Тема. У гості до берізки.
Мета: продовжити знайомити малят з природними об’єктами навколишнього світу; виховувати естетичні почуття та пізнавальний інтерес до живого довкілля; учити вихованців уважно слухати дорослого; розвивати в дітей допитливість, уміння спостерігати, відгадувати загадки; удосконавлювати творчу уяву дітей, їх рухову активність та коордицію; учити малят відповідати на питання, висловлювати думку, сприяти збагаченню словникового запасу дітей.
Форми активності:фізична (м’язово-моторна), пізнавальна (загальна та логічна), художньо-естетична, мовленнєва, креативна.
Хід прогулянки
Вихователь повідомляє дітям, що сьогодні вони провідають дуже гарне деревце і дізнаються багато цікавого про нього. Діти шикуються і йдуть парами до найближчої берези, що є на території дитсадка.
- Ось ми і прийшли, дітки. Яке деревце ви бачите перед собою? Той, хто його назву знає, хай загадку відгадає.
Гарна будь-якої пори
Ця красуня білокура,
У неї стовбур – стан тонкий,
Віти – руки гнучкі.
Опускає гілля низько
Деревце яке?
(Берізка)
Малята відгадують загадку. Педагог хвалить дітей за уважність і продовжує розмову.
- Подобається вам берізка, діти? Чому?(Дорослий допомагає малятам дібрати відповідні слова-ознаки: берізка. Гарна, ніжна, струнка.)
- Яка кора у берізки?(Світла, біла, із темними плямами.)
- Яка березова кора на дотик?(Гладенька.)
Дослідницька робота
- Розгляньмо, малята, березові листочки. А для того щоб добре роздивитися листок, не потрібно його зривати з деревця. Адже листочки ще живі: так ми завдамо берізці болю. Тому краще просто обережно нахилити гілочку.
Педагог нахиляє гілочку і дає дітям можливість роздивитися її та дослідити листячко берези на дотик.
Діти коментують свої дослідження, спираючись на питання вихователя.
- Листочки в берізки великі чи маленькі?(Маленькі.)
- Яку форму мають ці листочки:довгасті чи округлі?(Округлі.)
- У листочка є гострий кінчик?(Так.)Покажіть де він.
- Якого кольору березове листячко нині?(Є ще зелені листочки, а є вже пожовтілі.)
- У березових листочків, як і в листків інших дерев, є хвостики? (Малята дають стверджувальну відповідь.)Знайдіть та покажіть, де вони.
- Як ви вважаєте, для чого листочкам хвостики?(Щоб кріпитися до гілочки.)
Рухова вправа «Берізка»
Щоранку берізонька сонце вітала,
Верхівку до променів так простягала.
Як вітрисько налітав,
Він берізоньку гойдав,
Ось, ось так бешкетник-вітер
Нахиляв берізці віти.
Ось по гілці навпростець
Скаче сірий горобець:
«Добре вмію я літати,
Та не можу крокувати!»
Діти виконують рухи відповідно тексту вірша.
Рухові вправи завершуються спокійною ходьбою на місці. Діти зграйкою повертаються до приміщення дитсадка.
Прогулянка закінчується.