Сценарій Всеукраїнського уроку з теми «Права людини» ( з нагоди проголошення Загальної декларації прав людини)

Про матеріал

Всеукраїнський урок з теми «Права людини» ( з нагоди проголошення Загальної декларації прав людини) .

Мета:

• поглибити та розширити знання учнів про права людини та громадянина, види прав і свобод людини, міжнародні документи з прав людини та прав дитини; пояснити значущість і актуальність документів з прав людини для забезпечення сучасного захисту прав і свобод особистості; ознайомити з основними правовими документами в галузі прав людини;

• виховувати пріоритет загальнолюдських цінностей, активну життєву позицію, патріотизм, гуманізм, виховувати повагу до Законів України та любов до Батьківщини; виховувати вміння захищати свої права цивілізованим шляхом.

Перегляд файлу

ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ № 17

М. ГЕНІЧЕСЬКА ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

Всеукраїнський урок на тему:

«Права людини»

( з нагоди проголошення Загальної декларації прав людини)

 

2018

Мета:

  • поглибити та розширити знання учнів про права людини та громадянина, види прав і свобод людини, міжнародні документи з прав людини та прав дитини; пояснити значущість і актуальність документів з прав людини для забезпечення сучасного захисту прав і свобод особистості; ознайомити з основними правовими документами в галузі прав людини;
  • виховувати пріоритет загальнолюдських цінностей, активну життєву позицію, патріотизм, гуманізм, виховувати повагу до Законів України та любов до Батьківщини; виховувати вміння захищати свої права цивілізованим шляхом.

 

Дата проведення : 09 грудня 2018 року .

 

Місце проведення : актова зала ВПУ № 17 .

 

Оформлення : презентація «Права людини», відеоролик «Конвенція про права людини» , вислови «Використовуючи своє право – не зашкодь нікому!», «Дії однієї людини не повинні шкодити іншим людям», «Кожен повинен дотримуватися закону так, щоб закон його не покарав», «Порядний той, хто своє право вимірює своїм обов’язком» (Лакордер) , «Знати свої права –  значить вже наполовину володіти ними» .

 

Технічне забезпечення : мультимедійна система .

 

Ведуча : Шапорова Юлія Володимирівна  .

 

Учасники : Дудчак Юрій, Дрозд Денис, Семенюк Олег, Малюк Віктор, Ващук Юлія, Галан Антон .

 

 

 

Пісня О. Білозір «Неповторність»

Учень читає вірш В.Симоненка  « Ти знаєш, що ти людина?»

Ти знаєш, що ти людина?

Ти знаєш про це, чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

Більше тебе не буде

Завтра на цій землі.

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди –

Добрі, ласкаві й злі

Сьогодні усе для тебе:

Озера, гаї і степи.

І жити спішити треба

Кохати спішити треба –

Гляди ж, не проспи!

Бо ти на землі – людина,

І хочеш того чи ні –

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина

Очі твої одні.

Ведучий 1. Що ж допомагає кожному з нас зберігати свою неповторність, індивідуальність, забезпечує можливості існувати та розвиватися як особистість? Звичайно ж , це - наші права.

10 грудня 1948 року ООН було прийнято Декларацію про права людини, в якій були викладені основні права і свободи людини. Цей день щороку в усьому світі відзначається як День захисту прав людини. Саме цій темі і присвячений наш захід.

Ведучий 2. Права необхідні нам для того, щоб ми могли жити в світі з почуттям гідності .І це – наше сьогодення, але цікаво прослідкувати, як саме виникли наші права і як наші пращури дійшли до розуміння того, що права людини слід захищати?

Слайд 2

Учениця читає уривок з авторської  віршованої поеми Ольги Гороховської «Право на життя»

Слайд 3

Зимовий ранок.

Я вмиваюсь, швиденько вдягаюсь,

Я поспішаю, спізнитись боюсь

Волосся своє у косичку сплітаю

І раптом застигла:на себе дивлюсь

І в дзеркалі бачу іншу косичку,

Ту, що, як ящірка, в шафі лежить

Музея Освенцима - тонка косичка...

І серце моє вже від болю тремтить.

Стоїть пред очима багато волосся –

Їх копни, важкого волосся жінок...

 І локон дитячий вітер уносить

 До смерті страшної один лише крок.

Як вовна настрижена отари ягнячої,

Їх купи і купи...А біля печей –

Дитячі, жіночі, скалічені трупи

У топку ширяє рука палачей.

Чому ж не замислився кат той проклятий,

Що вільними бути мріють усі,

Радіти життю, працювати, кохати,

А не горіти в огні!

Так жити хотілось! Життя їх манило

Все хмарою диму у небо злетіло.

Спокою і щастя люди бажали,

Та жертвами злодіїв Аушвіцу стали.

Ти чуєш, палаче, у тебе питаю:

“Чи маєш ти право життя забирать?”

Чи мали фашисти, ті звірі прокляті,

В дитини волосся зривать?

Чи мають політики право моральне

На смерть відправляти невинних людей,

У пекло кидати, вбивати, “змітати”

Народ свій, батьків і дітей?

1 учень . Як відомо з історії , найбільше порушення прав людини здійснюється під час війни. І саме уроки війни дали розуміння того, що права людини мають бути справою не окремого громадянина,  й навіть окремої держави, а всього людства.

Слайд 4

2 учень. У 1945 р. було створено найбільшу і найвпливовішу міжнародну  організацію – Організацію Об'єднаних Націй, однією з її держав – засновників була Україна. А серед перших документів, які розробила ООН, був спеціальний документ, присвячений правам людини.

3 учень . Загальна декларація прав людини проголосила всіх людей вільними та рівними у своїй гідності і правах, і стала першим міжнародним документом, в якому найповніше викладено  перелік прав людини, що базується на 10 християнських заповідях, англійських, американських і, насамперед французьких законодавчих актах щодо прав людини. 

4 учень . Нині права людини є загальнолюдською цінністю. Вони закріплені в міжнародно – правових документах. Серед найважливіших – Загальна декларація прав людини, Міжнародні пакти про права людини, Європейська конвенція прав людини.

Слайд 5

Слайд 6

Ведучий 1. Люди різних національностей, різних можливостей, різних віросповідань і різного кольору шкіри мають рівні права і починаються вони

з прав дитини. Це підтверджено в Конвенції про права дитини: «Дитиною вважається кожна людська особа до досягнення нею 18-ти років. Дитина потребує особливої охорони і піклування як до, так і після народження.»

Цей документ створений для того, щоб захистити вас і надати якнайкращі умови для розвитку та реалізації ваших прав. 

Ведучий 2. В стародавній Спарті слабких, кволих дітей кидали із скелі в прірву, вважаючи, що з них не виростуть сильні і здорові воїни. В часи кріпацтва дітей насильно відбирали у матерів і продавали, наче річ.

В різні епохи неоднаково дивилися на виховання і догляд за дітьми. Аж у 17-18 ст. на дітей, нарешті, починають звертати увагу – шиють дитячий одяг, створюють дитячі іграшки, пишуть дитячі книги, дитячі пісні та музику.

Слайд 7

Ведучий 1. Як бачите, дітям було нелегко, не було законів, які б оберігали їхнє життя. Аж у 1924 р. у м. Женеві було прийнято Декларацію прав дитини.1959 р. розроблена і втілена в життя нова Декларація прав дитини. А 1989 р. у Нью-Йорку всі прогресивні країни світу підписалися під Конвенцією прав дитини.

Слайд 8

Ведучий 2. В 1991 р. Україна приєдналася до Конвенції. В 1993 р. в м. Києві створено Всеукраїнський комітет захисту дітей. Згідно з Конвенцією Україна у квітні  2001 р. прийняла Закон про охорону дитинства.

Слайд 9

Ведучий 1. Сьогодні у разі порушення ваших прав ви можете  звернутися до соціальної служби для сім’ї, дітей та молоді, до шкільного психолога, або до дорослого, якому ви довіряєте і який вас не зрадить.

Не залишайтеся наодинці зі своїми проблемами! Головне, знайте – безвихідних ситуацій немає!

Слайд 10

Учні читають уривок з віршованої поеми Ольги Гороховської

«Право на життя»

1 учень.

До класу заходжу,сідаю за парту,

Записую тему, вслухаюсь в слова:

Учитель пояснює певну проблему

Про наші обов’язки, наші права ,

Лунають права на освіту, на працю,

На вільнеє слово, що палко бринить,

На відпочинок і на дозвілля,

На все, що в Конвенції права звучить.

2 учень .

Це наші права, але з них найсвятіші –

Права на життя, що батьки нам дають,

Життя, що в людини буває єдине,

Життя, що, як скарб бережуть.

Ніхто і ніколи права не має

Життя у людей забирати.

Конвенцію прав, що нас захищає ,

 Кожен повинен знати .

3 учень .

Цінуймо життя, що, як дар, нам дісталось,

Шануймо любимих батьків  ,

Живімо життям урочистим ,багатим,

Яким ще ніхто не жив!

Життя - це краса, це можливість, це мрія

Життя - це обов’язки, наші й права

Життя - це багатство, кохання, надія.

Життя - це важка боротьба.

4 учень .

Життя - це прихована таємниця,

Життя - це і туга, і сум.

Життя - кришталева криниця.

Життя - переповненість дум.

Життя – це поразки і перемоги.

Це гра натхнення, це прірва без дна.

Життя - це великі вимоги.

Життя - це фортеця свята.

Слайд 11

Ведучий 2.  Отже не лінуйтеся, вивчайте свої права . Знати свої права –  значить вже наполовину володіти ними. А якщо ви будете знати свої права, вам  легше буде захистити себе.

Ведучий 1. Тільки пам'ятайте – такі самі права, як і ви, має кожна людина! Реалізуючи свої права, намагайтеся поважати права інших. Спробуйте зробити це – і ви побачите, як зміниться світ навколо ,  і люди, які вас оточують.

Дякуємо за увагу .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
20 квітня 2020
Переглядів
1043
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку