Тема: Що робить людину щасливою? (Причини деградації Скруджа та його переродження).
Опис головного героя художнього твору.
(бінарний урок з англійської мови та зарубіжної літератури)
Мета:
English: to enrich student’s vocabulary with new words and terms; to practise students in reading and listening; to develop student’s critical thinking and imagination, skills of working in team and small groups; to cultivate in pupils the sense of responsibility for their actions.
зарубіжна література: допомогти учням зрозуміти причини деградації Скруджа; виробляти вміння аналізувати зміст художнього твору; розвивати логічне мислення, зв'язне мовлення; удосконалювати навички виразного читання; виховувати людяність, доброту, милосердя, уміння співчувати.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: підручники: We learn English 6 (Алла Несвіт), Світова література 6; мультимедійна дошка, портрет Ч. Дікенса, ілюстрації до твору, уривки з мультфільму «Christmas Carol» за твором Ч. Дікенса «Різдвяна пісня в прозі», словники, торбинки «щастя», конверти з ключовими ЛО уроку.
Хід уроку
Є видовище, прекрасніше, ніж небо:
глибина людської душі.
Віктор Гюго.
Організаційний момент уроку
Вчитель зарубіжної літератури
Вступне слово
- І це саме слова про геніального англійського письменника Ч. Діккенса. Тяжка доля випала Діккенсу. Працював хлопчиком по16 годин з 12 років на фабриці вакси. Тому у музеї Діккенса зустрічається рама з малим віконцем. Через нього дивився малий Чарльз, коли жив у підвалі. Тому таким щирим співчуттям просякнуті твори до бідних. Твори «Олівер Твіст», «Девід Копперфілд», «Холодний дім», «Різдвяна пісня у прозі», "Домбі і син".
Вчитель англійської мови
Aim
- Today, we are going to speak about the famous English writer - Charles Dickens and his the most famous works “A Christmas Carol”. Also we’ll try to describe the main character - Ebenezer Scrooge, and find his good and bad sides.
Check on Homework (2-4 учнів зачитують есе «My favourite literary character», решта – здають зошити)
Warming up
-Now, answer for my questions:
- What kind of books do you like to read?
- What is your favourite book?
- Now, let remember some facts about writer. Listen to the text about Charles Dickens and then complete the sentences with the correct items.
Text and test for listening
Charles Dickens was famous English writer. He was born in Portsea in 1812. He was a son of John and Elizabeth Dickens. Charles was the second of eight children in the family. Little boy loved to read very much. Among his favorite works were Don Quixote by Miguel de Cervantes, Tom Jones by Henry Fielding, and Arabian Nights. When he was ten years old his family moved to London. His parents always had problems with money and they sent Charles to work in a factory when he was twelve years old. In 1833 (at nineteen years old), he became a newspaper reporter. Dickens began to write short stories and essays for magazines. A Dinner at Popular Walk was Dickens's first published story. Dickens's first book, a collection of stories titled Sketches by Boz, was published in 1836. In 1836 he married Catherine Hogarth, daughter of the editor of the Evening Chronicle. Together they had 10 children. In 1843, Dickens published one of his most famous works “A Christmas Carol”. In his life he was a magazine editor, an amatuer actor, a writer of plays, articles, and hundreds of letters. He also liked travelling, and he lived in Italy (1844-5), Switzerland (1846-7), and in Paris (1847). He died in 1870. Dicken's books were bestsellers and they are still popular.
Complete the sentences with the correct items. (Слайд 3)
1. Charles Dickens was famous … writer.
а) Ukrainian b) English c) Americans
2. John and Elizabeth Dickens have … children.
а) 8 b) 9 c) 7
3. When he was a little boy, he loved to … very much
а) play games b) read books c) visit his granny
4. His parents always had problems with …
а) food b) they children c) money
5. His wife’s name is …
а) Catherine b) Helen c) Ann
6. Dickens and his wife had … children
а) 8 b) 9 c) 10
7. … is the most famous works of Dickens.
а) “A Christmas Carol” b) “Don Quixote” c) “Arabian Nights”
- Now, let check (один учень іде до дошки і записує свої варіанти відповідей, після чого весь клас перевіряє їх вірність) (Слайд 4)
Вчитель зарубіжної літератури
Оголошення теми і мети уроку (Слайд 5)
- Тема уроку. Що робить людину щасливою?(Причини деградації Скруджа та його переродження)
Опис позитивних та негативних рис літературного героя
Мета: зрозуміти причини деградації Скруджа; вчитися аналізувати зміст художнього твору; розвивати логічне мислення, зв'язне мовлення; удосконалювати навички виразного читання; виховувати людяність, доброту, милосердя, уміння співчувати.
…Не гроші роблять людину щасливою, а людяність
Ч.Діккенс
(Слайд 6)
- Як ви думаєте, до чого прагне кожна людина. Щастя! Але кожен розуміє щастя по-своєму. Для когось – це служіння іншим людям – це праця вчителя, лікаря, праця матері, яка живе турботою про свою дитину, єдину і неповторну, присвячує їй своє життя, виховує в ній Людину. Але для когось щастя – то є нажива, накопичення, яке призводить до душевного холоду, спустошення, знищує людське в людині. Світова література створила доволі велику кількість таких характерів і ми сьогодні спробуємо з’ясувати чому людина стає такою, дзвонити у дзвони Різдва – коли всі люди вільно відкривають свої серця, що досі були зачинені на замок, цього прагнув Діккенс.
Робота з текстом
Продовжуємо роботу над твором Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня у прозі».
- А зараз ми спробуємо вияснити причини деградації головного героя.
Словникова робота
Деградація – поступове погіршення, занепад, втрата якихось властивостей.
Робота з текстом (Слайд 7)
Аналіз першої строфи:
1.У чому криється причина душевного холоду Скруджа?
2.Чи любив він кого-небудь?
3.Що завжди було найголовнішим для Скруджа?
Аналіз другої строфи:
1.Підтвердіть словами з тексту, що Скрудж був жорстоким і байдужим.
2.Чи здійснилася його мрія?
3.Чи став герой щасливим у теперішньому житті?
4.Прослідкуйте, що призвело героя до самотності?
5.Який підсумок життя героя у теперішньому?
(Втрата людських почуттів призвела до деградації особистості)
Ланцюг помилок Скруджа (Слайд 8)
Любов до грошей жадібність скнара байдужість до оточуючих
жорстокість у стосунках зрада у коханні, друзів самотність
Вчитель англійської мови
Vocabulary Practice (Вивчення нового матеріалу) (Слайд 9)
Brave
Funny
Kind-hearted
Careful
Smart
Curious
Lazy
Lively
To be full of ideas
Bright
Honest
Hard-working
Generous
Rude
Selfish
Terrible
Lonely
Sad
Cruel
Writing (використання інтерактивного методу навчання - гронування)
Ebenezer Scrooge
Selfish Terrible Lonely Sad Cruel Curious Never smile
I have read a “Christmas Carol” by Charles Dickens recently.
The main character of the book is Ebenezer Scrooge.
He was terrible man.
He was always sad, lonely, cruel and selfish.
He never smile.
But he was a good businessman
The book teaches me to live.
Вчитель зарубіжної літератури
Аналіз третьої подорожі
Запитання:
1.Що сприяло переродженню Скруджа?
2.Яким шляхом Скрудж ішов до переродження?
(Потрясіння від побаченого підштовхнуло до прозріння й розбудило давно забуте відчуття каяття. А спокута гріхів веде до очищення)
Робота з твором
Обговорення схеми "Шлях Скруджа до щастя" (Слайд 13)
Створіть асоціативний ряд
Р - радість
І - ікона
З - засівати, зірка
Д - диво
В - веселощі
О - очікування
(На Різдво кожна людина в очікуванні дива).
Вчитель англійської мови
Vocabulary Practice (Закріплення вивченого матеріалу)
Writing (використання інтерактивного методу навчання - гронування)
Ebenezer Scrooge
Funny Kind-hearted Careful Generous Lively To be full of ideas
I have read a “Christmas Carol” by Charles Dickens recently.
The main character of the book is Ebenezer Scrooge.
He was lively man.
He was funny, kind-hearted, generous, lively and full of ideas
He always smile.
The book teach me to live.
Вчитель зарубіжної літератури
Створення порівняльних портретів головного героя (робота в групах) – діти розфарбовують портрети Скруджа: І група – до перевтілення; ІІ – після перевтілення
Вчитель англійської мови
Vocabulary Practice
What colour is it? (It is red) (робота з кольоровими картками)
What colour do you like?
(захист малюнків)
Вчитель зарубіжної літератури
Підбиття підсумків уроку (Слайд 23-24)
- Ч. Діккенс доходить геніального висновку: "Не гроші роблять людину щасливою, а людяність". Митець вірив у духовне переродження людини і прагнув донести це до свідомого читача.
Діти, а як ви розумієте, в чому щастя для вас.
Домашнє вогнище має бути
вогнищем, до якого ми завжди
повертається
- У житті кожного із нас велику роль відіграє родина. Близькі нам люди сприймають нас різними: увінчаними славою і розчарованими невдачами. Головне, щоб навіть у темряві завжди світило вікно, де тебе чекають.
Робота з торбинками «щастя». (робата в парах) – учням роздають конверти, в яких заздалегідь підготували слова з позитивними та негативними якостями людини, як на англійській так і на українській мовах. Завдання учнів: вкласти у торбинки щастя тількі ті слова (і англійські і українські), які допомогли Скруджу «перетворитися» в хорошу людину, а в конверті залишити усі решта слів.
Вчитель англійської мови
Summarizing
To tell about real-life events;
To make me think about;
To teach about the moral values;
To reflect the problems of society.
Homework:
1) Learn the new words and prepare for the dictation
2) project work “My favourite literary character”
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ: