Щоденні 3.Математика 1 клас

Про матеріал
Рекомендації до використання карток " Щоденні 3" з математики 1 клас. Картки для практичного використання.
Перегляд файлу

image

Розглянуто і схвалено на засіданні педагогічної ради Коростенської загальноосвітньої школи I-III ступенів №1 з поглибленим вивченням іноземних мов від  13.11.20 р. №5

 

Укладач:

Барановська Наталя Олександрівна, спеціаліст вищої категорії, «Старший вчитель», вчитель початкових класів Коростенської загальноосвітньої школи I-III ступенів №1 з поглибленим вивченням іноземних мов.

 

Рецензент:

Салій Наталія Олексіївна, учитель-методист, вчитель початкових класів Коростенської загальноосвітньої школи I-III ступенів №1 з поглибленим вивченням іноземних мов.

 

Барановська Н.О.

Щоденні 3. Практикум з математики для учнів 1 класу/Н.О. Барановська Коростень,2021.

 

Пропонований практикум, підготовлений відповідно до концепції «Нової української школи», Державного стандарту початкової освіти (2018 р.), типової освітньої програми для початкової школи , затвердженої  Міністерством освіти і науки України(2018 р.), містить картки  « Щоденні 3» для втілення діяльнісного підходу під час вивчення математики. Використання карток на уроках математики допоможе краще закріпити та продовжити вивчення нового матеріалу,  розвинути самостійність, наполегливість, витримку, вміння співпрацювати з іншими і зробить навчання математики цікавим, доступним для учнів даної вікової категорії.

 

©   Н. О. Барановська., 2021

                 

ЗМІСТ

 

ВСТУП.................................................................................................................................................. 4

РЕКОМЕНДАЦІЇ ПО ЗАСТОСУВАННЮ......................................................................................... 6

«ЩОДЕННІ 3»...................................................................................................................................... 7

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ........................................................................................... 42

 

 

 

 

 

 

 

 

 

image

                 

ВСТУП

Сучасне суспільство ставить перед педагогом ряд задач і вимог, тому  ефективність та результативність початкової освіти є головною умовою розбудови нової української школи. Центральною ідеєю якої є реалізація  компетентнісного підходу, адже компетентнісні результати навчання учнів початкової школи визначено у Державному стандарті початкової освіти (2018р.); Типовій освітній програмі для закладів загальної середньої освіти, розробленій під керівництвом О. Я. Савченко (2018р); Типовій освітній програмі початкової освіти, розробленій під керівництвом Р. Б. Шияна 

(2018р.).

Серед ключових компетентностей, що має опанувати здобувач освіти початкової школи, виокремлено і математичну компетентність. Її характеризують як особистісне утворення, що зумовлює здатність актуалізувати та застосувати математичний досвід у практичних, навчальних і життєвих ситуаціях. Важливо не просто знати великий об’єм інформації, а й влучно її використовувати в житті.

Для формування математичних компетентностей необхідні такі вміння:

здатність творчо мислити, послідовно міркувати та презентувати свої ідеї; уміти працювати в парі, групі, команді; демонструвати лідерські якості; ефективно застосовувати знання в реальному житті; вміти творчо аналізувати та інтерпретувати отримані знання. Допомогти сформувати сталі вміння та навички і покликана технологія «Щоденні 3».

«Щоденні 3» (Daіly 3) — це педагогічна технологія навчання математики, яку розробили Гейл Боші та Джоан Мозер. Принцип роботи побудований на тому, щоб залучити дітей до активних математичних ігор як самостійних (відпрацьовується самостійна форма роботи учнів), так і з партнерами (формується вміння працювати в парі). Логічно структуровані та дібрані завдання спонукають дітей  брати участь у математичній діяльності та розв’язувати певні логічно - математичні проблем із використанням інструментів для лічби чи ігрові матеріали. Як і в любій навчальній діяльності, діти спочатку повторюють вивчений матеріал, а потім через проблемні запитання формулюють тему нового уроку, тому дуже зручно використовувати «Щоденні 3» в систематичній діяльності – це допомагає структурувати навчальний матеріал, закріпити нові вміння та перейти до нової теми через гру та виконання цікавих завдань.

Мета цієї технології: зацікавлення учнів через практичну діяльність та систематичне виконання певних завдань. Різнокольорові картки та цікаві завдання допомагають зробити навчання математики цікавішим, доступнішим та відповідним віковим особливостям дитини. 

Цікава особливість технології — це надання можливості учневі самостійно обирати певний вид завдань. Свобода вибору завжди подобається, в цей час вони розуміють, що до їх думки прислуховуються, до них ставляться як до дорослого, рівноправного члена суспільства. І взагалі,  кому захочеться виконувати завдання, нав’язані кимось іншим? Також, важливий момент – можливість дитини самій контролювати процес свого навчання. За бажанням, дитина може збирати відпрацьовані картки в своє портфоліо, розглядати, дописувати, виконувати завдання  (якщо з певних причин одразу учні  не впорались із завданням) в будь-який зручний час. Така діяльність навчає здобувачів освіти самостійності у роботі, впевненості у власних діях, формує наполегливість та розвиває почуття відповідальності за отриманий результат. 

РЕКОМЕНДАЦІЇ ПО ЗАСТОСУВАННЮ

«Щоденні 3» (Daіly 3) включає такі три види діяльності: «Математика самостійно», «Математика разом», «Математика письмово». Кожен вид діяльності виконується учнями  упродовж 20 хвилин.

Математика самостійно – це робота, коли здобувач освіти самостійно працює із картками на етапі закріплення вивчення матеріалу. Допомагають при виконанні завдань будь які предмети за вибором дитини. Таким чином  відбувається кінестетична практика у формі математичних ігор задля розв’язання практичних завдань, ребусів, задач  чи звичайних практичних робіт. Головна умова – формулювання завдань має бути для учня знайомим і чітким для розуміння. Це допоможе утримувати увагу довгий час в роботі з карткою та не відволікатись на непотрібні запитання до педагога. Також необхідно пам’ятати про обов’язкове моделювання за принципом: я роблю – ми робимо – ви робите.

Математика разом

Така діяльність допомагає учням покращити міжособистісні взаємини в колективі через гру та виконання певних правил роботи.  Учні в парі або групі  відпрацьовують вивчені математичні поняття. Під час роботи  відбувається занурення в кінестетичну практику, яка побудована на діяльності з предметами які учні мають можливість потримати, переставити, розташувати у відповідному порядку. Така діяльність спонукає учнів до  математичних ігор, стимулює бажання брати участь у вирішенні математичних проблем.

Математика письмово

Учні  письмово виконують різні математичні завдання. Вони мають змогу обирати порядок виконання завдань, спосіб оформлення, колір олівця, або писати звичайною ручкою. Вчитель дає всі можливості для творчості та стимулює діяльність учнів словами підтримки та віри в гарний кінцевий результат.

           

«ЩОДЕННІ 3»

Картки «Щоденні 3» оформлені до кожного уроку в однаковому стилі, що полегшує роботу вчителя при їх виборі, при цьому дає змогу комбінувати ї відповідно до теми, індивідуальних особливостей учнів, потреби само оцінювання.

 

 

 

 

 

image

image

                                                                                                                 1

 

image

 

image

 

image

                 

image

 

image

 

 

image

      

image

image

                 

image

image

image

 

image

image

image

image

image

                 

image

                 

image

                 

image

image

                 

image

image

image

image

image

image

image

                 

image

                 

image

                 

image

                 

image

                 

image

                 

image

                 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1.Логачевська С. Особливості уроку математики. Нової української школи / С.

Логачевська // Початкова школа. – 2018. - № 4. – С. 8-11.

2.       Мальована О.І. Розвиток компетентностей – вимога сьогодення / О.І.

Мальована // Управління школою. – 2018. - № 10-12. – С. 2-10.

3.       Нова українська школа: порадник для вчителя/ Під заг. ред. Бібік Н. М.- 20178. – С-80.

4.       Про затвердження Державного стандарту початкової освіти: Постанова

Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №87.

 

ІНТЕРНЕТ - РЕСУРСИ

https://www.ed-era.com/mon.html https://naurok.com.ua/biblioteka  

https://www.pinterest.de/pin/55661745381928059/

 

image 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Якимович Оксана Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Неверова Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Чорна Світлана Львівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Кирилюк Инна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pdf
Додано
7 лютого 2021
Переглядів
16393
Оцінка розробки
4.9 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку