Щоб у серці жила Батьківщина (Урок-мандрівка)

Про матеріал

Урок-мандрівка "Щоб у серці жила Батьківщина" поглиблює та закріплює знання учнів про рідний край, надає можливість в ігровій формувати компетентності: ключові (уміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії, працювати згідно з правилами роботи в групі; загальнокультурна – дотримуватись норм мовленнєвої культури; здоров'язбережувальна – дотримуватись правильної постави за партою; предметні – ознайомити з державними і народними символами України, збагачувати активний словниковий запас учнів; розвивати уяву, мислення, увагу, пам'ять; виховувати толерантність у взаємодії з учнями, почуття гордості і любові до Батьківщини).

Перегляд файлу

ЩОБ У СЕРЦІ ЖИЛА БАТЬКІВЩИНА!

(урок-мандрівка)

Мета: формувати компетентності: ключові (уміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії, працювати згідно з правилами роботи в групі; загальнокультурна – дотримуватись норм мовленнєвої культури; здоров’язбережувальна – дотримуватись правильної постави за партою; предметні – ознайомити з державними і народними символами України, збагачувати активний словниковий запас учнів; розвивати уяву, мислення, увагу, пам’ять; виховувати толерантність у взаємодії з учнями, почуття гордості і любові до Батьківщини).

Обладнання: плакати національної символіки, географічна карта України, аркуші з назвами тематичних зупинок уроку, аркуш для роботи в групах і кольорові олівці, у кожного учня паперова квітка діаметром близько 8 см з білою серединкою

                                                                     Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

Учитель вітає дітей з початком нового навчального року, висловлює побажання здоров’я, успіхів у навчанні, гарного настрою.

Увага! Увага! Скінчилось літо!

А скільки пригод неймовірних прожито!

Поїздки до моря, веселі пригоди,

Ігри та сонце, дарунки природи!

Давайте пограємо в гру «Тісне коло» і познайомимося з кожним.

(Усі стають в коло і беруться за руки. Учитель називає імена дітей і той, хто почув своє ім’я, робить крок уперед.)

Давайте привітаємо один одного і вивчимо наш девіз.

Неповторні ти і я,

Разом ми одна сім’я,

Будемо у мирі жити,

Гарно вчитись і дружити,

Щоб батьки могли радіти,

Що такі в них добрі діти.

ІІ. Ознайомлення з темою та правилами проведення уроку-мандрівки

- Сьогодні ми з вами вирушаємо в мандрівку нашою країною. У нас є малюнок, на якому зображені зупинки. Ми будемо рухатися від одної до іншої по кольорових стрічках. Під час мандрівки треба бути дуже уважним, щоб багато чого запам’ятати.

ІІІ. Осмислення та усвідомлення вивченого матеріалу

Перша зупинка – «Моя Батьківщина»

- Хто з вас здогадається про яку країну йде мова?

Незалежна і єдина Що то, діти за країна –

Неба синього блакить,

На ланах у серпні жито

Стиглим золотом блищить?

Люди мудрі, працьовиті

У країні тій живуть.

На чуже не зазіхають

І свого не віддадуть.

Гори є і полонини,

Є моря, річки, ліси…

Загалом, то є країна

Невимовної краси!

Гордо, голосно, дитино,

Ти назви ім’я країни,

У якій, хвалити Бога,

Народився і живеш.

Їй дочкою є чи сином

І, коли ти підростеш,

Будеш їй творити славу,

Розбудовувать державу.

Отже, зветься ця країна,

Незалежна і єдина –

(відповіді дітей)

Наша ненька – Україна!

- Отже, як називається наша країна?

- Україна для нас – Батьківщина. Що означає це слово?

Учитель: Слово Батьківщина – від слова батько. Це земля, на якій ви народилися, де народилися і ваші діди, і ваші батьки, і всі ми.

Якщо ви подивитесь на карту, то побачите гори, і моря, і річки. А в наше вікно видно школу, дерева, ігровий майданчик, вулицю. Саме з нашої вулиці, чудових краєвидів рідного краю складається Батьківщина, земля наших батьків.

