«ЩАСТЯ. ЯКЕ ВОНО?» (Засідання шкільного дискусійного клубу «Погляд»)

Про матеріал

Позакласний захід направлений на виховання позитивних рис характеру й поведінки, на пробудження цікавості учнів до шляхів досягнення власного щастя. В ході роботи учні в групах вчаться захищати "своє щастя", аналізують світову карту щастя, визначають хто щасливий в Україні. знайомляться з аналізом соціологічного опитування односельців,з пам'яткою «Формула щастя» від Мартіна Селігмана.Переглядають та обговорюють документальний фільм, створений членами клубу – «Роздуми про щастя». Приходять до висновку САМЕ ЖИТТЯ Є ЩАСТЯМ!

Перегляд файлу

Чуприна Марія Прохорівна,

вчитель історії Великодолинського

навчально-виховного комплексу

«Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія»

Овідіопольського району Одеської області,

спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист,

керівник шкільного дискусійного клубу старшокласників «Погляд»

ДИСКУСІЯ НА ТЕМУ

«УСПІШНА ЛЮДИНА – ЦЕ …»

(засідання шкільного дискусійного клубу «Погляд»)

Цілі та завдання:

1.  Вивчити поняття «цінності» і як вони формують цілі.

2.  Визначити риси успішної людини.

3.  Познайомити дітей з «Формулою успіху» Б. Трейсі.

4.  Пробудити цікавість учнів до формування власного успіху.

5.  Навчити  учнів  користуватися  різними  джерелами  інформації,

застосовувати переконливу аргументацію.

6.  Розвивати  критичне  мислення,уміння  висловлювати  власну  точку  зору

і  аргументувати  її;уміння  вести  дискусію  і  вислуховувати  опонента,

толерантно  ставитися  до  його  думок;  уміння  організовувати  промову,

навчити учнів культури спілкування.

7.  Виховувати позитивні риси характеру й поведінки, зацікавлення власним

успіхом.

     Тип заняття: дискусія.

     Обладнання:

  Мультимедійні  засоби,  слайди    епіграф  уроку,  визначення  ключових

термінів, результати соціологічних досліджень.

  Портрети  відомих  людей:  Наполеон,  Адольф  Гітлер,  Альфред  Нобель,

Руслана, Єгор Пірогов.

  Вислови і цитати по темі:

              «Майбутнє належить тому, хто вірить в успіх»;

              «Для  успіху  в  житті  культура  спілкування  з  людьми  набагато

              важливіша ніж володіння талантом»;

             «Тільки  той,  хто  не  боїться  великих  невдач,  зможе  досягти                                       великого успіху» (Роберт Кеннеді).

  Плакат «Життєві цінності» (додаток 2).

     Очікуваний результат.

1 Посилення світоглядної направленості особистості підлітків.

2 Розуміння мотивів поступків людей в ситуації досягнення успіху.

3 Розуміння суті проблеми – успішність людини в сучасному світі.

І. ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА

1 Соціологічне опитування учнів.

2 Соціологічне опитування батьків.

3 Підбір та вивчення теоретичного матеріалу (робота в МАГ).

 

 

 

Епіграф

Тільки той, хто не боїться великих невдач,

Зможе досягти великого успіху.

Роберт Кеннеді

ІІ  ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ

     Мотивація діяльності.

     Слово вчителя:

- Доброго дня, шановні панове та гості!

   Я рада вітати Вас  у  стінах рідної школи.  Запрошую вас до дискусії, тема якої «Успішна людина – це …».

   Щоб  отримати  задоволення  від  спілкування,  за  часом  у  нас  сьогодні

слідкує «охорона часу»,  працює  «група  науковців» і я би хотіла,  щоб кожен із вас чітко згадав правила ведення дискусії.

         Правила дискусії:

     1. Думай, про що говориш.

     2. Головне – аргументи, логіка.

     3. Сперечайся чесно.

     4. Поважай думку опонента.

     5. Май мужність визнати свою неправоту.

     6. Роби висновок.

     Сьогоднішня зустріч проходить у  незвичному для нас оточенні, тому  що

до нас завітали велика кількість успішних людей (представлення гостей).

     Всіх присутніх ми запрошуємо до дискусії,  разом подумати і  визначити

риси успішної людини, «формулу успіху».

ОСНОВНА ЧАСТИНА

   -  Працюючи над темою дискусії кожен із вас мав можливість створити

власне розуміння теми. Сьогодні ми спробуємо з’ясувати якою є основа для

цих роздумів і зрозуміти мотиви вчинків людей в ситуації досягнення успіху.

     І так, успіх – що це? Попробуйте підібрати асоціацію до слова «УСПІХ».

(По два чоловіки з групи, гість, «науковці»).

     Людям, які досягли в своєму житті багато чого, властиві деякі загальні

якості, наприклад:

  • Цілеспрямованість.  Під  лежачий  камінь  вода  не  тече,  і  успіх  не

приходить до тих, хто не робить активних дій для його досягнення. Уміння

терпляче і наполегливо рухатися до мети – найважливіша складова успіху.

  • Впевненість  у  собі.  Це  корисна  якість  формується  в  дитинстві  під

впливом  родини  і  найближчого  оточення.  Якщо  ви  сумніваєтеся  у  своїх

силах і можливостях, скористайтеся послугами психолога, щоб позбутися від

комплексів, що заважають вашому розвитку.

  • Самостійність і готовність взяти відповідальність на себе.Мами, які

виховують  дітей  в  строгості,  домагаючись  від  них  беззаперечного  послуху, готують майбутніх невдах. Для досягнення успіху недостатньо бути гарним виконавцем – потрібно вміти бути творцем.

  • Вміння стратегічно мислити.  Важливо розуміти, які наслідки можуть

мати  ваші  дії  не  тільки  завтра,  але  і  через  десять  років,  почувати  загальні тенденції життя в цілому і сфери вашого бізнесу зокрема.

  • Прагнення  розширити  свої  можливості.  Як  правило,  ті,  для  кого

перемога  в  будь-якій  справі  неминуча,  основною  метою  своєї  діяльності

вважають не багатство, а розширення власних можливостей. Це дозволяє їм

рухатися  вперед,  навіть  якщо  вони  вже  сколотили  чималий  капітал.

Досконалість не має меж!

  • Уважне  ставлення  до  свого  здоров’я.  Потрібно  підтримувати

загальний  тонус  і  високу  працездатність.  Серед  успішних  представників

суспільства  більше  тих,  хто  любить  спорт  і  фізичну  активність.  Відмінна фізична форма сприяє збереженню гостроти розуму і свіжості сприйняття.

  • Творчий  підхід.  Вміння ставити  перед  собою  та  іншими

людьми творчі завдання і вирішувати їх.

Вивчаємо цінності

     -При  плануванні  своєї  життєвої  кар’єри  кожна  людина,  кожен  із  вас

вибирає для себе що і як робити.

     Ваші рішення  впливають на все ваше життя, на те, як ви відноситесь до

оточуючих і на те,  якою людиною ви стаєте. Саме вони визначають  вашу

поведінку сьогодні і стають основою ваших цінностей.

         «Науковці» дають визначення терміну «цінність». (Додаток 1).

     Чітка  уява  ваших  життєвих  цінностей  необхідна  для  того,  щоб  бути

успішним і чогось досягти в житті.

     Перед собою ви бачите портрети людей, яких без сумніву можна назвати

успішними.  Попробуємо  визначити  цінності  цих  людей.  Бажаючі  можуть

підійти  до  дошки  і  розташувати  портрети  за  принципом  «творець»  

«руйнівник»,  керуючись  такою  установкою:  розділяються  (чи  розділялись) цінності цієї людини суспільством чи нацією в цілому?

          (Наполеон, Адольф Гітлер, Альфред Нобель, Руслана, Єгор Пірогов)

        Розташовуючи портрети під  написами «творець» чи «руйнівник», учні обґрунтовують свій вибір.

     - Ми бачимо, що поняття «успіх» тісно пов’язане з терміном «місія».

             «Науковці» дають визначення термінам  «успіх», «місія»

     -  Визначивши  місце  і  призначення  в  житті,  людина  задумується  над

тим,до яких висот прагне і саме головне вибирає засоби їх досягнення.  Як ми

тільки що з’ясували, не завжди засоби досягнення мети є високоморальними.

Виступ гостя – депутата селищної Ради

     -  Пані депутатко,а  що  Ви  думаєте  з  цього  приводу?  Мета  успіху  виправдовує  любі засоби для його досягнення?

«Відкритий мікрофон»

    -  Ми тільки що поспілкувалися з красивою успішною жінкою, в нашій

розмові часто звучать слова «успіх», «успішна людина».

     Як ви розумієте цей вислів? Чому не кожна людина є успішною?

                Роздуми учнів і гостей.

 

Робота в МАГ

(«круглий стіл»)

     -  Щоб бути щасливим і успішним, відчути особисту владу  над власною

долею,треба  чітко  визначити  власні  цінності.  У  кожного  із  вас  свої  власні життєві приорітети, адже ви – особистість, індивідуальність.

     -  Під  час  соціологічного  опитування  кожний  із  вас  вибрав  п’ять

найважливіших цілей в житті (додаток 2)

     Зараз  в  групах  пропоную  вам  обговорити  їх,  вибрати  три,  записати

і довести їх особливість. На обговорення дається 3 хвилини.

           Обговорюють,записують, доводять – 1 хвилина.

Аналіз результатів соціологічного опитування

     -  Подивіться  уважно  на  свої  відповіді.  Порівняйте  їх  з  соціологічним

опитуванням,  яке  проводилось  з  вами  і  вашими  батьками  (діаграми  1,  2,

додаток 3).

     - Як ви їх прокоментуєте?

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ РОБОТИ

     -  Ми  не  шукаємо  з  вами  сьогодні  ніякого  консенсусу,  адже  правила 

як прожити життя не існує.

     Кожна людина – творець своєї долі. Ваш успіх залежить тільки від вас!

     Ми  можемо  тільки  порадити  і  такою  порадою  є  «формула  успіху»  від Б.Трейсі (додаток 4), над якою ви попрацюєте вдома.

    - Дякую Вам всім за роботу!

     Бажаю міцного здоров’я, наснаги та досягнення великого успіху.

 

ДОДАТКИ ДО ТЕМИ

«УСПІШНА ЛЮДИНА – ЦЕ …»

Додаток 1.  Глосарій

©  Успіх – це удача в діяльності, досягнення бажаних результатів,суспільне

визнання особистості (Енциклопедія «Вікіпедія»).

©  Цінності    це  узагальнені  уявлення  про  блага  і  можливі  засоби  їх

отримання,на  основі  яких  суб’єкт  здійснює  свідомий  вибір  цілей  і  засобів діяльності (Енциклопедія «Вікіпедія»).

©  Місія    з деяких джерел    завдання, мета. Включає в себе переконання,

цінності і Вашу уяву про  те,ким Ви являєтесь в Вашому житті (Енциклопедія

«Вікіпедія»).

 

Додаток 2.  Життєві цінності (за Стів Павліна)

  • Перспективна освіта.
  • Гарна робота і кар’єра.
  • Щаслива сім’я.
  • Слава.
  • Гроші, багацтво.
  • Дружба.
  • Досягнення в мистецтві, музиці, спорті.
  • Повага і захоплення оточуючих.
  • Наука, як пізнання нового.
  • Міцне здоров’я.
  • Впевненість в собі і самоповага.
  • Добра їжа.
  • Модний одяг, ювелірні прикраси.
  • Влада і становище.
  • Гарний дім, квартира.
  • Збереження життя і природи на Землі.
  • Щастя близьких людей.

Стабільність держави. 

Додаток 3.

Результати соціологічних досліджень «Вибір життєвих цінностей»

 

Результати соціологічних досліджень

«Вибір життєвих цінностей

учнями 11-х класів»

«Вибір життєвих цінностей

батьками учнів 11-х  класів».

 

 

 

 

 

 

Сім’я – 27 %,

робота - 22  %,

дружба -  20 %,

щастя близьких людей -  17 %,

кохання - 14  %

Робота - 62%,

cімя – 61%,

стабільність держави – 51%,

дружба – 32%,

здоровя – 89%.

 

Додаток 4. «Формула успіху» (за Б. Трейсі)

Успіх – це стан людини, який включає:

1.  Внутрішній спокій (звільнення від страху, гніву,почуття провини.)

2.  Високий рівень здоров’я та енергії.

3.  Почуття  любові    здатність  вступати  в  зрілі,довготривалі  глибокі

взаємовідносини з другими людьми і підтримувати їх.

4.  Фінансову свободу, тобто таку кількість грошей і майна при якій людина

не відчуває хвилювання.

5.  Наявність серйозних цілей та ідей.

6.  Відчуття повної реалізації свого потенціалу, своєї самоактуалізації.

docx
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
1006
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку