Чортківська загальноосвітня школа І-Ш ступенів №5
вул. кн. Володимира Великого, 4-6, м. Чортків, 48505, тел. 0 (3552) 3-24-85, e-mail: schools.five@ukr.net Код ЄДРПОУ 24618963
«Ми мріємо про Чортків-дивосад»
Керівники команди екологічної просвіти:
вчитель біології:
Стефанишин Тамара Зенонівна
Пісня (на мотив Деспасіто)
Дивись, який реально красивий Наш з тобою край:
Гори, доли, ріки, чорнозем!
Ти знай-це земля наща рідна,
У наших руках
Тож шануймо все-це вірний шлях.
Ми можемо зробити все самі,
Можем обійти ми пів Землі,
Але навіщо нам іти?..
Я візьму все в свої руки і піду,
І допоможу всім, хто зазнав біду
Я почну міняти світ із себе!
Приспів:
Десь по світу.
Ти шукаєш іншу Україну,
Де є чисті ріки і долини
А вона одна єдина
Десь по світу.
Майбуття ти сам собі будуєш,
В пошуках багатства і добра Мандруєш...
Повертайся рідну землю рятувати Від байдужості захищати!
Вам пропонуємо виступ звичайно тематичний,
Проблеми природокористування вам відкриємо і, мабуть, це логічно.
Прикрасимо трохи музикою, танцями і співом,
Романтикою, лірикою й звісно позитивом.
Всім привіт!
Вас вітати рада екологічна агітбригада «Гармонія» Чортківської загальноосвітньої школи №5
Наш девіз:
Ми землі і сонця рідні діти,
І навчатись прагнемо щомить,
Разом із природою дружити,
І у злагоді із нею жить.
Ми разом - ми єдина команда,
Від нас залежать на планеті зміни.
-Ми голос,
-МИ душа,
-Ми її надія,
-І в кожного із нас живе єдина мрія:
-Красу зберегти для нащадків повіки,
-Простори землі, її надра і ріки,
-ЇЇ неповторну й красу первозданну,
-Їй в кожному ділі складаємо шану:
-У серці, у слові, у думці своїй,
Тож не спи, друже, а швидше дій.
Учениця- Проблем багато в нашім краї,
Але найголовніша – раціональне природокористування.
На ній ми увагу вашу загостримо,
Розкажемо про правила розумного використання.
Я старий кухонний кран.
Кричу від своїх іржавих ран.
Знов через мене протікає вода.
Друзі, полагодьте, бо з водою біда.
Я супервіконце, я склопакет захисний,
Бо пропускаю я світла промінчик ясний.
Умію зберегти я в квартирі тепло,
Придбайте мене - я найкраще вікно.
Я лічильник, енергії лічильник і тепла,
Подружитись зі мною вам, друзі, пора.
Вмію я облік ресурсів вести
І економію в дім усім принести.
Я крапля води і плачу завжди,
Втомилась я з крану даремно текти.
Не дайте воді витікати дарма,
Бо буде усім нам велика біда.
Впізнали мене, я в режимі завжди
Чекаю! Чекаю! Коли ж вимкнете ви.
Не треба в техніці мене залишати,
А на ніч потрібно завжди виключати.
Я лампочка нова, я некст покоління.
Покликання моє - берегти в домі світло,
Бо я ж довговічна, бо я економна,
Повинна будь в домі у всіх безумовно.
Звучить ритмічна музика, діти виходять за куліси.
Учениця - Прикладаючи зусилля задля покращення та оздоровлення довкілля, ми зайнялися озелененням та благоустроєм території школи та міста Чорткова (виносять траву).
Учениця - Ми створили алею добра, І добрі справи у ній посадили, І у паростках зеленої трави Соняшники добрих справ посходили.
1.Цей сонях – співпраця з органами самоврядування з мером міста Чорткова, ми долучаємося до вирішення нагальних проблем міста, а саме: створення квітників, ліквідацію ринку з центру міста (наш мер пообіцяв, що в липні місяці ринок буде ліквідований). А також приймаємо участь в очищенні берегів річки Серет і очищенні від сміття міського парку.
2.Сонях цей – це співпраця з державним підприємством «Чортківське лісове господарство», яке надає нашій школі посадковий матеріал для проведення озеленення школи та міста.
3.А ця квітка – це участь у загальноміському квесті з енергозбереження «Дні сталої енергії». (Ми зуміли скоротити витрати енергії, води та природного газу в школі за період з вересня 2015 – до травня 2018 р. на 22%. (3 квітка).
4.А цей сонях ми посадили Бо ще одну хорошу справу зробили Проблемам сміття увагу приділили До цієї справи інших долучили.
Існує іронічний вислів «Найбільше виробництво у світі – виробництво відходів, і це правильно».
-Щоб змінити свої звички щодо сміття ти можеш діяти разом з нами за таким планом:
1,Поєднуємо корисне з корисним , займаючись спортом збираємо сміття. Й усіх вас запрошуємо до нового виду спортивних занять – плогінг.
2.Сортувати сміття.
Щоразу коли ти здаєш розсортоване сміття, ти зменшуєш витрати сировини та енергії, зберігаєш природні ресурси.
2.Вторинно використовувати папір.
Одна прочитана газета на день, здана в макулатуру, протягом року зекономить десятки кВт електроенергії і врятує одне дерево.
-Компостувати відходи. Цього року брали участь у проекті «Компола» і в подарунок отримали компостер
На звалище потрапить 20% сміття
5.А ця квітка сонця – це співпраця з населенням міста наша агітаційна робота. Проводимо диспути, дебати, тренінги, круглі столи, при цьому акцент робимо на впливі екології на здоров’я людини та довкілля.
6.А також птахів рятували Лелек, канюків і диких качок, Щоб зиму легше перезимували, І соняшник добра зійшов.
-Одного ранку на нашому подвірї я побачив дивного хижого птаха з пошкодженим крилом. Батько крок за кроком підходив до нього,обережно зловив його . Я визначив що цей птах називається канюк. Ми виходили його, годували м’ясом з ложки. А коли він набрався сил ми його випустили.
-А я йдучи до дому( а живу я поблизу річки Серет) побачила знесиленого лелеку що стояв на одній нозі та замерзав від холоду. Я звернулась по допомогу до батьків і ми принесли його додому. Жив птах у нас декілька днів, зігрівся,і почував себе господарем. Я годувала його рибою а коли потепліло я випустила .
Немало позакласних справ ми зробили,
І з педагогами разом екопотяг створили,
Який таємниці природокористування покаже,
А Ми вам про все це докладно розкажем
Виїжджає потяг з вагонами-валізами, звук потяга.
(Голос за сценою:Екопотяг «раціональне природокористування 2018 прибуває на 5 колію станції міста Чортків відлік вагонів починається з хвоста поїзда)).
Учениця - Розкажемо вам історію про цю мандрівку,
Про землю у тривожному зітханні,
На ній від видобування сліди.
І ми прийшли не для забави,
У нас досить важливі справи,
Ми тут, аби уникнути біди.
Наш потяг нелегким шляхом іде,
І машиніст його вправно веде,
У потязі цьому багато вагонів.
Машиніст. Ось перший вагон - це вода-колиска усього життя;
Другий вагон - це грунтове покриття;
Третій - це енергія наша;
Четвертий- це надра матінки землі;
А п’ятий вагон-ресурси лісові.
Виїжджає потяг з вагонами-валізами, звук потяга.
Учениця - Потяг довго мандрував,
Перешкоди все долав,
Як в Чорткові зупинились -
Глядь вагони розгубились.
Машиніст. Де ж вагони,вагони під назвою вода і земля?
-Нема в нас чистої водиці,
Немає вже й звідкіля напиться.
-Що ж нам зробити, щоб родючість грунту і чисті води відновити?
-Невже ми такі безпорадні у цьому питанні?
- І не такі вже й безпорадні!
- Але що ми можемо?
Ми не тільки можемо, але й робимо!
- Ми очистили джерельце .
- А разом вийшло шість чистих джерел!
- Ми приймаємо душ замість ванни.
- І таким чином економимо не одну сотню літрів води.
- помірно використовуємо добрива та отрутохімікати.
-висаджуємо захисні смуги.
- Ми створили Природоохоронний Патруль, щоб вести роз’яснювальну роботу.
- Адже чисті води і родючий чорнозем – це наше майбутнє!
- І тому ми кажемо ТАК – чистій питній воді!
- НІ –забрудненим грунтам!
- ТАК – любові й повазі до природи!
- НІ – засміченню джерел тагрунтів!
- ТАК - водоохороннійдіяльності в Україні !
- НІ – байдужомуставленню до природи і самого себе!
Виїжджає потяг з вагонами-валізами, звук потяга.
