Всеукраїнський урок з теми «Права людини» ( з нагоди проголошення Загальної декларації прав людини) .
Мета:
• поглибити та розширити знання учнів про права людини та громадянина, види прав і свобод людини, міжнародні документи з прав людини та прав дитини; пояснити значущість і актуальність документів з прав людини для забезпечення сучасного захисту прав і свобод особистості; ознайомити з основними правовими документами в галузі прав людини;
• виховувати пріоритет загальнолюдських цінностей, активну життєву позицію, патріотизм, гуманізм, виховувати повагу до Законів України та любов до Батьківщини; виховувати вміння захищати свої права цивілізованим шляхом.
ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ № 17
М. ГЕНІЧЕСЬКА ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Всеукраїнський урок на тему:
«Права людини»
( з нагоди проголошення Загальної декларації прав людини)
2018
Мета:
Дата проведення : 09 грудня 2018 року .
Місце проведення : актова зала ВПУ № 17 .
Оформлення : презентація «Права людини», відеоролик «Конвенція про права людини» , вислови «Використовуючи своє право – не зашкодь нікому!», «Дії однієї людини не повинні шкодити іншим людям», «Кожен повинен дотримуватися закону так, щоб закон його не покарав», «Порядний той, хто своє право вимірює своїм обов’язком» (Лакордер) , «Знати свої права – значить вже наполовину володіти ними» .
Технічне забезпечення : мультимедійна система .
Ведуча : Шапорова Юлія Володимирівна .
Учасники : Дудчак Юрій, Дрозд Денис, Семенюк Олег, Малюк Віктор, Ващук Юлія, Галан Антон .
Пісня О. Білозір «Неповторність»
Учень читає вірш В.Симоненка « Ти знаєш, що ти людина?»
Ти знаєш, що ти людина?
Ти знаєш про це, чи ні?
Усмішка твоя – єдина,
Мука твоя – єдина,
Очі твої – одні.
Більше тебе не буде
Завтра на цій землі.
Інші ходитимуть люди,
Інші кохатимуть люди –
Добрі, ласкаві й злі
Сьогодні усе для тебе:
Озера, гаї і степи.
І жити спішити треба
Кохати спішити треба –
Гляди ж, не проспи!
Бо ти на землі – людина,
І хочеш того чи ні –
Усмішка твоя – єдина,
Мука твоя – єдина
Очі твої одні.
Ведучий 1. Що ж допомагає кожному з нас зберігати свою неповторність, індивідуальність, забезпечує можливості існувати та розвиватися як особистість? Звичайно ж , це - наші права.
10 грудня 1948 року ООН було прийнято Декларацію про права людини, в якій були викладені основні права і свободи людини. Цей день щороку в усьому світі відзначається як День захисту прав людини. Саме цій темі і присвячений наш захід.
Ведучий 2. Права необхідні нам для того, щоб ми могли жити в світі з почуттям гідності .І це – наше сьогодення, але цікаво прослідкувати, як саме виникли наші права і як наші пращури дійшли до розуміння того, що права людини слід захищати?
Слайд 2
Учениця читає уривок з авторської віршованої поеми Ольги Гороховської «Право на життя»
Слайд 3
Зимовий ранок.
Я вмиваюсь, швиденько вдягаюсь,
Я поспішаю, спізнитись боюсь
Волосся своє у косичку сплітаю –
І раптом застигла:на себе дивлюсь
І в дзеркалі бачу іншу косичку,
Ту, що, як ящірка, в шафі лежить
Музея Освенцима - тонка косичка...
І серце моє вже від болю тремтить.
Стоїть пред очима багато волосся –
Їх копни, важкого волосся жінок...
І локон дитячий вітер уносить –
До смерті страшної один лише крок.
Як вовна настрижена отари ягнячої,
Їх купи і купи...А біля печей –
Дитячі, жіночі, скалічені трупи
У топку ширяє рука палачей.
Чому ж не замислився кат той проклятий,
Що вільними бути мріють усі,
Радіти життю, працювати, кохати,
А не горіти в огні!
Так жити хотілось! Життя їх манило –
Все хмарою диму у небо злетіло.
Спокою і щастя люди бажали,
Та жертвами злодіїв Аушвіцу стали.
Ти чуєш, палаче, у тебе питаю:
“Чи маєш ти право життя забирать?”
Чи мали фашисти, ті звірі прокляті,
В дитини волосся зривать?
Чи мають політики право моральне
На смерть відправляти невинних людей,
У пекло кидати, вбивати, “змітати”
Народ свій, батьків і дітей?
1 учень . Як відомо з історії , найбільше порушення прав людини здійснюється під час війни. І саме уроки війни дали розуміння того, що права людини мають бути справою не окремого громадянина, й навіть окремої держави, а всього людства.
Слайд 4
2 учень. У 1945 р. було створено найбільшу і найвпливовішу міжнародну організацію – Організацію Об'єднаних Націй, однією з її держав – засновників була Україна. А серед перших документів, які розробила ООН, був спеціальний документ, присвячений правам людини.
3 учень . Загальна декларація прав людини проголосила всіх людей вільними та рівними у своїй гідності і правах, і стала першим міжнародним документом, в якому найповніше викладено перелік прав людини, що базується на 10 християнських заповідях, англійських, американських і, насамперед французьких законодавчих актах щодо прав людини.
4 учень . Нині права людини є загальнолюдською цінністю. Вони закріплені в міжнародно – правових документах. Серед найважливіших – Загальна декларація прав людини, Міжнародні пакти про права людини, Європейська конвенція прав людини.
Слайд 5
Слайд 6
Ведучий 1. Люди різних національностей, різних можливостей, різних віросповідань і різного кольору шкіри мають рівні права і починаються вони
з прав дитини. Це підтверджено в Конвенції про права дитини: «Дитиною вважається кожна людська особа до досягнення нею 18-ти років. Дитина потребує особливої охорони і піклування як до, так і після народження.»
Цей документ створений для того, щоб захистити вас і надати якнайкращі умови для розвитку та реалізації ваших прав.
Ведучий 2. В стародавній Спарті слабких, кволих дітей кидали із скелі в прірву, вважаючи, що з них не виростуть сильні і здорові воїни. В часи кріпацтва дітей насильно відбирали у матерів і продавали, наче річ.
В різні епохи неоднаково дивилися на виховання і догляд за дітьми. Аж у 17-18 ст. на дітей, нарешті, починають звертати увагу – шиють дитячий одяг, створюють дитячі іграшки, пишуть дитячі книги, дитячі пісні та музику.
Слайд 7
Ведучий 1. Як бачите, дітям було нелегко, не було законів, які б оберігали їхнє життя. Аж у 1924 р. у м. Женеві було прийнято Декларацію прав дитини.1959 р. розроблена і втілена в життя нова Декларація прав дитини. А 1989 р. у Нью-Йорку всі прогресивні країни світу підписалися під Конвенцією прав дитини.
Слайд 8
Ведучий 2. В 1991 р. Україна приєдналася до Конвенції. В 1993 р. в м. Києві створено Всеукраїнський комітет захисту дітей. Згідно з Конвенцією Україна у квітні 2001 р. прийняла Закон про охорону дитинства.
Слайд 9
Ведучий 1. Сьогодні у разі порушення ваших прав ви можете звернутися до соціальної служби для сім’ї, дітей та молоді, до шкільного психолога, або до дорослого, якому ви довіряєте і який вас не зрадить.
Не залишайтеся наодинці зі своїми проблемами! Головне, знайте – безвихідних ситуацій немає!
Слайд 10
Учні читають уривок з віршованої поеми Ольги Гороховської
«Право на життя»
1 учень.
До класу заходжу,сідаю за парту,
Записую тему, вслухаюсь в слова:
Учитель пояснює певну проблему
Про наші обов’язки, наші права ,
Лунають права на освіту, на працю,
На вільнеє слово, що палко бринить,
На відпочинок і на дозвілля,
На все, що в Конвенції права звучить.
2 учень .
Це наші права, але з них найсвятіші –
Права на життя, що батьки нам дають,
Життя, що в людини буває єдине,
Життя, що, як скарб бережуть.
Ніхто і ніколи права не має
Життя у людей забирати.
Конвенцію прав, що нас захищає ,
Кожен повинен знати .
3 учень .
Цінуймо життя, що, як дар, нам дісталось,
Шануймо любимих батьків ,
Живімо життям урочистим ,багатим,
Яким ще ніхто не жив!
Життя - це краса, це можливість, це мрія
Життя - це обов’язки, наші й права
Життя - це багатство, кохання, надія.
Життя - це важка боротьба.
4 учень .
Життя - це прихована таємниця,
Життя - це і туга, і сум.
Життя - кришталева криниця.
Життя - переповненість дум.
Життя – це поразки і перемоги.
Це гра натхнення, це прірва без дна.
Життя - це великі вимоги.
Життя - це фортеця свята.
Слайд 11
Ведучий 2. Отже не лінуйтеся, вивчайте свої права . Знати свої права – значить вже наполовину володіти ними. А якщо ви будете знати свої права, вам легше буде захистити себе.
Ведучий 1. Тільки пам'ятайте – такі самі права, як і ви, має кожна людина! Реалізуючи свої права, намагайтеся поважати права інших. Спробуйте зробити це – і ви побачите, як зміниться світ навколо , і люди, які вас оточують.
Дякуємо за увагу .