Тема.
«Крок до успіху» ( семінар із елементами тренінгу)
Мета.
Коротко ознайомити учасників семінару, що таке «успіх», визначити складові успіху, створити власну формулу успіх через виконання практичних завдань виховувати прагнення до саморозвитку та самовдосконалення.
Обладнання:
ХІД СЕМІНАРУ
І.Організаційний етап
Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів.
Кожна група учасників сідає за стіл, на якому лежить квітка певного кольору. Такого ж кольору і емблеми членів даної групи. (учасники приколюють собі емблеми).
Квітка червоного кольору
Люди, які надають перевагу червоному кольору, люблять бути лідерами. Вони наполегливі, не відкладають справи на потім. Червоний – це активність, впевненість у своїх силах.
Квітка жовтого кольору
Жовтий колір стимулює роботу мозку. Жовтий – це радість, теплота, віра в найкраще. Люди, які люблять жовтий, хочуть розкрити себе, досягти поставленої мети. Часто в таких людей спостерігається високий рівень креативності.
Квітка блакитного кольору
Блакитний – колір неба, води, моря. У шанувальників цього кольору відзначають багату уяву, розвиненим почуттям інтуїції, цілеспрямовані, рішучі, здатні домогтися поставленої мети.
Привітання
- Добрий день, шановні учасники семінару. Я дуже рада вас бачити і сподіваюсь на вашу допомогу, підтримку і плідну співпрацю.
Така дісталась вже нам робота.
Є в ній і радість,та є й турбота,
Є вічний пошук, безсонні ночі,
Та гріють душу дитячі очі.
Сьогодні перед сучасною школою постає завдання виховати особистість, здатну до життєтворчої діяльності. Така особистість зуміє правильно обрати свій шлях у житті, зважаючи на власні можливості, буде ставити перед собою завдання самовдосконалення й саморозвитку, що стане запорукою успіху в різних сферах діяльності.
- Бажаю всім творчого натхнення, позитивних емоцій та активної участі у роботі.
ІІ. Основна частина
1. Пояснення значення словосполучення «методичний міст»
-У назві нашого семінару є словосполучення «методичний міст». Це одна з форм методичної роботи. Проводиться з метою розвитку практичних навичок. Під час проведення методичного мосту слухачі вдосконалюють свої знання та вміння.
До участі в цій нетрадиційній формі методичної роботи залучаються вчителі, вихователі, члени адміністрації навчального закладу.
2. Коротко про те, що таке успіх
Думаю багато хто з вас ставить собі запитання, як досягти успіху? Що таке успіх? Ми не завжди знаходимо відповіді. Чому? Напевно, тому, що успіх – для кожного щось своє.
Від народження нас програмують на якийсь певний успіх: будь слухняним, добре вчися, закінчи школу з медаллю, вступи до інституту, одружуйся, народи дітей, отримай добре оплачувану роботу. Тільки чи буде це все успіхом? Можна пройтися по сходинках, які пропонують нам з дитинства батьки, і не відчути при цьому задоволеності. Чому? Та все просто – це критерії успіху батьків, але не ваші власні.
Успіх буває різний! У кожної людини він свій! Будь-яка перемога є успіхом незалежно від того, чим ви займаєтесь. Але чи замислювалися ви: що таке успіх саме для вас? Як ставити цілі і добиватися їх? Саме про це і буде наш сьогоднішній тренінг «Крок до успіху».
Висновок:
Хочеться зауважити, що успіху можна досягти лише в плідній співпраці вчителя та учнів. Саме про успіх та кроки по досягненню успіху піде мова на сьогоднішньому семінарі.
3. Мозковий штурм «Правила роботи в групі»
Мета.
Для чого в нашому житті необхідні різноманітні правила?
Правила потрібні вкрай для створення такої обстановки, щоб кожен учасник :
Ми пропонуємо такі правила роботи в групі:
4.Знайомство з учасниками семінару «Знайомтесь - це ми!»
Мета. Дана вправа має допомогти в цікавий спосіб познайомитися з усіма учасниками семінару, спонукати творчо підійти до власного представлення, показати себе з найкращого боку.
Примітка.
Відомо, що людям важко запам’ятати багато нових імен за один раз. Завдяки цій вправі в учасників виникнуть візуальні асоціації нових знайомих з фігурками – пазлами, і кожен завжди легко зможе легко знайти забуте ім’я на зібраному плакаті, що висітиме у спільному приміщенні. Крім того, важливою є форма втілення розробки – плакат – пазл. Після завершення роботи він наочно демонструватиме, що кожен у вашому колективі є неповторним і своєю унікальністю його лише збагачує.
Використати дану вправу для знайомства з новим тимчасовим колективом колег, які ще не встигли добре роззнайомитись один із одним.
Хід вправи:
Фігурки – пазли роздаються всім учасникам семінару. Нехай тепер кожен вчитель представить на ній себе як вважатиме за потрібне.(Це може бути назване лише власне хобі, вподобання, мрії на майбутнє.іт.д).
Єдина умова – не забувати зазначати своє ім’я.
Нехай тепер усі по черзі опишуть, що й чому вони зобразили на фігурках. Після представлення кожен має наклеїти свою фігурку так, щоб зібрати увесь пазл.
Висновок.Тепер усі учасники семінару знайомі один із одним. А якщо чиєсь ім’я забудеться, наш плакат буде про це нагадувати.
5.Вправа «Очікування»
Мета: визначити сподівання й очікування учасників щодо тренінгу.
Хід вправи:
Пропонується учасникам визначити свої очікування від тренінгу і записати їх на маленьких кольорових аркушиках, вирізаних у формі зірки.
Після цього учасники по колу зачитують свої записи і прикріплюють їх на плакаті «Наші очікування» у вигляді зоряного неба, на якому тільки-но починають сходити зорі.( на ватмані)
Висновок.
6. Торбинка цікавинок
- Пропоную розв’язати нашу торбинку та дізнатися, що є талісманом успіху та його символом.
Як не дивно, але талісманом успіху є звичайнісінька підкова. Саме давні люди вважали підкову тим предметом, який дійсно приносить успіх. За народними переказами та віруваннями у хаті має бути дві підкови : одна – над вхідними дверима, що буде оберігати від бід та нечистої сили, друга – на кухонній стіні, яка залучатиме в дім багатство.
А символом успіху є красива осіння квітка жоржина. Вона символізує успіх і всепереможну силу життя.
Помаранчева наша квітка позначає дію та ентузіазм, спонукає йти вперед. Люди, які віддають перевагу цьому кольору – творчі особистості.
7. Інформаційне повідомлення «Сім умов досягнення успіху»
- Хочу вас ознайомити із основними умовами досягнення успіху, а саме, це:
зацікавленість – людина легко переносить неможливість займатися справою, яка їй подобається.
любов – думки людини про улюблену справу займають більшість часу;
пристрасть – без справи людина не може жити.
Найбільшого успіху, як правило, досягають ті у кого очі горять пристрастю до справи.
Як висновок, хочу запропонувати такий уривок із вірша:
8. «Закон досягнення успіху»
Щоб бути успішним, треба вміти зберігати баланс між тим, чого ми прагнемо, і тим, яким чином ідемо до мети.
9. Ситуація успіху
10. Вправа «Шлях до успіху»
Мета. Скласти шлях успіху із запропонованих дій, показавши це наочно дитячими відбитками ступні.
Хід вправи:
-Із запропонованих дій виберіть ті, які на думку вашої групи складають шлях до життєвого успіху і наклейте їх у необхідній послідовності.
Кожній групі дається перелік наступних дій :
Висновок.
Отже, успіх – це насамперед переживання почуття радості від досягнутого, це особливий емоційний стан, народжений досягненням бажаної мети. І якщо дитина усміхнена протягом усього дня, це є свідченням того, що вона відчуває свою значимість як особистість, як потребу в ній всього колективу і все це спрацьовує на позитивний результат у досягненні поставлених задач.
11.Вправа «Видиранка»
Мета.Сприяти позитивному само оцінюванню, усвідомленню унікальності кожної людини. (У кожного учасника аркуш кольорового паперу).
Хід вправи.
Висновок.
12. Асоціативний кущ «Успіх»
Мета.Створення ситуації, де кожен учасник визначить, що таке «успіх», які асоціації виникають в уяві.
Кожен учасник клеїть на наш кущ осінній листочок, в цей час називає слово – асоціацію, яка в нього виникла до слова «успіх».
Асоціації: упевненість, саморозвиток, перемога, ідеї, харизма, удача, вдячність, радість, сподівання, задоволення, досягнення, звершення, переконання.
Синоніми: перемога, удача, досягнення.
Антоніми: поразка, невдача, програш.
Притча «Як жабенята намагались досягнути успіху»
Жили – були маленькі жабенята, які організували змагання з бігу.
Їх мета була – дістатися вершини вежі.
Зібралося багато глядачів, які хотіли подивитись на ці змагання та посміятися над їхніми учасниками.
Змагання почалися.
Ніхто з глядачів і гадки не мав, що жабенята дістануться вершини.
Чути було такі репліки : «Це занадто складно!», «Вони ніколи не заберуться на вершину», «Немає шансів. Вежа занадто висока».
Маленькі жабенята почали падати. Один за іншим. За винятком тих, у яких відкрилося друге дихання, вони стрибали все вище і вище.
Натовп все одно кричав «Занадто важко. Жоден не зможе це зробити».
Ще білше жабенят стомилося і впали.
Тільки один піднімався все вище і вище. Він став єдиним, хто не піддався.
Зрештою всі здалися, крім того одного жабеняти, який приклавши всі зусилля, дістався до вершини.
Тоді всі жабенята захотіли дізнатися, як йому це вдалося. А виявилось переможець був глухим.
Мораль: Ніколи не слухай людей, які намагаються передати тобі свій песимізм та негативний настрій. Вір в себе і свої сили. Ти зможеш.
Висновок.Успіх приходить лише до того, хто його прагне, хто вміє максимально використовувати все найкраще. Не чекайте, що хтось відкриє вас, відкривайте себе самі.
Я хочу, я можу, я зроблю. Щастя і успіх у ваших руках.
13.Вправа «Сонечко»
Мета.Визначення складових успіху, які стисло потрібно записати на промінцях.
Хід вправи
Кожна група обговорює, що на їхню думку означає успіх. Один із представників групи підходить і записує на промінчиках сонечка думки своєї групи.
Одна умова: не повторюватись.
14.Притча про успіх
Один чоловік вирішив змінити світ. Але світ такий великий, а він такий маленький. Тоді він вирішив змінити своє місто. Але місто таке велике, а він такий маленький. Тоді він вирішив змінити родину, але родина в нього велика, одних діток десять. Тоді ця людина добралась до того єдиного, кого вона в силах змінити, будучи таким маленьким: самого себе. Тож не бійтеся змінювати себе.
Мета.Побудувати сходинки до вдосконалення себе як особистості.(виконує малюнок кожна група).
Хід вправи.
Нижні сходинки - вже досягнуте, верхні – те, що прагне досягти.
Висновок
На шляху до успіху ви можливо зустрінетесь із перешкодами і труднощами, які роблять нас сильнішими, бажання досягти успіху переважає. Як говорить народна мудрість : «Дорогу долає той, хто йде. ». Ось ми і побудували сходинки до успіху, клавши одну цеглинку за іншою.
16.Легенда про янголятко
Одного разу вирішив янгол віддати своє янголятко до школи. Взяв він його, і полетіли вони до величезної будівлі. «Треба вибрати вчителя від серця і з янгольським терпінням, адже янголятко моє ще зовсім не янгол, воно – невгамовний пустун з непокірним характером».
В одній з класних кімнат сиділа вчителька перед учнями, заклавши ногу на ногу, милувалася своїми нігтями. На кожному з них було намальоване маленьке сердечко. В той же час пильно слідкувала за учнями, які виконували контрольну роботу.
В наступному класі учень записував на дошці речення, яке диктував вчитель. Учень зробив помилку у слові серце і вчитель почав його сварити.
Заглянув до наступного класу. Там учитель проводив урок математики. Учень почав викрикувати з місця правильні відповіді й тут насварили учня за його погану поведінку.
Янгол сумно подумав :«Усі згадують про серце, але жити серцем не хочуть..». Засумували вчителі.
- О, мудрецю, вкажи нам шлях до сердець наших учнів !
-Шановні колеги, думаю,що поради мудреця будете використовувати в своїй роботі.
Мета. Визначити чинники, без яких ніколи не досягнемо успіху в спілкуванні з дітьми.
Хід вправи.
Кожній групі дається набір слів, з яких треба скласти речення і завершити його. (Той шлях, який веде до серця людини - є найкоротшим.)
Чи можемо говорити про любов, якщо їй немає де перебувати?
І де житиме терпіння, якщо його помешкання зачинене.?
Щоб не загубити ці та інші чесноти душі, потрібно створити для них сад, який називається «серцем».
У світі існує безліч словників,але немає словника серця. Давайте спробуємо його створити.
Серце яке?( Добре, щире, миле, ніжне, гаряче, чесне, палке, любляче, вірне, холодне, кам’яне, материнське, всепрощаюче, багатостраждальне, далекоглядне, віддане, символічне, усміхнене, зажурене, розумне, чуйне, дбайливе…).
Що може робити серце? ( Любити, прощати, сумувати, страждати, боліти, радіти, вітати, хвилювати, журитися, берегти, шанувати, дарувати, зігрівати, турбувати, віддавати, ненавидіти, передбачати).
Висновок.
Мета.Представники груп захищають свій проект.
Виводять формулу успіху, створюють колах успішного вчителя та учня.
Хід вправи:
Я пропоную ось таку формулу успіху вчителя і учня. А яка ваша?(пишуть на плакатах; фігурки вчителя і учня приклеюють на плакаті з двох сторін)
Що таке успіх? (Здоров’я, навчання, впевненість, кар’єра, перемога, багатство, спортивні досягнення, незалежність, талант, вершина, здоров’я. любов оточуючих).
(Любов до дітей, здатність бути на рівні дітей, навчати дітей бути гнучкими у змінах, навчання вчителя, вчитель має вміти мотивувати учня, організовувати навчальний процес).
Стати успішним – непроста справа, до неї треба йти, прикладаючи зусилля, змінюючи себе на краще.(Очікування пишуть на зірочках і по черзі клеять до підніжжя гори, зображеної на плакаті).
Висновок
Сьогоднішній захід є маленькою сходинкою до успіху, адже від підніжжя гори ми дісталися її вершини. Можливо зірками стануть не всі, але якого б ви успіху не досягли, потрібно завжди залишатися людиною. А успішною є та людина, яка вірить у свої сили і завжди бажає добра та успіху іншим.
Мета. Визначити дитячі успіхи та вказати, яких успіхів домоглися ті чи інші учні.
Хід вправи.
Кожен учасник групи в серединці квітки пише ім’я учня або учениці, яка чи який на ваш погляд, досяг успіху, навіть якщо цей успіх незначний. Клеїмо квіточки до квітника.
Висновок.Отже, ми з вами посадили умовний квітник дитячих успіхів. Нехай він квітне, буяє різними барвами.
20.Вправа «Різнокольорові долоньки»
Мета.Визначити важливість сьогоднішнього заходу.
Хід вправи. Кожен учасник на долоньці пише побажання для присутніх та прикріплює її на плакат, якщо його сподівання справдились.(Плакат із смайликом).
Притча про руки
Бог зліпив людину з глини, і залишився у нього невикористаний шматочок. «Що ж іще зліпити тобі? – запитав. «Зліпи мені щастя», - попросив чоловік. Нічого не відповів Господь, лише поклав людині в долоню шматочок глини, що залишився.
Нескладно зрозуміти суть цієї притчі – все в наших руках.
Нехай життя дарує щастя й долю,
Душевну щедрість, доброту й любов.
Терпіння, працьовитість, силу й волю,
Поступливість і злагоду в усьому.
Список використаної літератури
1.Пєхота О.М. Освітні технології. — Київ: "А.С.К"; 2002.
2. . Бех І.Д. Виховання особистості: Сходження до духовності: Наукове видання, - К.: Либідь, 2006.
3. Дем’янюк Т.Д. Духовно – моральне виховання особистості: інноваційний підхід. – Р.,2008.
4. Горохович А. Плекайте в дитині і розум і душу. Українська виховна система. Дрогобич «Бескид» - 1992.