ЩО ТИ МОЖЕШ ЗРОБИТИ ДЛЯ ОХОРОНИ ПРИРОДИ?
Мета: розширити знання дітей про те , що обов’язком кожної людини є охорона природи; продовжувати роботу над збагаченням словника учнів; розвивати естетичне сприйняття чудового світу природи, уяву, пам'ять; виховувати в дітей бажання берегти все живе, виховувати творчий потенціал дітей; розвивати вміння спілкуватися в команді й знаходити спільні рішення.
Обладнання: картини природи, сенкан, друковані інформаційні картки.
Хід уроку
1.Організаційний момент.
До роботи швидше, клас!
Попрацюємо старанно,
Щоб сказати у кінці.
Що у нашім дружнім класі,
Діти, просто, молодці!
Ось дзвінок нам дав сигнал –
Працювати час настав.
Нумо всі часу не гаймо і роботу починаймо.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім 2 класі
Діти – просто молодці!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Підсумок фенологічних спостережень.
- Розпочинаючи день, кожна людина хоче знати, якою буде погода. Люди якої професії повідомляють нам про погоду? (Синоптики)
- Ось і ми зараз послухаємо прогноз нашого синоптика на сьогоднішній день і на даний урок.(діти записують результати спостережень у календар спостережень)
- Бажаю, щоб на сьогоднішньому уроці всім було тільки сонячно, затишно і цікаво.(синоптик дарує класу малюнок веселого сонечка.)
- Дякую за втішний прогноз.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
- А про що ми будемо говорити на уроці. Асоціативний кущ до слова охорона природи.
ІV. Засвоєння нових знань, умінь, навичок.
1. Демонстрація Червоної книги України.
- А ще непоправної шкоди природі завдають екологічні катастрофи та аварії. Трагедією в житті українського народу стала аварія на Чорнобильській атомній станції, внаслідок якої забруднилося навколишнє середовище, а це негативно позначилось на флорі і фауні нашої країни.
Держава постійно проявляє турботу про нашу природу. Щоб якось покращити ситуацію, прийнято ряд законів і програм, спрямованих на охорону і збереження природи. Серед них Закон „ Про охорону навколишнього природного середовища” ,прийнятий в 1992 році. А ще для збереження рідкісних видів рослин і тварин створено спеціальну „Червону книгу” в 1976 році. Назва книги „ Червона”, бо вона подібна до червоного сигналу світлофора - він має будити в людей тривогу за долю природи. Це жива, постійно поновлювана книга: види, яким перестала загрожувати небезпека зникнення, переносяться на зелені сторінки, у свою чергу на червоні заносяться зникаючі види. На сторінки книги занесено 923 види зникаючих рослин і тварин.
2. Щоб дізнатися, навіщо треба охороняти природу та що таке Червона книга України, перегляньмо фільм.
3. Сенкан «Природа»
4. Пограємо в гру “Так чи ні”.
Прочитай твердження і подумай, що можна робити, а що — ні. Можеш пограти в цю гру з однокласниками / однокласницями по телефону. Кожен може вигадувати власні твердження. Буде весело!
5. Ти — молодець! А тепер відпочинь. Послухай музику квітів. Можеш порухатися під композицію.
6. Доповнити речення словами з довідки:
Дим фабрик, заводів, шахт забруднює ____________. Стічні води отруюють ______________. Через те, що стає менше лісів, через забруднення повітря, води, ґрунту зникають _______________ і ________________.Це може призвести до їх _________________. Тому природа потребує _________________.
Слова для довідок: рослини, тварини, охорони, вимирання, повітря, ґрунти.
7.Поділити на окремі слова і прочитати вірш:
Природаріднанашавтіха,
Тожхайвонанезнаєлиха.
Мивсігосподаріприроди,
Тожбережімоїївроду.
8. Що наносить шкоди природі?
8.Буклет «Охорона природи»Матеріал:
V.Підсумок уроку
Продовж речення.
Природу треба берегти тому, що…