Семінар для молодих учителів « Сходинками професійної майстерності»

Про матеріал

Семінар має на меті з'ясувати чинники впливу на педагогічну майстерність; встановити взаємозв'язок між учасниками навчального процесу; спонукати педагогів до творчої діяльності та удосконалення професійної майстерності.

Перегляд файлу

Семінар для молодих учителів 

« Сходинками професійної майстерності»

 

Мета:  

  • з’ясувати чинники впливу на педагогічну майстерність;
  • встановити взаємозв’язок між учасниками  навчального процесу;  
  • спонукати педагогів до творчої діяльності та  удосконалення професійної майстерності.

 

Обладнання: мультимедійний проектор, мультимедійна презентація

 

Епіграф:        Освіта -  найвеличніше з усіх благ, але тільки тоді, коли вона

                          найвищої якості

                                               Р.Кіплінг  

Ведучий : Доброго дня, шановні колеги, дорогі друзі!

Сьогодні в цій затишній класній кімнаті зібралися люди, об’єднані великим і світлим почуттям любові – любові до справи, яку обрали за покликом душі, любові до учнів, яких щодня ведуть у Країну знань, формуючи творчу особистість юних громадян України.

 Вчитель – це горда, славна професія, вище якої нічого не може бути. Час і прогрес змінюють природу, одні професії зникають, інші з’являються. А серед багатьох постійних – професія педагога. Професія педагога – це дар Божий . Педагоги обрані Богом віддати все, що мають чистим юним душам… Знання , мудрість, серце.

 Від нас, шановні колеги, залежить завтрашній день нашої держави, добробут її народу.

Дозвольте розпочати роботу нашого засідання школи молодих учителів «Шанс».

Вправа  « Знайомство».

Уявіть, що ви потрапили в Райський сад. Походжаючи ним, можна побачити велику кількість апельсинів, лимонів, мандаринів, різних сортів яблук, слив, груш, полуниць та суниць, кавунів та динь, ківі, авокадо, гранатів, бананів тощо. Оберіть один із фруктів та дайте відповідь на запитання: « Який я фрукт?». Дайте характеристику собі через метафору : якби ви були фруктом, то яким? Опишіть сорт, смак, стиглість, колір тощо.

( Кожен, асоціюючи себе з певним фруктом, розповідає, який він.)

Ведучий:  Зараз ми пропонуємо вам побути у ролі учнів. 

               Інтерактивна вправа «Мікрофон»

  1. Педагогіка – це наука чи мистецтво?
  2. Чи вибрали б знов професію педагога, якби довелось усе починати спочатку?
  3. Чи вважаєте, що кожний ваш учень особистість?
  4. Ким хотіли стати у дитинстві?
  5. Що вважаєте найбільшим досягненням в житті?
  6. Яким є Ваше улюблене заняття?

 

Сходинка перша « Людина – це «Я-особистість»                                          

 

Ведучий :      Щоб стати майстром педагогічної справи насамперед треба любити дітей, знаходити радість у спілкуванні з ними, вірити в те, що кожна дитина може стати чудовою людиною, уміти дружити з дітьми, перейматися їхніми успіхами й невдачами, знати душу дитини, ніколи не забувати, що самі колись були дітьми.

 Кожна людина, яка прийшла у цей світ – неоціненна.  Людина не має права забувати, що вона жаринка великого животворного Всесвіту. Як тільки вона зупиняється у своєму розвитку, втрачає вогонь любові, здатність творити добро, вона костеніє, її дух мертвіє і вже не розвивається, не відгукується на поклик, не рухається вперед. Потрібно лише краще придивитись до себе, виявити цікавість до тих, хто оточує нас. Сьогодні в нашій розмові ми спробуємо подивитись по-новому на себе і на тих, хто поруч: наших колег, учнів. Цікаво, хто ми є? Хто така людина? «Людина – це планета, розташована в центрі Всесвіту». Людина – це «Я-особистість».  (Слайд №3)

 

Перше коло – це сімейне коло: наша родина, найближчі серцю люди ( бабусі, дідусі, батьки рідні).

 

Друге – середнє коло – це ті люди, з я найбільше спілкуюся, яким довіряю, якими дорожу – це мої друзі, однодумці, колеги.

 

Третє коло – це всі ті люди, знайомі й незнайомі, з якими я спілкуюся щодня. Яких я зовсім не знаю, з якими я поряд живу ( сусіди), яких я бачу лише з екранів телевізора. Вони веселі й сумні, захоплені та мрійливі, щасливі й роздратовані - … різні.

 

 І тим, яким буде цей світ, залежить від нас з вами. Один з філософів казав: «Хочеш змінити світ? Почни з себе».

 

Сходинка друга « Сучасний учень. Який він?»

Сучасний учень – це восьме диво світу, з мобільним телефоном та ноутбуком, яке отримує драйв від прослуховування репу. 

 

Наша мета – розвивати не тільки свою «Я-особистість», а й «Я-особистість» учня. То який же він сучасний учень? Спробуймо описати його зовнішній і внутрішній світ, порівняти наші прагнення та сподівання з реальністю .

 

 

Ідеальний учень – це девяте диво світу. Сьогодні ведеться всесвітній розшук такого учня.

 

      Психологи і науковці стверджують, що сучасний учень існує в трьох вимірах:

  • обєктивне сьогодення, реалії життя, які дитина не може змінити і тому має адаптуватись до них;

 

  • суб’єкитвана реальність, оточення дитини, яке існує в сім’ї, колі друзів, колективі учнів;
  • віртуальна реальність, новітні інформаційні технології, які дають можливість опинитись у будь-якій фантастичній ситуації, відчути себе її учасником.  

 

Сходинка третя «Портрет сучасного педагога»

 

                                    Учитель мусить бути творцем, а якщо його праця –             

                        лише ремесло, тоді немає у світі складнішого ремесла

                                                                                                         А.Дістервег

 

 

          Отож, як ми зрозуміли, сучасний учень відрізняється від того, який був п'ятнадцять чи  навіть десять років тому. Відповідно змінюються вимоги й до сучасного педагога.

  Хто ж він -  сучасний педагог ? Це висока майстерність, професіоналізм, доброта, педагогічна філософія, культура поведінки, володіння сучасними технологіями?  Знання, досвід,  життєва мудрість?

 

Ш. Амонашвілі порівнював педагога з сонцем, яке повинно осявати дорогу дитини до знань, до мудрості, до Людини. Давайте створимо портрет сучасного педагога з використанням інтерактивної вправи « Асоціативний кущ». На малюнку зображено сонце  - символічний образ педагога, його промінці – це риси, яким повинен володіти справжній педагог.  Представники кожної методичної комісії називають і записують на промінцях  риси, притаманні сучасному педагогу.

 

Ведучий :      Офіційно вчителів класифікують за предметами , категоріями , званнями.

(Згадуємо з молодими спеціалістами категорії : мол.спеціаліст, спеціаліст , ІІ категорія , І категорія , вища категорія , звання : вчитель методист , старший вчитель , заслужений вчитель)

 А ми серед учнів школи провели анкетування і визначили , що серед учнів кожен вчитель має свою категорію .Сьогодні ми Вас з ними познайомимо .Отже зустрічайте ,

категорія ….

«Скандалістка». До їх уроків відносяться з цікавістю , але тримаються насторожі .Уроки викладають нерівно – то дуже цікаво , то сіро – в залежності від стану душі.

 «Пенсіонер». До цієї категорії зачислені педагоги не за віком , а за станом душі. Вони бережуть себе з молоду , тому на їх уроках учні часто сплять.

 «Від Бога». Таких працівників у школі виключно одиниці, тому що ця категорія вивчена учнями недостатньо , процес вивчення продовжується.

«Стерва».До цієї категорії не потрапив жоден чоловік , тільки жінки. Її предмети не люблять , але вчать і вдень і вночі , до того ж знають їх напам`ять.

 «Свій в доску».Їх найбільше серед молодих вчителів . вони приходять до школи з великим бажанням стати учням друзями і з непереборною надією н6а взаєморозуміння .Часто за недотримання субординації наші учні в буквальному змісті цього слова сідають таким вчителям «на голову».

 

Ведучий: Ви познайомилися з категоріями вчителів які визначили учні, а тепер вгадайте , яку категорію вчителів учні люблять найбільше (своїх в доску)

- Кого поважають ?(Стерв)

- Кого вітають зі святом в першу чергу ? (Стерв , бо їх бояться)

Ведучий: Хочу додати , що категорію пенсіонер» учні не беруть до уваги , а « вчителів від Бога» оцінюють як правило з великим  запізненням.

  • Отже Вам самим потрібно вирішити  до якої категорії себе віднести.

 

Початок трудової діяльності – найбільш відповідальний і важливий крок у професійному становленні вчителя. Не випадково досвідчені колеги вважають перші кроки педагогічної діяльності головною школою особистого професійного виховання.

Ведуча

      Тому, до Вашої уваги притча про мудрого вчителя

 

      Був учитель немічний та худий. Жилисті були руки його, і сумна мережа зморшок зборознила високе чоло. Але очі вчителя, коли він говорив, блищали світло і чисто, сила випромінювалася з них. Коли говорив учитель, неначе стіна розсувалася перед людьми, і хід сонця розумів його, і спів пташок, і ярість тварин, і життя будь-якої тварини на землі. І були в нього три учні. Молоді вони були та любили життя. Усе, що знав, передавав їм вчитель.

Коли прийшов час їм іти, він сказав: «Я навчав вас багато років. Ось шлях. Він веде до селища. Я вже старий і не піду з вами. До того ж я знаю кожний камінь цього шляху. Через три доби ви повернетесь до мене і розкажете, що саме знайшли в кінці шляху».

     Пройшло три доби. Прийшов перший учень. «Мене ласкаво зустріли, - сказав він, - називали мене вчителем, дивувалися моїм знанням, щедро пригощали в кожній хаті». «А якого кольору очі в дітей цього селища?» - спитав учитель. «Не знаю, - відповів учень, - бо в перший день я випив стільки духмяного вина, що всі очі здавалися мені однаковими». «Повертайся в селище, - сказав старий, - ти ще зможеш оволодіти ремеслами, але вчителем ти не станеш ніколи».

     Повернувся до вчителя другий учень. «Я був вражений красою жінок у селищі, - промовив він, - проте є там одна краща за всіх у світі, я готовий до будь-якої жертви заради неї». І сказав тоді йому вчитель: «Ти будеш люблячим чоловіком, можливо ти станеш гідним батьком, але вчителем ти не станеш ніколи».

     І побачивши третього учня, спокійно дивився на нього вчитель, як дивляться люди. Які вже дізналися про каміння шляху великого, на тих, хто лише вступає на цю путь. «Я дізнався, що діти бувають голодні, - вимовив юнак ледве чутно. – Я дізнався, як вони плачуть і як важко розкрити їхні серця. Біль і тривога оселилися в моїй душі. Я нічого не знаю. Я знову твій учень».

Але обійнявши юнака, учитель сказав: «Ти вже не учень. Ти – учитель!»

 

     Учитель не робить кар’єри.. Він приходить у школу вчителем і йде в тому ж званні. Він – артист, але його глядачі і слухачі не аплодують йому, він лікар, але його пацієнти не завжди хочуть лікуватися. То де йому взяти сили для щоденного натхнення? Тільки в усвідомленні ВЕЛИЧІ своєї справи. Адже як писав В.О. Сухомлинський: «Давні філософи стверджували: «У глибині моря – сіль, але тільки течія викриває її; давні філософи писали: яйце жайворонка несе в собі ембріон співака, але пісня пролунає після впливу життя. У кожній дитині – образ Творця, але Творцю необхідний помічник, який побачить у ній цей образ. Без вихователя дитина людиною не стане, бо виховувати саму себе не зможе. Дитина і поруч дорослий – це фундаментальна основа суттєво необхідного в освіті».

 

Вед.: Шановні колеги! Сьогодні ми приймаємо до нашої дружної родини молодих спеціалістів – Ірину Іванівну та Ольгу Олександрівну. Вам, молоді колеги , доведеться пройти невеличкий іспит.

           - Як звуть директора школи ?

           - У які дні у директора немає уроків ?

           - Якого кольору двері нашої школи ?

          - Яка дорога від вашого кабінету ближча : до їдальні , чи до кабінету директора ?

             - В якому класі нашої школи найменша кількість учнів ?

           - Чи вчите ви вдома ввечері уроки ?

Ведучий: Я думаю екзамен ви пройшли гідно, і Вам з впевненістю можна присудити почесне звання «Вчитель ВСШІ «Обдарованість» ХОР.

     Шановні колеги, пам’ятайте, що праця вчителя найважча, але водночас найблагородніша, бо він творить найбільше диво на землі – Людину!      

Ритуал посвячення молодих вчителів  в дійсні члени Педагогів розпочати!

 Савченко О. В.

 

  •                   за те, щоб щоденні краплини вашої душі зволожували учнівську ниву,
  •                   за те, що ви поєднували сердечність із мудрістю,
  •                   за те, що намагалися зробити слово вчителя провідною зіркою учня
  •                   і вірили в те,  що «щастя – це самореалізація»,
  •                   за те, щоб ви прагнули бути «моральним компасом» для учнів,
  •                   за те, щоб ви любили, творили, примножували славу школи –

Приймаємо в дійсні члени Педагогів:   Яцик І. І., балабуху О. О. (вручення посвідчень)

 

       Юні колеги, нехай не лякають Вас будні. Хай щоденна робота і манить, і радує й тішить. Хай Вам друзями добрими стануть допитливі учні. Хай в майбутнє дороги Вам стеляться якнайсвітліші.

Короткий курс педагогічної морфології

Ти стоїш перед відчиненими дверима школи.

Виникає безліч питань, і не кожне з них має однозначну відповідь.

Хто ти? Який ти?

Комунікабельний, самостійний, освічений, бо обрав роботу з людьми, маєш вести за собою інших і давати їм знання.
Невпевнений  і схвильований, бо не знаєш, як тебе зустрінуть і чи виправдаються твої педагогічні сподівання.

Може, спокійно, мовчки відійти, загубившись у натовпі;жити просто, обходячи труднощі й уникаючи проблем???

Щ о  р о б и т и ? 
Йти,
  діяти,
  працювати,

адже, тільки докладаючи зусиль, можна досягти мети.
Іти впевнено,
  не вагаючись,
  сміливо й рішуче, долаючи перешкоди й негаразди.

Числівники

Заняття починаються о восьмій,

урок триває 45 хвилин,

навчальний рік поділяється на 2 семестри,
6 днів на тиждень робочі,

сьомийвихідний (умовно, бо ти працюєш удома);

за рік ти відпрацюєш 195 робочих днів,
 56 днів – твоя відпустка,
а далі – все спочатку, по тому ж колу,

як годинникова стрілка.  
Іменники

Земля і небо загубляться в бурхливому потоці, бо темп твого життя буде таким, що землі під собою не відчуватимеш і ніколи буде на небо глянути.

За клопотами, труднощами, переживаннями, співчуттям легко буде сплутати день і ніч.

Учитель і Учень має стати для тебе синонімічними.

Пам’ятай, що іменники квіти, вершини, зірки будуть, але їх слід заслужити, досягти, торуючи нелегкий і тернистий шлях.

Твій активний словник наповниться словами школа, зошит, дошка.

Прикметники

Домагайся того, щоб поряд із твоїм іменем стояли прикметники
добрий, мудрий, справедливий, принциповий, вимогливий. 
Будь наполегливим, енергійним, оптимістичним.

Зроби навчання цікавим і корисним.

Прагни до того, щоб тебе називали
творчим, неординарним. 

Якомога частіше вживай слова
 працьовитий, кмітливий,
наполегливий, відповідальний,
здібний, талановитий,

вселяючи віру в свої сили.
Тобі забороняєтьсяговорити учням
неспроможний, безграмотний, лінивий.

Нехай твої діти будуть радісними, задоволеними й щасливими.

Дієслова
мають рухати 
тобою.

Обов’язковими є: читати, спостерігати,
думати, усвідомлювати.

Далі можна
перейти до конкретних дій:

досліджувати, розробляти, впроваджувати, використовувати.

Прийменники

Дивися перед собою,
 не ховайся за спини інших; 
не прагни піднятися й летіти над людьми, 
уважно спостерігай, що лягає тобі під ноги.

Ти завжди будеш поміж дітей.

Поринай у глибини дитячих душ і виринай на поверхню їхніх прагнень.

Має свої особливості і вживання частки НЕ. Її місце – поряд зі словами:

ображати,
принижувати,
стримувати,
зупинятися.

Побажання, що починаються часткою хай, нехай здійсняться.

І скоро ти почуєш вигуки дітей:
О, АХ, ОГО, ЕХ,
що виражатимуть захоплення, здивування й радість успіху.

Вони ж звучатимуть і в твоїй душі.

Отже, короткий курс морфології викладено.

Висновки зроби сам.

Перевірку засвоєння знань здійснять життя

і твоя педагогічна діяльність.

Тож нехай гаслом

в обраній тобою галузі професійної діяльності

будуть такі слова:

Зрозумій,
пізнай і
навчи вчитися
кожного свого учня !  

 

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
3 липня 2018
Переглядів
1312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку