Директорська контрольна робота з біології 7 класу ІІ семестр
1 варіант
Завдання № 1-6 з однією правильною відповіддю ( по 0,5 бали = 6 балів)
1.Травний канал яких тварин має найпримітивнішу організацію?
а) риб; б) плоских червів;
в) членистоногих; г) кільчастих червів
2.У яких з перелічених систематичних груп тварин орган слуху складається з трьох відділів?
а) ссавці; б) птахи; в)рептилії; г) риби.
3.Який метод використовують для дослідження міграції птахів?
а) радіонавушники; б) мітка на пір´ї; в) мічення кільцями; г) мітки з радіоактивними речовинами.
4.Які сигнали відіграють головну роль у спілкуванні багатьох ссавців, особливо хижаків?
а) ехолокація; б) візуальні; в) хімічні; г) звукові.
5.Який з екологічних чинників є антропогенним?
а) сила вітру; б) паразитизм; в) вирубування лісів; г) припливи та відпливи.
6.Як називається природоохоронна територія, на якій розташований рідкісний об'єкт живої та неживої природи?
а) пам´ятка природи; б) заказник; в) заповідник; г) національний природний парк.
Завдання № 7-9 на встановлення відповідності ( по 1 балу = 3 бали)
7.Установіть відповідність між характеристиками кровоносної системи та представниками хребетних тварин, яким вони відповідають:
1. | Холоднокровні, 3-камерне серце з неповною перегородкою | А | Камбала |
2. | Холоднокровні, 3-камерне серце без перегородки | Б | Черепаха |
3. | Теплокровні, 4-камерне серце | В | Саламандра |
4. | Холоднокровні, 2-камерне серце | Г | Землерийки |
8.Установіть відповідність між складовими вродженої та набутої поведінки і прикладами, що їх ілюструють:
1. | Умовний рефлекс | А | Пташеня солов´я запам'ятовує пісню батька |
2. | Научіння | Б | Домашня собака підставляє шию, якщо їй показують повідець |
3. | Інстинкт | В | Кішка примружує очі від яскравого світла |
4. | Безумовний рефлекс | Г | Павук плете павутину |
9. Установіть відповідність між організмами та харчовими рівнями, які вони займають:
1. | Трав´яниста рослина | А | Редуцент |
2. | Вовк | Б | Консумент 1-го порядку |
3. | Бактерія гниття | В | Консумент 2-го порядку |
4. | Корова | Г | Продуцент |
Завдання № 10 – 12. Дайте повну відповідь ( 1,5 бали = 4,5бали).
10.Перелічить особливості будови скелета хребетних тварин, пов'язані з пересуванням у водному середовищі.
11.Поясніть, яке значення має дослідницька поведінка в житті тварин.
12.Які заходи передбачають для охорони грунтів?
Завдання № 13. Розкрийте питання (2 бали)
13.Поясніть, що таке заповідник. Наведіть декілька прикладів заповідників України. Чому ці території потребують охорони?
Директорська контрольна робота з біології 7 класу ІІ семестр
2 варіант
Завдання № 1-6 з однією правильною відповіддю ( по 0,5 бали = 6 балів)
1.Органом дихання ракоподібних є:
а) легені; б) зябра; в) трахеї; г) покриви тіла.
2.Який тип симетрії тіла притаманний саламандрі?
а)сферична; б) двобічна; в) радіальна; г) трибічна.
3.Що із зазначеного є інстинктом?
а) повторення дій дорослих особин; б)будування нори; в)спостереження за іншими особинами; г)імпринтинг.
4.Як називаються анонімні угрупування тварин, члени яких є агресивними до нових особин?
а) закриті; б) відкриті; в) загальні; г) суспільні.
5.До якої групи організмів належать бактерії гниття?
а) продуценти; б)редуценти; в)консументи; г)автотрофи.
6.Який тип взаємовідносин між рудими та чорними тарганами?
а) хижацтво; б) паразитизм; в)мутуалізм; г) конкуренція.
Завдання № 7-9 на встановлення відповідності ( по 1 балу = 3 бали)
7.Установіть відповідність між характеристиками кровоносної системи та представниками хребетних тварин, яким вони відповідають:
1. | Теплокровні, 4-камерне серце | А | Гадюка |
2. | Холоднокровні, 3-камерне серце з неповною перегородкою | Б | Лосось |
3. | Холоднокровні, 2-камерне серце | В | Квакша |
4. | Холоднокровні, 3-камерне серце без перегородки | Г | Тюлень |
8.Установіть відповідність між складовими вродженої та набутої поведінки і прикладами, що їх ілюструють:
1. | Безумовний рефлекс | А | У корови починає виділятися слина, коли вона їсть траву |
2. | Інстинкт | Б | Бджоли будують стільники |
3. | Научіння | В | У собаки починається виділятися слина, коли вона бачить їжу |
4. | Умовний рефлекс | Г | Папуга повторює слова за людиною |
9.Установіть відповідність між організмами та харчовими рівнями, які вони займають:
1. | Виноград | А | Консумент 3-го порядку |
2. | Кішка | Б | Консумент 2-го порядку |
3. | Сорока | В | Консумент 1-го порядку |
4. | Виноградний слимак | Г | Продуцент |
Завдання № 10 – 12. Дайте повну відповідь ( 1,5 бали = 4,5бали).
10.Перелічить особливості будови скелета хребетних тварин, пов'язані з пересуванням у повітряному середовищі.
11.Поясніть, яке значення має територіальна поведінка в житті тварин.
12.Які заходи передбачають для охорони лісів?
Завдання № 13. Розкрийте питання (2 бали)
13.Поясніть, що таке Червона книга України. Наведіть декілька прикладів птахів, що занесені до неї. Чому ці тварини перебувають під загрозою зникнення?
Директорська контрольна робота з біології 7 класу ІІ семестр
1 варіант
Завдання № 1-6 з однією правильною відповіддю ( по 0,5 бали = 6 балів)
а) риб; б) плоских червів;
в) членистоногих; г) кільчастих червів
а) ссавці; б) птахи; в)рептилії; г) риби.
а) радіонавушники; б) мітка на пір´ї; в) мічення кільцями; г) мітки з радіоактивними речовинами.
а) ехолокація; б) візуальні; в) хімічні; г) звукові.
а) сила вітру; б) паразитизм; в) вирубування лісів; г) припливи та відпливи.
а) пам´ятка природи; б) заказник; в) заповідник; г) національний природний парк.
Завдання № 7-9 на встановлення відповідності ( по 1 балу = 3 бали)
1. |
Холоднокровні, 3-камерне серце з неповною перегородкою |
А |
Камбала |
2. |
Холоднокровні, 3-камерне серце без перегородки |
Б |
Черепаха |
3. |
Теплокровні, 4-камерне серце |
В |
Саламандра |
4. |
Холоднокровні, 2-камерне серце |
Г |
Землерийки |
1. |
Умовний рефлекс |
А |
Пташеня солов´я запам’ятовує пісню батька |
2. |
Научіння |
Б |
Домашня собака підставляє шию, якщо їй показують повідець |
3. |
Інстинкт |
В |
Кішка примружує очі від яскравого світла |
4. |
Безумовний рефлекс |
Г |
Павук плете павутину |
9. Установіть відповідність між організмами та харчовими рівнями, які вони займають:
1. |
Трав´яниста рослина |
А |
Редуцент |
2. |
Вовк |
Б |
Консумент 1-го порядку |
3. |
Бактерія гниття |
В |
Консумент 2-го порядку |
4. |
Корова |
Г |
Продуцент |
Завдання № 10 – 12. Дайте повну відповідь ( 1,5 бали = 4,5бали).
Завдання № 13. Розкрийте питання (2 бали)
Директорська контрольна робота з біології 7 класу ІІ семестр
2 варіант
Завдання № 1-6 з однією правильною відповіддю ( по 0,5 бали = 6 балів)
а) легені; б) зябра; в) трахеї; г) покриви тіла.
а)сферична; б) двобічна; в) радіальна; г) трибічна.
а) повторення дій дорослих особин; б)будування нори; в)спостереження за іншими особинами; г)імпринтинг.
а) закриті; б) відкриті; в) загальні; г) суспільні.
а) продуценти; б)редуценти; в)консументи; г)автотрофи.
а) хижацтво; б) паразитизм; в)мутуалізм; г) конкуренція.
Завдання № 7-9 на встановлення відповідності ( по 1 балу = 3 бали)
1. |
Теплокровні, 4-камерне серце |
А |
Гадюка |
2. |
Холоднокровні, 3-камерне серце з неповною перегородкою |
Б |
Лосось |
3. |
Холоднокровні, 2-камерне серце |
В |
Квакша |
4. |
Холоднокровні, 3-камерне серце без перегородки |
Г |
Тюлень |
1. |
Безумовний рефлекс |
А |
У корови починає виділятися слина, коли вона їсть траву |
2. |
Інстинкт |
Б |
Бджоли будують стільники |
3. |
Научіння |
В |
У собаки починається виділятися слина, коли вона бачить їжу |
4. |
Умовний рефлекс |
Г |
Папуга повторює слова за людиною |
1. |
Виноград |
А |
Консумент 3-го порядку |
2. |
Кішка |
Б |
Консумент 2-го порядку |
3. |
Сорока |
В |
Консумент 1-го порядку |
4. |
Виноградний слимак |
Г |
Продуцент |
Завдання № 10 – 12. Дайте повну відповідь ( 1,5 бали = 4,5бали).
Завдання № 13. Розкрийте питання (2 бали)
ВІДПОВІДІ ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ
№ |
1 варіант |
2 варіант |
1. |
Б |
Б |
2. |
А |
Б |
3. |
В |
Б |
4. |
В |
А |
5. |
В |
Б |
6. |
А |
А |
7. |
Б, В, Г, А |
Г, А, Б, В |
8. |
Б, А, Г, В |
А, Б, Г, В |
9. |
Г, В, А, Б |
Г, А, Б, В |