Сценарій заняття з екології "Перший сніг"

Про матеріал
продовжити формувати в малят уявлення про явища природи, зокрема снігопад, учити дітей розуміти та визначити ознаки, якості та властивості снігу, уважно спостерігати за ними; удосконалювати логічне мислення, збагачувати словниковий запас; сприяти формуванню в малят дбайливого ставлення до свого здоров’я; виховувати розуміння краси природи рідного краю; викликати у вихованців естетичні почуття.
Перегляд файлу

Тема. Перший сніг

Мета: продовжити формувати в малят уявлення про явища природи, зокрема снігопад, учити дітей розуміти та визначити ознаки, якості та властивості снігу, уважно спостерігати за ними; удосконалювати логічне мислення, збагачувати словниковий запас; сприяти формуванню в малят дбайливого ставлення до свого здоров’я; виховувати розуміння краси природи рідного краю; викликати у вихованців естетичні почуття.

Обладнання:лупа (збільшувальне скло);аудіоапаратура.

Форми активності:фізична (м’язово-моторна),пізнавальна (загальна, логічна), мовленнєва, художньо-естетична.

       Хід прогулянки 

1.Розповідь вихователя.

-  Малята, пам’ятаєте, ще вчора все було темним, сумним та похмурим. А сьогодні все виглядає інакше: стало світліше, веселіше. Як ви вважаєте, чому це сталося?(Тому що випав сніг) правильно, молодці. Якщо почав іти перший сніг, значить, настає яка пора року?(Зима)Так. А коли йде сніг, кажуть, що почався снігопад. Яка сьогодні погода? (Сьогодні надворі снігопад) Давайте поспостерігаємо разом за снігопадом. Усі знають, що дощик складається з краплинок водички. А з чого складається сніг?(Із сніжинок) Так.

Педагог пропонує дітям відгадати загадки.

   

     Малесенька-малесенька,

   Білесенька-білесенька,

   Холодна та гожа,

   На зірочку схожа.

      (Сніжинка)

   Як зима лишень прийшла –

   Біле пір’я принесла.

   Сипле те пухнасте пір’я

   На стежину і подвір’я,

   На дерева і будинки…

   Що за пір’я то? (Сніжинки)  

 

 

-   Зима принесла нам не тільки сніг, але й холод. Нині, щоб не замерзнути, як ви, малята, одягаєтеся? (Тепло: у шубки, теплі куртки, шапки). Як ми захищаємо від холоду наші ручки? (Вдягаємо рукавички.)Правильно. А шийку? (Обгортаємо шарфом.)

2.Дослідницька робота

Дорослий спонукає малят простягнути одягнену в рукавичку долоньку і зловити на неї кілька сніжинок. Діти виконують ігрове завдання. Малята на прохання та за допомогою дорослого «досліджують» сніжинки.

- Діти, подобаються вам сніжинки? Які вони?(Білі, пухнасті, красиві) Зніміть одну рукавичку і торкніться сніжинки. Що сталося з нею?(Вона розтала, перетворилася на маленьку краплину води.) Правильно. Це тому, що від тепла сніг завжди розтає. Спробуйте дихнути на сніжинку. Подих у нас теплий. Що стало зі сніжинкою?(Також розтала.)

-  Підведіть голівки вгору і погляньте: як сиплються сніжинки, який снігопад?(Рясний, білий.) Молодці.

Педагог дістає збільшувальне скло і повідомляє малятам, що це, трохи чарівне, скельце допоможе їм краще роздивитися сніжиночки. Малята знову ловлять на свої долоньки сніжинки, а потім за допомогою лупи разом з педагогом розглядають їх і розповідають, на що вони схожі: на зірочку, на квітку тощо.

-  Сподобалося вам роздивлятися сніжинки? (Так.)У природи – дуже багато чарівних див, і білі сніжинки – це одне з них. Погляньте, як рухаються сніжинки в повітрі. Що вони роблять?(Падають, летять, кружляють, спускаються.)

Давайте і ми порухаємося: покружляємо в таночку як сніжиночки, бо, стоячи на одному місці в таку холодну пору, можна змерзнути. 

    

3.  Рухлива гра «Летять сніжиночки»

Дорослий вмикає аудіо запис дитячої пісеньки «Білесенькі сніжиночки» (сл..М.Вороного), а діти пританцьовують під музику, імітуючи політ сніжинок: швидко пересовуються легкими плавними рухами, змахуючи руками.

Діти збираються біля  педагога.

      

4.  Дидактична гра «Так чи ні?»

Педагог розповідає малятам про те, що нещодавно тут пролітала сорока-білобока, яка розказала дуже багато про сніг та зиму. Але всі знають, що сорока – відома балакуха, тому вона іноді й неправду може сказати.

Потім вихователь повторює те, що «розповідала» сорока і спонукає дітей уважно послухати і погодитися або заперечити почуте, про мовивши відповідно «так»або «ні»

-  Взимку дуже холодно. (Так.)

-  Взимку йде сніг. (Так.)

-  Колір снігу зелений. (Ні, сніг білого кольору.)

-  Сніжинки пухнасті. (Так.)

-   Сніжинки некрасиві. (Ні, сніжинки, красиві.)

-   Сніжинки летять із землі на небо. (Ні, сніжинки летять з неба на

    землю.)

-   На початку зими йде перший сніг. (Так.)

-   Сьогодні немає снігопаду. (Ні, сьогодні є снігопад.)

-   Снігопад – це коли з неба летять сніжинки. (Так.)

                      Педагог хвалить малят за уважність.

-  Бачите, дітки, як дружно спускаються сестрички – сніжиночки з неба? А ви у нас також дружні?(Так.) Давайте покажемо  сніжинкам, як ми вміємо разом водити веселий хоровод.

  

5. Рухлива гра «Наш веселий хоровод»

Діти стають у коло, беруться за руки і починають вести хоровод. За сигналом дорослого «Стоп!» малята зупиняються,а потім продовжують рух у зворотному напрямку.

Гра повторюється 3-4 рази.

 

Потім дітям пропонується самостійно погуляти подвір’ям та простежити, куди опускаються білі сніжиночки і що вони вкривають. Діти виконують запропоноване завдання і повідомляють педагогу про результати своїх спостережень. Малята струшують одяг та взуття від  снігу і разом з вихователем повертаються до приміщення.

Прогулянка закінчується.

doc
Додано
15 квітня 2019
Переглядів
2477
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку