УРОК з предмету «Я у світі» у 4 класі За темою: «Не втрачай даремно час»

Про матеріал

Даний урок формує в учнів уміння раціонально використовувати час;

виховує такі риси характеру, як зібраність, організованість, уважність, працьовитість, наполегливість. Можна використати матеріал для виховної години.

Перегляд файлу

 

 

 

Великолепетиська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2

 

 

 

 

 

 

УРОК

З предмету «Я у світі»

у 4-а класі

За темою:

«Не втрачай даремно час»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель Воронова Л.В.

 

 

 

НЕ ВИТРАЧАЙ ДАРЕМНО ЧАС!

Мета:

  •    формування предметних компетентностей:

формувати в учнів уміння раціонально використовувати час; виховувати такі риси характеру, як зібраність, організованість, уважність, працьовитість, наполегливість;

  •    формування ключових компетентностей:

соціальної: удосконалювати вміння працювати в команді;

громадянської: формувати навички використання моделей поведінки, що відповідають нормам моралі;

загальнокультурної: розвивати здатність опановувати моделі поведінки;

уміння вчитися: розвивати здатність проявляти зацікавленість навчанням;

  •    інформаційно- комунікативної: удосконалювати вміння використовувати інформацію з різних джерел.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Основні терміни і поняття: режим дня, людські чесноти і людські вади.

Міжпредметні зв’язки: літературне читання, основи здоров’я.

Обладнання: картки для індивідуальної роботи.

Хід уроку

  1.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Продзвенів уже дзвінок.
Ми розпочнемо наш урок.
Допитливі всі в класі діти
Про все хочуть знати на світі.

ХАЙ СЬОГОДНІ В КОЖНЕ СЕРЦЕ

НАШ УРОК ДОДАСТЬ ТЕПЛА,

А МИ ТОВАРИШУ  УСМІХНІМОСЬ,

ПОБАЖАЄМО ДОБРА.

 

ІІ. Вступна частина

 

 

1.ВЧИТЕЛЬ. Наш урок розпочався з усмішки, тож нехай на ньому запанує атмосфера доброзичливості, щирості, тепла і взаєморозуміння.

У якості девізу нашого уроку, я пропоную Вам послухати вірш української поетеси Надії Красовської  у виконанні нашої учениці Мільченко Даши                  

Уважно слухайте який же девіз нашого уроку?

2.Я ДУМАЮ ПРО ДИВНИЙ ЧАС,
ЯКИЙ ВІН ШВИДКОПЛИННИЙ.
ВІН ВДАЛЬ НЕСЕ І КЛИЧЕ НАС.
САМ ПО СОБІ — НЕСПИННИЙ.
ПОЧАТКУ ТЕЖ НЕМАЄ В НІМ,
ВІН БЕЗ КІНЦЯ І КРАЮ.
ЧАС БЕЗКОНЕЧНИЙ, АЛЕ ВТІМ,
ДЛЯ НАС КІНЕЦЬ ВІН МАЄ.
ТИМ І БЕЗЦІННИЙ ДЛЯ ЛЮДЕЙ,
ЩО ТРЕБА ВСЕ ЗУМІТИ.
ВІД ВТІЛЕННЯ СВОЇХ ІДЕЙ
ДО ВМІННЯ ДОБРЕ ЖИТИ.
ЧАС НЕ ВКЛАДЕШ НА ДЕПОЗИТ
НА ПОТІМ, НА ВІДСОТКИ.
ЙОГО НЕ ВІЗЬМЕШ У КРЕДИТ,
ЩОБ ЗБУДУВАТЬ ВИСОТКИ.
ЧАС НЕПІДКУПНИЙ, ВІН ІДЕ,
ПЛИВЕ, ЛЕТИТЬ, ВИРУЄ.
ЙОГО НЕ ВЗЯТИ НАМ НІДЕ,
А ВІН СВОЄ ДИКТУЄ.
ТО Ж ТРЕБА ВСТИГНУТИ УСЕ,
ЗМІСТОВНО ЧАС ПРОЖИТИ.
БО ВІН ТАК ШВИДКО ВДАЛЬ НЕСЕ,
НЕ МОЖНА ҐАВ ЛОВИТИ.

 

Учитель.

   Ви, мабуть, здогадалися, що сьогодні буде йти мова про час, якого нам постійно не вистачає, про те, як потрібно берегти свій власний і чужий час і яку роль у цьому відіграє режим дня.

 

- Час не можна побачити, почути, помацати. Час завжди знаходиться в русі. Його не можна повернути назад, затримати, або зупинити.

 

Стародавні греки вважали, що поруч з людьми струмує невидима ріка, що назавжди забирає дні, тижні, місяці та роки. Вони назвали цю річку Летою-рікою часу. Щоб не втратити час, потрібно вміло, раціонально з ним поводитися і цінувати його. Корисно цього навчатися і дітям і дорослим.

 

3.     Бесіда з учнями.

-         Діти, а чи є у вас годинники?

-         А навіщо вони вам?

-         Як ви гадаєте, одна хвилина це багато чи мало?

- Що ви можете встигнути за 1 хвилину?

-         На вашу думку, одна хвилинка — це мало  чи багато?-         Що можна встигнути за одну хвилину?

-         Хто з вас впевнений, що може виконати певну справу за хвилину? Яку саме?

   Молодці ті, хто цінує свій час і вміє раціонально його витрачати. Але це лише маленька часточка у порівнянні з тим, що можна зробити за одну хвилину.

За одну хви­лину сталевари дають 220 тонн сталі.

За хвилину випускається приблиз­но 1280 пар взуття на взуттєвій фабриці.

Ткалі за  хвилину вони можуть виткати  вісімнадцять кіломет­рів тканини.

Щохвилини з'являється сім­десят годинників.

За 60 секунд дорослі пишуть у середньо­му 94 знаки.

Кожної секунди виходить з друку 45 книжок, з них 7-8 — для дітей.

Хвилина і навіть секунда вирі­шують успіх бою, складної операції, встановлення нового спортивного рекорду, припинення пожежі...

Учитель.

  Уявіть, як багато можна зробити за одну хвилину! Але, на жаль, ви забуваєте про цінність хвилини і тоді трапляються різні казуси, такі як у вірші О.Орача «Галя-Невстигаля».

 

. Читання та обговорення вiрша О.Орача «Галя-Невстигаля».

Галю, вставай, умивайся -

Та швидше до столу!

Галю, мерщiй убирайся,

Бо спiзнишся в школу!

Галя вилежує,

Нiжиться i позiхає,

Довго з портфелем вовтузиться

І — не встигає.

В школi дзвiнок продзвенiв,

давно почалися уроки.

А коридором — чиї-то

Лунають поспiшливi кроки?

Клас уже знає:

Це знову свiзнилася Галя.

Нi, недаремно прозвали її:

Невстигаля.     

 

Робота над змiстом вiрша:

— Чому Галя завжди запiзнюється?

— Як можна їй допомогти?

 

  1. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
  •            Ви вже здогадалися, що тема нашого уроку пов’язана з часом. Вставте літери і прочитайте.

«Н. в.тр.ч.й д.р.мн. ч.с!»

  •          А ще сьогодні ви дізнаєтеся, як наполегливість сприяє досягненню успіху.
  1. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
  1.   Гра «Найнаполегливіші»

Діти об'єднуються у чотири команди. Двом командам педагог вручає по

завданню.

Дві інші команди роблять усе можливе, щоб відвернути своїх одноклас­ників від виконання завдання, не торкаючись їх. Наприклад: читають їм вірші, співають пісні, про щось запитують, смішать і т. ін. Потім команди мі­няються місцями. Найнаполегливіша — та команда, яка, незважаючи ні на що, швидше за всіх виконає завдання. Можна запропонувати інші завдання: вивчити вірш, розв'язати задачу, намалювати малюнок тощо.

 

Бесіда

  •          Чи можна навчитися наполегливості? Як саме?
  •          Хто у вашій сім'ї найнаполегливіший у досягненні своїх цілей?
  •          Яка справа вимагає від людини вміння бути дуже наполегливим?
  1.   Творче завдання «Наполеглива праця»

Презентація малюнків учнів «Ким я бачу себе через 20 років»

 

Учні по черзі говорять, чого вони хотіли б досягти в своєму житті. Все на­зване дітьми записують на дошці. Потім педагог разом з дітьми обговорює, скільки років наполегливої праці знадобиться для досягнення тієї або іншої мети.

 

Висновок. Необхідно працювати наполегливо, щоб досягти успіху.

 

Підсумуємо умови успіху: талант, працьовитість, натхнення, творчість, знання, наполегливість, інтуїція.

 

  1.   Робота за підручником (с. 34-39)

Читання вірша Грицька Бойка «Ділові розмови»

  •          Про що говорили Петрик і Вова?
  •          Чи можна назвати розмову діловою? Чому? (Бо після школи потрібно робити уроки.)
  •          Яку назву ви б придумали до цього вірша?
  •          Яку пораду ви можете дати хлопцям

 

  •          Яку корисну справу міг зробити кожен із хлопчиків за час такої «ді­лової» розмови?
  •          Якою має бути ділова розмова?
  •          Коли і кому ви телефонуєте?
  •          Про що розмовляєте? Розкажіть.
  • Прочитайте і запам'ятайте висновок на с. 30.

Учні читають поради Василя Сухомлинського та в парах обговорюють ці поради.

 

  • Як ви їх розумієте?

 

Читання вірша Дмитра Білоуса «Роби, щоб не перероблять» та виконання завдання на с. 37

  • Діти, я даю вам завдання:

Спробуйте прожити день так, щоб за тобою ніхто не переробляв: не застеляв ліжко, не складав речі, не мив посуд, не нагалував про виконання домашніх завдань. І цей день опишіть в зошиті.

Читання вірша Оксани Сенатович «Нечитаний лист» та виконання

завдання на с. 39                 Робота в зошиті с.17 Скринька нових слів

- Про які людські вади написала Оксана Сенатович?

Дайте відповідь рядками вірша.

Робота в зошиті с.16 №                       Розпорядок дня

 

Учитель.

   Ви щодня ходите до школи, уважно слухаєтепояснення вчителя, пишете або читаєте.

Пiсля урокiв ви приходите додому. Хочеться подивитися телевiзор, погратись, але потрiбно вивчити вiрш чи прочитати книгу. І нерiдко буває так, що ви не встигаєте. Як же бути? Як встигнути все зробити?

   Правильно розподiлити свiй час вам допоможе режим дня. Якщо ви будете дотримуватися  розпорядку дня — спати, їсти гуляти, читати, готувати уроки завжди в один i той же час,— вашому органiзмовi буде легко працювати, i ви почуватимете себе здоровими та бадьорими.

10. Кардіограма режиму дня.

Умови: у кожного з вас на парті лежить аркуш паперу, на якому проведено горизонтальну лінію. Пригадайте, як ви реагуєте щодня на режим дня і дайте чітку відповідь: «так» або «ні». Кожен пункт із режиму дня зобразіть точкою.

Якщо  відповідь «так», то крапка буде зверху горизонтальної лінії, якщо «ні» , то знизу.  Зєднайте крапки, щоб вийшла кардіограма вашого режиму дня.

Моменти режиму дня

1.     Завжди одразу піднімаюсь з ліжка, коли мене будять.

2.     Щодня виконую зарядку.

3.     Снідаю завжди зранку.

4.     Чищу зуби.

5.     До школи приходжу своєчасно.

6.     На уроках не відволікаюсь, слухаю вчителя.

7.     На перервах бігаю, скачу.

8.     Обідаю вдома.

9.     Усі домашні завдання виконую вдома.

10.                        Замість комп’ютера обираю прогулянку.

11.                        Завжди вечеряю.

12.                       Перевіряю портфель, чи підготовлена до уроку.

13.                        Обовязково вечірня гігієна.

14.                        Лягаю спати о 9-тій годині вечора.

Реультати: подивіться на ваші кардіограми, яка лінія у вас вийшла: пряма чи ламана? Чим менше у вас коливається режим, тим краще ви його дотримуєтеся.

 11.  Гра «10 правил дня».

   А для тих, хто не дотримується всіх моментів режиму дня, і для тих, кому потрібно його закріпити,  пропоную  гру, яка називається «10 правил дня». Це ті правила, які ви маєте виконувати щодня. Хто уважний і добре знає режим дня, той легко вгадає потрібне слово, а допоможе вам у цьому рима.

1. Як прокинувся – вставай, ліні волі…  (не давай ).

2. Квіточку роса умила, а тебе умиє…    ( мило ).

3. І дивись, неба рись, в школу швидко, швидко …   (мчись ).

4. Але й тут не поспішай, подивись спочатку,

Чи нічого не забув, чи в портфелі все в …    ( порядку ).

5. Не носи в кишені жуйки, крейду, яблука і булки,

Кнопки, цвяхи, сірники, а носи …     ( носовички ).

6. В школі,в  класі не брудни, сміття бачиш …    ( підніми ).

7. Будь охайним завжди сам, уникай дірок і …   ( плям ).

8. Вдома близьким не груби, менших захищай …   ( завжди ).

9. Щоб тобою всі пишались, перехожі оглядались

Так роби, щоб люди звикли, ти завжди в усьому …  ( приклад ).

 

   Я бажаю, щоб ви завжди були прикладом для брата чи сестрички, для товариша чи однокласника.

 

4. Фізкультхвилинка

V.   УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

  1.   Робота в парах
  • Складіть словесний портрет успішної людини та невдахи.

 

  1.   Робота в групах

Робота за таблицею

  • Які риси характеру, на вашу думку, можуть забезпечити успіх?
  • Які риси характеру заважають успіху? Групам роздають незаповнені таблиці.

 

Успіх

Складові успіху

Що заважає досягти успіху

Талант

Лінь

Натхнення

Байдужість

Працьовитість

Неуважність

Інтуїція

Поспіх

Досвід

Безвідповідальність

Розумність

Заздрість

Зібраність

 

Систематичність

 

Зосередженість

 

 

 

 

6. Закінчіть речення

 

  1.              Віднови поради «Як досягти успіху». ,
  1.         Працюйте...
  2.         Умійте ... на справі (не виконуйте кілька справ одразу).
  3.         Навчайтесь...
  4.         Учіться...
  5.         Не облишайте...
  6.         Не втрачайте...
  7.         Отримуйте... і від навчання і від життя.
  8.         Успіх приходить до того, хто у нього...

Довідка: зібрано, співпрацювати, зосередитись, спілкуватись, надії, на­вчання, насолоду, вірить.

3. Поясни, як ти розумієш слова: «Отримуйте міцні знання, ідіть до
успіху щодня».

Гра «П'ять речень» .

Учні в п'яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

  1. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

 

 У народі є мудра притча: «Якщо людині дати одну рибину, вона буде сита один день, якщо дати дві рибини, вона буде сита два дні. А якщо навчити людину ловити рибу, то вона буде сита все життя».

         Отож, якщо ви будете дотримуватися режиму дня, своєчасно виконувати   

           уроки і лягати спати, відпочивати на свіжому повітрі, будете цінувати   

            кожну хвилину, то для вас життя і школа буде лише в радість.

 

-      -  Що нового, корисного, цікавого було для вас на уроці?

  • Які риси характеру слід виробити в собі, щоб стати успішною людиною?
  • Що ви будете використовувати в своєму житті?
  • А тепер я буду…..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24

docx
Додано
9 жовтня 2018
Переглядів
1934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку