Міністерство освіти і науки України
Кам’янський державний енергетичний технікум
Циклова комісія електротехнічних дисциплін
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
семінарського заняття з використанням інтерактивної онлайн-дошки
на тему «Електрична мережа: структура та основні елементи»
з дисципліни «Електричні мережі електричних систем»
м. Кам’янське
2021 р.
Укладач – Панчоха В.А., спеціаліст І категорії, викладач електротехнічних дисциплін - 2021.
Анотація: Методична розробка семінарського заняття з використанням інтерактивної онлайн-дошки на тему «Електрична мережа: структура та основні елементи» з дисципліни «Електричні мережі електричних систем» спеціальності 141 Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка.
Для викладачів та студентів спеціальності 141 Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка закладів фахової передвищої освіти.
Розглянуто та схвалено цикловою комісією електротехнічних дисциплін
від 28 січня 2021 р. протокол № 6
Зміст
ст.
Вступ
Методична розробка семінарського заняття з використанням інтерактивної онлайн-дошки на тему «Електрична мережа: структура та основні елементи» з дисципліни «Електричні мережі електричних систем» призначена для проведення семінарського заняття зі здобувачами освіти ІІ курсів спеціальності 141 Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка.
Семінарське заняття проводиться за дистанційною формою із застосуванням додатку Google Meet і інтерактивної онлайн-дошки Google Jamboard.
Методична розробка семінарського заняття має на меті поглибити і систематизувати знання студентів з вивчених тем розділу «Електрична мережа: структура та основні елементи», сприяти формуванню в студентів навичок самостійної роботи з технічною і довідковою літературою, з інтерактивними ресурсами; розвивати вміння студентів аналізувати та систематизувати, логічно мислити, робити висновки й узагальнення; виробляти практику участі в обговоренні на задану тему.
План заняття
Вид заняття: семінарське заняття
Тема «Електрична мережа: структура та основні елементи»
Мета заняття:
Методична:
- вдосконалення проведення занять за дистанційною формою навчання.
Дидактична:
- впровадження хмарних технологій в навчальний процес;
- набуття практичних навиків роботи з додатками Google;
- виробляти практику участі в обговоренні поставлених питань;
- розвивати вміння аналізувати та систематизувати;
- розвивати логічне мислення.
Виховна: сприяти вихованню
- цілеспрямованості;
- організованості;
- уважності;
- зацікавленого ставлення до майбутньої професії.
Методи та форми проведення заняття: індивідуальна робота, діалог, бесіда, демонстрація, демонстрація-презентація.
Технічні засоби навчання: ПК або смартфон для кожного студента, інтернет, додатки Google Meet і Google Jamboard.
Методичне забеспечення: методична розробка заняття, інтерактивна онлайн-дошка Google Jamboard.
Література (основна та додаткова):
Інформаційні ресурси:
Структура заняття
1. Організаційна частина………………………………………………3 хв
2. Актуалізація опорних знань студентів……………………………..5 хв
3. Повідомлення теми, мети заняття………………….....…………….5 хв
4. Мотивація навчальної діяльності……………………………….......3 хв
5. Вступне слово викладача……………………………………………5 хв
6. Зміст основної частини заняття (перелік питань семінару)…….....5 хв
7. Бесіда (диспут, дискусія, заслуховування рефератів, обговорення доповідей та рефератів тощо)………………………………………...47 хв
8. Підведення підсумків заняття
- заключне слово викладача……………………………………………5 хв
- видача завдання для самостійної роботи…………………………….2 хв
Хід заняття
Тема семінарського заняття з використанням інтерактивної онлайн-дошки «Електрична мережа: структура та основні елементи».
- впроваджувати хмарні технології в навчальний процес;
- набути практичних навиків роботи з додатками Google;
- виробити практику участі в обговоренні поставлених питань;
- розвивати вміння аналізувати та систематизувати;
- розвивати логічне мислення.
Опрацювання даної теми у вигляді семінарського заняття дасть можливість поглибити і систематизувати знання студентів в галузі Електроенергетики, докладніше ознайомитись зі структурою та основними елементами електричних мереж, проаналізувати переваги та недоліки електроустаткування, що розглядається.
Електрична мережа або електромережа - взаємозв'язана мережа, призначена для постачання та розподілу електричної енергії від постачальників до кінцевих споживачів.
Електромережа - це сукупність підстанцій, розподільних пристроїв та ліній електропересилання, що їх з’єднують, призначена для передавання і розподілу електричної енергії.
Перелік питань семінару:
Рисунок 1 – Приклад застосування дошки Jamboard
Однією з переваг дистанційного навчання з використанням додатку Google Meet є те, що цей додаток дозволяє в режимі онлайн синхронно працювати всім студентам одночасно. Тобто отримавши питання для самоопрацювання, студенти одразу починають виконувати завдання. Робота може бути як індивідуальною, так і груповою.
При індивідуальній роботі студент сам опрацьовує питання, займається пошуком та оформленням інформації на онлайн-дошку.
Групова робота передбачає взаємодію декількох студентів. Наприклад, один з них займається пошуком інформації в мережі Інтернет, а інший учасник оформлює роботу.
Для групової роботи потрібно надати спільний доступ в режимі Редагування. Це дає можливість одночасно декільком учасникам редагувати Jamboard онлайн в реальному часі.
Рисунок 2 – Надавання доступу для спільної роботи з Jamboard
По завершенню часу, відведеного на пошук та оформлення дошки Jamboard, студенти презентують та захищають свої роботи.
Приклад роботи студентів:
Рисунок 3 – Оформлення питання до семінару
На панелі інструментів «Вибрати тло», за URL-адресою, обрано рисунок структури електричної мережі, на якому за допомогою нотаток додано назви основних елементів електромережі та їхнє призначення.
Рисунок 4 – Нотатка, в якій зазначено основний елемент електромережі та його призначення
Всі роботи студентів автоматично зберігаються на Google Дисках їх акаунтів.
Роботи надсилаються викладачу на перевірку.
На семінарському занятті було розглянуто структуру електричної мережі. Визначені основні елементи електромережі, їхнє призначення.
Завдання для самостійної роботи тест на тему «Основи електричних мереж». Питання до тесту наведено в Додатку А.
ДОДАТОК А
Питання до тесту на тему «Основи електричних мереж»