Машиніст. Знов вагонів вже нема,
Знову обертом голова.
Де ж поділися,куди,
Енергія і Надра матінки землі.
Надр землі у світі є багато.
Та навчіться, друзі, всіх їх шанувати.
Корисні копалини людині необхідні.
Майже невідновні, та усі потрібні:
- газ в будинки нам терло дарує,
- графіт нашою рукою малює,
- без заліза ми не проживемо,
- а без солі їсти не будемо.
Без них обійтися не може людина,
Без деяких просто не зможе прожить.
Важко уявити наше життя без благ цивілізації
-Але якщо ми не змінимо наше ставлення, чи надовго нам їх вистачить?
-За пірахунками на 800 років.
-А що буде далі?
-А длі все внаших руках:
-Що ж робити, щоб енергію і надра зберегти
-Створювати маловідходне виробництво.
-Впроваджувати прогресивні технології видобування.
-Ми, виходячи з дому, усюди вимикаємо світло.
-Ми вимикаємо електроприлади, якими не користуємось.
-Ми в дома й у школі використовуємо енергоефективні лампи.
-Ми використовуємо альтернативні джерела енергії.
-А я мрію,щоб у світі було більше доброти,
Щоб енергію зберігали, зберігали я і ти.
Виїжджає потяг з вагонами-валізами, звук потяга.
По дорозі зовсім розгубився.
Всього один вагон лишився,
І той уже десь занапастився.
Бо цей вагон ресурси лісові,
Нема із них вже що везти,
Бо ліс продали за доляри -
Тепер в Карпатах лиш голі й лисі плями,
Там повені частіше стали відбуватись,
Тваринам вже немає де сховатись,
А що ж ми можемо робимо, щоб ліси відновити?
-Насаджуємо дерева.
-Перетворюємо пустирі на зелені зони.
-Охороняємо реліктові дерева.
-Приймаємо участь в озелененні міста.
-Є ініціаторами природоохоронних акцій.
Учениця - Ми мріємо про Чортків - диво – сад.
ІЦоб жити в ньому кожен був би рад!
А тому ми не лише говоримо,
А й реальні добрі справи творимо.
Ведуча: Наша екологічна агітбригада знайшла своє покликання і застосування для своїх молодих рук.
Музика –заставка.
Учениця - Екологічна в нас душа від народження.
Знаємо дуже багато про свій рідний край
І бажаємо йому духовного відродження.
Є давня приказка в мого народу,
Що має мораль, нашій темі близьку:
Хто може понівечити рідну природу,
Той здатний понівечити душу людську.
1-й учасник. А ще наші предки говорили: якщо ви мислите на один день уперед — утамуйте голод.
2-й учасник. Якщо ви мислите на один рік уперед — посадіть дерево.
3й учасник. Якщо ж ви мислите на сто років уперед — навчайте дітей.
Звернення
-Ми хочемо звернутися і до нової влади, до мера міста.
-Ми молоде покоління, чисті душею і помислами, хочемо купатися чистих річках, дивитися у чисте небо, пити чисту воду, їсти чисті продукти. Ми не хочемо хворіти.
-Донесіть до відома високих чинів у Верховній Раді, що екологія - це наша спільна проблема і в битві з природою переможців немає.
-Шановні члени журі!
-Ми просимо Вас, передайте, будь ласка, нашим мужам високим бюллетень створений группою екологів, що містить рекомендації по покращенню екології нашого міста.
Учениця - А ви всі слухали, бачили, запам’ятали.
Все, що сьогодні ми вам розказали.
Дома розкажете, друзям порадите,
Проблеми усі ви тепер подолаєте.
1-й учасник. Творіть!
2-й учасник. Допомагайте!
3-й учасник. Знаходьте задоволення від екологічної роботи
4-й учасник. Шануйте!
5-й учасник. Любіть!
6-й учасник. І охороняйте природу!
Усі разом. Це споконвічне багатство українського народу.
Пісня (на мотив «вінок моїх пісень»
Глянь навкруг - це краса,
Наша рідна земля Веселково цвіте Кличе нас в майбуття!
Гори, ріки, моря,
І врожайні поля Це багатство для нас Все у наших руках
Приспів:
Тож бережім усі,
Усе багатство,що ми маєм
Природу порятуй - для цього сили віддамо
У руки всі візьмемо
Усе, що прадіди надбали
Життя присвятимо,
Щоб краще в світі всім було