Учень: Квітку у садочку,

Зернятко у полі,

Пташку, що в гайочку,

Гори, ріки, доли,

Хату, шлях, будівлю,

Сонце в небі синім

Ми звемо чарівним

Словом – Батьківщина.

Друга зупинка – «Сонячний дім»

- На цій зупинці ми вивчимо вірш А. Німенка про Україну.

СОНЯЧНИЙ ДІМ

Привітний і світлий наш сонячний дім,

Як радісно й весело жити у нім.

Тут мамина пісня і усмішка тата.

В любові й добрі тут зростають малята.

Дзвінка наша пісня до сонечка лине:

«Мій сонячний дім – це моя Україна!»

Третя зупинка – «Державні символи»

- Кожна держава має свої державні символи, які люди бережуть і шанують. Такими символами є Державний Прапор України, Державний Герб України, Державний Гімн України.

Державний Прапор України складається з двох смуг: синьої та жовтої.

Жовтий колір символізує багатство України – хліб, золотий степ, залитий сонячним промінням; синій – чисте небо. А якщо змішати ці дві фарби, то вийде зелений колір – колір життя.

- А щоб ви краще запам’ятали кольори прапора, попрацюємо разом.

(У кожної дитини – кольорова квітка, за кольором квітки діти об’єднуються в групи по 4-5 учнів. Кожна група отримує аркуш із зображенням прапора, який треба розфарбувати як прапор України).

(У кожної групи набір кольорових олівців. Діти спробують самостійно обрати потрібні кольори і головне – домовитися. У такій роботі вже будуть виявляти себе лідери).

По завершенню роботи всі малюнки презентують на дошці.

Учні розповідають вірш Д. Павличка «Наш прапор»: Небеса блакитні

Сяють з глибини,

А пшеничні й житні

Мерехтять лани.

Прапор наш, як літо,

В сонці майорить.

По долині – жито,

По горі – блакить.

 

Державний Гімн України – національний гімн на музику М. Вербицького із словами першого куплету та приспіву твору П. Чубинського «Ще не вмерла України і слава, і воля».

Під час виконання Державного Гімну України всі повинні встати.

Малий Державний Герб України (тризуб) – знак княжої держави Володимира Великого.

Четверта зупинка – музична фізкультхвилинка.

П’ята зупинка – «Український віночок» (народні символи).

- Учні нашого класу підготували вірш Л. Савчук «Український віночок». Прослухайте його, і коли ви будете чути назву квітки, то плескайте в долоні. Так ми дізнаємося, про які квіти в ньому йдеться, і перевіримо вашу увагу. У віночку нашім

Різнобарвні квіти –

Символ України

І дарунок літа.

Тож усім на нього

Подивитись любо:

Гілочку зелену

Узяли у дуба,

Квіточку любистку,

Щоб усіх любили,

У барвінку листя,

Аби довго жили.

Чорнобривців квіти,

Щоб чорніли брови,

Кетяги калини –

Для краси й любові.

У вінок вплітають

Колосочки жита,

Щоб могли багато

І в достатку жити.

А в червонім маку,

Що цвіте у полі,

Кров людей, пролита

У боях за волю.

Є ще різні квіти

В нашім ріднім краї,

Їх веселе літо

У вінок вплітає.

Шоста зупинка – «Я – неповторний»

- Кожна людина – неповторна. У вас є квітка, а серединка – біла. Я пропоную вам намалювати себе таким, яким ви уявляєте. Таким чином, кожен з вас стане квіткою нашого класу.

(Діти самостійно малюють кожен себе в середині квітки.)

Сьома зупинка – «Віночок нашого класу»

- Сьогодні ми стали теж однією великою родиною, будемо разом вчитися, відпочивати, товаришувати. Ми разом створимо віночок нашого класу. На плакаті – кордони нашої держави. Давайте прикріпимо вздовж них свої квіти, і це буде нам згадкою про наш перший урок.

ІV. Підсумок уроку

- Якщо ви були дуже уважними на уроці, то, можливо, помітили, якими кольорами ми рухалися? Що вони означають? (Кольори веселки).

- Що найбільше запам’яталося з уроку?

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я у світі, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 вересня 2018
Переглядів
392
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку