць у Європі. Водні ресурси України використовуються не раціонально,і забруднюються у декілька разів інтенсивніше, ніж в інших високо розвинутих державах.
Сценарій виступу екологічного агітколективу
Новороманівської ЗОШ І – ІІІ ст. «ЕКОДЗВІН» – 2015
На сцені збоку розгортка «Бережіть воду – джерело життя!»
На сцені посередині імітація джерела. Виходять учні і стають за джерелом.
Еколог у національному вбранні, учениця у костюмі Води, дві учениці – Краплинки, Мама і донька у національному вбранні, хлопець у костюмі військового.
Під кадри презентації.
Природу на Землі почали зневажати,
Ангела свого послати.
Вас просимо: запам’ятайте,
Сьогодні ж його посланця вітайте:
Екологічна агітбригада Новороманівської ЗОШ І – ІІІ ст. «Екодзвін»
ВСІ: Не вбий, не знищ, не розтопчи, примнож, нащадкам збережи!
(Під мелодію «Ой, у лузі червона калина похилилася»)
Ой, у лузі червона калина похилилася,
Ой, у річці водяна живина потруїлася.
І людина з року в рік все більш і більш страждає,
Бо води живої майже вже ніде-ніде немає!
Люди добрі, поки ще не пізно, схаменімося!
Охороною води в природі разом всі займімося!
Щоби наша славна Україна процвітала,
Щоби кожна живина ніде страждань - біди не знала! 1хв20с
(Краплинки, мама з дитиною сідають біля джерела. Охоронець іде вбік. Музика.)
Вода:
Люди! Я вам потрібна,
Мій стан – рідка, легка, як подих, і тверда.
Чуда краплинка срібна,
Хто не впізнав мене? Знайомтесь! Я – ВОДА!
Водень і трохи кисню –
Для прохолоди, насолоди і пиття.
Згоден з вас кожен, звісно,
Що Аш Два О – коштовна формула буття.
Білі снігів замети –
Це я, пухнаста і сипка, в зимовий час.
Хвилі морів планети
Для вас здіймаю на вітрах, лише для вас!
В росах між трав розлита,
Світанком неба в барви райдуги лечу,
В грозах палкого літа
Спадаю щастям життєдайного дощу.
В міру принад жадана,
В земному світі поряд з вами я живу.
В виру – стрімка, спонтанна,
Киплю, пульсую у джерелах, греблі рву!
Очі мої блакитні
Дивують всі безводні зоряні світи.
Хочу, земляни рідні,
Щоб ви любов мою зуміли зберегти! 1хв10с
( Вода сідає на початку джерела біля Краплинок. Мама з дитиною сидять біля джерела.)
Дитина: ------ Мамо,
Я народилась для того, щоби жити,
Повітрям чистим дихать
І чисту воду пити.
Я народилась, щоб купатись в чистій річці,
Й босоніж бігать по піску
Й густій травичці.
Я народилась, щоби жити на Землі,
Як всі дорослі люди і діточки малі.
Мама: ----- Так, дитино!
Бо ця Земля – великий спільний дім,
І нам у ньому жити всім-усім!
А головна умова життя - вода!
Ось чуєш, як хлюпоче водичка в джерелі, бачиш, як виграють краплинки на сонці! Ой, дивись, дивись: вони оживають!
Краплинки: Так, з чистої прозорої краплинки починається кожне джерело,
а водиця - наша матінка !
Вода: Подивіться на фізичну карту півкуль Землі. Дві третини поверхні Землі покрита водою. Тому, правильніше нашу планету було назвати Вода!
Крапл.1: На всій землі міститься 1,5 млрд. кубічних кілометрів води. Запаси величезні, проте це переважно гірко-солона морська вода.
Крапл.2: Прісна вода становить лише 3% загальної кількості, причому 85% її зосереджено в льодовиках і тільки 1% прісної води містять річки, озера й підземні води.
Вода: Без води неможливе існування людини. Тіло людини майже на 70% складається з води. Щодня дорослій людині потрібно до 10 л. води.
Крапл.1: Без їжі людина може прожити два місяці, а без води не проживе і п’яти днів.
Крапл.2: Одна людина в середньому споживає близько 600 т прісної води за рік, ще 200 т щорічно їй потрібно на санітарні цілі.
Вода: Незрівнянно більше води витрачається на різних промислових об'єктах, фабриках і заводах. 2хв 20с
Мама: За даними ООН, шоста частина населення Землі не має доступу до питної води. Якщо не вжити термінових заходів, до 2025 року без життєдайної вологи можуть залишитися 3 мільярди людей, а дві третини страждатимуть від її нестачі.
Вода: За ступенем водозабезпечення Україна посідає одне з останніх місць у Європі. Водні ресурси України використовуються не раціонально, і забруднюються у декілька разів інтенсивніше, ніж в інших високо розвинутих державах.
(Зміна декорацій: на сцені пункт видачі води.)
Голос за кадром:
2148 рік. Після глобальної екологічної катастрофи на Землі запаси прісної води зменшилися в 50 разів. У зв'язку з цим кожен житель планети отримав спеціальний електронний ключ, за яким він міг отримати свою добову норму - 300 мл води.
На сцену виходять мама з сином з бідончиками в руках.
(На сцені - пункт роздачі води. На пункті - охоронець у формі . На столі у ноьго ноутбук. Мати простягає два електронних ключа (флешки). Охоронець перевіряє ключі, вставляючи їх в ноутбук.)
Охоронець: 700 мілілітрів на двох.
( Відміряє воду в бидончик матері. Вони з хлопчиком відходять від пункту роздачі, жінка сковзається, падає і розливає воду. Хлопчик допомагає їй піднятися.)
Хлопчик: Мама, ти не забилася?
Мама: Це не важливо, синку, я розлила всю нашу воду. Що ж тепер робити? Як прожити сьогодні без води?
Хлопчик: Давай спробуємо попросити, щоб нам другий раз дали воду, адже всі бачили, що ти впала чи не спеціально.
(Вони знову підходять до пункту роздачі води.)
Мама (звертаючись до охоронця): Пане, чи не можна нам знову отримати воду, я випадково впала і все розлила.
Охоронець: Я бачив, але нічим не можу допомогти. Свою норму сьогодні ви вже отримали. Мені дуже шкода.
(Мама сідати біля краю сцени і плаче.)
Хлопчик (звертаючись до охоронця): Вибачте, а чому ми не можемо отримати ще води?
Охоронець: Просто в цьому випадку хтось інший не отримає свою порцію.
Хлопчик: А мама казала, що колись води вистачало на всіх, і вона навіть текла з кранів в кожному будинку.
Охоронець: Так дійсно колись було.
Хлопчик: Так що ж сталося?
Охоронець: Якщо хочеш, я можу розповісти. 1хв 50с
(На сцені залишаються тільки хлопчик і охоронець. На середину сцени виносять великий плакат, на якому намальовано озеро з чистою водою.)
Охоронець:
Не так давно прісної води на планеті вистачало на всіх. Але людина рідко цінує те, що у неї є. А особливо, коли мова йшла про воду. Джерела, річки, озера були її сховищами. Людина використовував їх на свій розсуд.
(Виходить учень, прикріплює на малюнок озера макет підприємства і зафарбовує частину води озера фарбою).
Охоронець: На берегах водойм виросли промислові підприємства, які скидали неочищені стоки у воду.
(Виходить учень, прикріплює на малюнок озера макет сільськогосподарських угідь і зафарбовує частина води озера фарбою.)
Охоронець: Дощами з полів змивалися отрутохімікати і добрива, які широко застосовувалися в сільському господарстві.
(Виходить учень, прикріплює на малюнок озера макет бензозаправки і зафарбовує частину води озера фарбою.)
Охоронець: Численні автомийки, бензозаправні станції безперебійно постачали в грунтові води високотоксичні нафтопродукти.
(Виходить учень, прикріплює на малюнок озера макет танкера і зафарбовує решту води озера фарбою.)
Охоронець: Часті аварії танкерів приводили до витоку мільйонів тонн сирої нафти в моря й океани, гублячи все живе на багато квадратних миль навколо. І одного разу з'ясувалося, що придатної для пиття води на планеті практично не залишилося. І з кожним днем її кількість зменшується і зменшується ...
1хв10с
(Усі члени агітбригади виходять на сцену.)
Ведучий 1: Те, як зараз людина розпоряджається водними ресурсами - злочин проти людяності.
Ведучий 2: Діти, задумайтеся, адже те, що ви зараз бачили, дійсно може виявитися вашим майбутнім.
Ведучий 3: До того ж, ми дуже не економно використовуємо цей безцінний дар природи – воду! Наприклад, на 5-хвилинний душ її витрачається від 100-200 літрів;
Ведучий 4: На чищення зубів – 18 літрів води;
Ведучий 5: На миття посуду – 90 літрів.
Ведучий 6: Людина щодня використовує 230 літрів води.
Ведучий 1: Ми можемо обходитися без їжі протягом декількох тижнів, а без води здатні прожити лише 5-6 діб.
Ведучий 2: Швидкість, з якою тече вода з крану становить 3-4л за хвилину. Отже, за 5 хвилин витікає 15-20л води! Ми задумались, як зекономити воду і обрали ось такі дії:
Ведучий 3: Вимикай воду, коли намащуєш щітку і чистиш зуби, полощи рот водою із склянки. Роблячи цю дію звичкою, ти зберігаєш кілька літрів води на день.
Ведучий 4: Під час користування краном зменшуй струмінь води до тоненької цівки. Таким чином, зменшуєш споживання води втричі.
Ведучий 5: Економніше прийняти душ, ніж ванну. Економиш в 2 рази менше води.
Ведучий 6: Доцільно мити посуд, набираючи воду у раковину або миску.
1хв30с
Ведучий 1: Найбільшою водною перлиною України є Дніпро. Дніпро забезпечує водою 2/3 території України: близько 30 млн. людей,
Ведучий 2: 50 великих міст і промислових центрів, близько 10 тис. підприємств,
Ведучий 3: 2,2 тис. сільських і понад 1 тис. комунальних господарств,
Ведучий 4: 50 великих зрошувальних систем
Ведучий 5: і 4 атомні електростанції.
Ведучий 1: В межах 19 областей України, що входять до басейну Дніпра, скид стічних вод у водні об'єкти становить 9,5 млрд. м3, з них третина – забруднені!
Ведучий 2: В нашому селі після проведеної у 80-тих роках минулого століття меліорації нині третина криниць періодично пересихає!
Ведучий 3: З 5-ти природних джерел води залишилось 3. Вони під нашим патронатом. А в одному джерелі вода просто оздоровчо-молодильна! Спробуйте! І вам смакуватиме!
(Учні-помічники налиту у керамічні кехлі воду несуть у журі, в зал.)
Ведучий 4: Пам’ятайте, люди, назавжди,
Неможливо жити без води. 1хв10с
(Піднімають кольорові фото по черзі):
Ведучий: 5: Це – життя колиска, це – дощі,
Це – роса і квітка на межі,
Ведучий 6: Це –тумани, ріки і моря,
Порятунок в спеку, це - життя.
Ведучий 1: Це – кришталь озер і джерело,
Це – хмарки у небі, це – село.
Ведучий 2: В тополях і вербах над ставком,
Це – криниця, квіти під вікном,
Ведучий 3: Шурхіт хвиль і шторму дивний рев,
Це – струмок у травах між дерев,
Ведучий 4: Зелень трав, веселки кольори,
Нитки рік, у сутінках бори…
Ведучий 5: Пам’ятайте люди назавжди:
Неможливо жити без води!
(Під мелодію Расцветали яблони и груши)
Гордість краю, ніжність і краса!
Чом поникло все твоє багатство?
Це ж твоє, людино, вільне царство,
Все ж твоє: земля і небеса.
Чом річки у нас пересихають,
Риба задихається в ставках?
Про природу чом у нас не дбають?
Бо вона вже гине на очах.
Встаньте, люди, миром за природу,
За предвічну матінку для нас.
Щедрії дари і чисту воду
Нам вона сторицею віддасть! 1хв 20с
Ведучий 6: Тож, щоб чистими води у річках зостались,
Подолайте байдужість, користь і недбалість!
Ведучий 1: Наше так: миру і спокою, любові та поваги до природи, заводам без диму, фабрикам без отруйних стоків, автомашинам без задушливого вихлопу, тиші, розуму і науці, обережності і мудрості.
Ведучий 2:
Наше ні: будь-яким війнам, будь-яким битвам з природою, безграмотному природокористування, всьому тому, що загрожує Землі, загрожує людям, кожній людині - всім і окремо.
(Разом)
Збережімо річку і криницю.
Пізнаваймо глибше, до пуття!
Відкриваймо кожну таємницю,
Зберігаймо воду і життя!
Друзі, Ви згодні з нами? Доведіть!
Усі дружно відгадки говоріть!
Мене п’ють, мене ллють, усім потрібна я.
Хто я така? (Вода)
Ми кажемо: вона тече; Ми кажемо: вона виблискує;
Вона біжить завжди вперед, Але нікуди не тікає.
І з ким така пригода? А, зрозуміло, це……(Вода)
Я і хмара, і туман, І струмок, і океан,
І літаю, і біжу, І замерзнуть можу!
І про кого вся ця ода? Ну, звичайно, що про ….(Воду)
Прокидатись вранці рано як завжди ціла біда.
Бадьорим стати і веселим допоможе нам ... (вода)
В літній день палає сонце, тільки в мріях прохолода.
Де знайти рятунок тілу? Допоможе нам ...(вода)
Брудні руки і сорочка. Чим допомогти біді?
І знову будем дякувать чистісінькій ... (воді)
Пароплавчик, пароплав - із далекої країни
Груші, сливи, апельсини, виноград і мандарини
Нам доставить без труда, якщо в морі є ... (вода)
Рибу треба їсти нам? Так,то велика насолода!
А живе лиш там вона, де прозора є ... (вода )
Чай зігріти, суп зварити, і городину полити
Праці зовсім не шкода , якщо в крані є ...(вода)